bugün
- kadınlar neden aldatır8
- selahattin demirtaş övücüsü halk tv6
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti9
- sözlükteki zengin yazarlar3
- profiline kendi resmini koyan yazarın asıl amacı6
- spora vakit ayıramayan erkek oje sürsün7
- eski sevgilinin 1 haftada yeni sevgili yapması8
- her türk kızını türbanlı zanneden gavur2
- modern sanatın duvara muz bantlamak olması4
- donald trump4
- 23 haziran 2026 ürdün cezayir maçı3
- gocu yla bilek güreşi yapmak6
- türk siyasetçiliği yapan araplar4
- iyi araba kullanan iyi sevişir3
- dut ağacı5
- demirtaş'ın kılıçdaroğlu ile görüşmeyi reddetmesi2
- altin2
- sürekli esnemek3
- performans sanatçısı3
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması19
- sözlük erkekleri aranıyor mu6
- chp'deki değişimciler5
- karı hoplatmak3
- karşı cinste bağımlılık yapan şeyler4
- sözlük yazarlarının bileklikleri6
- orospum2
- sedat pekmez12
- yagmurcu ile revani yemek4
- kabullenince huzur veren gerçekler5
- akp'nin cumhurbaşkanı adayının erdoğan olması8
- selahattin demirtaş cilalı apo dur3
- eren ali bingöl2
- cebinde parası olmayan fakir erkek3
- 23 haziran 2026 norveç senegal maçı2
- türkiye eyalet haritası2
- sevgili yapınca her şeyden elini ayağını çekmek3
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı6
- agresif süs köpeği3
- aylık 378 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
- sen benim kim oldugumu biliyo musun2
- utanmadan şort giyen erkek7
- muşlettin amca4
- bir kadını araba park ederken izlemek5
- türkiye'nin asla düzelemeyecek olmasının sebebi15
- duşta şarkı söylemek2
- z kuşağının metal dinlememesi2
- ismet gurbuz 202418
- bir çiçek fotoğrafı bırak5
- askerlik4
Ankara'da ulaşım kurumunun adı. Açılımını henüz arkeologlar çözememişlerdir.
özgüvenle karıştırılmaması gereken lanet bir davranıştır, uzak dursun.
birini hatırlatıyor .
erdemli insanların sürekli bir iç eğitimle bastırmaya çalıştığı noktalarıdır.
ankaralı için asla kendini beğenmişlik vs değildir.
otobüstür o otobüs.
otobüstür o otobüs.
3 harfle paragraflar anlatan kelime. Bir kimsenin öz varlığı denilebilir.
Melih Gökçek'e girmesini istediğim kurum. Böyle Körüklü otobüsler falan komple.
Egolu insnalari bir nebzese oldurmek istiyorum yeter.
mutsuzluğun sebebidir.gelecekte eğer şu isteklerim olursan şunu elde edersem mutlu olacağım der şimdiyle kavgalıdır. şimdiyi olduğu gibi kabullensek başkalarını suçlamayı ya da kırgınlıklarımızı bıraksak zaten mutluluğu yakalarız..hep mağdur benim hep benim önüm kesildi fırsatlar elimden alındı diye bahane de üretir. kısaca islamdaki nefs ile birebir örtüşür.
En büyük düşman.
yaban domuzlarının yaşama sebebi, amacı.
egoyu keşmekeşten kurtaran belediye işçisi ne güzel işçi,
keşmekeşten kurtaran belediye başganı ne güzel başgan.
keşmekeşten kurtaran belediye başganı ne güzel başgan.
Herkesin haklılık durumu.
hem azı hem fazlası herkes için zarar her türlü zarar.
Bende haddinden fazla olduğunu söyledikleri şey.
her insanda olması gerek olan insan dürtüsüdür. olması gerek derken tabiki aşırıya kaçmadan... yani insan seviye olarak kendisinden daha düşük olan insanlardan kendini ayırmalı ve üstün görmelidir. bunu kesinlikle okumuşluk-cahillik ya da güzel-çirkin olma olarak düşünmeyin, karakter olarak düşünün.
Pek çok insan benlik ve egoyu aynı şey gibi ele alıyor. Bu iki yapı ve sistem birbiri ile taban tabana zıt ve çelişen, çatışan yapıdadır. Ego toplumun kişiye yansıttığı, öğrettiği toplumu korumaya ve var etmeye yönelik bir programdır. Benlik ise kişinin kendisini, kendi varlığını oluşturma ve algılama programıdır.
BUNA BASiT BiR ÖRNEK VEREYiM: Ego kibirlenir, benlik ise kıvanç duyar. Kibiri ve/veya kibirlenmeyi toplumdan öğrenirken, kıvanç duymayı kişisel bir başarının tatmini ile hissedersiniz. Neyin ego ve neyin benlik olduğunu insanları kalıplara ve şablonlara sokarak tanımlamaya çalışanların tıkandıkları en temel nokta budur. Ego ve benlik iki ayrı programdır. Ego ilkel beyinin toksit duygularını temsil eder. Benlik ise noe-korteks ve onun duyguları ile temsil olur. Bu iki yapıyı tanımadan kim kendi tekamülünü- gelişimini insan olmaya rotalandırabilir ki? Çoğu yazar veya uzman kavramları henüz ayırmadan ve onların neyi nasıl temsil ettiğini bilmeden reçeteler sunduğunda ortaya anlaşılmaz ve garip sonuçlar çıkar. Ve özellikle de "kaş yapmak ister iken göz çıkartılır". Benliğin olumsuz gelişimi veya oluşumu toksit benlik yapılanması ego ile işbirliği içinde ise bu karmaşayı yaşayan kişilerin zaten tekamül-gelişim, insan olmaya çalışmak gibi sorunları yoktur. Burada bilgiyi oluşturma çabası içindeki kişilerin kavramları ve aktarım dilini çok iyi netleştirmeleri gerekir. insanlar "uzman görüşü" nedeniyle saçma, sapan yollara kanalize edilebiliyor. Ego toplumun bireyde oluşturduğu veya kendisini bireyde temsil eden bir programdır. Bireyin ilkel beyninin yönetilmesine yönelik toplumun kendi devamlılığını ve var olmasını sağlayacak bir programdır. Bireyin var olması için gerekli olan korku, öfke, nefret ve üzüntü gibi temel ilkel beyin duygularının toksit hale dönüştürülmesi sonucu bu program oluşur. Benlik ise bireyin kendisini toplum karşısında var eden neo-korteks duyguları ile temsil olur. Benlik olumlu veya olumsuz gelişebilir. Yani egonun yönetiminde veya egoyla çatışan bir süreçte olabilir. Burada kavramları kendi pozisyonlarına oturtmadığınız taktirde içsel gelişimde yaratılabilecek çatışmanın kaynağını net olarak görememe tehlikesi doğabilir. Kavramları yapılandırırken onların fonksiyon ve işlevlerini net olarak belirlemeniz gereklidir. Ego yönetilmesi gereken bir yapı, toplumu yok etmeden yok edilemez bir programdır. Ego bizatihi toplumun bireyde yarattığı bir muhafız, gardiyandır. Mahkumu ise bireyin kendisidir. Benlik kişinin kendisini değerlilik, yeterlilik, önemlilik, güçlü olmak, var olmak gibi kişilik yapılanmasıdır. Benliğe yönelik olarak yürütülecek çalışmaların geliştirici olmak yerine pasifleştirici bir yapıda olması kişiye fayda değil zarar verir. Egonun da Benliğin de oluşum ve sistemleşmeleri insanın tekamülünde ve bu süreçte üzerinde önemle durulması gereken kavramlardır. Ve her ikisi de geliştirilebilir ve dönüştürülebilir programlardır.
Faruk Acarsoy
BUNA BASiT BiR ÖRNEK VEREYiM: Ego kibirlenir, benlik ise kıvanç duyar. Kibiri ve/veya kibirlenmeyi toplumdan öğrenirken, kıvanç duymayı kişisel bir başarının tatmini ile hissedersiniz. Neyin ego ve neyin benlik olduğunu insanları kalıplara ve şablonlara sokarak tanımlamaya çalışanların tıkandıkları en temel nokta budur. Ego ve benlik iki ayrı programdır. Ego ilkel beyinin toksit duygularını temsil eder. Benlik ise noe-korteks ve onun duyguları ile temsil olur. Bu iki yapıyı tanımadan kim kendi tekamülünü- gelişimini insan olmaya rotalandırabilir ki? Çoğu yazar veya uzman kavramları henüz ayırmadan ve onların neyi nasıl temsil ettiğini bilmeden reçeteler sunduğunda ortaya anlaşılmaz ve garip sonuçlar çıkar. Ve özellikle de "kaş yapmak ister iken göz çıkartılır". Benliğin olumsuz gelişimi veya oluşumu toksit benlik yapılanması ego ile işbirliği içinde ise bu karmaşayı yaşayan kişilerin zaten tekamül-gelişim, insan olmaya çalışmak gibi sorunları yoktur. Burada bilgiyi oluşturma çabası içindeki kişilerin kavramları ve aktarım dilini çok iyi netleştirmeleri gerekir. insanlar "uzman görüşü" nedeniyle saçma, sapan yollara kanalize edilebiliyor. Ego toplumun bireyde oluşturduğu veya kendisini bireyde temsil eden bir programdır. Bireyin ilkel beyninin yönetilmesine yönelik toplumun kendi devamlılığını ve var olmasını sağlayacak bir programdır. Bireyin var olması için gerekli olan korku, öfke, nefret ve üzüntü gibi temel ilkel beyin duygularının toksit hale dönüştürülmesi sonucu bu program oluşur. Benlik ise bireyin kendisini toplum karşısında var eden neo-korteks duyguları ile temsil olur. Benlik olumlu veya olumsuz gelişebilir. Yani egonun yönetiminde veya egoyla çatışan bir süreçte olabilir. Burada kavramları kendi pozisyonlarına oturtmadığınız taktirde içsel gelişimde yaratılabilecek çatışmanın kaynağını net olarak görememe tehlikesi doğabilir. Kavramları yapılandırırken onların fonksiyon ve işlevlerini net olarak belirlemeniz gereklidir. Ego yönetilmesi gereken bir yapı, toplumu yok etmeden yok edilemez bir programdır. Ego bizatihi toplumun bireyde yarattığı bir muhafız, gardiyandır. Mahkumu ise bireyin kendisidir. Benlik kişinin kendisini değerlilik, yeterlilik, önemlilik, güçlü olmak, var olmak gibi kişilik yapılanmasıdır. Benliğe yönelik olarak yürütülecek çalışmaların geliştirici olmak yerine pasifleştirici bir yapıda olması kişiye fayda değil zarar verir. Egonun da Benliğin de oluşum ve sistemleşmeleri insanın tekamülünde ve bu süreçte üzerinde önemle durulması gereken kavramlardır. Ve her ikisi de geliştirilebilir ve dönüştürülebilir programlardır.
Faruk Acarsoy
Görüldüğü gibi hakikat, entellektüel bilinçle kavranılamaz. Bu sır, çok kitap okuyarakta çözülemez. Okudum bildim deme, çok taat kıldım deme. Eri hakkı bilmezsen, bu boşuna emektir Er hakkı bilen kişidir. Hakkı bilen kişi ise egosunu yenmiş yok etmiştir.
Sonsuz, hiçlik gerçeğini anlamak için ego ölmeli ve biz bir hiç olmalıyız. Bir kalpte iki şey bir arada yaşamaz. Ya o ya da ego için yer vardır. Ve ego bizleri ancak acı ve göz yaşına boğarak gider. Bu geride hiç bir şey kalmayıncaya kadar devam eden acı verici bir süreçtir. Bu fena halidir. Yok olmaktır. Bu hal egonun hükmünü, kişinin benlik duygusunu tamamen kaldırır. Fena içinde kişi bütün bütün yok olup gitmişken; Allah, kendi varlığından ona yeni bir hayat verir. Onu kendi boyası ile boyar. Kişinin içinde ki ve dışındaki bütün vasıfları değiştirir. Artık ölümün zaten alacağı, egoist benlik bırakılmış. Mutlak benlik onun yerini almıştır..
Sonsuz, hiçlik gerçeğini anlamak için ego ölmeli ve biz bir hiç olmalıyız. Bir kalpte iki şey bir arada yaşamaz. Ya o ya da ego için yer vardır. Ve ego bizleri ancak acı ve göz yaşına boğarak gider. Bu geride hiç bir şey kalmayıncaya kadar devam eden acı verici bir süreçtir. Bu fena halidir. Yok olmaktır. Bu hal egonun hükmünü, kişinin benlik duygusunu tamamen kaldırır. Fena içinde kişi bütün bütün yok olup gitmişken; Allah, kendi varlığından ona yeni bir hayat verir. Onu kendi boyası ile boyar. Kişinin içinde ki ve dışındaki bütün vasıfları değiştirir. Artık ölümün zaten alacağı, egoist benlik bırakılmış. Mutlak benlik onun yerini almıştır..
Kendini beğenmişliktir. dünyada ondan başkası yaşamıyor ve en akıllısı odur. Dinde nefs diye geçer.
kabaca yaşam gücüdür.
az egosu olan insan sürünür ,egosu tavan yapmış insan hem kendini hem çevresini süründürür.
herşeyin normali makbuldur.
az egosu olan insan sürünür ,egosu tavan yapmış insan hem kendini hem çevresini süründürür.
herşeyin normali makbuldur.
Bir mustafa sandal şarkısı dır fena sayılmaz.
insanların eksik yönleri nedeniyle, sözleri ve düşünceleriyle kendini tatmin etmeye çalışmalarıdır. yani eksik yönünü o alanda çok başarılıymışçasına yansıtıp kendini yüce görme hissidir. illa ki her insanda olan bir şeydir ancak dozajını iyi ayarlamak gerekir çünkü fazla ego insanın yerle bir olmasına neden olabilir.
Düsünce de en ilkel bölundu galiba.
insanların ortak ögesi olup kutuplaşmaya neden olan ender kavramlardan. itiraf edersiniz arada egoluyum diye de ...
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar