bugün
- karadeniz ağaçlarından yapılan kağıt2
- moğolistan2
- guyana4
- düşün ki o bunu okuyor17
- bosna hersek3
- cezayir2
- ona bir şey söyle10
- bir insana inanmak2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı6
- velvet13
- arnavutluk2
- dünya5
- sözlük kızlarının vücutları15
- kadınları cinsel obje olarak gören erkek6
- kolu kıllı kız3
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak10
- hızlı para kazanmanın yolları4
- falıma bakmak isteyen var mı24
- gülüm diyen kız10
- türk moğol kardeştir3
- fakirin sevmesi hak mıdır6
- belçika2
- yılmaz güney12
- kuzenin içine boşalmak14
- özbekistan3
- dolandırılan insanların genel özellikleri9
- her şeye saygı duyulması gerekir6
- 2026 dünya kupası20
- üşengeçlikten 1 ay banyo yapmamak6
- nato zirvesi3
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip10
- fransa2
- aşk her şeyi affeder mi4
- portekiz3
- ahududu2
- futbol13
- gün gelecek dün olacak5
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- eskiden sevilen kızı görünce gelen mide bulantısı4
- okullarda zorunlu din dersi meselesi5
- iveco daily3
- kılıçdaroğlu cemaati4
- coğrafya2
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi7
- kemal kılıçdaroğlu18
- haram ile cömertlik yapmak3
- insanın bilebilen bir varlık olması4
- yılmaz güney hayranı solcu feminist3
- anın görüntüsü18
biz neden buradayız? sorusunu kendine sormayan kişidir. yok yani arkadaşım, uzun uzun yazılan boş yazılara tahammül edilemiyor. ortada bir varlık var ve bu varlık konuşuyor, zekası var, ya bu varlık araba kullanıyor birşeyi yönetiyor. sende çıkıp bu varlığın tesadüf sonucu oluştuğuna inanıyorsun. araba kullanıyor ya.
bir de eğer tanrı olsaymış, bizleri başkasıyla ilişkiye girdiğimiz izin cezalandırmazmış bu saçmaymış. yahut emin olamadığımız birşey için cehenneme atmazmış. bre akılsız insan, sen ateist değilsin, sen islamın, hristiyanlığın, yahudiliğin tanrısına karşısın.
"tanrı adaletsiz!"...Sana ne?
Yani tanrının adaletsiz olmasına yapabileceğin birşey var mı? neden tanrıda adalet arıyorsun ki? senin karşı çıktığın tanrı islamın ve diğer dinlerin tanrısı. tanrı yani yaratıcı adaletli olmak zorunda mı? isterse seni cehenneme atar azap çektirir isterse cennete koyar eğlendirir mutlu eder. tanrıda insani bir özellik aramanın manası ne?
şöyle varsayalım, ben çocukluğumdan beri ve hala evrenin yaratılmadan önceki halini bembeyaz bir zamansız mekansız boşluk olarak hayal ediyorum. sadece tanrı var...ve yaratma kavramı henüz ortada yok. yani " yaratma " diye bir kavram yok.
tanrı seni yaratıyor ve kendinden bazı özellikler ekliyor, affedici, merhametli, güzel...
sonra sende sana verilen insani özelliklerin dışında başka özellikler arıyorsun ? tanrıyı kim yarattı? iyi de yaratma kavramını, zaman kavramını zaten tanrı yarattı. şu an bilim dediğin olayda geçen hiç bir kavram tanrı istemeden yaratılmadı.
hadi diyelim tanrı bilinçsiz bir diri. ne yapabilirsin ? dinlerle çelişiyor diye tanrı yok mu diyeceksin? eğer tanrı oyuncaklarıyla oynayan bir çocuksa ve insanlarla aynı barbielerle, kenlerle oynar gibi oynuyorsa senin yapabileceğin ne olabilir? seni ister cehenneminde yakar, ister dünyada öldüğünle bırakır. tanrı, yaratıcıdır. adaletli olmak zorunda değildir, affedici olmak zorunda değildir, sen onunsundur. senin dünyada hür olman onun olmaman anlamına gelmez. eğer dünyada yaşamak kadar mucizevi bir olay varsa, başka bir dünyada yaşamak kadar mucizevi bir olayda vardır.
dipnot: müslümanım, inanıyorum. "tanrı" kelimesini kullanmamın amacı karşı tarafa göre konuştuğumdur.
bir de eğer tanrı olsaymış, bizleri başkasıyla ilişkiye girdiğimiz izin cezalandırmazmış bu saçmaymış. yahut emin olamadığımız birşey için cehenneme atmazmış. bre akılsız insan, sen ateist değilsin, sen islamın, hristiyanlığın, yahudiliğin tanrısına karşısın.
"tanrı adaletsiz!"...Sana ne?
Yani tanrının adaletsiz olmasına yapabileceğin birşey var mı? neden tanrıda adalet arıyorsun ki? senin karşı çıktığın tanrı islamın ve diğer dinlerin tanrısı. tanrı yani yaratıcı adaletli olmak zorunda mı? isterse seni cehenneme atar azap çektirir isterse cennete koyar eğlendirir mutlu eder. tanrıda insani bir özellik aramanın manası ne?
şöyle varsayalım, ben çocukluğumdan beri ve hala evrenin yaratılmadan önceki halini bembeyaz bir zamansız mekansız boşluk olarak hayal ediyorum. sadece tanrı var...ve yaratma kavramı henüz ortada yok. yani " yaratma " diye bir kavram yok.
tanrı seni yaratıyor ve kendinden bazı özellikler ekliyor, affedici, merhametli, güzel...
sonra sende sana verilen insani özelliklerin dışında başka özellikler arıyorsun ? tanrıyı kim yarattı? iyi de yaratma kavramını, zaman kavramını zaten tanrı yarattı. şu an bilim dediğin olayda geçen hiç bir kavram tanrı istemeden yaratılmadı.
hadi diyelim tanrı bilinçsiz bir diri. ne yapabilirsin ? dinlerle çelişiyor diye tanrı yok mu diyeceksin? eğer tanrı oyuncaklarıyla oynayan bir çocuksa ve insanlarla aynı barbielerle, kenlerle oynar gibi oynuyorsa senin yapabileceğin ne olabilir? seni ister cehenneminde yakar, ister dünyada öldüğünle bırakır. tanrı, yaratıcıdır. adaletli olmak zorunda değildir, affedici olmak zorunda değildir, sen onunsundur. senin dünyada hür olman onun olmaman anlamına gelmez. eğer dünyada yaşamak kadar mucizevi bir olay varsa, başka bir dünyada yaşamak kadar mucizevi bir olayda vardır.
dipnot: müslümanım, inanıyorum. "tanrı" kelimesini kullanmamın amacı karşı tarafa göre konuştuğumdur.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar