bugün
- sözlük kızlarının vücutları15
- velvet9
- gülüm diyen kız6
- uludağ sözlük ailesi ısparta turu5
- kuzenin içine boşalmak12
- ameliyat olmak6
- yılmaz güney10
- falıma bakmak isteyen var mı24
- otopsiraporlari4
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı5
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak6
- ne yapıyorsunuz yakışıklı ve güzel dostlarım10
- hapşırırken aynı anda osurmak9
- fakirin sevmesi hak mıdır3
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip9
- mr erectothales2
- kemal kılıçdaroğlu17
- anın görüntüsü16
- rahmi koç5
- dolandırılan insanların genel özellikleri6
- evde mum bulundurmak6
- ozan güven vs sermiyan midyat vs fırat tanış4
- başkan4
- bir scottish fold sahibi olmadan ölüp gitmek8
- sade soda erkeği vs meyveli soda erkeği7
- namaz takkesi4
- çorapla uyuyan insanların sosyopat olması7
- sırrı süreyya önder4
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi6
- eril erkek meslekleri6
- soğuk bulgur pilavı yerken ağlayarak 31 çekmek6
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi9
- 2026 dünya kupası19
- utku gümrükçü6
- futbol12
- winona ryder3
- 23 haziran 2026 portekiz özbekistan maçı13
- birader yazar olmak4
- bu akşam rakı içecek olmam2
- macaristan da sulyok'un görevden alınması2
- özel okul öğretmenleri açlık grevinde11
- göğüs dekoltesi olan erkek7
- yengeyi götürmek3
- erkek erkeğe açık oylaşmak11
- ioçk kızmış beyler4
- yaz aşkı bulamamak7
- gulmekicinyaratilmis4
- aldım kabul ettim9
- metrobüs kliması4
- aylık 307 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
(bkz: sacmaligin daniskasi)
(bkz: boy stepsi kalktı ki olm)
basketbolun çocuklukla tanıştığı evrede geçerli olan kural. elinizdeki topu diego lugano edasıyla üzerinize koşan rakibin üstünden atarak arkasında topla buluşursanız boy stepsi yaptınız demektir. ya kavga çıkar ya da boy stepsinin kalkıp kalkmadığı tartışması başlar; halbuki öyle bir şey hiç olmamıştır.
(bkz: çizmedin ki kesesin)
(bkz: çizmedin ki kesesin)
her yapıldığında ' olum çoktan kaldırıldı boy stepsi ' denilen durumdur.
bir delinin kuyuya attığı taştır. kaldırılıp kaldırılmadığı tartışılırken kafamın yarılmasına sebep olarak bende hatıra bırakmış kuraldır. halbusa kalkmıştı.
(bkz: kalktı ki o)
her seferinde "boy abdesti"ni aklıma getiren, çocukluk çağlarında basketbol oynadığımızda ortaya atılan saçma kural.
her nedense çocukken küfür olarak algılanan hareket.
kahvede, gelen çaydan bir yudum alarak kaşığı içine ters attığınızda kahveciden alacağınız tepkiye eşdeğer bir etki - tepki ilişkisi yaşanırdı çocukken.
(bkz: her demokrat hareketin yiginsal olmamasi) *
kahvede, gelen çaydan bir yudum alarak kaşığı içine ters attığınızda kahveciden alacağınız tepkiye eşdeğer bir etki - tepki ilişkisi yaşanırdı çocukken.
(bkz: her demokrat hareketin yiginsal olmamasi) *
kesinlikle bir fenomen. bizim mahallede bu stepsin tanımını kimse yapamazdı. bu anımdan ne kadar eminsem, bu stepsin kaldırıldığından da tüm türk çocukları o derece emindir.
küçük ve kontrolsüz olmanın getirdiği denyolukla top genelde çene hizasından sektirilirdi basket maçlarında, bu da topun zaman zaman yükselmesine yol açardı. işbu sırada çakalın biri, futboldaki aşırtma gibi eli alttan sokup topun alt nahiyesine hayta bir dokunuşla rakibin üzerinden aşırırsa, birimiz çıkar "oooo durun boy stepsi!" derdik. sonra da yine bizim de içinde olduğumuz bir güruh "aa boy stepsi kalkalı yıllar oldu sağdıç" derdi. burda dikkat edilmesi gereken husus şu; kimse "boy stepsi yaptın!" demezdi. keza "boy stepsi var" ya da "boy stepsi kaldırıldı" savları bu tip aşırtma hareketine izin mi verir, yoksa oyun kuralları dışında mı değerlendirirdi, bilemezdik.
boy stepsini bu yönüyle mahalle maçlarındaki geri pas muhabbetine çok benzetiyorum. takımlar alınır, kaleler kurulur. biri çıkar sorar:
-geri pas var mı lan?
-yok, geri pas yok.
bu esnada birbirine çaktırmasa da kimse bir halt anlamamıştır. keza "geri pas yok" kaleci topu takım arkadaşının ayağından geldiğinde alamaz mı demek, yoksa alabilir "geri pas kuralı yok, uygulamıyoruz" mu demek belli olmaz. ta ki ilk pozisyona dek bu ikilem meşgul eder çocuk bünyeyi. ilk pozisyonda anlaşılır. ama sonraki ilk maçta bu salak sorun yine yaşanır. işte boy stepsi de böyle yasak mı izin mi belli olmayan ilginç bir hadisedir. oysa "kaleci oyuncu var mı?" sorusu böyle değildir, yanıtı nettir.
son olarak diyorum ki nba'de de boy stepsi ile ilgili bir şeyler var, ve hatta çözüm nba tv'de. dikkatle bakın, nba tv reklamlarında kobe bryant'ın rakibinin üzerinden topu aşırıp asist yaptığı bir sahne var. boy stepsi tanımına uyan bu hareket sayıyı geçerli kılıyor. demek ki boy stepsi kaldırılmış, değil mi? öyle.
küçük ve kontrolsüz olmanın getirdiği denyolukla top genelde çene hizasından sektirilirdi basket maçlarında, bu da topun zaman zaman yükselmesine yol açardı. işbu sırada çakalın biri, futboldaki aşırtma gibi eli alttan sokup topun alt nahiyesine hayta bir dokunuşla rakibin üzerinden aşırırsa, birimiz çıkar "oooo durun boy stepsi!" derdik. sonra da yine bizim de içinde olduğumuz bir güruh "aa boy stepsi kalkalı yıllar oldu sağdıç" derdi. burda dikkat edilmesi gereken husus şu; kimse "boy stepsi yaptın!" demezdi. keza "boy stepsi var" ya da "boy stepsi kaldırıldı" savları bu tip aşırtma hareketine izin mi verir, yoksa oyun kuralları dışında mı değerlendirirdi, bilemezdik.
boy stepsini bu yönüyle mahalle maçlarındaki geri pas muhabbetine çok benzetiyorum. takımlar alınır, kaleler kurulur. biri çıkar sorar:
-geri pas var mı lan?
-yok, geri pas yok.
bu esnada birbirine çaktırmasa da kimse bir halt anlamamıştır. keza "geri pas yok" kaleci topu takım arkadaşının ayağından geldiğinde alamaz mı demek, yoksa alabilir "geri pas kuralı yok, uygulamıyoruz" mu demek belli olmaz. ta ki ilk pozisyona dek bu ikilem meşgul eder çocuk bünyeyi. ilk pozisyonda anlaşılır. ama sonraki ilk maçta bu salak sorun yine yaşanır. işte boy stepsi de böyle yasak mı izin mi belli olmayan ilginç bir hadisedir. oysa "kaleci oyuncu var mı?" sorusu böyle değildir, yanıtı nettir.
son olarak diyorum ki nba'de de boy stepsi ile ilgili bir şeyler var, ve hatta çözüm nba tv'de. dikkatle bakın, nba tv reklamlarında kobe bryant'ın rakibinin üzerinden topu aşırıp asist yaptığı bir sahne var. boy stepsi tanımına uyan bu hareket sayıyı geçerli kılıyor. demek ki boy stepsi kaldırılmış, değil mi? öyle.
Boy stepsi, topun rakibin başı üzerinden geçirilmek suretiyle yapılan top sürme sonucu oluştuğu iddia edilen ihlalin adıdır. Ancak basketbolda böyle bir ihlal yoktur. Kısa boylu cocuklar tarafından uydurulduğunu düşünüyorum.
Çocuksundur, mahallede basketbol oynuyorsundur, birden top sürerken arkadaşının başının üzeriden sektirerek geçirirsin top elinden kaçarcasına... Bu durumlarda zaten top taşıma olur genelde ama sivri akıllı birisi çıkar ve derki, "ooo boy stepsi olum" ver topu bizde.
Oradan biri de çıkar, boy stepsi kalmadı mı olum, boy stepsi kalktı ya filan der.
Çocuksundur, mahallede basketbol oynuyorsundur, birden top sürerken arkadaşının başının üzeriden sektirerek geçirirsin top elinden kaçarcasına... Bu durumlarda zaten top taşıma olur genelde ama sivri akıllı birisi çıkar ve derki, "ooo boy stepsi olum" ver topu bizde.
Oradan biri de çıkar, boy stepsi kalmadı mı olum, boy stepsi kalktı ya filan der.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar