bugün
- yigitzsche17
- icardi190511
- psikoloğa gitmek mi içki almak mı14
- evlenmek istememek ama yalnızlıktan da sıkılmak22
- junkman13
- anın görüntüsü17
- sözlük kızlarının elleri şuan napıyor sorunsalı14
- erdoğan'dan sonraki başkan19
- başıboş köpek sorunu25
- görümceniz sizi engellese ne yaparsınız14
- çok fazla çirkin erkek olması13
- erdal beşikçioğlu'nun öğle yemeği24
- sexting haram mıdır24
- sophie dee'nin memeleri11
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri11
- kurtlar vadisi pusu rezaleti11
- aleyna tilki nin annesi12
- cengiz ünder'in bıyığı12
- ölmeye karar vermek19
- erdal beşikçoğlu'nun işçilerle yemek pr çalışması10
- mehmet şimşek'in türk milletine yerel halk demesi15
- icardi1905 silik olsun kampanyası14
- sağlıklı cinsel bir yaşamım var neden konuşuluyor12
- motorcu fırlama hafif demir demirkan tarzı yazar15
- 18 nisan 2024 fenerbahçe olympiakos maçı59
- assembly kodu11
- iremga8
- fenerbahçe taraftarı9
- ezgi mola9
- annem baban uğur dündar dedi9
- kuva'i milliye ne ise hamas da o dur20
- ali koç8
- fenerbahçe13
- arda güler16
- altıncı filoya karşı namaz kılmak12
- uludağ sözlük discord grubu9
- yazarların en rum özelliği15
- ismail kartal19
- konstantinos tzolakis9
- sadece sennn9
- türkiyede bütün yiyecek fiyatları aşırı fahiştir16
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti11
- eybırın manyağı kıskanması14
- kadın ayağı kokusu11
- erkeklerin bir kere küsünce geri barışmaması18
- flörtlerinizin ortak özellikleri21
- beni seviyor musunuz8
- anksiyete psikolojik değil fizyolojik bir sorundur11
- bacaklarımdan tahrik olan kız olduğunu sanmıyorum14
- yazarlardan parfüm önerileri14
ihvan i muslimin*'in kurucusu.
küçük yaştan itibaren islami bir şuurla mücadele içerisinde yer alan,mısır'da sömürgeci ingilizlere karşı uyanışı,dirilişi sağlayan büyük dava adamı..
geçtiğimiz 12 şubat günü rahmetle andığımız dava adamı, şehid.
bir koferansından çıkarken silahlı saldırıya uğradı. olay yerinde ölmedi. hastaneye kaldırıldı. polis hastaneye müdahale etti, tedavi görmesini engelledi. orada ruhunu teslim etti. allah rahmet eylesin, cennetiyle cemaliyle müreşşef eylesin.
bir koferansından çıkarken silahlı saldırıya uğradı. olay yerinde ölmedi. hastaneye kaldırıldı. polis hastaneye müdahale etti, tedavi görmesini engelledi. orada ruhunu teslim etti. allah rahmet eylesin, cennetiyle cemaliyle müreşşef eylesin.
ortadoğu'yu anlamak adlı kitaptan :
1906 - 1949. el benna, nil deltasındaki mahmudiye köyünde hanbeli olan babasının gölgesinde büyüdü. ancak, çelişkileri yaşamın erken döneminde hıristiyan okulu ve mısır'ın batılılaşmış dünyasına gönderildiğinde başladı. daha sonraları, eğitimindeki bu belirsizliğin kendisinde islama dönüş isteği uyandırdığını iddia edecekti. siyasi dinin başarılı bir propogandacısıydı, ismailiye'de 1928'de küçük örgütlerle başladı, on yıl sonra yaklaşık iki milyon mısırlı taraftarı olan etkileyici bir örgütün başındaydı. bir tutam sosyalizm, çokça saldırganlık ve radikallik ile geleneksellik ve dindarlıktan büyük oranlarda bir karışımdan oluşan görüşler kokteylini, mısırlıların sorunlar yumağını çözmek için önerdi. bir selefi olarak eski islam toplumunu yeniden canlandırmak istedi. fakat düşüncelerinin mistisizm, sosyalizm ve milliyetçilik gibi kısımları da vardı. makalelerinin çoğunda islami ortodoksluğa dönüş çağrısını işliyordu.
