bugün
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor12
- kadir mısıroğlu'nun soyu7
- venezuela6
- demet evgar10
- kemalistler7
- semavi dinlerin faydasını anlamayan ateist2
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi3
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- dinleri masonlar kontrol ediyor5
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı5
- sözlüğün tadının kaçması5
- boğa güreşlerini türkiye de yapsak3
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- üniversitelerin gereksiz olması3
- aylık 311 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- abd'nin kaan'a motor satışına izin vermesi4
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
- yazarların imza parfümleri14
- hızlı para kazanmanın yolları11
- curaçao fildişi sahili maçı saat 23 te trt spor da4
- kadınların yanlış yapması3
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- dikkatli izlersen anlarsın haklı megatron3
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- türk kızı egosu6
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler9
- 2026 dünya kupası22
- erkekler neden az yaşar10
- bir insanı sevmek11
- kürtler 13 000 yıldır anadoluda yaşıyor4
- alan greenspan3
- am okşama4
- aşure2
- dünya11
- zippo2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- türk erkeği egosu4
- imdat arkadaşlar4
- kazım koyuncu2
- cips alırken utanmak2
- mutluluğun fark edilmemesi8
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- m uludagsozluk com da görsel yüklenmeme sorunu4
- evde kaş bıyık alımı3
- futbol17
- pozantı2
- panter emel2
- fakirin sevmesi hak mıdır12
- kıskanmak7
mk3, 2013 model, 36bin km'de (oww yea) olanını 2 yıl ve 25 bin kilometredir kullanıyorum.
araç sıfır alındı. 11bin kilometreye kadar işim olduğunca kullandım. o zamandan sonra da ben kullanıyorum her gün. geçen süreçte bayağı da bir fikrim oldu araçla ilgili. sizinle paylaşayım dedim.
-mötör ve şanzıman:
1.6 ti-vct (sigma) motor. 125hp ve 155-160nm civarında da torku var. şanzıman da powershift. 6 ileri. motoru atmosferik olduğundan öyle ahım şahım performansı yok. ama kağıt üzerindeki veriler kadar gayet güzel gidiyor.
powershift şanzıman, vw'nin dsg'sinin mekanik olarak aynısı aslında. çift ve kuru kavrama. vites geçişleri güzel ama öyle dsg kadar hızlı değil. bir de direksiyondan vites atamıyorsun. onun yerine vites kolunun üstünde +/- tuşları var. açıkçası ben pek kullanmıyorum. ama şanzımanın genel karakteri motorla uyumlu, manuel müdahaleye pek gerek kalmıyor.
- şasi ve yürüyen aksam:
beni ford manyağı yapan kısım burası aslında. acayip psikopat bir şasisi var. şasinin esnemediğini sert girdiğiniz virajda verdiği tepkiyle hissettiriyor. çizgiyi bozmuyor. aynı şekilde direksiyon tepkileri c sınıfı bir araç değil de sanki spor bir bmw kullanıyormuşsunuz gibi.c sınıfındaki araçların (bir iki kore modeli hariç) hepsini kullandım; bu disiplinde sınıfının çok ilerisinde. bir golf'e göre (mk6) süspansiyon karakteri daha sert ama bu sürüş keyfine kesinlikle değer. arka süspansiyon tam bağımsız. bu arada 215/55/16 lastiklerin de yol tutuşa katkısı olduğunu düşünüyorum (genelde bu sınıfta 205'lik lastik oluyor bu sınıfta). bu arada motorun altı tamamen kapalı. çok tatlış.
- fren
dozlanması çok güzel. 4 disk önler soğutmalı. gayet güzel duruyor. ısındığı zaman hemen şişme yapmıyor. abs zamanında devreye giriyor.
- donanım
bendeki trend x paket. abs, esp, sis farı, 6 airbag, alaşım jant, cruise control, cd/mp3/aux, manuel klima standart. opsiyonel listesinden sadece kırmızı deri koltuk satın almıştık (oww yea). keşke bir kol dayaması da olsaydı çogsel olurdu.
- kasa/iç mekan
bizdeki sedan versiyonu. arka koltuklar 1/3 2/3 şeklinde yatıyor. yalnız bagaj biraz küçük. sanırım bağımsız arka süspansiyonun da bunda etkisi var. arka stepne şu ince olanlardan.
iç mekana gelecek olursak malzeme kalitesi güzel, işçilik iyi. yalnız kapıların üst taraflarına yumuşak malzeme kullanılsaymış çok güzel olurmuş.
kokpit tasarımından ötürü ön taraf biraz dar görünüyor. bir de düğme kalabalığı var. çok sade göründüğü söylenemez. arka koltukların diz mesafesi rakiplerinin gerisinde.
- tüketim
ben lpg falan olayına girmedim. litre cinsinden söyleceksek yoğun şehir içi kullanımda 9 litre civarında, yoğun şehir dışı kullanımda da 5,5 litre civarı tüketiyor. ben ankarada ortalama 8 litre civarı yakıyorum. (GOP - TepePrime arası). Bence normal.
- son
ben memnunum. Ford'un kendi sınıfındaki diğer markalara göre biraz daha "heavy duty" bir hali var gibi geliyor bana, bunu seviyorum. şimdi sorsalar bu araçta ne olsaydı iyi olurdu diye herhalde geri görüş kamerası ve kol dayama derdim. aklıma daha fazla bir şey gelmiyor. 2014'te makyajlanan model tabii ki daha modern ama mk4 geliyor. aisin tork konvertör şanzımanlı, aşırı beslemeli hoş bir şey yapmışlar gibi. c sınıfında bir araç düşünüyorsanız mk4'ü kesin bekleyin.
araç sıfır alındı. 11bin kilometreye kadar işim olduğunca kullandım. o zamandan sonra da ben kullanıyorum her gün. geçen süreçte bayağı da bir fikrim oldu araçla ilgili. sizinle paylaşayım dedim.
-mötör ve şanzıman:
1.6 ti-vct (sigma) motor. 125hp ve 155-160nm civarında da torku var. şanzıman da powershift. 6 ileri. motoru atmosferik olduğundan öyle ahım şahım performansı yok. ama kağıt üzerindeki veriler kadar gayet güzel gidiyor.
powershift şanzıman, vw'nin dsg'sinin mekanik olarak aynısı aslında. çift ve kuru kavrama. vites geçişleri güzel ama öyle dsg kadar hızlı değil. bir de direksiyondan vites atamıyorsun. onun yerine vites kolunun üstünde +/- tuşları var. açıkçası ben pek kullanmıyorum. ama şanzımanın genel karakteri motorla uyumlu, manuel müdahaleye pek gerek kalmıyor.
- şasi ve yürüyen aksam:
beni ford manyağı yapan kısım burası aslında. acayip psikopat bir şasisi var. şasinin esnemediğini sert girdiğiniz virajda verdiği tepkiyle hissettiriyor. çizgiyi bozmuyor. aynı şekilde direksiyon tepkileri c sınıfı bir araç değil de sanki spor bir bmw kullanıyormuşsunuz gibi.c sınıfındaki araçların (bir iki kore modeli hariç) hepsini kullandım; bu disiplinde sınıfının çok ilerisinde. bir golf'e göre (mk6) süspansiyon karakteri daha sert ama bu sürüş keyfine kesinlikle değer. arka süspansiyon tam bağımsız. bu arada 215/55/16 lastiklerin de yol tutuşa katkısı olduğunu düşünüyorum (genelde bu sınıfta 205'lik lastik oluyor bu sınıfta). bu arada motorun altı tamamen kapalı. çok tatlış.
- fren
dozlanması çok güzel. 4 disk önler soğutmalı. gayet güzel duruyor. ısındığı zaman hemen şişme yapmıyor. abs zamanında devreye giriyor.
- donanım
bendeki trend x paket. abs, esp, sis farı, 6 airbag, alaşım jant, cruise control, cd/mp3/aux, manuel klima standart. opsiyonel listesinden sadece kırmızı deri koltuk satın almıştık (oww yea). keşke bir kol dayaması da olsaydı çogsel olurdu.
- kasa/iç mekan
bizdeki sedan versiyonu. arka koltuklar 1/3 2/3 şeklinde yatıyor. yalnız bagaj biraz küçük. sanırım bağımsız arka süspansiyonun da bunda etkisi var. arka stepne şu ince olanlardan.
iç mekana gelecek olursak malzeme kalitesi güzel, işçilik iyi. yalnız kapıların üst taraflarına yumuşak malzeme kullanılsaymış çok güzel olurmuş.
kokpit tasarımından ötürü ön taraf biraz dar görünüyor. bir de düğme kalabalığı var. çok sade göründüğü söylenemez. arka koltukların diz mesafesi rakiplerinin gerisinde.
- tüketim
ben lpg falan olayına girmedim. litre cinsinden söyleceksek yoğun şehir içi kullanımda 9 litre civarında, yoğun şehir dışı kullanımda da 5,5 litre civarı tüketiyor. ben ankarada ortalama 8 litre civarı yakıyorum. (GOP - TepePrime arası). Bence normal.
- son
ben memnunum. Ford'un kendi sınıfındaki diğer markalara göre biraz daha "heavy duty" bir hali var gibi geliyor bana, bunu seviyorum. şimdi sorsalar bu araçta ne olsaydı iyi olurdu diye herhalde geri görüş kamerası ve kol dayama derdim. aklıma daha fazla bir şey gelmiyor. 2014'te makyajlanan model tabii ki daha modern ama mk4 geliyor. aisin tork konvertör şanzımanlı, aşırı beslemeli hoş bir şey yapmışlar gibi. c sınıfında bir araç düşünüyorsanız mk4'ü kesin bekleyin.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar