bugün
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu4
- içtim şarabı13
- insanın geçmişinin karanlık olması7
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız4
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi9
- sesi güzel olan kızların çirkin olması sorunsalı2
- daha relax2
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat2
- aydilge'nin sanat güneşi olması2
- aşure yapan sözlük kızları7
- kadir inanır22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet17
- bik bik'in mutfağına konuk olmak7
- insan olmaya ceyrek kala3
- bazen şık bazen relax mod2
- türkiye bedava para kazananlar ülkesidir2
- rakı sevmemek6
- hiç kimsenin sevmediği bir insana aşık olmak2
- özgür irade yanılsaması ve günlük hayat3
- en son ne yediniz2
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- aşk5
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- trolluğun zeka gerektirdiği gerçeği3
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
- kemalist dünya24
- şeriatçıları afganistana sürmek4
- sözlükteki gizli düşmanım6
- yalaka2
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi5
- dünya da her insanın bir ismi olması3
- görücü usulü2
- okumuş hırt2
- çok güzel ama manyak kadın7
- hayattaki şans seviyeniz4
- mustafa kemal atatürk7
- kezoya baka baka yağlarını eritmek2
- her insanın bir cini olması5
- anın görüntüsü20
- üniversitelerin gereksiz olması16
- bioloji2
- cevcet2
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- kaşar5
- hesabı gizliye almak3
- true'nun çaylak olması16
- fight club5
- aylık 395 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
ülkemizde bugünlerde yaşananlarla birlikte tekrar tekrar sormamız gereken sorudur. öncelikle devlet tanımına bakalım:
Kaynak:http://tr.wikipedia.org/wiki/Devlet
Devlet, toprak bütünlüğüne bağlı olarak siyasal bakımdan örgütlenmiş millet veya milletler topluluğunun oluşturduğu tüzel varlık.
toprak bütünlüğü burada esas olduğuna göre, karman çorman edilmiş millet tanımını en çarpık haliyle kabul de etsek, milletler topluluğunun da sürdürebileceği bir yapı olduğunu gördüğümüz için burada yapılmaya çalışılan ayrıştırmaların ne derece gereksiz olduğu daha lafa başlamadan ortaya çıkıyor. ama net şekilde ortadadır ki, birileri insanlar arasındaki eşitsizlikten dem vurarak devlet ve ülke yapısını farklı yerlere sürüklemeye çalışmaktadır. tabii bu çığırtkanlığı yapanların, bu eşitsizliğin neresinde durduğunun tekil söylemler üzerinden değil, eylem ve söylemler bütünü üzerinden irdelemek gerekmektedir. ben mesela kürt halkının haklarını savunduğunu iddia edenlerin, sosyal güvenlik ile ilgili net bir eleştirisini duymadım. proje önerisi demiyorum bile zaten. halbuki eşitsizliğin fazlaca yaşandığı bir alan çalışma hayatı değil mi? bu durumdan etkilenmek kökene de bağlı değil, yani bu konuda yapılacak bir eleştiri veya çalışma kesinlikle kürt olmayan insanlarımız tarafından da desteklenmesi muhtemel bir konudur. peki niye gündemde yok da, ahmet türk gibi toprak ağaları millet meclisinde?
O zaman sormamız lazım, devlet niye var? mekanizma süs diye dursun ama kullanmıyoruz nasıl bir yaklaşımdır? daha örnekleri var, burada başka kısımlarını da irdeleriz diye düşünüyorum.
