bugün
- ona bir şey söyle17
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı3
- seksten sonra bira içmek5
- lahmacunu elle yiyen kız18
- 2026 dünya kupası14
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız5
- sınava geç girenlere yönelik yapılan eleştiriler2
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- olduğundan genç göstermek9
- sevgilisinin kedisine işkence yapan adam2
- istanbul trafiğini bir cümleyle anlatmak6
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı48
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı6
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı3
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır7
- cuckold erkek3
- evlilikteki en büyük sorun4
- ez te hezdikim6
- 21 haziran 2026 türkiye çin voleybol maçı2
- iş yerinde yapması zevkli şeyler3
- sözlük kadınları5
- ciddi ilişki istemiyorum takılalım diyen kadın11
- bugün de meme atan olmaması4
- dünya kupasından banane diyen erkek6
- yaşlılığınız için insan biriktirin9
- balkonu camla kaplatmak7
- citroen in volkswagen den daha pahalı olması4
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı4
- akıllarını erkek analiziyle yitiren sözlük kızları4
- milli takımımızın balonu patladı7
- bir insana sonradan öğretilebilecek en zor şey9
- alevilerde muhammed ismi5
- köyde gece tuvalete gitmek7
- yazarların en sevdiği meyve9
- istanbul6
- meslek seçiminde ilgi alanları mı maddiyat mi4
- 29 yaşında erkek 41 yaşında kadın ilişkisi8
- kadınlar porno izler mi sorunsalı4
- güne bir şarkı bırak18
- elmas bey biraderin çaylak olması5
- türkiye'deki yakışıklı erkek kıtlığı16
- üniversite sınavına geç kalmak5
- her sabah simit poğaça ile kahvaltı yapan insan4
- wc den elenerek dünyada dalga konusu olmamız4
- seni hayata bağlayan şey12
- milli takıma isim koyalım kampanyası9
- 5 litrelik suyla sınava giren öğrenci8
- asosyal olmanın sebepleri7
- pornoyu bırakmak5
dört gün önce kullanmaya başladığım zımbırtıdır.
muadilinin* methini duyup, fiyatı yüksek olduğundan, belki devlet beleşe veriyordur diye hastanenin sigara bırakma polikliniğine gittim. kaç yıldır içicisiniz?* günde kaç tane içiyorsunuz?* geberiyo olsanız yine de içermisiniz?* kahvaltıdan önce içermisiniz?* herhangi bir rahatsızlığınız var mı? gibi sorulardan oluşan bir teste göre 10 üzerinden 4 lük bir tiryaki olduğumdan, muadili* yerine bu hapla başlamam gerektiğini söyleyen doktor, devletin geçen sene her iki hapı da dağıttığını ama bu sene kendi paramla almam gerektiğini söyleyince ilk anda sigarayı bırakma fikrinden soğudum.
doktorun söyledikleri şu şekilde sıralanabilir:
ilk 3 gün sadece sabah kahvaltılarından sonra bol su ile 1 adet, 4. günden itibaren sabah akşam tok karnına bol su ile* 1 er adet.
alkol alınacaksa o akşam ilaç alınmayacak
hafif baş dönmesi ve mide bulantısı yapabilir.
10 gün sigara içebilirsin ama 10. günün sonunda bırakman lazım
10. günden sonra, sıkışırsan destek için nikotinell denen pastilden atabilirsin.
tam 1 ay sonra kontrole gel. bu işe yaramazsa bir de muadilini deneriz.
gelelim ilk 4 gün olanlara. bu arada sigara içmeyi seven biri olarak bırakma fikrine, aslında bırakamayacağımı düşünerek, bu güne kadar hep karşı çıktım. her ne kadar bırakmayı istesem de daha önceki denemelerimde aklım fikrim hep sigarada kaldığından ve bu durum bir süre sonra işkenceye dönüştüğünden, sigarayı seviyorum diyerek kendimi kandırıyordum. neyse, bu güne dönecek olursak,
kullanan kişiler hep hafta sonu sıkıntı çektiklerini söyledikleri için ben de başlangıçı o döneme gelsin diye hapa cuma sabahı başladım. ilk gün hapı aldıktan kısa bir süre sonra hafif bir baş dönmesi dışında hiç bir etkisini görmedim. normal sayıda sigara içip günü geçirdim.
ikinci gün haptan sonraki baş dönmesi olmadı. cumartesi olduğundan bütün günü evde geçirdim ve ilginç bir şekilde içtiğim sigara sayısı yarı yarıya düştü. bu kadar çabuk etki beklemiyordum. belki de bu psikolojikti. gece içtiğim çay ve kahvenin de etkisi ile 3 de yattım ama sabah aynı saatte uyandım. her iki gecede de ve gündüz yaptığım hafif şekerleme de de çok acaip rüyalar gördüğümü söylemeliyim.
üçüncü gün, sigara içme isteğimin azalmış olması dışında herşey normal geçti. gerçi sporun ve gündüz uykusununda etkisi var ama yatana kadar sadece 3 tane sigara içtim. günün büyük bir kısmında sigara içme isteğim olmadı ama ara sıra aklıma düştüğünde kendimi de tuttum. yine de daha önceki denemeler gibi sıkıntı verici olmadığını söylemeliyim. tadına gelince, bu sabaha kadar sigaranın tadında pek bir değişiklik yoktu. belki bugün günde 2 hap sürecinde bana da acı gelmeye başlayacaktır ama ilk 3 gün ağzımda gayet şahane bir tad vardı.
bugün 4. gün sabah normal hapı aldım, ve şimdilik bir tane de sigara içtim ama iş yerinde durum daha vahim galiba ki burada canım istiyor. umarım işte bu noktada sigaranın tadının kötü gelmesi meselesi devreye girer.
Edit 1- 10. gün. planlandığı gibi bugün sigarayı bıraktım ama bakalım bu noktaya nasıl geldik ve şu an ne hissediyorum. öncelikle hafta sonları çok rahat geçti. ilacı kullanmaya başladıktan sonraki bir pazar ve bir de cumartesi-pazar kombinesinde neredeyse hiç sigara içme isteği duymadım.hatta dün sadece, sırf o da bugün bırakacağım ve dün de içileybıl gün olduğu için gecenin bir vakti sadece bir tane içip yattım. ama hafta içi, bürodayken hakikaten zorladı. ha keza bugün de hafta başı ve iş günü olması sebebiyle zorlanmıyor değilim.
geçen hafta iş yerindeyken sigarayı normal içtim ama bir bok tad almadım. hatta "ulan şimdi tadı da bok gibi gelecek" diyerek sigara öğünü atladığım oldu. akşamları ise evde sadece bir tane içtim. benim için en büyük test bugünden itibaren iş yerinde ne olacağı. sabah hapımı yuttuktan sonra, hakikaten nikotin krizine girdim gibi. o anda da imdada doktorun verdiği nikotin pastili yetişti. pastili yalayıp yuttuktan sonra rahatladım. şu anki hissiyatım sadece "ulan bir eksiklik var ya dur bakalım" şeklinde. sevinç naraları içinde söylenilen o "lan sigara içmeyince nefesim açıldı heaa" duygusuna da hemen kapılıyor zaten insan. cumartesi pazar toplasan 3 tane sigara içmiş biri olarak hırlamadan derin nefes alabiliyorum. du bakalim sonra ne olacak.
Edit 2- (merak eden icin) 30. gün. tam üç haftadan beri sigara içmiyorum. hiç içmediğim gibi bir kaç özel durum hariç canım da istemedi. özel durumdan kastım, ilk içki masası mesela. ilk içki masasında sigarayı aradım, ama inat edip içmedim, 2. ve 3. seferlerde sanki sigara hayatımda hiç olmamış gibi rahattım. bir de iş yerinde çok zorlandım. ilk haftalarda sıkışınca niquitin marka nikotin pastili aldım, ama 2-3 gün sonra o da geçti gitti. en çok da diskoda sıkıntı çektim. üstelik daha da çok yeni.tam kendi kendime bu iş bitti derken geçen hafta sonu gittiğim diskoda, açık havada resmen "sigarasız eğlenilmiyomuş lan!" hissine kapıldım, hatta el tiryakiliğini tatmin için yakmadan bir sigara alıp içiyormuş gibi bile yaptım.
30 günlük genel değerlendirme: ilaç, en azından benim için, hiç bir yan etkisi olmadan son derece başarılı oldu demeliyim. tahmin ettiğimden çok ama çok daha kolay bir şekilde bıraktım sigarayı. 30 günde bıraktım diyebiliyorum zira hakikaten sigarayı aramıyorum, aklıma bile gelmiyor. tek tük geldiği zaman da bir tane bile yaksam ciğerlerimde yine o eski ıslık sesine yol açacağını düşünerek sallıyorum. ilacın birinci kutusu bitti sayılır. doktorun da dediği gibi devam edeceğim. ben başlarken burada yazılı olanlardan heveslenip, cesaretlenip başlamıştım, umarım bunları okuyanlardan biri de o gazla başlar ve başarılı olur.
muadilinin* methini duyup, fiyatı yüksek olduğundan, belki devlet beleşe veriyordur diye hastanenin sigara bırakma polikliniğine gittim. kaç yıldır içicisiniz?* günde kaç tane içiyorsunuz?* geberiyo olsanız yine de içermisiniz?* kahvaltıdan önce içermisiniz?* herhangi bir rahatsızlığınız var mı? gibi sorulardan oluşan bir teste göre 10 üzerinden 4 lük bir tiryaki olduğumdan, muadili* yerine bu hapla başlamam gerektiğini söyleyen doktor, devletin geçen sene her iki hapı da dağıttığını ama bu sene kendi paramla almam gerektiğini söyleyince ilk anda sigarayı bırakma fikrinden soğudum.
doktorun söyledikleri şu şekilde sıralanabilir:
ilk 3 gün sadece sabah kahvaltılarından sonra bol su ile 1 adet, 4. günden itibaren sabah akşam tok karnına bol su ile* 1 er adet.
alkol alınacaksa o akşam ilaç alınmayacak
hafif baş dönmesi ve mide bulantısı yapabilir.
10 gün sigara içebilirsin ama 10. günün sonunda bırakman lazım
10. günden sonra, sıkışırsan destek için nikotinell denen pastilden atabilirsin.
tam 1 ay sonra kontrole gel. bu işe yaramazsa bir de muadilini deneriz.
gelelim ilk 4 gün olanlara. bu arada sigara içmeyi seven biri olarak bırakma fikrine, aslında bırakamayacağımı düşünerek, bu güne kadar hep karşı çıktım. her ne kadar bırakmayı istesem de daha önceki denemelerimde aklım fikrim hep sigarada kaldığından ve bu durum bir süre sonra işkenceye dönüştüğünden, sigarayı seviyorum diyerek kendimi kandırıyordum. neyse, bu güne dönecek olursak,
kullanan kişiler hep hafta sonu sıkıntı çektiklerini söyledikleri için ben de başlangıçı o döneme gelsin diye hapa cuma sabahı başladım. ilk gün hapı aldıktan kısa bir süre sonra hafif bir baş dönmesi dışında hiç bir etkisini görmedim. normal sayıda sigara içip günü geçirdim.
ikinci gün haptan sonraki baş dönmesi olmadı. cumartesi olduğundan bütün günü evde geçirdim ve ilginç bir şekilde içtiğim sigara sayısı yarı yarıya düştü. bu kadar çabuk etki beklemiyordum. belki de bu psikolojikti. gece içtiğim çay ve kahvenin de etkisi ile 3 de yattım ama sabah aynı saatte uyandım. her iki gecede de ve gündüz yaptığım hafif şekerleme de de çok acaip rüyalar gördüğümü söylemeliyim.
üçüncü gün, sigara içme isteğimin azalmış olması dışında herşey normal geçti. gerçi sporun ve gündüz uykusununda etkisi var ama yatana kadar sadece 3 tane sigara içtim. günün büyük bir kısmında sigara içme isteğim olmadı ama ara sıra aklıma düştüğünde kendimi de tuttum. yine de daha önceki denemeler gibi sıkıntı verici olmadığını söylemeliyim. tadına gelince, bu sabaha kadar sigaranın tadında pek bir değişiklik yoktu. belki bugün günde 2 hap sürecinde bana da acı gelmeye başlayacaktır ama ilk 3 gün ağzımda gayet şahane bir tad vardı.
bugün 4. gün sabah normal hapı aldım, ve şimdilik bir tane de sigara içtim ama iş yerinde durum daha vahim galiba ki burada canım istiyor. umarım işte bu noktada sigaranın tadının kötü gelmesi meselesi devreye girer.
Edit 1- 10. gün. planlandığı gibi bugün sigarayı bıraktım ama bakalım bu noktaya nasıl geldik ve şu an ne hissediyorum. öncelikle hafta sonları çok rahat geçti. ilacı kullanmaya başladıktan sonraki bir pazar ve bir de cumartesi-pazar kombinesinde neredeyse hiç sigara içme isteği duymadım.hatta dün sadece, sırf o da bugün bırakacağım ve dün de içileybıl gün olduğu için gecenin bir vakti sadece bir tane içip yattım. ama hafta içi, bürodayken hakikaten zorladı. ha keza bugün de hafta başı ve iş günü olması sebebiyle zorlanmıyor değilim.
geçen hafta iş yerindeyken sigarayı normal içtim ama bir bok tad almadım. hatta "ulan şimdi tadı da bok gibi gelecek" diyerek sigara öğünü atladığım oldu. akşamları ise evde sadece bir tane içtim. benim için en büyük test bugünden itibaren iş yerinde ne olacağı. sabah hapımı yuttuktan sonra, hakikaten nikotin krizine girdim gibi. o anda da imdada doktorun verdiği nikotin pastili yetişti. pastili yalayıp yuttuktan sonra rahatladım. şu anki hissiyatım sadece "ulan bir eksiklik var ya dur bakalım" şeklinde. sevinç naraları içinde söylenilen o "lan sigara içmeyince nefesim açıldı heaa" duygusuna da hemen kapılıyor zaten insan. cumartesi pazar toplasan 3 tane sigara içmiş biri olarak hırlamadan derin nefes alabiliyorum. du bakalim sonra ne olacak.
Edit 2- (merak eden icin) 30. gün. tam üç haftadan beri sigara içmiyorum. hiç içmediğim gibi bir kaç özel durum hariç canım da istemedi. özel durumdan kastım, ilk içki masası mesela. ilk içki masasında sigarayı aradım, ama inat edip içmedim, 2. ve 3. seferlerde sanki sigara hayatımda hiç olmamış gibi rahattım. bir de iş yerinde çok zorlandım. ilk haftalarda sıkışınca niquitin marka nikotin pastili aldım, ama 2-3 gün sonra o da geçti gitti. en çok da diskoda sıkıntı çektim. üstelik daha da çok yeni.tam kendi kendime bu iş bitti derken geçen hafta sonu gittiğim diskoda, açık havada resmen "sigarasız eğlenilmiyomuş lan!" hissine kapıldım, hatta el tiryakiliğini tatmin için yakmadan bir sigara alıp içiyormuş gibi bile yaptım.
30 günlük genel değerlendirme: ilaç, en azından benim için, hiç bir yan etkisi olmadan son derece başarılı oldu demeliyim. tahmin ettiğimden çok ama çok daha kolay bir şekilde bıraktım sigarayı. 30 günde bıraktım diyebiliyorum zira hakikaten sigarayı aramıyorum, aklıma bile gelmiyor. tek tük geldiği zaman da bir tane bile yaksam ciğerlerimde yine o eski ıslık sesine yol açacağını düşünerek sallıyorum. ilacın birinci kutusu bitti sayılır. doktorun da dediği gibi devam edeceğim. ben başlarken burada yazılı olanlardan heveslenip, cesaretlenip başlamıştım, umarım bunları okuyanlardan biri de o gazla başlar ve başarılı olur.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar