bugün
- meme mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı13
- 23 haziran 2026 portekiz özbekistan maçı10
- para mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı16
- nofap3
- sedat pekmez18
- erkek aldatabilir ama kadın aldatamaz13
- tarot falına inanan salak8
- aldım kabul ettim4
- yapay zeka ile flörtleşme denemeleri3
- futbolun eskiden güzel olması3
- kadınlar neden aldatır16
- arkadaşlar çok güzelsiniz2
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba9
- online yazarlar3
- ithal et3
- diamond bosphoruss denen yazar8
- devşirmelik makamı13
- tr dışında neden hiçbir devlet kktc'yi tanımıyor4
- geceye bir zülfü livaneli şarkısı bırak2
- fransız arabaları3
- dolandırılan insanların genel özellikleri2
- lionel messi11
- biz arap değiliz biz türk üz8
- bazı alimler2
- kafaya bir kurşun tüm ağrıyı keserdi2
- ak parti'nin yüzde 37 38 oy oranı6
- her türk kızını türbanlı zanneden gavur8
- türk telekom port zammı4
- cehennemin alt seviyelerine inme sebebi2
- kabullenince huzur veren gerçekler9
- portekiz özbekistan maçı saat 20 de trt 1 de2
- cayenne4
- erkekler neden aldatır2
- profiline kendi resmini koyan yazarın asıl amacı8
- askerlik9
- işsizliğin muazzam bir şey olması6
- berlin'e gidip sokaklarda kaybolmak2
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti9
- cristiano ronaldo dos santos aveiro2
- türk siyasetçiliği yapan araplar7
- kadında güzellik aramayan erkek6
- sürekli esnemek6
- sözlük erkekleri aranıyor mu8
- uzun zamandır kimsenin dut yememesi5
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması19
- helal olsun be2
- 0 0 73
- eski sevgilinin 1 haftada yeni sevgili yapması8
- kıskançlık5
- spora vakit ayıramayan erkek oje sürsün7
iskender.
1 hafta sonra geri döndüğüm şehir. özlemedim. çünkü özleyecek birşeyim yok.
sevemediğim şehir.
ankara dışında sevdiğim ender şehirlerden. yaşanılası bir yerdi. 2007-2008 sıralarında öyleydi en azından. şimdilerde nasıldır bilemem.
(bkz: uludağ)
dün günübirlik gittiğim şehir. özlemişim havasını. iskenderide yedik afiyetle.
Her yeri ümraniye'ye benzeyen türkiye şehri.
bir iki ay içerisinde görmeye geleceğim şehir.
9 gün sonra gideceğim şehir inşallah .
Serin be rüzgarli.
Bu şehrin ruhunu en iyi özetleyen eser ahmet hamdi tanpınar'ın bursa'da zaman şiiridir.
Bursa'nın tarihi dokusu, doğası ve havası o kadar birbirine karışmıştır ki ahmet hamdi'nin de dediği gibi zaman algısı yekparedir adeta. Bu şehrin gerçek dokusunu yakalayan için geçmiş, gelecek veya an yoktur. Parçalanmaz bir zaman algısı sarar sizi. Çünkü 600 yıllık ulucami ile 80 yıllık Atatürk heykelini yadırgamaz aynı bursa ruhu ile kabul edersiniz.
Hatta bu şehrin öyle mistik bir atmosferi vardır ki yine ahmet hamdi'nin dediği gibi ölüm bile bu topraklarda tatlı bir uyku gibi gelir.
Velhasıl kelam "Billur Bir avizedir bursa'da zaman"
Bursa'nın tarihi dokusu, doğası ve havası o kadar birbirine karışmıştır ki ahmet hamdi'nin de dediği gibi zaman algısı yekparedir adeta. Bu şehrin gerçek dokusunu yakalayan için geçmiş, gelecek veya an yoktur. Parçalanmaz bir zaman algısı sarar sizi. Çünkü 600 yıllık ulucami ile 80 yıllık Atatürk heykelini yadırgamaz aynı bursa ruhu ile kabul edersiniz.
Hatta bu şehrin öyle mistik bir atmosferi vardır ki yine ahmet hamdi'nin dediği gibi ölüm bile bu topraklarda tatlı bir uyku gibi gelir.
Velhasıl kelam "Billur Bir avizedir bursa'da zaman"
Lisede hayalini kurdugum en son uludag universitesini kazandigim havasi dogasi ayri guzel kizlari ayri guzel naçizane ex memleketimdir.
Kızları genelde türkiye ortalamasının üstünde olan şehir.ayrıca türkiyedeki geniş kalçalı ve koca memeli hatun popülasyonunun yarısından fazlası burda diye düşünüyorum.kötümü bu tabiki değil.
sellerin yağmurların götürmekte olduğu şehir.
Normalde zaten berbat olan trafiği yağmurlu havalarda tamamen duran Recep altepenin Canına okuduğu, içine sıçtığı şehir.
Istanbul, yalova, izmit, eskisehir ve balikesir'in ortasindadir. Hepsinin en kötü özelliklerini almıştır.
Henüz tam anlamıyla geç kalınmamışken acilen radikal bir şehir planlamasına gitmesi gereken şehir.
Bu planlama yapılırken şehrin merkezi belirlenmeli. Heykel,yeşil,Tophane, muradiye,setbaşı, fomara, çekirge, Altıparmak ve Yıldırım'ın bir bölümü şehir merkezi kabul edilmeli.
Bu kabul edilen şehir merkezlerinde trafiği minumum düzeye indirip metro çalışmaları yapılmalı. Tarihi dokuyu korumak adına tarihsel binalar ve Mahalleler tekrar elden geçirilmeli ve en kısa sürede bir açıkhava müzesi oluşturulmalı. Bunu yaparken de bol bol ağaç dikimi yapılmalı.
Bu saydığımız merkez dışında kalan yerlerde yerleşim site tarzı olmalı. Özellikle kuzeye doğru giden ovalardan yerleşim değil; tarım desteklenmeli.
Doğal güzelliklerin olabildiği kadar reklamı ve bakımı yapılmalı.
Acil bir uluslararası havaalanı yapılmalı.
Sanayi kuruluşlarına çok sert çevreci önlemler getirilmeli.
Bursalı ünlülere ait evlerin müze haline getirilmesi.
Eğer bursa'yı tarihin yüklediği Misyonla yeşil-beyaz yapmak istiyorsak bu şehri açıkhava müzesi haline getirmeliyiz. Çok daha fazla geç olmadan.
Bu planlama yapılırken şehrin merkezi belirlenmeli. Heykel,yeşil,Tophane, muradiye,setbaşı, fomara, çekirge, Altıparmak ve Yıldırım'ın bir bölümü şehir merkezi kabul edilmeli.
Bu kabul edilen şehir merkezlerinde trafiği minumum düzeye indirip metro çalışmaları yapılmalı. Tarihi dokuyu korumak adına tarihsel binalar ve Mahalleler tekrar elden geçirilmeli ve en kısa sürede bir açıkhava müzesi oluşturulmalı. Bunu yaparken de bol bol ağaç dikimi yapılmalı.
Bu saydığımız merkez dışında kalan yerlerde yerleşim site tarzı olmalı. Özellikle kuzeye doğru giden ovalardan yerleşim değil; tarım desteklenmeli.
Doğal güzelliklerin olabildiği kadar reklamı ve bakımı yapılmalı.
Acil bir uluslararası havaalanı yapılmalı.
Sanayi kuruluşlarına çok sert çevreci önlemler getirilmeli.
Bursalı ünlülere ait evlerin müze haline getirilmesi.
Eğer bursa'yı tarihin yüklediği Misyonla yeşil-beyaz yapmak istiyorsak bu şehri açıkhava müzesi haline getirmeliyiz. Çok daha fazla geç olmadan.
