bugün

yumaşak erkeklerin yada erkekkimsi canlıların pek sık kullandıkları kelime.
mehmet ali erbil' in en çok kullandığı ünlem.
tarkan in bir sarkisi.
çocuklar tarafından aydede olarak bilinir.(illa her şeyi şirinleştirecekler)
çoğu zaman hayat kurtaran bir ünlem.
-ay bu da ne?
-ayyy bu olamaz.
-ay amma yaptın ha.
-ay sana inanmıyorum.
-ay ay, bıktım usandım senden.
(bkz: bırak ay gitsin sen kal bu gece)
(bkz: i)
dünya'nın uyducuğu. atmosfersiz taş. *
bir ünlem..*
(bkz: ay ışığında saklıdır)
ay, tanrıça'nın kutsal görünümü betimler.
$ebnem ferah'ın (bkz: artık kısa cümleler kuruyorum) albümünden bir $arkı.

Ay ışığına vuruldum ben
Çok uzaklarda olsa da
Sonumuzu bile bile sevişim ben
Artık gece hiç olmasa da

Ay ışığına vuruldum ben
Başka dünya ya yansa da
Çok zor geçen günün ardından uyurken ben
Odam hep ışıksız kalmışsa da

Bu ev artık yuva değil
Bütün eşyalar üstüste
Terketmeden önce
Yürek kemiğiyle lades tutu$uyor iki çocuk!
misafir oyuncu bir terkedi$ biçimi
ile ellerim vücudunun prömiyeri!

Aynı ahır adına ko$an acılarımız var bizim!
amatör balıkçının leğeninde iki istavritiz seninle
ölüme be$ kala ölümle canlı telefon bağlantısı kuran!

dibi senin a$kında gizlenen kırılgan bir aysberg bu tufan !

küçük iskender..
kadının feryadı
şarkılarda söz bulunamadığı zaman sanatçıların boş alan dolsun diye kullandıkları ünlem gibi birşey.
(bkz: boş gezegenin boş kalfası)
az sonra tutulacakmış.*

http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=214492
bir ilhan berk şiiri..

Bir yalnız
Gökyüzünün sözlüğünde.
dolun...
gecenin bir yarısı dinlendiğinde insanı intihara sürükleyecek kadar etkili olan sonundaki her çığlık insanın kalbinden bir parça götüren şebnem ferah şaheseri.
battıkça izi kalır, hep aynı yaraya bıçak döndüren ışığın...
tarkan'ın karma adlı albümünün bir parçası.

Ah!..Bir bilse,
Ne adaklar adadım aşkına;
Soldu renklerim ,eskidim uğruna.
Gökyüzüne yazdım adını binlerce yıldızla...
Aldırmadı, gülüp geçti çağrıma
Göze aldım, dağları deldim
Çölleri, denizleri aştım geldim
Ah nafile, bakmadı gözyaşıma.
Ay!..Ay kahroldum.
Düşe kalka peşinde maskara oldum.
Ay!..Ay unutuldum.
Karda kışta kurda kuşa yem oldum.
Yanarım, sana emeklerime yanarım,
Ah!..Yanarım
Ne fayda! Dönüşü yok
Yazık! Uçtu gitti yıllarım
Ne çıkar şimdi dönsen ahh
Kalmadı ki tadım...
Kimine göre deli, divane
Kimine göre avareyim avare...
Elimi, gözümü bağladı kaderim
Ellerinde biçareyim biçare...
islam dininin sembolüdür.
pasaportlarımızda bulunan ay-yıldız simgemiz yabancilarin, ülkemizin ismine bakmadan da bizim müslüman olduğumuzu anlamalarını sağlar.
çok güzel bir sebnem ferah sarkisi. gitarla bu kadar uyumlu bir ses tonu yakalayan sebonun kendini astigi sarkilardandir.
(bkz: bugün)
ihtiyaç molası' nın beni derinden etkileyen şarkısı. önce sözlerini yazalım,

hani bakardın ay yarım falanken
görürdün bir gölge öteki yüzde, şaşırırdın
bir kaç gün sonra tamamlandığında ay
biraz canın sıkıldı kaybettiğin gizemden

dönüp bakma artık
kaç yılda geldim dediğin yere
inat etmemişsin kim bilir kaç yıl bir kez bile
dönüp bakma artık
kaç yılda geldim dediğin yere
hayal etmemişsin kim bilir kaç yıl bir kez bile

ay, inanamazsın
otuzuma geldim, sigaram ağzımda
hala, aydınlık bütün yüzüm
gölgen hafızamda

hani uçardın sonsuz maviliklerde
ama bir gün çakıldın soğuk denize belki de yanıldın
hani yaşardın camların gölgesinde
ama bir gün asıldın ve bizi de çok üzdün

dönüp bakma artık
kaç yılda geldim dediğin yere
inat etmemişsin kim bilir kaç yıl bir kez bile
dönüp bakma artık
kaç yılda geldim dediğin yere
hayal etmemişsin kim bilir kaç yıl bir kez bile

ay, inanamazsın
otuzuma geldim sigaram ağzımda hala
hala, aydınlık bütün yüzüm
gölgen hafızamda

şarkının sonunda, yeniden başladığı kısım ve sözlerin o kısmın ritmine göre yeniden söylenmesi bu şarkının bendeki bonus etkisidir. şarkının bütünündeki müzikal yapı çok kuvvetli.