bugün
- bir insanı sevmek5
- fakirin sevmesi hak mıdır9
- chp'nin belediyeleri kaybedecek olması4
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler4
- haitinin gol atmış olması2
- m r e r e c t o2
- evde sağlık hizmeti yönetmeliği yürürlükte2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı9
- yazarların imza parfümleri3
- fazla kilo2
- dil2
- dünya8
- 2026 dünya kupası23
- insan2
- futbol16
- ameliyat olmak7
- düşün ki o bunu okuyor17
- kolu kıllı kız4
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi9
- egay sucukcu8
- gocu2
- pakistan3
- chp genel başkanı hayatını kaybetti2
- hindistan3
- velvet13
- nevşehir üzümü2
- sözlük kızlarının vücutları15
- falıma bakmak isteyen var mı24
- azerbaycan2
- fas6
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- guyana4
- kuzenin içine boşalmak14
- milli takım'ın abd maçı hazırlıkları2
- gülüm diyen kız10
- yılmaz güney12
- 25 haziran 2026 iskoçya brezilya maçı2
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak10
- yaşamak üzerine2
- yazarların sahip olmak istedikleri süper güçler2
- bosna hersek3
- kadınları cinsel obje olarak gören erkek6
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- japonya4
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip10
- dolandırılan insanların genel özellikleri9
- her şeye saygı duyulması gerekir6
- üşengeçlikten 1 ay banyo yapmamak6
- aşure günü3
- kemal kılıçdaroğlu18
küçükken dua bilmeyenlere sadece içinden 'allah allah allah' diyerek de kılabilecekleri (bkz: ben bunu gördüm) öğütlenen dinin direği olan ibadet.
strese,ekmek kavgasına,yaşam telaşına,fitneye,fesada,umutsuzluğa,doyumsuzluğa,tüketim çılgınlığına,moral bozukluğuna bir dur demek için kullanabilecek en güzel araçtır..araçtır..en kutsal araçtır..içinde başını eğmek olan olayların en güzelidir..baş eğilesi bir olaydır..insan bazen herşeyini kaybettiğini düşünür..insana herşeyini kaybetmediğini hatırlatır..bazen insan hiç bir hiç olduğunu düşünür..insana bir hiç olmadığını hatırlatır..koskocaman bir umut bırakır..insana artık ölebilirim beni alabilirsin dedirten bir hüsn-ü durumdur..spor değildir,sıkıntı hiç değildir..hakk a hakkını vermektir..
insanlığa miraç gecesinde bir "görev"den ziyade bir "hediye" olarak verilmiş ibadet.
günde 5 kere kılınması farz kılınmış eylem...
dini gorev olmasının yanında bir çeşit meditasyon şekli.
dinin direği olduğu söylenen ibadet.
"nem-aağzz" diye fonotikleştirilebilir
tersten okununca bir gazete ismi,enteresan.
Günde beş kez ruhu yıkamak...
salat kelimesinin farscası. türkceye de bu sekilde gecmis islam dininde müslim kisiye günde 5 vakit farz olan eylem.
yapılışı sırasında dünyanın aslında boş olduğunu, bizi sıkıntıya sokan hiçbir şeyin bizden daha önemli olmadığını hatırlatan, huzur veren bir ibadet.
(bkz: sabah namazı)
yaradanla başbaşa kalma,bedene meditasyon yapma,trans a gecme,yüksek konsantrasyon,bedeni dünyadan arındırma seklinde icra edilmesi gerekirken ülkemize aksine dualarin yarisini yüksek sesle okuyarak gayet siradan bir gündelik hayat işiymiş gibi hatta bazen cemaat halinda kılarken yandakina rahatsizlik verecek derecede gerçekleştirilen ibadet.
öncesinde abdest kısmı olmasa birçok müslümanın düşünmeden yapabileceğini düşündüğüm ibadet .. genelde abdest zor gelir millete ..
yoga öğrenmek için para ödeyen insanların, incelemediklerini sandığım ibadet.
allah tarafından kullarına bahsedılmıs gun ıcınde yapılması gereken egzersız hareketlerının tamamına verılen ad.
kulun, yaratıcısıyla muhatap olması yönünden ele alındığında inanılmaz müthiş bir şey. (bkz: namaz müminin miracıdır)
tersten okununca zaman anlamına gelen ibadet biçimidir ayrıca ingilizce times tersten okununca semit olur ki anlamı da yahudice ibedet demekmiş bir rivayete göre
günümüz insanının eksiği olan spor da aynı anda icra edilmiş olmaktadır.yogaya, taeboya, şuna bunabir sürü para harcanmasına da gerek yoktur hem...
bana bu olay cok mantıklı gelmese de sonucta islamın sartlarında var ama düsününce insan, insanların illada günün belli vakitlerinde egilip kalkıp saga sola dönmeden kendi içinde istedigi zaman dua veya kendine göre tanrıyla bir bag kuracagı durum olsaydı ve bu peygamber ve ya kur an tarafından belirtilseydi daha makbul olurdu kanımca.
"sabir ve namaz ile Allah`tan yardim isteyin.süphesiz o Allaha saygidan kalbi ürperenler disinda herkese zor gelen bir görevdir." (Bakara 45)
insanın kelimelere dökemeyeceği huşu ve maneviyata tasıyan allah ile kul arasındaki tek köprü.
namaz asla ortalama bir insan için bir spor, egzersiz sayılamaz, fazlasıyla pasiftir. Namaz, islam öncesinde de değişik şekilleri uygulanan bir tapınma hareketler bütünüdür.
ülkemizde çogu insanın götüne zor geldigi için yada uyduruktan sebeplerle yapamadıgı ibadet olayı... ancak makjay yapmaya yada saça jöle sürmeye zaman bulan bu insanlar daha sonra kendilerini dinin yorulmaz neferleri olarak görüp kendilerine bakmadan ah kam kesmektedirlerdir... onun dışında yapılması halinde insan vücuduna çok yararlı oldugu kesin olan ibadet şekli...
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar