bugün

amerika ismi nereden geliyor

(bkz: emerik)

yakut türkçesinde emerik; deniz ile birbirinden ayrılmış arazi parçası anlamına gelir.

yakut türkleri binlerce yıldır asya kıtasının kuzeydoğu ucuna yakın bir coğrafyada yaşıyorlar.
bugün amerika yerlilerinin bering boğazı yolu ile asya kıtasından geldiği bilim çevreleri tarafından tereddütsüz bir şekilde kabul görüyor.

peki o coğrafyada yaşayan yakut türkleri de bering boğazı yolu ile amerikaya geçmiş midir?
şüphesiz ki geçmiş ve karşı kıyıya bakıp burayı "emerik" olarak adlandırmış olabilirler.

işte amerika kıtasının isminin asıl hikayesi budur.

emerik---amerik---amerika.

not: bu arada genel kabul gören kıtanın isminin amerigo vespucci'den geldiği yönünde. lakin amerigo vespucci'nin gerçek ismi amerigo değildir. vespucci amerika'nın yeni bir kıta olduğunu keşfettikten sonra amerigo ismini almıştır. vespucci'nin asıl adı antonio vespucci'dir ve 1499 yılından evvel amerigo vespucci ismine dair herhangi bir kanıt yoktur.
© copyright 2005 - 2026