bu konuda fikrin mi var? buraya entry ekle. üye ol
  1. 1.
    ejderha mızrağı kitabının en karizmatik karakteri, cok iyi bir buyucudur, ama herkes de bir tedirginlik havası yaratır, ikiz kardesi "caramon"dan ayrılmaz, en onemli nokta da kendi bile kendisinden korkmaktadır
    ... dopdop
  2. 2.
    gozleri kum saati seklinde,derisi altin renginde olan,ejderha mizraginin basinda ezik bir buyucuyken zamanla cosar,daha sonra gecmisin ve gunun efendisi olur,sonra da tanri olmaya goz diker.serinin basinda kirmizi cubbe giyerken,sonradan kara cubbe giymeye baslar.*
    Ejderha mizraginin en etkileyici karakteridir.
    ... a fine day to exit
  3. 3.
    fr'ye gelirse karşısına çıkacak ilk drow olacağım dragonlance insanı. hikayelerde sürekli olarak gitti ve güçlendi diyerekten bu gücünün nerden geldiği geçiştirilir. elminister bile seçilmiş olarak güce ulaşabilmek için yıllarca çıraklık yapmışken yapabildiği en güçlü büyü sleep olan bu büyücü ortadan bir kaybolur daha sonra tanrı olarak geri döner. *
    ... chazsmyr dhuunyl
  4. 4.
    handa otururken arkalardan bir ses gelir öhom öhom. dönüp bakarsınız kapşonundan suratı gözükmeyen karanlıklar içinde biri vardır.o pamuk prenses değildir raistlindir.
    3 ... god hates us all
  5. 5.
    seveni kadar sevmeyeni de çok olan ama karizmasını herkesin kabul ettiği büyücü.nam ı diğer geçmişin ve bugünün efendisi.
    1 ... yatahaze
  6. 6.
    gerek kişilik olarak gerek arkaplan olarak yaratılmış en mükemmel karakterlerden birisidir. margaret weis ve tracy hickman'ın yarattığı eşsiz dünyada görsek zavallı diye adlandırabileceğimiz bir karakterin duyduğu hırsları, özlemleri ve en önemlisi sebeplerini okurken belki raistlinden bile çok nefretle dolarız ve zavallı bir çocukluktan kulenin efendisi olma yolunda ilerlerken ne satır, ne de sayfa atlama ihtiyacı duyarız sıkıldığımız için. çünkü her hareketinin bir sebebi vardır ve mutlaka biryerlerde anlatılmıştır. boş ve gereksiz yazılmış bir satır yoktur. usta yazarlarımız varolan en derin kitap karakterlerinden birisini, raistlini başarıyla yaratmışlardır.
    raistlin ve kardeşi caramon abanasinia'da Solace adlı küçük bir köyde yaşamaktadırlar. babaları gilon majere, anneleri ise rosamun'dur. annelerinin gregor uth matar adlı eski bir solomniya şovalyesiyle önceden bir evliliği ve kitiara uth matar adlı bir çocuğu olmuştur. rasitlin inanılmaz derecede zayıf ve hastalıklı olarak dünyaya gelmiştir. ebenin yaşamak zorunda bırakılmaktansa merhametli bir şekilde ölmesine izin verme teklifinin kitiara tarafından reddedilmesi sayesinde rasitlin hala hayattadır. raistlin fiziksel olarak zayıf ve hastalıklı olmasına rağmen oldukça zeki bir çocuktur. ikizi karamon ise aşırı gelişmiş vücut yapısına rağmen zeka olarak ancak yeterli sayılabilmektedir. bu iki çocuğu görenler güç ve zekayı tanrıların ikisi arasında bölüştürdüğünü düşünürler.bir gün antimodes adlı beyaz cübbeli bir büyücü gecelemek için solace'da durur.kitiara fırsatı görür ve adamı raistlinle konuşmak için ikna eder. yaptıkları kısa konuşma sırasında rasitlinin üstün zekası ve bilgeliğinden etkilenen antimodes, rasitlini bir büyücülük okuluna yazdırmayı ve masraflarını fon adı altında karşılamayı kabul eder. diğer öğrenciler tarafında dışlanan ve "sinsi" adı takılan raistlin zor bir öğrencilik dönemi geçirir. öğrenciler öğrenimine devam edip etmeyeceklerini görmek için yani büyü potansiyelleirni görmek için hocanın odasına çağrılır. bir koyun derisinin üzerine sırayla "I, magius" yazmaları istenir. raistlin heyecanlanmıştır, büyünün tanrılarına dua eder ve onları yücelteceğine yemin eder. yazdığı harfler ve koyun derisi hocanın ve diğer öğrencilerin şaşkınlık dolu bakışları arasında yanarak küle dönüşür. rasitlin 16 yaşına geldiğinde babası geçirdiği bir kaza sonucu ölür. annesi babasının ölümü ardından transa geçer ve üç gün sonra açlıktan ölür. Kısa bir zaman sonra raistlin'e test'e girmesi için çağrı yapılır ve kabul eden raistlin yüksek büyücülük kulesine doğru yola çıkar. Test sırasında güç duruma düşmüşken caramon gelir ve yaptığı güçlü büyülerle raistlini kurtarır. Bunun bir ilüzyon olduğunu bilmeyen rasitlin kıskançlıkla dolarak kardeşini öldürür. Bu sırada kardeşi par-salian'la birlikte testi izlemektedir. Testin diğer kısımlarına doğru raistlin üç dark elfle kapışmaya başlar ve yenilmek üzere olduğu bir noktaya geldiğinde eskilerin en güçlü büyücülerinden fistandantilus, raistlin ile telepatik bir bağ kurar. Boyuttaki devamlılığını sürdürebilmek için raistlinin yaşam enerjisinin birazının karşılığında büyü gücünü kullanmasına ve dark elflere karşı koruma önermektedir. rasitlin teklifi kabul eder ve sınav bittiğinde zaten zayıf olan bünyesi iyice yıpranmış, hastalıklı bir hal alır. Par-salian biraz merhamet duygusu kazanması için kumsaati şeklinde gözler verir ve raistlin bundan sonra baktığı her şeyin yavaş yavaş yaşlanıp öldüğünü ve çürüdüğünü görür. Sınav sonunda aldığı diğer bir armağan ise yaşamış en güçlü büyücülerden olan magius'un asasıdır. Artık raistlin kırmızı cübbe giymektedir. Daha sonra caramon ile birlikte paralı asker olarak çalışmaya başlayan raistlin, ordudaki ustası horkin'den savaşın kargaşasında hızlı şekilde büyü yapmayı öğrenir.daha sonra esas üçlemede okunabilecek olan mızrak savaşlarının ilk işaretleri başlar ve raistlin arkadaşlarıyla birlikte krynn'i tehdit etmeye başlayan karanlığa karşı mücadele ederler. Ölen kral lorac'dan ejderhaküresini alan raistlin küre üstünde kontrolünü kurmayı başarır. Yavaş yavaş fistandantilusla yaptığı anlaşma zihninde daha da netleşmeye başlar ve palanthasın büyük kütüphanesinin önünde yaralı yatarken de bu anlaşma sayesinde hayatta kalır. Kırmızı cübbesini çıkarır ve siyah cübbe giyerek kendini nuitari'ye, kara büyünün tanrısına adar. Daha sonra palanthas'ın yüksek büyücülük kulesine gider ve eski bir kehaneti doğrulayarak kuleye girer. Kehanet;sadece geçmişin ve şimdinin efendisinin kuleye girebileceğini söylemektedir. iki sene boyunca kuleden çıkmaz ve yalnızca büyü çalışır. Toplanan büyücüler konseyi raistlin'den dolayı endişelidir, raistlinin krynn'i ele geçirmek istediğini düşünmektedir. Fakat raistlin'in yanına casus olarak yolladıkları çırağı dalamarın da onları uyardığı gibi raistlin'in isteği daha farklıdır, raistlin tanrı olmayı istemektedir. Raistlin fistandantilus'un tarı ve insan arasındaki eşiği geçmekle ilgili çalışmalarını inceler ve fark eder ki çalışmaların büyük bölümü büyük afet sırasında kaybolmuştur, bunun için zamanda yolculuk yapar ve afet zamanında fistandantilus'un yanına gider. Bir çırağı gibi yanında çalışmaya başlar ve sonunda iki büyücü arasında yapılmış en büyük savaş meydana gelir. Kazanan raistlin olmuştur ve büyük büyücünün kimliği, hatıraları, hayat ve büyü gücü ve binlerce yılda kazandığı tüm bilgisi artık raistlin'indir. Caramon ve bir paladine rahibesi olan crysania'da büyücüler konseyi tarafından raistlinin peşinden yollanır. Kender tasslehoff'da peşlerinden gider. Takhasis'in hapis olduğu abyss'e açılan kapının çalıştırılabilmesi için paladine'e gerçekten inanan bir rahip ile siyah cübbeli bir büyücünün birlikte çalışması gerekmektedir. Kapının açılmasını engellemek için olmasının imkansız olacağı düşünülen bir kural koyulmuştur. Rahibe crysania raistlin'in tam da ihtiyacı olduğu kişidir. Zamanda tekrar ileri, cücekapısı savaşının olduğu zamana gider ve geçidin bulunduğu zhaman'a doğru yolalır. Çevresindeki erkesi kardeşini bile bu büyük oyunda harcanabilecek birer piyon gibi görmektedir.crysania ile birlikte abysse geçmeyi başarır ve crysania'yı ölmek üzere bırakıp kraliçe takhasis ile kapışmaya başlar. Raistlin geçide geriler ve takhasis'i kendisinin daha güçlü olacağını düşündüğü ölümlü düzleme çekmeye çalışır. Sonunda krynn'e geri döner ve takhasis'i yener. Gökyüzünde kumsaati şeklinde bir takımyıldız belirir. Caramon geleceğe yolculuk yapar ve raistlinin tanrı olmasının sonuçlarını görür. Her şey ölmüş ve çürümeye terkedilmiştir, raistlinin kendisinden başka hükmedebileceği birisi kalmamıştır.caramon raistlinin takhasis'i dünyaya çekmesinden önceki ana ışınlanır ve raistlin yaptığı hareketleri ve sonuçlarını fark eder. Kendisi abyss'de kalarak kardeşine dönüp kapıyı kapatması için gerekli zamanı verir fakat kendisini feda eder. Daha sonraki hikayelerde raistlin yine ara sıra karşımıza çıkar.
    sonuç olarak raistlin krynn'de yaşamış en güçlü büyücüdür, kitiara'nın arkasına saklandığı kudretli lord soth bile şöyle demiştir: "yaşayanları tek dokunuşumla öldürebilir, isteğim üzerine buzdan dağlar yaratabilir ve aynı şekilde geri gönderebilirim. fakat gerçek bir usta önünde diz çökmesini de bilirim."
    6 ... tenpura
  7. 7.
    kum saati gozleri,altın rengi teni, seytani ve pek guclu zekasıyla fantastik kurgu romanlarının en karizmatik kahramanlarından biri.
    (bkz: crysania)
    1 ... magius
  8. 8.
    Milletin en çok özendiği karakterdir. Kötü özellikleri, tıpkı hollywood kahramanları gibi karizmasına karizma katar sadece. Gerçekten derin bir karakter midir? Yaratılış aşamasında nispeten belki. Ancak öne çıkan, hep o görselliğiyle fazlasıyla desteklenen (pompalanan) karizması olmuştur. Bu da tabi ticari bakacak olursak, işe yaramıştır muhakkak, ki kendisi güçlerini yitirdikten sonra bile karşımıza çıkar bir süre.
    1 -1 ... karasoytari
  9. 9.
    altın renkli teni, her zaman ölümü gören kumsaati biçimindeki gözleri, hiçbir zaman yanından ayırmadığı muhtelif kokulu otları, dudaklarından eksik olmayan alaycı gülümsemesi ile dragonlance serisinin en esrarengiz karakteri. gözü herzaman yüksektedir, herşeyi idealleri uğruna yapar.zayıf ve narin vücutu ve hiçbir zaman eksik olmayan kanlı öksürüklerinin yanında ruhu da hastalıklıdır.
    2 ... tasslehoff
  10. 10.
    raistlin majere: büyün güçlü...

    lord soth: evet...
    tek bir kelime ile öldürebilirim. düşmanlarımın ortasına ateşten bir cehennem topu atabilirim. sadece tek bir dokunuşla öldürüp yaşamı kurutabilen iskelet savaşçıların efendisiyim. beraber savaştıklarımı korumak için buzdan duvarlar yükseltebilirim. "görünmez", benim gözlerime görünür olur, yapılan büyüler varlığım karşısında yok olur gider, çıplak ellerimle kaderleri şekillendirecek kadar güçlüyüm.

    ama senin gibi bir efendinin karşısında eğilmeyi de bilirim raistlin.
    6 ... double cross