bugün

/26
çatışma sahneleri itibariyle başarılı; senaryo, kurgu ve hikaye bakımından son derece kötü (yavan) bir film.

zorlama duygusallık katma çabaları, mete'nin karısına sevdiğini söyleyememe tripleri, artık baymış "sert erkek" saçmalıklarının dik alası.

bir de filmde hep bir şekilde karşımıza çıkan atatürk büstü var. kemalist samimiyetsizliğini simgeliyor sanırım.
kokarsa iğrendiren sabah otobüslerinin en felaket olduğu anların sebebidir.
gerçek hikaye olduğu için bazı yazarların beğenmediği filmdir. ayrıca sevgili şakirt; atatürk büstüne laf edeceğine, bu başlıkta bile atatürk'e olan rahatsızlığını kusmaktan geri kalmıyosun. lanet olsun sizin gibilere...

(bkz: atatürk büstünden rahatsız olan şakirt)
şuan show tvde olan filmdir. kaçıncı izleyişim bilmem ama bir daha olsun bir daha izletir. hele bir bölüm var ki insanı alır götürür. "nefesim nefesine nefes katsın istemiştim.."
türk sinema tarihinin en harikulade filmlerinden biridir. diğeri ise fetih 1453.
kurgusunu beğenmeyen, hikayesini yetersiz bulan, duygu sömürüsü yaptığını söyleyip eleştiren, sinemadan anladığını sanan siz çok kıymetli film eleştirmeni yazarlarımızın beğenmediği bir baş yapıt. ulan terörün hikayesimi olur? kurgusumu olur? sizin anneleriniz korku içinde yaşadımı? sizlerin bulamadığı şeyler 30 yıl önce kurgulanmış, içinde ölüm, kan, acı barındıran anlamsız bir hikayedir terör. siz neyin kafasını yaşıyorsunuz? siz, narin kıçlarınızı hangi bar taburesine koyacağınızı düşünen batılı bisküvi bebelerisiniz. ankaranın ötesine gitmeyip, doğunun askeri koşulları hakkında hiçbir fikriniz olmadığı halde oturduğunuz yerden sallayacak cesareti nereden buluyorsunuz? bu film 30 sezon önce başlayan ve hala devam etmekte olan gerçeklerin sadece bir bölümüdür. siz ise bu filme hala sanat filmi gözüyle bakıyorsunuz. beğenmiyorsanız "umutsuz ev kadınlarını" izleyin.
bayanları etkilerken erkekleri sarsan filmdir. bazı bünyelerde askere gitme korkusu yaratabilir. korkmasınlar, gelsinler...
Finali saçma olan filmdir. adam resmen intihar ediyor. Daha mantıklı olabilirdi.
askerde terkedilmeyi gözlere sokmuştur,tıpkı bizim gibi;
http://video.uludagsozluk...arlarından-şiirler-22018/

her bünyeye gitmeyecek film, izlerken ders çıkarılmalı ve kıtadaki askerleri anlamalı.

pkk ise eskidende piçler ordusuydu gene aynı, onları ağza almaya gerek yok.
gelmiş gecmiş en iyi türk filmlerinden biridir bence. sınemada benı ve bırcok kısıyı cok aglatmıstır..
türünün ilk filmi mi bilemem ama en iyi filmi oldugu kesin.
filmin en vurucu sahnesi de bırazdan ekranda olacaktır show tvde.

(bkz: izleyin)
"dağ" filmini izledikten sonra kıymetini daha iyi anladığım türk filmidir. an itibarı ile show tv'de yayınlanmaktadır.
gelmiş geçmiş klişesi bir yana, verdiği duygular ve gerçekliğe yakınlığıyla izlemeyen kalmasın filmi.
allahın izniyle sağ salim gidin gelin gençler...
bir mualif parçası.

https://www.youtube.com/watch?v=L2iC5NEMjZg
birsen tezer şarkısıdır.

Onca güne, onca aya
Onca söze, onca dibe

Sustum kalbin içi oyuk
Sulu sepken gözüm dökük
Bir hamlede yaşım silip
Sustum sustum ele karşı

Senden önce benden önce
Gönlüm soluk o günlerde
Kırdım nefsi içim yanık
Unutulmuş inançlarda

Dosttan gayrı eşten gayrı
Kırdım kırdım tene karşı

Dağınık bir bahçe gönül
Seçtin mi içinden gülü?
Bir ömürlükse yaşamak;
Ya seninle ya da sensiz

Kim kalmış ki şu dünyada
Baştan sona bu rüyada
Bir afete bakar ömür
Seni de alır bendeki ölüm

Bu düşteki tek hakikat
Sevda sevda hiçe karşı

Dağınık bir bahçe gönül
Seçtin mi içinden gülü?
Bir ömürlükse yaşamak;
Ya seninle ya da sensiz

https://www.youtube.com/watch?v=PicyohOt3Gc
sadece roka salatasını yemek için bile gidilir.

4 nisan 2013'te bajar'ı ağırlayacak güzel mekan.
herkesin kendine has bir nefes izi varmis ayni parmak izi gibi isvicreli bilimadamlari ortaya cikarmis

dip not:isvicreli bilim adamlarinin yalancisiyim
karakol baskını sahneleri ve komutanın askerlere attığı fırça sahneleri ile adamın psikolojisini bozan film.

- anan baban hayatta mı?
- hayatta komutanım.
- iyi cenazeni onlara göndeririz.

- istanbullu öldün sen. sevgilin var mı istanbullu?
- var komutanım.
- yok artık. hayırlısıyla başka biriyle evlenecek artık. öldün oğlum sen öldün.

- baban sigara içiyor mu?
- içmiyor komutanım.
- içecek. kanser olacak senin yüzünden.
birsen tezer'in ikinci cihan albümünün en iyi şarkılarından bir tanesi.

özellikle şu bölümünün melodisi harikadır.
--spoiler--
dağınık bir bahçe gönül
seçtin mi içinden gülü?
bir ömürlükse yaşamak;
ya seninle ya da sensiz
--spoiler--

erkan oğur'a saygılar...
Kaybettiğinizi düşünebildiğiniz, ama şuurunuz yerindeyse aslında kaybetmediğiniz şey.

Öyle seversiniz ki bazen onun yanında burnunuzdan her nefes aldığınızda kokusunu işlersiniz içinize. Ve öyle seversiniz ki kokusunu kaybettiğinizde, nefesinizi de kaybettiğinizi zannedersiniz. Bir kez daha nefret edersiniz kendinizden , bir kez daha seversiniz kaybettiğinizi.
sevdiğim insanın karşılığıdır.
güzel bir ayşegül aldinç şarkısıdır...
nefes hayatsal döngüdür.
Bir negatif şarkısı. 7 dünya adlı albümü genel olarak tanımlar niteliktedir.
"kanas uzaktan atıldığında ıslık gibi bi ses çıkarır." o ses aklıma kazındı.
alınır.
bu filmi her izlediğimde ''türk devleti terörist devlettir'' diye çemkiren itleri adam yerine koyup baş tacı eden politikacılara lanet ediyorum.
© copyright 2005 - 2026