bugün

matematik ve fiziği kuvvetli kişilerin okuyabileceği bilim dalı.
spesifik alt-dalları aşağıdaki gibidir;

(bkz: astrofizik)
(bkz: astrokimya)
(bkz: Astrobiyoloji)
(bkz: fiziksel kozmoloji)
(bkz: Ekstragalaktik astronomi)
(bkz: Galaktik astronomi)
(bkz: Yıldız Astronomisi)
(bkz: güneş astronomisi)
(bkz: gezegen bilimi)
genel olarak evrendeki her şeyi inceleyen bilim dalı.

her ne kadar bazı insanlar tarafından gereksiz olarak görülse de, günümüzde kullandığımız ve hayatlarımızı kolaylaştıran birçok icadın ortaya çıkma nedeni astronomidir. uzay çalışmalarında kullanılması için tasarlanan ya da keşfedilen birçok şey, daha sonradan gündelik hayatlarımızda kullanılmak üzere başka alanlarda uygulanır. örneğin ısıya, gerilime dayanıklı malzemeler bugün birçok alanda kullanılmaktadır, ancak bunların geliştirilmesinin ilk nedeni genellikle uzaydır.

astronomi bölümünden mezun birinin hiçbir şey olamayacağı iddiası doğru değildir. programlama dillerini bildikleri için bilgisayar alanına yönelebilirler, meteorolojide, diyanet'te ve artık yeni kurulan uzay ajansında çalışabilirler, akademik kariyere yönelebilirler, yurt dışına gidebilirler. hiçbir şey yapamazlarsa farklı bir bölümde yüksek lisans yapıp o alana da yönelebilirler tabi. önemli olan bir şeyleri başarma isteğine sahip olmak ve şartları zorlamaktır.

günümüzde sadece astronomi mezunları değil, birçok bölüm mezunu işsiz olduğundan, astronomiyi ayrı tutup "mezunları işsiz kalır" demek saçmadır.
ilgimi ve dikkatimi en fazla çeken bilim dalı. araştıra araştıra manyak olma raddesine gelsem de, hislerimin ve bakış açımın genişlemesinde çok büyük yararı oldu.

ihtisasını astronomi üzerine yapmış bir hanımla birlikteydim vakti zamanında. akşam mandalina yerken ya da şarap içerken; o quasar senin, bu pulsar benim konuşurduk. daha doğrusu o anlatırdı, ben dinlerdim. tabii boynuz kulağı geçti vaktiyle.
"güneş, enerji ve ışık sağlar. ay, uygun iklimlerin sağlanmasında rol oynar. jüpiter ve satürn bizi astereoitlerden ve kuyruklu yıldızlardan korur."

- ya meraktan

görsel
tüh tüh bak ben bunun okulunu boşuna okumuşum boş beleş bir bilim dalıymış bir de salak gibi iskoçya ya gittim akıl karı değil.
boş beleş bir uğraştır. yok ay nereye domalmış, yok satürn ne yapmış? banane amk.
gözleme dayalı gök cisimlerin hareketlerini anlık (neye göre anlık) olayların verilerini çıkartabilen ve gök cisimlerinin oluşumunu hesaplayan bilim dalıdır.
gözleme dayalı bilim dalı olduğu için kozmoloji ve diğer gök bilimleri Astronomiden faydalanır.
popüler bilimin anahtarıdır.
göklerin bilimidir. uçsuz bucaksız evreni araştırır. yeni yıldızlar, galaksiler ve gezegenleri keşfeder.
astronomiyle uğraşanlara astronot denir. insanoğlunun yirminci yüzyıldaki en önemli başarısı uzaya çıkabilmek olsa gerek.
(bkz: astronomi nin bilimden sayılması)
bu nationalin belgesellerini izliyorum korku filmi gibi geliyor. hani evreni anlatıyor ama şu hissi veriyor. dünyada gerçekten şansa yaşıyoruz ve bu öngörüsüzlük, bu kaotik düzen bir gün hiç beklemediğin anda dünyanı seni yok edebilir.

hani bildikçe daha fazla sorun çıkıyor karşımıza ve bunun yarattığı gizem korku yaratıyor bence.

astronomiyi yok sayıp acaba düz dünyada yaşadığımıza mı inansak?
astroloji ile sık karıştırılan ancak uzaktan yakından alakası olmayan, oldukça önemli olarak tanımladığım bilim dalı.
görsel
Evren inceleyen güzel bir bilim dalıdır. Genelde astrolojiyle (ismi bile sinirimi bozuyor) veya uzay mühendisliğiyle çok karıştırılır.
(bkz: celestia)
(bkz: stellarium)
(bkz: space engine)
Eski dilde astronomi bilimine felekiyat denir.
Lisede sayısal okuyan öğrencilerin gördüğü ders.
Lisede bir ders. Genellikle matematik hocalari girere ve matematik islenir. Sinavda bok gibi sorular sorulur.
üstad carl sagan'a göre, insana büyük bir tevazu kazandırır.
ilgilenmesi en zevkli ve en kolay bilim dalıdır. herkese açıktır.

çok özledim, hasta yatağından kalkar kalkmaz kollarına geliyorum gökyüzü.
üstada göre insana inanılmaz bir tevazu veren.
dünya hayatından sıkıldığınızda varabileceğiniz bir kaçış noktası.

illa okulunu okuyup denklem bilmeye gerek yok. evrendeki dev yıldızları bulup dünya ve güneşle karşılaştırmak, zaman yolcuğu, kara delikler, nebulalar falan derken uçsuz bucaksız ve salt gerçek bir alemdir astronomi. hiçbir şeyden anlamayan bir insanın gözleri bile nebulalara bakarken dolabilir.
gök cisimlerinin konumunu, devinimlerini ve yapısını inceleyen bilim. Bilimlerin en eskisidir denebilir. Astronomi, bilimlerin en eskisidir. Eski uygarlıkların astronom-ra- hipleri, gökcisimlerini ve bunların devinimlerini, hep aynı yerde duran noktalar yardımıyla gözlemek için gözlem kuleleri yaptırmışlardı. O zaman hiç kuşkusuz «çıplak göz»le yapılan bu gözlemler sonucunda zamanı ölçebilmiş ve ilk * takvimleri düzenlemişlerdi.

Kaynak: http://www.yeniansikloped.../astronomi/#ixzz2OPP0rpRK
astroloji gibi sikimsonik asılsız bir icadın bu ismi kapmasıyla, gerçek bilim olan astronomi, bu ismine razı olmuştur. sondaki loji, genel anlamda "bilimi" demektir çünkü.
ilgilenenlerin, günlük olaylar, durumlar karşısındaki bakış açısını değiştiren güzide bilim. her şeyin devasa* olduğu "dünya".