bugün
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet6
- true'nun çaylak olması15
- arkadaşlar uyudunuz mu6
- israil5
- kadir inanır14
- kadınlara küsmek2
- allah yoluna cenk edelim şan alalım şan2
- tüm mahlukatın cenneti yaşayacak olması3
- arapça okuyabilen yazarlar3
- velvet28
- yapay zekanın her entrymi silmesi2
- birsin allahım2
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- 2026 dünya kupası27
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- sözlüğü bırakmak istemek8
- futbol21
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil4
- kemalist dünya19
- salak erkek neden bu kadar çok8
- yazarların iyi olduğu konular9
- üniversitelerin gereksiz olması12
- anın görüntüsü17
- türk soyu ve arap soyu birdir6
- aile evinde yaşamak13
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- sedat pekmez21
- seri gizli artı oy veren melek7
- özlü sözler5
- 26 haziran 20266
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- kendi kendine gülmek2
- erleg han ile revani yemek3
- 27 haziran 20262
- galatasaray lobisi11
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- kürtçülerin algıları5
- kürtçülük5
- zor zaman şarkıları2
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim6
- ıhlamur kokusu2
- sözlük yazarlarının kombinleri9
- ana dilimiz kürtçe olsun kampanyası4
- yürüyüş flörtü3
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- birader yazar olmak13
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
4 sene istanbulda yaşamış sıradan bir vatandaş olarak benim bile hayalim olan proje. aynı zamanda da gerçekleşmiş olan proje. aksi ispat olunana kadar benim gözümde gayet de müthiş bir projedir bu. ama insanların verdikleri tepkilerle ilgili bir kaç sıkıntım var.
1. özellikle hükümet muhalifi kafasıyla bu projeyi eleştirmek yanlış. evet bu proje bir akp projesidir, daha doğrusu akp döneminde gerçekleştirilmiştir. ama sırf bu yüzden böyle büyük ve önemli bir projeyi eleştirirseniz, o zaman siz de sizin gibi olmayan insanların övgüsüne asla mazhar olamazsınız. benim sırf bu proje yüzünden başbakana sevgim artmadı, ya da eleştirilerim de bir değişiklik olmadı. çünkü eleştirdiğim noktalarda başbakanın olumlu yönde değişime girdiğini düşünmüyorum. ama öte yandan, ileride erdoğanı hatırlarken kesinlikle artı hanesine yazacağım şeylerden birisi olacak marmaray.
2. akp taraftarlarının bu projeye daha fazla sahip çıkması gayet de anlaşılabilir bir durum. ama başbakanı eleştiren onun yaptırdığı marmaraya da binmesin demek, en hafif tabirle dangalaklıktır. bu proje her ne kadar erdoğanın büyük gayretleri ve liderliği sayesinde gerçekleştirlmişse de başbakanın cebinden çıkan paralarla yapılmamıştır. hatta bu işin rant kısmını düşünürseniz eğer, belki başbakan ve onun yakın çevresi bu proje ve onun dolaylı etkileri sayesinde biraz daha ihya olmuş bile olabilir. dolayısıyla hiç kimsenin hiç kimseye "sen buna binemezsin" deme hakkı bulunmuyor.
3. aslında bütün maddelerin özeti şu: böyle bir projeyi değerlendirirken gereğinden fazla ideolojik bakmayın. çünkü film burada kopuyor zaten. şu anda marmarayla ilgili pek çok eleştiri var misal. bu eleştirilerin hepsine chapeci bunnar, hiç bir şeyi beğenmezler diye yaklaşmamak lazım. sonuçta bu kadar büyük bir projenin mutlaka eksikleri ve hataları vardır. bazı uzmanların bunu dile getirmesinde hiç bir sakınca yok. öte yandan, istanbulda yaşayan normal vatandaşlar bu projeye çok olumlu tepkiler gösterebilirler. normaldir. bunu da makarnaya, kömüre bağlamanın anlamsızlığından söz etmeye gerek var mı?
daha fazla uzatmayayım. netice itibariyle oldukça önemli bir projedir marmaray. avrupanın en önemli şehirlerinden olan istanbulu bir kat daha güzelleştirmiştir.
1. özellikle hükümet muhalifi kafasıyla bu projeyi eleştirmek yanlış. evet bu proje bir akp projesidir, daha doğrusu akp döneminde gerçekleştirilmiştir. ama sırf bu yüzden böyle büyük ve önemli bir projeyi eleştirirseniz, o zaman siz de sizin gibi olmayan insanların övgüsüne asla mazhar olamazsınız. benim sırf bu proje yüzünden başbakana sevgim artmadı, ya da eleştirilerim de bir değişiklik olmadı. çünkü eleştirdiğim noktalarda başbakanın olumlu yönde değişime girdiğini düşünmüyorum. ama öte yandan, ileride erdoğanı hatırlarken kesinlikle artı hanesine yazacağım şeylerden birisi olacak marmaray.
2. akp taraftarlarının bu projeye daha fazla sahip çıkması gayet de anlaşılabilir bir durum. ama başbakanı eleştiren onun yaptırdığı marmaraya da binmesin demek, en hafif tabirle dangalaklıktır. bu proje her ne kadar erdoğanın büyük gayretleri ve liderliği sayesinde gerçekleştirlmişse de başbakanın cebinden çıkan paralarla yapılmamıştır. hatta bu işin rant kısmını düşünürseniz eğer, belki başbakan ve onun yakın çevresi bu proje ve onun dolaylı etkileri sayesinde biraz daha ihya olmuş bile olabilir. dolayısıyla hiç kimsenin hiç kimseye "sen buna binemezsin" deme hakkı bulunmuyor.
3. aslında bütün maddelerin özeti şu: böyle bir projeyi değerlendirirken gereğinden fazla ideolojik bakmayın. çünkü film burada kopuyor zaten. şu anda marmarayla ilgili pek çok eleştiri var misal. bu eleştirilerin hepsine chapeci bunnar, hiç bir şeyi beğenmezler diye yaklaşmamak lazım. sonuçta bu kadar büyük bir projenin mutlaka eksikleri ve hataları vardır. bazı uzmanların bunu dile getirmesinde hiç bir sakınca yok. öte yandan, istanbulda yaşayan normal vatandaşlar bu projeye çok olumlu tepkiler gösterebilirler. normaldir. bunu da makarnaya, kömüre bağlamanın anlamsızlığından söz etmeye gerek var mı?
daha fazla uzatmayayım. netice itibariyle oldukça önemli bir projedir marmaray. avrupanın en önemli şehirlerinden olan istanbulu bir kat daha güzelleştirmiştir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar