bugün
- insanın geçmişinin karanlık olması5
- içtim şarabı12
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi8
- kadir inanır22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet18
- aşure yapan sözlük kızları6
- rakı sevmemek6
- dünya da her insanın bir ismi olması3
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- bik bik'in mutfağına konuk olmak6
- aylık 395 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
- şeriatçıları afganistana sürmek4
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi5
- yagmurcu3
- hayattaki şans seviyeniz4
- hesabı gizliye almak3
- sözlükteki gizli düşmanım6
- yapay zeka ile flört uygulaması yazmak2
- her insanın bir cini olması5
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali3
- anın görüntüsü20
- çok güzel ama manyak kadın7
- kemalist dünya24
- osurdum3
- kaşar5
- mustafa kemal atatürk7
- ye kürküm ye2
- aylık 394 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- beni seven var mıdır2
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- üniversitelerin gereksiz olması16
- içinden canavar çıkan insan4
- barış alper yılmaz2
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- true'nun çaylak olması16
- pkk lı doktorlar2
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- bu sıcakta penisi asfalta sürtmek2
- muşlettin amca4
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- brad pitt ve edward norton'un türkiye abd maçını i2
- gizem3
- hırt4
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- gizli oylayan yüreksizler2
- nervio5
- velvet28
ulan yazmayayım diyorum ama sallamakta sınır tanımıyorsunuz.
sektördeki Takipteki Alacaklar / Krediler (%) oranını bddk her gün günlük olarak yayınlıyor.
nerede mi? ahanda burada
http://www.bddk.org.tr/We...rlar/Gunluk_Raporlar.aspx
eee kaçmış oran? %2,76.
bu da ek bilgi: ziraat bankası 2012/9 verileri
Takipteki Alacaklar / Krediler (%) oranını= %2,6
ziraat bankası 2012/6 verileri
Takipteki Alacaklar / Krediler (%) oranını= %1,4
fark= %1,2 batık oranı artmış!
bu durumlarda değerli yazarımız jorge lois borges çok güzel bi soru sorar: "Allah Allah kontesi kim sikti!"
bu bilgin nereden?
yok bilemediniz cehape - mehape zihniyeti üretmedi bunu.
dış mihrakların / çapulcuların / faiz lobisinin işi de değil!
ziraat bankasının kendi verisi!
http://www.ziraat.com.tr/...donem_faaliyet_raporu.pdf
---------
bankalar kredi verirken müşterinin ödeme gücüne bakarlar.
temel mantık şudur yatırımın sonunda elde edilecek aylık ortalama gelir ile (masraflar çıkınca) aylık ortalama kredi ödemesi yapılabilir mi? (aylık örnek olarak seçildi. ödeme periyotları farklı seçilebilir.)
diyelim ki fabrika yapıldı 100 TL harcandı. firma 100 TL yi de 2 yıl geri ödemesiz 10 yıllık kredi kullandı. yıllık ödemesi de 12 tl diyelim. 10 yılda toplam 120 TL ödenecek. 2 yıl sonra inşaat bitti (kredi geri ödemesiz dönem de bitti) fabrika faaliyette
ama gelin görün ki fabrikanın yıllık ortalama geliri 9 tl. yıllık -3 TL zarar etmeye başlar firma. eğer bu döngü bozulmazsa firma yıl sonlarında net zarara geçer. net zararlar biriktikçe özkaynakları eritir. ve bu sürecin sonunda firma iflas eder!
----
halktan bir örnek vereyim.
kabaca bir örnek ile açıklayayım.
hepsi devlet memuru 100 adam düşünün hepsinin geliri aynı olsun 3.000 TL
bugün türkiye ortalamasında banka olarak verdiğin yüz krediden 2,76'sı batak.
hepsiyle ilgili bilgin standart ise toplam vereceğim kredinin %2,76 sını olası batak maliyeti gibi hesaplarsın ona göre kredi verirsin.
ancak gel gör ki sen şube müdürüsün ve o memurlardan birini tanıyorsun.
adam ayyaşın teki.
her ay maaşının çoğunu içkiye yatırıyor.
o zaman o memura standart bir memurmuş gibi işlem yapıp batak oranı ortalama %2,76 olarak düşünemezsin.
bu adamın batacağı %100'dür.
bu kredi geri dönmez.
akıllı şube müdürü dönmeyecek krediyi vermez.
bazen çakal müdürlerin bu krediyi verdikleri görülür.
aaa ne alaka demeyin!
müdürün yıl sonu batak oranı 0 diyelim. %2,76 batırsam da bişi olmaz diye düşündü. piyasada sallantıda olan bir şirket 1.000.000 TL kredi istedi. Şube müdürünün de %1 lik kredi indirim yetkisi olsun. firmaya dedi ki piyasada sana normalde kredi kullandırılmıyor ben de kredi vermezsem götü kaybedersin. ben sana %1 indirim ile kredi vereyim. Sen de bana %2 komisyon ver! uuuu beybi etti mi sana 20 bin TL bonus! bunu yapan müdürler var mı? tabi ki var. ama çoğu yakalanır ve hapsi boylar.
-----
diğer bir husus.
bankacılıktaki en temel kurallardan biri "teminata kredi verilmez".
yine sektörden bir örnek vereyim.
bankanın biri 10 milyon TL lik kredi açıyor. krediyi açtığı kişi güneydoğuda bir aşiret. karşılığında 10 milyon TL lik araziyi teminat olarak alıyor. gelin görün ki kredi batıyor. banka gayrimenkulü satışa çıkarıyor. gel zaman git zaman alan yok. ihaleye bile giren yok! sebep ne? o bölgede aşiretin arazisini alıp da satabilecek ya da işleyebilecek adam yok! kan davası olmasın diye kimsenin götü yemiyor. bankada usul usul kredisine karşılık ayırıyor. zararı sineye çekiyor. verdiği kredi karşılığı aslında ekonomik değeri "0" (sıfır) olan bir arazi bilançosunda duruyor. mecburen de belirli bir süre sonunda araziyi yok pahasına elinden çıkarıyor. (tabi ki aşiretin yönlendirdiği 3. kişiye)
-----
tüm bunlardan sonra soracağımız sorular nelerdir?
1- garanti bankasının verdiği ama sonra geri çağırdığı krediyi neden ziraat bankası üzerine aldı?
2- madem riskli bir kredi üzerlerine alınıyor. normal şartlarda kredi oranının ve komisyonunun artırılması ve aynı şekilde ek teminat alınması gerekirdi. bunlar neden yapılmadı?
3- projenin fizibıl olmadığı yönünde raporlar olduğu iddia edilmesine rağmen neden kredi çıktı? (bile bile neden lades dendi?)
4- bu işlemlerin altında farklı bir ilişki olabilir mi?
----
daha da vahimi bankanın eski genel müdürü şimdi bddk başında yani 4 soruya cevap arayanların patronu!!!
bu durumda
5- sizce bu durumda bu sorulara cevap bulunabilir mi?
müneccimlik yapıp sonucu söyleyeyim.
soruşturma sonucu elde var sıfır.
olağan bir batış hikayesidir. kimsenin kabahati yoktur.
kader - kısmet böyleymiş!
sağlık olsun.
önümüzdeki maçlara bakacağız!
ha bu arada "birilerinin servetinde artış, daha iyi kurumlara atanmasını" vs. duyarsanız şaşırmayın.
Allah nereden aklıma geldiyse bu entry düştü aklıma:
(bkz: hüseyin avni coş/#21884100)
not: bddk ile ilgili diğer bir entry
(bkz: cumhuriyet tarihinin en büyük kredisinin batması/#22222721)
bu da bu başlığa girdiğim ilk entry
(bkz: cumhuriyet tarihinin en büyük kredisinin batması/#22205018)
----------
sevgili ak kardeşlerim.
naçizane tavsiyem.
sıçılan durumlarda sıvamayın.
biraz susun konuyu unutturun.
bizim milletin hafızası zayıftır. unutur.
önderinizi örnek alın:
(bkz: rte nin sus pus olması/#22110944)
sektördeki Takipteki Alacaklar / Krediler (%) oranını bddk her gün günlük olarak yayınlıyor.
nerede mi? ahanda burada
http://www.bddk.org.tr/We...rlar/Gunluk_Raporlar.aspx
eee kaçmış oran? %2,76.
bu da ek bilgi: ziraat bankası 2012/9 verileri
Takipteki Alacaklar / Krediler (%) oranını= %2,6
ziraat bankası 2012/6 verileri
Takipteki Alacaklar / Krediler (%) oranını= %1,4
fark= %1,2 batık oranı artmış!
bu durumlarda değerli yazarımız jorge lois borges çok güzel bi soru sorar: "Allah Allah kontesi kim sikti!"
bu bilgin nereden?
yok bilemediniz cehape - mehape zihniyeti üretmedi bunu.
dış mihrakların / çapulcuların / faiz lobisinin işi de değil!
ziraat bankasının kendi verisi!
http://www.ziraat.com.tr/...donem_faaliyet_raporu.pdf
---------
bankalar kredi verirken müşterinin ödeme gücüne bakarlar.
temel mantık şudur yatırımın sonunda elde edilecek aylık ortalama gelir ile (masraflar çıkınca) aylık ortalama kredi ödemesi yapılabilir mi? (aylık örnek olarak seçildi. ödeme periyotları farklı seçilebilir.)
diyelim ki fabrika yapıldı 100 TL harcandı. firma 100 TL yi de 2 yıl geri ödemesiz 10 yıllık kredi kullandı. yıllık ödemesi de 12 tl diyelim. 10 yılda toplam 120 TL ödenecek. 2 yıl sonra inşaat bitti (kredi geri ödemesiz dönem de bitti) fabrika faaliyette
ama gelin görün ki fabrikanın yıllık ortalama geliri 9 tl. yıllık -3 TL zarar etmeye başlar firma. eğer bu döngü bozulmazsa firma yıl sonlarında net zarara geçer. net zararlar biriktikçe özkaynakları eritir. ve bu sürecin sonunda firma iflas eder!
----
halktan bir örnek vereyim.
kabaca bir örnek ile açıklayayım.
hepsi devlet memuru 100 adam düşünün hepsinin geliri aynı olsun 3.000 TL
bugün türkiye ortalamasında banka olarak verdiğin yüz krediden 2,76'sı batak.
hepsiyle ilgili bilgin standart ise toplam vereceğim kredinin %2,76 sını olası batak maliyeti gibi hesaplarsın ona göre kredi verirsin.
ancak gel gör ki sen şube müdürüsün ve o memurlardan birini tanıyorsun.
adam ayyaşın teki.
her ay maaşının çoğunu içkiye yatırıyor.
o zaman o memura standart bir memurmuş gibi işlem yapıp batak oranı ortalama %2,76 olarak düşünemezsin.
bu adamın batacağı %100'dür.
bu kredi geri dönmez.
akıllı şube müdürü dönmeyecek krediyi vermez.
bazen çakal müdürlerin bu krediyi verdikleri görülür.
aaa ne alaka demeyin!
müdürün yıl sonu batak oranı 0 diyelim. %2,76 batırsam da bişi olmaz diye düşündü. piyasada sallantıda olan bir şirket 1.000.000 TL kredi istedi. Şube müdürünün de %1 lik kredi indirim yetkisi olsun. firmaya dedi ki piyasada sana normalde kredi kullandırılmıyor ben de kredi vermezsem götü kaybedersin. ben sana %1 indirim ile kredi vereyim. Sen de bana %2 komisyon ver! uuuu beybi etti mi sana 20 bin TL bonus! bunu yapan müdürler var mı? tabi ki var. ama çoğu yakalanır ve hapsi boylar.
-----
diğer bir husus.
bankacılıktaki en temel kurallardan biri "teminata kredi verilmez".
yine sektörden bir örnek vereyim.
bankanın biri 10 milyon TL lik kredi açıyor. krediyi açtığı kişi güneydoğuda bir aşiret. karşılığında 10 milyon TL lik araziyi teminat olarak alıyor. gelin görün ki kredi batıyor. banka gayrimenkulü satışa çıkarıyor. gel zaman git zaman alan yok. ihaleye bile giren yok! sebep ne? o bölgede aşiretin arazisini alıp da satabilecek ya da işleyebilecek adam yok! kan davası olmasın diye kimsenin götü yemiyor. bankada usul usul kredisine karşılık ayırıyor. zararı sineye çekiyor. verdiği kredi karşılığı aslında ekonomik değeri "0" (sıfır) olan bir arazi bilançosunda duruyor. mecburen de belirli bir süre sonunda araziyi yok pahasına elinden çıkarıyor. (tabi ki aşiretin yönlendirdiği 3. kişiye)
-----
tüm bunlardan sonra soracağımız sorular nelerdir?
1- garanti bankasının verdiği ama sonra geri çağırdığı krediyi neden ziraat bankası üzerine aldı?
2- madem riskli bir kredi üzerlerine alınıyor. normal şartlarda kredi oranının ve komisyonunun artırılması ve aynı şekilde ek teminat alınması gerekirdi. bunlar neden yapılmadı?
3- projenin fizibıl olmadığı yönünde raporlar olduğu iddia edilmesine rağmen neden kredi çıktı? (bile bile neden lades dendi?)
4- bu işlemlerin altında farklı bir ilişki olabilir mi?
----
daha da vahimi bankanın eski genel müdürü şimdi bddk başında yani 4 soruya cevap arayanların patronu!!!
bu durumda
5- sizce bu durumda bu sorulara cevap bulunabilir mi?
müneccimlik yapıp sonucu söyleyeyim.
soruşturma sonucu elde var sıfır.
olağan bir batış hikayesidir. kimsenin kabahati yoktur.
kader - kısmet böyleymiş!
sağlık olsun.
önümüzdeki maçlara bakacağız!
ha bu arada "birilerinin servetinde artış, daha iyi kurumlara atanmasını" vs. duyarsanız şaşırmayın.
Allah nereden aklıma geldiyse bu entry düştü aklıma:
(bkz: hüseyin avni coş/#21884100)
not: bddk ile ilgili diğer bir entry
(bkz: cumhuriyet tarihinin en büyük kredisinin batması/#22222721)
bu da bu başlığa girdiğim ilk entry
(bkz: cumhuriyet tarihinin en büyük kredisinin batması/#22205018)
----------
sevgili ak kardeşlerim.
naçizane tavsiyem.
sıçılan durumlarda sıvamayın.
biraz susun konuyu unutturun.
bizim milletin hafızası zayıftır. unutur.
önderinizi örnek alın:
(bkz: rte nin sus pus olması/#22110944)
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar