bugün

(bkz: tekillik)
(bkz: tek porsiyonluk arkadasliklar)
(bkz: fight club)
raven software in üzerinde çalıştığı bir fps oyunu.
insanın geçmişe ya da geleceğe giderek kendini görmesi ya da insanlığın kendi gibi düşünen bir robot yaratması durumunda ortaya çıkacağı öne sürülen akışın sürekliliğin kesintiye uğradığı tekillik anı.

iki farklı nesnenin* bir araya gelmesi, mikro dünyadan sorun yok bu bir tekillik yaratmıyor. madde, karşı-madde ile karşılaşıp yok oluyor, fotonlar üst üste binebiliyorlar. ama aynı nesne zamanın iki farklı anında karşı karşıya gelirse ya da var olan bir nesnenin kopyası yapılırsa tekillik oluşuyor.

o anda ne olacağını kimse bilmiyor. ip gibi dizilmiş karnıcaların çift şeritli yollarına atılan bir parmak gibi bir şey. akış duruyor, karıncalar sağa sola gidiyorlar, zira önde gidenin kokusu kayboldu, iz yok, rota yok. belli bir süre sonra karıncalar parmak atılmış yolu düzeltebilirler tabii bu anoloji doğru ise.

doğru değilse işte o an sıçtık demektir.
time manipulation device adı verilen bir silahın envaterinde olduğu bir karakterin yönetilceği açıklanmış fps oyunu. pc, xbox 360 ve playstation 3 gelecek olmasının yanında oyun hakkında pek fazla bilgi yok. silahın 4 işlevinin * * * * olacağı ve health bara sahip olacağımız açıklananlar. bu silahın dışında başka bir silah var mı bilmiyorum ancak pek gerek yokmuş gibi gözüküyor. rewind ile nesneleri zamanda geriye alıp puzzleları çözebilecek olmak, age özelliğini düşman üzerinde kullanıp düşmanları toz haline getirebilmek, statisle nesneleri zamanda dondurup pulse ile bunları istediğimiz noktaya fırlatacak olmak, her ne kadar çok orjinal gelmese de *, bu silahın marifetlerini epeyce ortaya koyuyor.
sonunda giren müzikal motif ile insana adeta bir zafer yaşamış hissi verip, duygulara boğan gordian knot eseri.
fikir güzel ancak silahlarının doygunluk hissi vermediği videolardan anlaşılıyor. sanıyorum timeshift gibi bir oyun geliyor.
an itibari ile malum yerlere düşmüştür. oyun kıtlığında ilaç gibi gelecek şerefsizim.

büyüksün raven software!
yeni bir microsoft işletim sistemi. son kullanıcının aptallığı fikrinden hareketle yapılmış olan windows ailesi yerine windows tabamnlı olmayan tamamen farklı kullanılabilirlik yerine güvenlik amaçlayan c# derlenmişi olan sing# ile yazılıp bartok ile compile edilen, managed olmayan kodlarla çalışacağı söylenen ve tüm bunları üst üste koyunca microsoftun yeni bir linux/*nix kerneli yaptığı izlenimi edindiren işletim sistemi. yaklaşık 40 kişilik geliştirme ekibi ile en kalabalık microsoft projesidir kendisi.

kişisel fikrim; bir sike derman olmayacağıdır son kullanıcı açısından ama server versiyonunu sanırım uçtan başa baştan uca yalarım.
crysis gibi yapalım konusunu ada ve uzaylılar falan, biraz da biochock koyalım azıcık da half life 2 ama bir wolfenstein vardı noldu ona da ayıp olmasın diyerek yapılmış oyun.

ha acaip eğlenceli o ayrı da insan da sürekli bir daha önce oynadım hissi yaratıyor.
günün birinde bir üniversite bilgisayarında ortaya çıkan bir yapay zekasın ve dünyayı ele geçirmeye çalışıyorsun temalı Linux oyunu. süperdir
oyun satan amcaların tavsiyesi üzerine aldığım ne olduğuna doru düzgün bakmadığım eve gelip resimlerine baktığımda hayal kırıklığı yaşayıp yüklemediğim oyun. hevesim kaçtı yüklemeye hiç halim yok...
Raven Software tarafından yapılan bilim kurgu fps oyunu olan Singularity küçük ve adı olmayan bir adada geçen oyun 1950'lili yıllarda ABD pilotu keşfettiği bir elementin deneyleri sonucu soğuk savaş dönemini anlatıyor.
Oyuna ilk başladığınızda metro 2033 gibi hatta ara sıra modern warfare 2'ye benzeyen ara sahneleri olsa da ilerledikçe bioshock a benzeyen fakat tamamen kendi özgünlüğünü yaratan bir oyun.
preview yapalım önce, bitirince buraya inceleme gelecek;

öncelikle sistem dostu bir oyun. p4 le bile çalışıyor. konusu, amerikan hükümetinin uyduyla rusya hakkında bilgi toplarken buzula yakın bir yerde yoğun radyoaktif bir alan keşfetmesi ve burayı uyduyla gözlemleyemeyince bizi devreye sokması. oyun, modern warfare in ilk sahnesine benzer bir şekilde başlıyor. takımla beraber helikopter çıkartması yapacağız derken adadaki dengesiz e-99 reaktörü sebebiyle emp şokuna maruz kalıyoruz ve takımdan 2 kişi kalıyor. yarım saat elimizde sadece revolver ile takım arkadaşımıza ulaşmaya çalışıyoruz, bu sırada da oyun bize dünyasını gezdiriyor, ortama alıştırıyor.

oyunda pek çok şey bize çok tanıdık. bioshock un eski filmleri, silent hill notları, half life silahları ve ortamı, lost tarzı ada ve sakinleri...

adada öğreniyoruz ki 1950 ler ortasında e-99 diye bir element bulunmuş, akıl almaz şeyleri mümkün kılıyor. genetik araştırmalardan, zamanı manipüle etmeye kadar. bu ada aynen losttaki gibi işçi aileleriyle dolduruluyor ve hükümet kendi halkını kobay olarak kullanıyor. çocukları bile...

oyunun en başındaki haritadan anladığım kadarıyla oyun 6 veya 7 bölümden oluşuyor ancak hiçbir zaman bir loading ekranı ile karşılaşmıyorsunuz, bu süper ve oyunu akıcılığını sekteye uğratmayan bir durum. checkpoint sistemi var, bu saveler sırasında oyunun ilerki bölümleri dead space deki gibi anında load oluyor. tabii oyun linear, fazla geniş alanlar yok, bunu yapmak zor değil ama çok beğendim.

oyunun normal seviyesi biraz kolay gibi. health barı geliştirmezseniz* 5-6 saldırıda mefta olabilirsiniz, yaratıkların vuruşları iyi ancak bolca mermi, health kit, medipack bulunca bu seviye biraz kolay kaçıyor, yine de zorlu mücadeleler var.

tmd, oyunun konsept silahı. time manipulation device şeklinde bir açılımı var ve adanın önemli profesörlerinden biri tarafından 1950 lerde icat ediliyor. gerçekten bu silahın gelişimi çok güzel yapılmış, öyle pat diye tmd v3 ü vermiyorlar elinize. ilk versiyonla başlıyorsunuz, bunda gravity pull yok. q ile time manipulation yapıyor, nesneyi veya yaratıkları zamanda ileri veya geri hareket ettiriyorsunuz. zırhına güvenen bir dallamanın zırhını yaşlandırma tekniğiyle ekarte edip düşmanı göt gibi ortada bırakmak gibi zevklisi yok ancak daha oraya gelemedim niyeyse, gameplay videolarında var. f ile geçmişteki sizinle aynı ortamda bulunananların ayak izlerini ortaya çıkartabiliyor, nereye gidebileceğinizi öğrenebiliyorsunuz. e ile gelen nesneleri tutup geri fırlatabiliyor veya yerde duran bir nesneyi puzzle çözmede kullanabiliyorsunuz. v başlarda bıçakla saldırı iken tmd den sonra pulse kullanmanızı sağlıyor.

*: oyunda e-99 coreları, e-99 paraları, tmd techler ve weapon techler var. e-99 paraları ile tmd geliştiriliyor, kurşun satın alınabiliyor; corelarla ise tmd nin güç kaynağı sağlanıyor. tmd yi geliştirmek için biraz environmentalist takılmak ve blueprintleri bulmak gerekiyor. tmd nin gücü zamanla regenere oluyor, normal zorlukta nesnelerle oynamak da güç harcatmıyor ancak yaşlandırma tekniği canlılarda kullanıldı mı tmd gücü su gibi akıyor. tmd geliştirmeleri ile health barından accuracy ye, tmd güç barından pulse power ı arttırmaya pek çok şey geliştirilebiliyor. bunlar için bluprintlere, tmd tech pointlere ve e-99 parasına ihtiyaç var. oyunda şu ana kadar 8 adet geliştirme buldum ve dead space teki gibi tek senaryoda bunların hepsini doldurmak mümkün olmayacak. zira önemli olan tmd techler, zira en nadir olanları bu. ayrıca her geliştirmenin kademesi var ve gereken tmd tech her bir basamakta artıyor. weapon techler ise oyundaki 4 adet silahın * geliştirmelerini para ile beraber sağlayan nesneler. silah geliştirmeleri de kademeli. başlardaki önerim shotgun ın bir kartuşunun alabileceği fişek sayısın arttırmak. revolver ı ben es geçtim, oyun başındaki yaratıklara bile iyi nişan alınmış 3-4 tane kurşun gerekiyor zira. taramalının hasarı da düşük başta, o da geliştirilmeli. bu 3 ü dışında bir sniper var ve bunun fear daki refleks sight ı var. shiftle aktif hale getirilebilir. tüm bu silahlar dışında kullan at tipi 12 mermili seeker var. sağ tıklamayla mermisi kontrol edilebiliyor. kullan at diyorum zira bu silahı sırtınıza alıp mekanlardan mekana koşamıyorsunuz. silah değiştirdiğinizde yere bırakıyor karakter.

son not: oyunun başındaki ada bilgilendirme sistemine göre 6-7 nokta var ve bu da oyunun süresini sanıyorum 7-8 saat arası bir şey yapıyor.

puan şimdilik: 8.6/10
oyun tahmin ettiğim gib 7-7.5 saatte sonlandı. öncellikle silah sayısı 7-8 i buluyor. daha önce bahsetmediklerim, işe yaramaz bir railgun, kontrol edilebilir füze ve frag grenade yollayabilen 2 çeşit silah. ha bir de oyundaki en etkili silahlardan machine gun...

silahları geliştirmek için para gerekmiyor. weapon tech bulmak yeterli. valkyrie, machine gun en başta upgrade edilmesi gerekenler. oyunun ilk yarısında ise shotgun kullandığınızdan bunu da geliştirmek mantıklı.

tmd upgradeleri 4 çeşit. biri oyunun 4 kısmında elimizi sokup alete yeni özellikler kazandıran makineler. ping gibi gereksiz güçler de var, deathlock* gibi oyunun en can alıcı özelliği de. deathlock timeshift teki tarzda çalışıyor. kürenin içindeki düşmanların çoğu hareketsiz kalıyor, mermiler ile füzeler ise çok çok yavaş hareket ediyor. yaratıkların phase out olabilenleri deathlock tan ekilenmiyor pek. onlara pulse işliyor en etkili. yerden pıtı pıtı gelen böceklere karşı en etkili yok deathlock yaratıp silahla indirmek. yaşlandırmayla uğraşmayın.

*: üzerinize gelen füzeleri ve bombaları yaklamak pek kolay değil. zira e tuşuna uzun basarsanız deathlock yaratıyorsunuz. bunu beğenmedim.

2. tmd upgrade i, tmd ye entegre edilen özelliklker. en fazla 2 slot olabiliyor, 9-10 adet şematik var oyunda. bunları bulduğunuzda satın alınıp tmd ye entegre edilebilir hale geliyorlar. buradan sadece gerekli olanları almakta fayda var. zira sadece 1 ya da 2 adet kullanılabiliyor.

3. tmd upgrade başlığı hero perkler. deathlock ile pulse un etkisini arttırmakta. burayı tamamen doldurmakta fayda var.

4. kısım ise tmd perkleri. sağlık barı, tmd barı bunlar buradan arttırılıyor. medic paketleri kapasitesi, bunların etkinliği; ekstra silah upgrade chip i buralardan arttırılıp temin ediliyor.
--spoiler--
oyunun son bölümünde son upgrade i de aldığınızda tmd nin artık e-99 a ihtiyacı olmuyor, sınırsız güç siZin elinizde.
--spoiler--
--spoiler--
3 adet son var oyunda. generali, kendinizi veya profesörü öldürmek. oyun sonu videolar değişiyor sadece. bioshock tarzı.
--spoiler--
bize yardım eden kız hl2 deki alyx e benziyor, bu gravity pull gücüne sahip bir silah ve karakterin konuşmamasıyla birleşiNce al sana hl2. ayrıca bu oyunu oynadıktan sonra bioshock 2 ye bir şans daha vermem gerektiğini düşünüyorum. zira buradaki güçler fazla değil. güzeller, half life tadındalar ancak sayıları az. o kasvetli ortama sırf şu bende yarattığı bu güzel saatler için döneceğim.
--spoiler--
kız sanırım 1955 te kısılıp kalıyor.
--spoiler--
sırada wolfenstein var.

puan: 8.8/10
üst-orta sınıf oynanabilirliği olan oyun.
ing. tekillik.
kara deliklerde kütlenin sonsuz olduğu, fizik kanunlarının artık geçerli olmadığı noktaya verilen ad.
hikayesi, mermisini ağır çekimde kontrol ettiğimiz silah ve kolumuzdaki zımbırtı dışında oldukça kötü bulduğum koridor shooter. ps3 için konuşuyorum, grafikler önceki neslin grafikleri. şimdiki oyunlarda pek rastlamadığımız oyun alanının sınırlanması var. hayali bir duvar varmış gibi gidilmiyor. zamanda ileri, geri sıçrama konseptini çok seviyorsanız hikayesi için oynanabilir.
call of duty ve biraz da doom 3, sonra azıcık ucundan hikayesinden red alert 2,
güze oyun güzel.

baya güzel.
tmd denen alet efektif olarak kullanıldığında keyfi 2 kat artan oyun.

oynanabilirlik üst düzeyde ve oyun gerçekten akıcı.

şiddetle tavsiye edilir.
öğlen başlayıp az önce bitirdiğim oyun.
--spoiler--
(#9753853) de 3 sona ek olarak generali ve profesörün ikisini vurmakda var.
--spoiler--
oyun öyle ahım şahım değil ama genede oynanabilirliği var.
bence gayet güzel bir oyun herkese tavsiye ederim.

farklı bir hikayesi var oyunun.
hikayesini çok beğendiğim bir oyun. güzel bir oynanışı da var.
evde yaptığım deneyler neticesinde vardığım sonuç itibarı ile sıfır hacim-havyani miktarda kütle ilişkisine verilen bilimsel ad.
niyeyse pek değeri bilinmeyen oyun.

gayet güzeldi. zaman atlamaları, alternatif sonlar vs.vs