Kaplıkaya civarından terminale gitmek için 1.5 saat önce yola çıkmama rağmen anlamsız trafiği yüzünden 16:00 otobüsünü kaçıracağım sanırım. Saygılar recep altepe bey.
türkiye'nin en kötü belediyesine sahip şehirdir. ulaşım, su türkiye'nin en pahalısı olmakla birlikte hizmet 0'a yakındır. bir tane adam var başta ''benim çocukluk hayalim tramvay yapmaktı'' diyor. çat yapılıyor. sonuçta trafik felç.
lan belediyenin araç kiralama servisi, deniz otobüsü, deniz uçağı var. sanırsın belediye değil, ulaşım firması. metro konusu var mesela, o aptal makinaları koydular. para üstü vermiyor bir şey yapmıyor. metro yapıyor yol üstünden geçiyor. lan gittiler şehrin ortasına toki yaptılar. şehrin tüm büyüsü bozuldu amk.
mesela bir başka örnek seçimlerden önce bunlar havuz falan açtılar, uygun fiyatlı. seçimden sonra o havuzlar boşaltıldı. kimse çalışmıyor, kaldı lan bildiğin öyle. sonra biz stad yaptık. banane abi staddan, ben ulaşıma bakarım ucuzluğa bakarım. ha ben nilüfer'de yaşadığım için daha rahatım tabi. bozbey başgan sağ olsun.
yarın seçim olsa yine kazanır ben ona üzülüyorum.
lan belediyenin araç kiralama servisi, deniz otobüsü, deniz uçağı var. sanırsın belediye değil, ulaşım firması. metro konusu var mesela, o aptal makinaları koydular. para üstü vermiyor bir şey yapmıyor. metro yapıyor yol üstünden geçiyor. lan gittiler şehrin ortasına toki yaptılar. şehrin tüm büyüsü bozuldu amk.
mesela bir başka örnek seçimlerden önce bunlar havuz falan açtılar, uygun fiyatlı. seçimden sonra o havuzlar boşaltıldı. kimse çalışmıyor, kaldı lan bildiğin öyle. sonra biz stad yaptık. banane abi staddan, ben ulaşıma bakarım ucuzluğa bakarım. ha ben nilüfer'de yaşadığım için daha rahatım tabi. bozbey başgan sağ olsun.
yarın seçim olsa yine kazanır ben ona üzülüyorum.
evet yalova yolu çevresinde oturuyorsanız 1 otobüsle heryere gideceğiniz şehir. zaten bir tane otobüs geçiyor oda şehrin başından sonuna kadar gidip geliyor. Lakin şehir içinde oturuyorsanız en az iki vasıta kullanarak bir yere ulaşabiliyorsunuz. Ulaşımıda en yavaş olan şehirdir. Hazır yazmışken şunu da ekleyeyim o tokileri şehrin ortasına dikenlerin allah bin belasını versin
(bkz: bursayı katlettiler)
(bkz: bursayı katlettiler)
Araplarca kuşatılmış zavallı şehir. Her yer Suriyeli, arap marap gululu lululu konuşan insanlar. Her yer kara çarşaf dolu. Benden kalın kaşlara sahip bombacı kılıklı çarşaflılar. Tahran gibi her yer.
Kampüs imam hatip gibi. insan istemsizce ilahi söyleye söyleye yürüyo.
3-4 kere geldim, bu son gelişim de iyice dumur oldum vallahi de billahi de.
Neyse ki görükle diye bi yer var da gözüm kafe gibi de olsa bar gördü.
E benim yorumlamam bu kadar.
Kampüs imam hatip gibi. insan istemsizce ilahi söyleye söyleye yürüyo.
3-4 kere geldim, bu son gelişim de iyice dumur oldum vallahi de billahi de.
Neyse ki görükle diye bi yer var da gözüm kafe gibi de olsa bar gördü.
E benim yorumlamam bu kadar.
güzel hoş şehir ama trafiği çok boktan. evet.
iskender kebap ve kestane şekeri gibi 2 büyük nimetin ait olduğu yerdir.
Gezip görülecek birçok yeri olan güzel şehir. merkezi hem doğal güzellikleriyle hem de tarihi dokusuyla insanı geçmiş zamana götürüyor.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar