bugün
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- velvet23
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı6
- kemalist dünya19
- dincilerin ingiltere sevdası4
- bir gecede cahil kaldık5
- herzevekil'in biraz şey olması5
- sözlük yazarlarının kombinleri10
- sözlük yazarlarının yemek menüleri3
- hızlı para kazanmanın yolları14
- sedat pekmez14
- akplilerin akpye oy verme nedenleri3
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- hoşlanılan kızla ağaçtan erik yemek2
- birader yazar olmak13
- sıcaktan ağlamak2
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası7
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim5
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- allah9
- maklube2
- dilovası katliamı konuşulurken akp'lilerin gülmesi6
- canımın sürekli hamburger çekmesi5
- chp kemalist değil sosyal demokrat bir partidir2
- bakir erkek istiyoruz kampanyası4
- galatasaray lobisi9
- aile evinde yaşamak7
- üniversitelerin gereksiz olması9
- duş almak2
- türkiyede açık hava genelevi gibi6
- adana kızları2
- cemevinde hain kemal sloganları8
- etliye sütlüye karışmayan yazarlar2
- özelden bir hanım yazar tarafından zorbalanmak2
- evlenene kadar sadece anal yapan kız3
- 2026 dünya kupası24
- cik cik vs bik bik3
- futbol19
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- millileri eleştiren kemalistlerin sus pus olması6
- macron sabah koşusu yapacak diye park kapatmak6
- do do do do do do do do do do do do do do do3
- sigmund freud'un koltuğu4
- seri gizli artı oy veren melek3
- 26 haziran 20264
- amerika birleşik devletleri7
- türkiye9
- devletin her şeye karışması3
- egay sucukcu birader2
üstad carl sagan'a göre, insana büyük bir tevazu kazandırır.
Lisede bir ders. Genellikle matematik hocalari girere ve matematik islenir. Sinavda bok gibi sorular sorulur.
Lisede sayısal okuyan öğrencilerin gördüğü ders.
Eski dilde astronomi bilimine felekiyat denir.
Evren inceleyen güzel bir bilim dalıdır. Genelde astrolojiyle (ismi bile sinirimi bozuyor) veya uzay mühendisliğiyle çok karıştırılır.
astroloji ile sık karıştırılan ancak uzaktan yakından alakası olmayan, oldukça önemli olarak tanımladığım bilim dalı.
bu nationalin belgesellerini izliyorum korku filmi gibi geliyor. hani evreni anlatıyor ama şu hissi veriyor. dünyada gerçekten şansa yaşıyoruz ve bu öngörüsüzlük, bu kaotik düzen bir gün hiç beklemediğin anda dünyanı seni yok edebilir.
hani bildikçe daha fazla sorun çıkıyor karşımıza ve bunun yarattığı gizem korku yaratıyor bence.
astronomiyi yok sayıp acaba düz dünyada yaşadığımıza mı inansak?
hani bildikçe daha fazla sorun çıkıyor karşımıza ve bunun yarattığı gizem korku yaratıyor bence.
astronomiyi yok sayıp acaba düz dünyada yaşadığımıza mı inansak?
göklerin bilimidir. uçsuz bucaksız evreni araştırır. yeni yıldızlar, galaksiler ve gezegenleri keşfeder.
astronomiyle uğraşanlara astronot denir. insanoğlunun yirminci yüzyıldaki en önemli başarısı uzaya çıkabilmek olsa gerek.
astronomiyle uğraşanlara astronot denir. insanoğlunun yirminci yüzyıldaki en önemli başarısı uzaya çıkabilmek olsa gerek.
gözleme dayalı gök cisimlerin hareketlerini anlık (neye göre anlık) olayların verilerini çıkartabilen ve gök cisimlerinin oluşumunu hesaplayan bilim dalıdır.
gözleme dayalı bilim dalı olduğu için kozmoloji ve diğer gök bilimleri Astronomiden faydalanır.
popüler bilimin anahtarıdır.
gözleme dayalı bilim dalı olduğu için kozmoloji ve diğer gök bilimleri Astronomiden faydalanır.
popüler bilimin anahtarıdır.
boş beleş bir uğraştır. yok ay nereye domalmış, yok satürn ne yapmış? banane amk.
tüh tüh bak ben bunun okulunu boşuna okumuşum boş beleş bir bilim dalıymış bir de salak gibi iskoçya ya gittim akıl karı değil.
"güneş, enerji ve ışık sağlar. ay, uygun iklimlerin sağlanmasında rol oynar. jüpiter ve satürn bizi astereoitlerden ve kuyruklu yıldızlardan korur."
- ya meraktan
görsel
- ya meraktan
görsel
ilgimi ve dikkatimi en fazla çeken bilim dalı. araştıra araştıra manyak olma raddesine gelsem de, hislerimin ve bakış açımın genişlemesinde çok büyük yararı oldu.
ihtisasını astronomi üzerine yapmış bir hanımla birlikteydim vakti zamanında. akşam mandalina yerken ya da şarap içerken; o quasar senin, bu pulsar benim konuşurduk. daha doğrusu o anlatırdı, ben dinlerdim. tabii boynuz kulağı geçti vaktiyle.
ihtisasını astronomi üzerine yapmış bir hanımla birlikteydim vakti zamanında. akşam mandalina yerken ya da şarap içerken; o quasar senin, bu pulsar benim konuşurduk. daha doğrusu o anlatırdı, ben dinlerdim. tabii boynuz kulağı geçti vaktiyle.
genel olarak evrendeki her şeyi inceleyen bilim dalı.
her ne kadar bazı insanlar tarafından gereksiz olarak görülse de, günümüzde kullandığımız ve hayatlarımızı kolaylaştıran birçok icadın ortaya çıkma nedeni astronomidir. uzay çalışmalarında kullanılması için tasarlanan ya da keşfedilen birçok şey, daha sonradan gündelik hayatlarımızda kullanılmak üzere başka alanlarda uygulanır. örneğin ısıya, gerilime dayanıklı malzemeler bugün birçok alanda kullanılmaktadır, ancak bunların geliştirilmesinin ilk nedeni genellikle uzaydır.
astronomi bölümünden mezun birinin hiçbir şey olamayacağı iddiası doğru değildir. programlama dillerini bildikleri için bilgisayar alanına yönelebilirler, meteorolojide, diyanet'te ve artık yeni kurulan uzay ajansında çalışabilirler, akademik kariyere yönelebilirler, yurt dışına gidebilirler. hiçbir şey yapamazlarsa farklı bir bölümde yüksek lisans yapıp o alana da yönelebilirler tabi. önemli olan bir şeyleri başarma isteğine sahip olmak ve şartları zorlamaktır.
günümüzde sadece astronomi mezunları değil, birçok bölüm mezunu işsiz olduğundan, astronomiyi ayrı tutup "mezunları işsiz kalır" demek saçmadır.
her ne kadar bazı insanlar tarafından gereksiz olarak görülse de, günümüzde kullandığımız ve hayatlarımızı kolaylaştıran birçok icadın ortaya çıkma nedeni astronomidir. uzay çalışmalarında kullanılması için tasarlanan ya da keşfedilen birçok şey, daha sonradan gündelik hayatlarımızda kullanılmak üzere başka alanlarda uygulanır. örneğin ısıya, gerilime dayanıklı malzemeler bugün birçok alanda kullanılmaktadır, ancak bunların geliştirilmesinin ilk nedeni genellikle uzaydır.
astronomi bölümünden mezun birinin hiçbir şey olamayacağı iddiası doğru değildir. programlama dillerini bildikleri için bilgisayar alanına yönelebilirler, meteorolojide, diyanet'te ve artık yeni kurulan uzay ajansında çalışabilirler, akademik kariyere yönelebilirler, yurt dışına gidebilirler. hiçbir şey yapamazlarsa farklı bir bölümde yüksek lisans yapıp o alana da yönelebilirler tabi. önemli olan bir şeyleri başarma isteğine sahip olmak ve şartları zorlamaktır.
günümüzde sadece astronomi mezunları değil, birçok bölüm mezunu işsiz olduğundan, astronomiyi ayrı tutup "mezunları işsiz kalır" demek saçmadır.
spesifik alt-dalları aşağıdaki gibidir;
(bkz: astrofizik)
(bkz: astrokimya)
(bkz: Astrobiyoloji)
(bkz: fiziksel kozmoloji)
(bkz: Ekstragalaktik astronomi)
(bkz: Galaktik astronomi)
(bkz: Yıldız Astronomisi)
(bkz: güneş astronomisi)
(bkz: gezegen bilimi)
(bkz: astrofizik)
(bkz: astrokimya)
(bkz: Astrobiyoloji)
(bkz: fiziksel kozmoloji)
(bkz: Ekstragalaktik astronomi)
(bkz: Galaktik astronomi)
(bkz: Yıldız Astronomisi)
(bkz: güneş astronomisi)
(bkz: gezegen bilimi)
matematik ve fiziği kuvvetli kişilerin okuyabileceği bilim dalı.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar