Sevenlerin zamanı sevildiği anda başlamaz. Sevmek tek taraflıdır. Gözün görmez olduğu bir kısa anda, ruhun derinlerinde hissedilen öyle bir görüşle görürsün ki; değil dürbün, uzay teleskobu olsa en harbisinden, nafile, o kadar derine bakamazsın. Kimsenin farkedemeyeceği ve sevenin dahi anlatamayacağı bir ulvi histir, sevmek. Ulu Tanrı'nın kutsi bir hediyesidir. Sevenlere selam olsun!
(bkz: sevmek)
Sevmektir.
sevmek öyle bir duygudur ki, belki de yaratanın insana verdiği en büyük nimettir.

gönül üstadı şems-i tebrizi sevmek hakkında şöyle söylemiştir:

''insandaki özelliklerin biri hariç tamamı şeytanda da vardır.
şeytanda eksik olan tek nimet ise aşktır.
işte şeytanın insanı çekememesi aşksızlığındandır.''
© copyright 2005 - 2026