el benna, hem mısır'da hem de arap dünyasının genelinde selefi idealinin kabul görmesi için siyasal islam grubuna, 1930larda başarılı bir seferberlikle önderlik etti. hareketini, islami el ezher üniversitesi'ne karşı değil, alternatif bir islam otoritesi kaynağı olarak kurdu. hareketin liderlerinin savaş sonrası yıllardaki ekonomik krizlerden yararlanarak ve özellikle filistin meselesinde toplu şekilde gönüllü olma kararından sonra popüler olarak sokağa çıkmaları için 1945'e kadar beklemeleri gerekti.
el benna 1949'da büyük olasılıkla mısır gizli servisi tarafından öldürülmeden önce bütün arap dünyasında hareketin kollarını kurmuştu. ölümü, hareketi bir süre için lidersiz bıraktı. liderlik krizi, sadece kişisel hırslardan dolayı değil, aynı zamanda el benna'nın mirası konusundaki ideolojik tartışma yüzünden hizipleşme yarattı.
tartışma mısır'ın yeni rejiminin 1952'de harekete yönelik aralıksız baskıları yüzünden bir süre gizli yürütüldü. burada, rejimin popülaritesinin 1967'deki yenilginin ardından azalmasıyla birlikte ülkede iç çekişmeler patlak verdi. el benna'nın görüşü birbiriyle oldukça çatışan iki yolla yorumlandı; kesin konuşmak gerekirse uyuşmazlığın kaynağı görüşten çok daha fazla onu gerçekleştirme yollarıydı. el benna, laik ve batılılaşmış arap rejimine karşı çıkan herkesi destekledi ve arap ulus devletlerinin zorla ele geçirilmesini savundu. fakat kendisi taraftar kazanmak için uzun bir süreci göz önüne aldığından bunun ne zaman olacağı belli değildi.
sayfa 359.
1906 - 1949. el benna, nil deltasındaki mahmudiye köyünde hanbeli olan babasının gölgesinde büyüdü. ancak, çelişkileri yaşamın erken döneminde hıristiyan okulu ve mısır'ın batılılaşmış dünyasına gönderildiğinde başladı. daha sonraları, eğitimindeki bu belirsizliğin kendisinde islama dönüş isteği uyandırdığını iddia edecekti. siyasi dinin başarılı bir propogandacısıydı, ismailiye'de 1928'de küçük örgütlerle başladı, on yıl sonra yaklaşık iki milyon mısırlı taraftarı olan etkileyici bir örgütün başındaydı. bir tutam sosyalizm, çokça saldırganlık ve radikallik ile geleneksellik ve dindarlıktan büyük oranlarda bir karışımdan oluşan görüşler kokteylini, mısırlıların sorunlar yumağını çözmek için önerdi. bir selefi olarak eski islam toplumunu yeniden canlandırmak istedi. fakat düşüncelerinin mistisizm, sosyalizm ve milliyetçilik gibi kısımları da vardı. makalelerinin çoğunda islami ortodoksluğa dönüş çağrısını işliyordu.
el benna, hem mısır'da hem de arap dünyasının genelinde selefi idealinin kabul görmesi için siyasal islam grubuna, 1930larda başarılı bir seferberlikle önderlik etti. hareketini, islami el ezher üniversitesi'ne karşı değil, alternatif bir islam otoritesi kaynağı olarak kurdu. hareketin liderlerinin savaş sonrası yıllardaki ekonomik krizlerden yararlanarak ve özellikle filistin meselesinde toplu şekilde gönüllü olma kararından sonra popüler olarak sokağa çıkmaları için 1945'e kadar beklemeleri gerekti.
el benna 1949'da büyük olasılıkla mısır gizli servisi tarafından öldürülmeden önce bütün arap dünyasında hareketin kollarını kurmuştu. ölümü, hareketi bir süre için lidersiz bıraktı. liderlik krizi, sadece kişisel hırslardan dolayı değil, aynı zamanda el benna'nın mirası konusundaki ideolojik tartışma yüzünden hizipleşme yarattı.
tartışma mısır'ın yeni rejiminin 1952'de harekete yönelik aralıksız baskıları yüzünden bir süre gizli yürütüldü. burada, rejimin popülaritesinin 1967'deki yenilginin ardından azalmasıyla birlikte ülkede iç çekişmeler patlak verdi. el benna'nın görüşü birbiriyle oldukça çatışan iki yolla yorumlandı; kesin konuşmak gerekirse uyuşmazlığın kaynağı görüşten çok daha fazla onu gerçekleştirme yollarıydı. el benna, laik ve batılılaşmış arap rejimine karşı çıkan herkesi destekledi ve arap ulus devletlerinin zorla ele geçirilmesini savundu. fakat kendisi taraftar kazanmak için uzun bir süreci göz önüne aldığından bunun ne zaman olacağı belli değildi.
sayfa 359.
(bkz: hasan el hudeybi)
1906 yılında doğmuş mısırın devrimcisidir. müslüman kardeşler grubunun kurucusudur. öyle bir kurmuştur ki müslüman kardeşler grubunu yola çıktığı yedi arkadaşıyla beraber kahvehanelerden, pazarda gördükleri insanlara kadar davetleri sürdürerek başlamışlardı. öyle bir şahsiyettir ki davet, terbiye, mücadele, enerji ve kudretiyle önce mısırı sonrasında da bütün dünyayı şaşkına çevirmiştir. sahip olduğu enerji ve kudret öylesine eşsizdir ki, pek çok psikolog, ahlak bilimci, tarihçi ve eleştirmene göre bir arada bulunması mümkün olmayan, birbiriyle çatışan kabiliyet ve yetenekleri allah, onda bir araya getirmiştir.
şehittir.
(bkz: Allah a adanmış bir ömür)
(bkz: Allah a adanmış bir ömür)
20 yüzyıl dünyasında Komünizm, Faşizm, Kapitalizm, Sekülerizm gibi siyasi ve sosyal düşüncelerin kol gezdiği bir dönemde islamcılık hareketini başlatarak Müslümanları bu harekete davet eden kişidir. ihvanı Müslimin (Müslüman Kardeşler) hareketinin kurucusu. mısır'da ingiliz mandasına karşı (1928 yılında) olarak mısırlıları direnişe çağıran fikir adamı. Zannedersem Türkiye'deki milli görüş hareketini de ışık tutmuştur.
halk tv sunucusunun hasan sabbah sandığı güzel insandır.
ihvan-ı müslimin'in kurucusudur. sanılanın aksine vahhabilikten uzak, tasavvufu kendine ilke edinmiş, sağlam bir mümindir.
Davasında samimi insanlarin başlattıkları bir takım hareketler veya kuruluşlar ilk zamanlarinda amaçlarına uygun hareket etseler de sonrasında amacin dışına çıkan davranışlarda bulunur. Lakin hasan el benna ki Allah ondan razı olsun nasıl bir samimiyetle kurduysa ihvani muslimini hala ayni samimiyet dava ve cihad aşkıyla dolup taşan insanlar önderliğinde islam ve müslümanlar için büyük işlerle meşguldürler. Tek amaçları islamin zaferi Allahin hükümlerinin yeryüzünde hakim olmasidir. Hasan el benna ve onun yolundan gidenler davanın devami gerekirse canlarindan vazgecerler.
büyük mücahid.
"Siz evlerinizde islam devleti kurun ki, Allah (c.c.) sokaklarınızı islamlaştırsın..."
Hasan El Benna.
"Siz evlerinizde islam devleti kurun ki, Allah (c.c.) sokaklarınızı islamlaştırsın..."
Hasan El Benna.
ummetin hayal bulsun diye olmeye hazirmisin
hasan elbanna.
hasan elbanna.
ılımlı islamcıların peygamberidir. Kitaplarını bir kere bile okursanız kendini gayrimüslimlere nasıl beğendirmeye çalıştığını görürsünüs. Kendisi demokrattır, caner taslaman'ın atasıdır, ihvanı mürteddin'in kurucusudur, seyyid kutup gibi, muhammed kutup gibi ılımlı islamcıların halefidir, yeni yetme islamcıların bir tanesidir.
1900 lerin ilk çeyreğinde ingiliz sömürgesine karşı olarak kurulan, bağnaz cahillerin götlerinden uydurduklarının aksine kuruluşundan bu yana hiç bir şekilde silahlı eylem politikasını benimsememiş olan ve ingilizler tarafından bir suikastle ortadan kaldırılan müslüman kardeşler cemiyetinin kurucularından biridir.
güncel Önemli Başlıklar