paradoks

ssnki ben bunu yazdıydım da, neyse.

x = y olsun. her tarafı x ile çarparsak,

x² = x.y olur. her taraftan y² çıkarırsak,

x² - y² = x.y - y². Bikaç küçük işlem,

(x-y)(x+y) = y(x-y). iki taraftan da (x-y)leri sadeleştirdik,

x+y = y. sonuç,

ilk başta bütün değerler için sağlanan x=y eşitliği,

işlemler sonrası sadece sıfır için sağlanıyor.

peki, hata nerde ?

matematiksel bi hata yok, sadece mantık hatası var.
© copyright 2005 - 2026