entry'ler (867)

arecibo radyo teleskobu

yaklaşık 2 hafta kadar önce, kopan bazı kablolar nedeniyle çanak kısmının zarar görmesi sonucu tamamen kullanılamaz hale gelen ve 2016'ya kadar dünyanın en büyük teleskobu unvanını elinde tutan teleskop.

ağustos ayında birkaç kablosu kopunca teleskop kapatılmıştı. şu anda ise birkaç yüz kilometre yükseklikten, koparak üzerine düşen ve oldukça ağır olan parçaları nedeniyle çanak kısmı parçalanmış durumda. teleskobun tekrar faaliyete girmesi söz konusu olmadığından büyük ihtimalle yıkım çalışmalarına başlanacak.

entry girmeyen 470 online yazar napıyor sorunsalı

cep telefonunda oyun oynuyorum. burası da pc'de sekmede açık kalmış.

patates kızartması

faydasından ziyade zararı olan ama yine de tadına bayıldığım yiyecek.

ilkokulda annem bazı günler beslenme çantama koyardı. peynir ekmek falan gibi hemen hemen her gün yediğimiz şeylerin yerine bu çıkınca kutudan, sevinçten delirirdim. belki de o günlerin bende bıraktığı güzel anılar nedeniyle, bir süre beklemiş ve soğumuş halini bile çok severim.

keşke aynı lezzette ama aynı zamanda çok da faydalı bir şey olsaydı.

dış görünüşe önem vermem diyen kız

önem vermekten kasıt ille de çok yakışıklı olsun türünden bir şeyse evet önem vermem. karşımdaki insanın herhangi bir özelliğini çekici bulmam yeterli ona aşık olmam için. çirkinin önde gideni bir tipe bile aşık olabilirim. fakat temiz olmasına, yağlı saçlarla falan dolaşmamasına önem veririm tabi ki. bırakın da o kadar da olsun zaten.

bununla ilgili kısa bir anımı anlatayım. bir erkek arkadaşım vardı, tipsiz mi tipsiz. ondan ayrıldıktan bir süre sonra göz ameliyatı olmuştum lazerle. ameliyattan sonra, eski türk filmlerinden fırlamış gibi
" n'görüyoruuum " nidalarıyla ordan oraya koşup sevinç gösterilerinde bulunurken ablam bana bakıp bakıp " senin x'i neden beğendiğini şimdi anladım " dedi. " nedenmiş? " diye sordum " çünkü gözün görmüyormuş " dedi.

özetle baylar, herkesin farklı zevkleri var. tüm kadınlar aynı şeylere önem vermez. öyle olsaydı dünyadaki tüm kadınlar aynı kişiyi beğenir, geri kalan erkekler de yalnız ölürdü.

dişi yazarların daha fazla oylanması

evet, sağ olsunlar bilimsel şeyler yazıyorum diye eksi oyluyorlardı sürekli. yazmayı bıraktım da kurtuldum.

t: bir durum.

edit: bu durum birkaç ay önce geçerliydi bu arada. ne olduysa birileri silik falan oldu sanırım. yakamı bıraktılar.

lambafon

bir çeşit yeni nesil casusluk yöntemi.

araştırmayı yaparak yöntemi keşfedenler, israil’de Ben-Gurion Üniversitesi'nden bir ekiple beraber Weizmann Bilim Enstitüsü’nde çalışan bir grup araştırmacı.

çalışma sonucuna göre, bir mekânda bulunan bir Lambadaki Titreşimleri izleyerek Konuşulanları Duymak mümkünmüş. zira odada çıkaracağınız herhangi bir sesin, lambanın camında oluşturacağı titreşimlerin ölçülmesi ve böylece sesin anlaşılması mümkünmüş.

detaylar şu linkte verilmiş. ben anlatmayayım uzun uzun.
https://popsci.com.tr/bil...onusulanlari-duyabiliyor/

yaşlı yazarlar

efendim diye cevap verilesi hitap.

ruhumuz genç ve senin bizden nefret ediyor olman, bil bakalım umurumuzda mı?

programlama dili

bilgisayara laf anlatma yolu.

önceden favorim python iken, şu son birkaç gündür nedense c# daha çok hoşuma gitmeye başladı. java ile benzer olmasına rağmen java beni yoruyor. belki de visual studio kullanmayı eclipse ya da netbeans kullanmaktan daha çok sevdiğim için, bilemiyorum...

ulucuların an itibariyle yaptığı şeyler

" itibariyle " yazanlara sövmek... öyle bir kelime yok. " itibarıyla " şeklinde yazılır.

sözlük teyzeleri için uyku vakti

beni bu saatte uyutacak adam anasının karnından daha doğmadı diyerek itiraz ettiğim öneri. bu saatler çoluk çocuğun yatma saatidir, hatırlatırım.

bir kadını kaybetmenin yolları

empati yeteneğinden yoksun, kaba ve şiddete meyilli tipleri hiç sevmem. beni kaybetmeye çalışıyorsa bu huylardan birini edinmesi yeterli.

parası pulu hikâye... karşımdaki insanlığını kaybetmesin, yeter.

hayattaki yegane gerçek paradır

benim fikrime göre yanlış olan önerme.

bana göre hayattaki yegâne gerçek ölümdür. herkesin başına mutlaka gelecek olması, bu açıdan bakınca iyi/kötü, zengin/fakir, güzel/çirkin demeden herkese eşit davranıyor olması, istediğiniz kadar paranız olsun, vakti geldiğinde o paranın sizi ondan kurtaramayacağı gerçeği vesaire... ölümden öte köy yok.

sözlük yazarlarının itirafları

kod yazma yolunda bana zorluk çıkaran bilgisayarımı camdan atasım geliyor ama sonra muadilini bile alamayacağımı hatırlayınca vazgeçiyorum.

dolar 1.7 oldu, şimdi bilgisayar alınmaz diyen kafalarımızı öpeyim!

ankara

1 gün içerisinde yazdan kışa geçme becerisine sahip başkent. kaç yıldır buralıyım, bir türlü alışamıyorum şu soğuğuna... gerçi bugün fena değildi hava ama yarın ne olacağını kim bilebilir ki?

kız kargo kuryesi olmaması

kızı kolundan içeri çekip başına türlü iş getirecek bir sürü manyağın olduğu bir ülkede normal olan durum. sırf korkusundan şu işlere girmeyen bir sürü kız yoksa, ben de bir şey bilmiyorum.

normal bir ülke olsak, o zaman tartışırdık bunu. gerçi normal olsak zaten kadın kurye de görürdük bol bol, kadın tır şoförü de görürdük falan filan... bunları da konuşmuyor olurduk.

30 ekim 2020 izmir depremi

kandilli rasathanesi'nin sitesinde şu an için merkez üssü ege denizi olarak görülen 6,8 büyüklüğündeki (şiddetindeki değil) deprem.

geçmiş olsun hepimize. artçılar olabilir, lütfen tetikte olsun orada yaşayanlar.

nasanın ayın bölünmüş olduğuna dair raporu

var olmayan rapor.

artemis projesi ay'a tekrar insan, hatta bu defa ilk kez bir kadın göndermekle ilgili. orada daha önce keşfedilen su ile de ilgisi var. sofia projesinin ise ay ile doğrudan bir ilgisi yok. uzak cisimlerin kızıl ötesi gözlemlerini yapıyor, ama bu arada ay ile ilgili de bir keşif yaptığı söyleniyor.

bu iki konuyu birleştirdiğimizde, büyük ihtimalle ay'a gidecek kişiler ve orada bulunan su ile ilgili bir keşif olması muhtemel görünüyor. gözlemler kızıl ötesinde yapıldığından da, büyük ihtimalle yüzey altında bulunan herhangi bir şeyle ilgili olabilir. belki sanılandan daha fazla suyun varlığı, belki daha önce orada olduğunu bilmediğimiz elementler vesaire...

konuyla doğrudan alakası olmamakla beraber; inançlı biri olarak bu konuların böyle şeylere ciddi de olsa şaka da olsa meze edilmesinden hiç hoşlanmıyorum. bu tip hassas konuları trollüğünüzün dışında tutun lütfen. yakışmıyor...

ekşiciler uludağ sözlüğe doluştu yalanı

cidden yalan olan cümle.

ekşi'den ayrılan ve oradaki ortamı eleştiren insanların aradıkları şey uludağ'da değil arkadaşlar. o insanlar dünkü olaylara ek olarak, zaten ekşi'deki sol frame'in tıpkı buradaki gibi olmasından da şikayetçiler; seks içerikli başlıklar, türk kadını/türk erkeği başlıkları, ağızdan çıkartılınca rahatlatan şeyler türünden faydasız başlıklar... bu insanlar zaten bu tür başlıkların ortamı bozan şeylerden biri olduğunu savunuyor. buraya neden gelsinler?

ekşi'den ayrılanların çoğu kulzos'a gitti. zira en azından şimdilik kulzos'ta pek öyle yukarıda saydığım cinsten başlıklar ya da zeka kırıntısı barındırmayan trollükler bulamazsınız. üzgünüm, ama gerçek bu...

2020 nobel fizik ödülü

Roger Penrose, Reinhard Genzel ve Andrea Ghez tarafından alınan ödül.

penrose kara delik oluşumu ile görelilik teorisi arasındaki ilişkiye dair çalışmasıyla ödülü tek başına alırken, genzel ve ghez Samanyolu Galaksisi'nin merkezindeki kara deliğe ilişkin keşfe ait ortak çalışmalarıyla ödülü paylaştılar.

kendinizi nasıl tanımlarsınız

dümdüz bir insanım. arkadaşlık ilişkilerimde, sevgi ilişkilerinde falan neysem oyum. oyunla, nazla tuzla insanları oyalamaktan, hissettiklerim yerine duymak istediklerini söyleyip kandırmaktan hoşlanmam. çoğunlukla iyi bir özellik olsa da bazı durumlarda insanların pek işine gelmiyor.