Her satırı ibretlik bir can nesimi şiiridir. Kral insanların allah'tan başka kimseye ihtiyacının olmadığını gül ne kadar güzel olsa bile ona bile minnet etmeyeceğini anlatan bir başyapıttır.

--spoiler--

har içinde biten gonca güle minnet eylemem.

bir acaip derde düştüm herkes gider karına
bugün buldum bugün yerim, hak kerimdir yarına
zerrece tamahım yoktur şu dünyanın varına
rızkımı veren hüda'dır, kula minnet eylemem.

--spoiler--
Nesiminin şiiridir sikerim işinizi deyip şu şiiri yazmış.

Har Içinde Biten Gonca Güle Minnet Eylemem
Arabi Farisi Bilmem, Dile Minnet Eylemem
Sırat-I Müstakim Üzre Gözetirim Rahimi
iblisin Talim Ettiği Yola Minnet Eylemem

Bir Acaip Derde Düştüm Herkes Gider Karına
Bugün Buldum Bugün Yerim, Hak Kerimdir Yarına
Zerrece Tamahım Yoktur Şu Dünyanın Varına
Rızkımı Veren Hüda'dır, Kula Minnet Eylemem.
Melamiliğin en iyi açıklaması, daha doğrusu sunumudur. Daima hoşuma gitmiştir bu şiir. Nesimi'yi hep beğenmişimdir.
har içinde biten gonca güle minnet eylemem.
Ahmet aslan'ın harika seslendirdiği parça.
ilk duyduğumda bir mahzuni eseri zannettiğim şaheser bir nesimi şiiri. (bu arada sanılanın aksine derisi yüzülerek öldürülen seyyid nesimi değil, ona olan saygı ve hayranlığından ötürü kul nesimi mahlasını kullanan başka bir ozana aittir.)
içinde felsefi ve tasavvufi derinlik barındıran alevi-bektaşi türkü ve şiirleri bir başka oluyor. akabinde her çağa ışık tutan evrensel öğütler de içerir.
ben en iyi selda bağcanın yanık sesine yakıştıranlardanım. meşhur ahmet aslan yorumu bana fazla ağır-yavaş geliyor.(selda bağcan türkü modunda okuyor, o ise divan edebiyatı eseri/gazel modunda.)
ki bir mahzuninin nefesinden de dinlemek isterdim.
bir türküden zamanla ne kadar fazla antipati kazanılır sorusunun kendi adıma en güzel örneği.

sesine tahammül edilemeyecek, üç beş zibidinin dilinde rezil edilip, her yerde gerekli gereksiz çalınması beni bu türküden aşırı soğuttu.
Dinlerken tüyleri diken diken eden aynı zamanda bir hayalden başka bir hayale götüren ahmet aslan'ında söylediği hatta hayat verip pınarlar akıttığı türkü.
https://scontent-sea1-1.c...jExNDM1MDkyNDcxOA%3D%3D.2
deyip babişkodan para istemek?
oy nesimi, can nesimi ol gani mihman iken
yarın şefaatlarım ahmed-i muhtar iken
cümlenin rızkını veren ol gani settar iken
yeryüzünün halifesi hünkara minnet eylemem

https://www.youtube.com/watch?v=Nbm0mjjoYwE
https://www.youtube.com/watch?v=fwB_8kGGs04
yeryüzünün halifesi hünkara minnet eylemem

diyeceklerim bu kadar sayın hakim.
tamamen hayat felsefem olmuş şiir.
Bütün versiyonlarını dinledim. Klasik müzikle yorumlanmışı bile mevcut.
Selda Bağcan versiyonu iyi evet . Fakat en iyisi ve defalarca dinleteni Ahmet Aslan'ın versiyonu. Susarak özlüyorum Şarkısında ilk dinlemiştim Ahmet Aslan'ı. Bu adam bir şarkıyı yorumluyorsa eşsiz yapıyor bu işi. Fantastik. Ek olarak , şunu da şuraya koyalım lazım olur.

görsel
Murat kekilli de güzel söyler.
dinlediğinizde sizi bambaşka alemlere götüren ahmet aslanın sesinden dinlenmesi gereken şarkıdır.

insana huzur veren hayata dair bir bestedir.
gazla çalışıyorum zaten de,
birazdan duvarlara falan kafa atacağım.

oyşh.

çok iyidir çok.
selda bağcanın müthiş yorumladığı nesimi şiiridir.
iblisin talim ettiği yola minnet eylemem sözleriyle ruhumu costuran şiir.
'Rızkımı veren hüda'dır, kula minnet eylemem' şeklinde sözleri olan şarkıdır.
(bkz: ahmet aslan)
Şu anda dinledigim.
Alevi bektaşi türküleri bir başka oluyor.
Ahmet aslan yorumu ile insanı mest eden şarkıdır. dinlenmesi tavsiye edilesidir.
Azeri türküsüdür.
© copyright 2005 - 2026