Kaynak:http://tr.wikipedia.org/wiki/Devlet
Devlet, toprak bütünlüğüne bağlı olarak siyasal bakımdan örgütlenmiş millet veya milletler topluluğunun oluşturduğu tüzel varlık.
toprak bütünlüğü burada esas olduğuna göre, karman çorman edilmiş millet tanımını en çarpık haliyle kabul de etsek, milletler topluluğunun da sürdürebileceği bir yapı olduğunu gördüğümüz için burada yapılmaya çalışılan ayrıştırmaların ne derece gereksiz olduğu daha lafa başlamadan ortaya çıkıyor. ama net şekilde ortadadır ki, birileri insanlar arasındaki eşitsizlikten dem vurarak devlet ve ülke yapısını farklı yerlere sürüklemeye çalışmaktadır. tabii bu çığırtkanlığı yapanların, bu eşitsizliğin neresinde durduğunun tekil söylemler üzerinden değil, eylem ve söylemler bütünü üzerinden irdelemek gerekmektedir. ben mesela kürt halkının haklarını savunduğunu iddia edenlerin, sosyal güvenlik ile ilgili net bir eleştirisini duymadım. proje önerisi demiyorum bile zaten. halbuki eşitsizliğin fazlaca yaşandığı bir alan çalışma hayatı değil mi? bu durumdan etkilenmek kökene de bağlı değil, yani bu konuda yapılacak bir eleştiri veya çalışma kesinlikle kürt olmayan insanlarımız tarafından da desteklenmesi muhtemel bir konudur. peki niye gündemde yok da, ahmet türk gibi toprak ağaları millet meclisinde?
O zaman sormamız lazım, devlet niye var? mekanizma süs diye dursun ama kullanmıyoruz nasıl bir yaklaşımdır? daha örnekleri var, burada başka kısımlarını da irdeleriz diye düşünüyorum.
(bkz: devletin meşruiyet sebepleri)
halka hizmet maskesi altında bir zümre çıkar sağlasın diye var.
izmir' de kadın döven polisleri korumak için.
Bilmiyorum. Bugüne kadar zerre faydasini gormedim.
Millet vergi versin diye...
insan öldürmeyi meşru kılmak için.
devlet, insan doğasının bencil, çıkarları peşinde koşan ve bu çıkarlar doğrultusunda güçlünün zayıfı ezmemesi için insanların bazı haklarından vazgeçerek ortaya çıkardığı tüzel kişidir. hobbes böyle diyor mealde.
komünist devriminden sonra anarşistlerle komünistlerin tartışması gibi bir şey. adamlar artık devlet gerekli mi gibi sorular soracak boyuta geçmiş lan bildiğin. o tartışmanın içinde olmayı çok isterdim açıkçası.
devlet bana göre, sürüngenleri yönetmek için var, ilkel bir toplumun örgütlenmesi de denebilir.
gereksizdir, anarşistlere bu konuda katılıyorum.
ayrıca devlet olmasa kan dökülürdü diyene biraz tarihte olan soykırımları okumasını öneririm.
devlet bana göre, sürüngenleri yönetmek için var, ilkel bir toplumun örgütlenmesi de denebilir.
gereksizdir, anarşistlere bu konuda katılıyorum.
ayrıca devlet olmasa kan dökülürdü diyene biraz tarihte olan soykırımları okumasını öneririm.
vergiden zamdan milletin anasını sikeyim diye. gelen parayı lüplteyim. başka amacı yoktur.
suriyeliler gibi olma diye.
hizmet etmek için vardır. lakin millete efendi olmaya çalışır.
Mesele devlet insan için mi yoksa insan devlet için mi var ?
Görüyoruz ki toplumlar bu soruya verdikleri cevap doğrultusunda bir yönetime tabi tutuluyorlar.
Şimdi insan devlet için var diyen ülkelere bakalım;
Genellikle orta doğu devletleri ve asya devletleri bu durumdadır.Bu ülkelerde devlet bir nevi Allah'ın yer yüzündeki temsilcisidir.Bu sebepten başa gelen lider uzun süreler iktidarda kalır,o lider eleştirilemez,o lider hiç bir zaman hata yapmaz ve o lider her şeyin iyisini biliyordur ve genelde o liderin muazzam bir serveti vardır.
Vatandaş ağır vergiler altında ezilse bile sesini çıkarmaz,çünkü sanıyordur ki devlet o insanın iyiliği için o vergiyi alıyor.
Askerlik mesleği kutsaldır böyle ülkelerde,çünkü devlet ölene şehit sıfatı verir.(bakın kimin şehit olacağına devlet karar veriyor,bir nevi Allah )
Siyasetçilerin seks kasedi çıkarsa bu toplumda büyük yankı uyandırır ama rüşvet ,torpil vs pek önemsenmez.(çünkü seks günahtır ama siyasetçi çalabilir onun hakkıdır bir şey denmez)
Devlet insan içindir diyen toplumların durumunu biliyorsunuz zaten (bkz: avrupa devletleri) (bkz: abd) (bkz: japonya) vs..
onlar hakkında konuşmaya pek gerek yok...
Peki insan devlet içindir diyenler ?
Şimdi düşünün Türkiye hangi tarafta ?
Görüyoruz ki toplumlar bu soruya verdikleri cevap doğrultusunda bir yönetime tabi tutuluyorlar.
Şimdi insan devlet için var diyen ülkelere bakalım;
Genellikle orta doğu devletleri ve asya devletleri bu durumdadır.Bu ülkelerde devlet bir nevi Allah'ın yer yüzündeki temsilcisidir.Bu sebepten başa gelen lider uzun süreler iktidarda kalır,o lider eleştirilemez,o lider hiç bir zaman hata yapmaz ve o lider her şeyin iyisini biliyordur ve genelde o liderin muazzam bir serveti vardır.
Vatandaş ağır vergiler altında ezilse bile sesini çıkarmaz,çünkü sanıyordur ki devlet o insanın iyiliği için o vergiyi alıyor.
Askerlik mesleği kutsaldır böyle ülkelerde,çünkü devlet ölene şehit sıfatı verir.(bakın kimin şehit olacağına devlet karar veriyor,bir nevi Allah )
Siyasetçilerin seks kasedi çıkarsa bu toplumda büyük yankı uyandırır ama rüşvet ,torpil vs pek önemsenmez.(çünkü seks günahtır ama siyasetçi çalabilir onun hakkıdır bir şey denmez)
Devlet insan içindir diyen toplumların durumunu biliyorsunuz zaten (bkz: avrupa devletleri) (bkz: abd) (bkz: japonya) vs..
onlar hakkında konuşmaya pek gerek yok...
Peki insan devlet içindir diyenler ?
Şimdi düşünün Türkiye hangi tarafta ?
Devlet niye mi var? Mesela devlet olmadığını varsayalım, senin elektrik, su ve bilimum ihtiyaçlarının tamamını kendin bizzat karşılayıp, aynı zamanda da yiyecek, içecek ve benzeri ihtiyaçlarını karşılaman mümkün mü? Değilse demek ki insanları teşkilatlandıran bir topluluğa ihtiyaç var, ve bunun adı da devlettir...
Varolmasini zorunlu kilan bizim hedonist yasam tarzimizin istifciligimizin ve tutetimciligimizn sana bana diger tüm yurttaslara zarar vermemesi icin var.
belirli bir toprak üzerindeki, belirli sayıdaki insanların düzenini, belirli kurallar dahilinde organize etmek için vardır.
bu organizasyonun karşılığını vergi alarak, güç edinerek ve edindiği gücü bazen haksızca kullanarak alır.
devletsizlik organizasyonsuzluktur yani.
organize yaşamayı seviyorsanız ve buna muhtaçsanız devlete de muhtaçsınız.
sevmiyor da olsanız bazen 'organize işleyen' bu sisteme dahil olabilirsiniz.
yine; başka organizasyonlara dahil olabilirsiniz. ancak o da belirli şartlara tabidir.
bu organizasyonun karşılığını vergi alarak, güç edinerek ve edindiği gücü bazen haksızca kullanarak alır.
devletsizlik organizasyonsuzluktur yani.
organize yaşamayı seviyorsanız ve buna muhtaçsanız devlete de muhtaçsınız.
sevmiyor da olsanız bazen 'organize işleyen' bu sisteme dahil olabilirsiniz.
yine; başka organizasyonlara dahil olabilirsiniz. ancak o da belirli şartlara tabidir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar