bugün
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor12
- hiranur vakfı'na sahte kemik yaşı davasında hapis2
- demet evgar10
- kadir mısıroğlu'nun soyu7
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- kemalistler7
- bitcoin2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı14
- venezuela6
- dinleri masonlar kontrol ediyor5
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı5
- allah2
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- yazarların imza parfümleri14
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi3
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
- sözlüğün tadının kaçması4
- semavi dinlerin faydasını anlamayan ateist2
- boğa güreşlerini türkiye de yapsak3
- hızlı para kazanmanın yolları11
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- aylık 311 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- üniversitelerin gereksiz olması3
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- abd'nin kaan'a motor satışına izin vermesi4
- 2026 dünya kupası22
- curaçao fildişi sahili maçı saat 23 te trt spor da4
- günün şiiri3
- bir insanı sevmek11
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- erkekler neden az yaşar10
- türk kızı egosu6
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler9
- kadınların yanlış yapması3
- dikkatli izlersen anlarsın haklı megatron3
- kürtler 13 000 yıldır anadoluda yaşıyor4
- dünya11
- futbol17
- am okşama4
- mutluluğun fark edilmemesi8
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- fakirin sevmesi hak mıdır12
- falıma bakmak isteyen var mı24
- türk erkeği egosu4
- imdat arkadaşlar4
- kıskanmak7
- m uludagsozluk com da görsel yüklenmeme sorunu4
- alan greenspan3
- pkk nasıl biter5
- düşün ki o bunu okuyor16
insanların çoğu cennete inanmıyor, sadece bir cennet olmasını umuyor...
Tamamen bencillikle alakalı. Tüm dünyanın, var olan bütün her şeyin sadece insanoğlu için yaratıldığına inanmak kadar bencilce. Şayet insanlar cennetin olduğunu ummak yerine gerçekten inanıyor olsalardı 'iyi' bildikleri bir yakını öldüğünde üzülmezlerdi. Ölen yakınlarının cennete gittiğinden emin oldukları için sevinirlerdi. Ciddi anlamda sevinirlerdi yani bildiğin mutlu olurlardı. Ama olmuyorlar işte. Üzülüyorlar. Geriye kalan tek şey olarak cennet'te görüşürüz avuntusu var herkeste. Öyle olmasını umuyor herkes.
Çoğu din aynı; inanmak istediğimiz şey ölmeyeceğimiz, hep yaşayacağımız. Bu duygu hep mutlu etmiştir insanları. Tüm evren üstünde en önemli varlığın kendimiz olduğu sanrısı yüzünden her şey. Kendimizi bu denli mühim gördüğümüz için diğer bütün her şeyi yok sayabiliyoruz, hemde gönül rahatlığıyla. Tüm dünyanın anasını sikebiliyoruz. Doğadır, çevredir, bizim dışımızdaki canlılardır zerre umrumuzda değil. Olaya bir çevreci kafasıyla yaklaşmıyorum ama bir ormanı kasıtlı yakacak yahut bir hayvanı bilinçli olarak öldürecek kadar hasta ruhlu olmamızın tek nedeni; kendimizi bir bok sanmamız. Tüm evren benim amına koyuum havaları. Aynı egonun eseri; doğru olan benim tanrım! var birde. Bu da aynı benmerkezciliğin sonucu.
Bir cennet olduğunu umanlar genelde zararsız olmakla birlikte, cennete inanlardan da yok değil. Tarih boyunca hep varlardı. Haçlı seferlerini düşün. Onca bilinçsiz adam nasıl bu kadar delirmiş olabilir? Çünkü inandılar moruk. Kendi tanrılarının doğru olduğuna, tanrılarına hizmet ettiklerine ve öldüklerinde cennetle ödüllendirileceklerine inandılar. Çok geriye gittiysem affola; hitler var örnek olarak. Daha yakınını istiyorsan sivas katliamı var.
Bir insan bir insanı öldürürken nasıl olur da tanrı'ya hizmet ettiğini düşünebilir? Bu aslında delilik! Ama sayıca fazla oldukları için deli diyemiyoruz...
Din; kendi etik değerlerini koyamayan, kendini geliştirmemiş, bencil insanları en basit yoldan mutlu edecek şey. Yani bir insana tecavüz etmemen yada kafasına sıkıp öldürmemen için tek nedenin cehennemde yanmamaksa, inanmaya devam et çünkü sen bir malsın. Eğer bir aç doyurduğunda Tolga abi'deki Hugo misali bonus kazanıp cennette yer edindiğine inanıyorsan; inanmaya devam et. Bu kadar basitsen; senin tanrın olmalı dostum. Senin tanrın olmazsa bir daha mı geleceğiz dünya'ya? diyip ortalığın anasını sikersin çünkü...
yıllar sonra gelen edit: gana'da ilkel kabileler yakınları öldükten sonra cennete gideceklerine ve gökyüzünden onları izleyeceklerine gerçekten inandıkları için yakınları öldükten sonra cenaze töreninde eğleniyorlar efenim.
https://www.youtube.com/watch?v=3k3hM_Gcu4Y
Tamamen bencillikle alakalı. Tüm dünyanın, var olan bütün her şeyin sadece insanoğlu için yaratıldığına inanmak kadar bencilce. Şayet insanlar cennetin olduğunu ummak yerine gerçekten inanıyor olsalardı 'iyi' bildikleri bir yakını öldüğünde üzülmezlerdi. Ölen yakınlarının cennete gittiğinden emin oldukları için sevinirlerdi. Ciddi anlamda sevinirlerdi yani bildiğin mutlu olurlardı. Ama olmuyorlar işte. Üzülüyorlar. Geriye kalan tek şey olarak cennet'te görüşürüz avuntusu var herkeste. Öyle olmasını umuyor herkes.
Çoğu din aynı; inanmak istediğimiz şey ölmeyeceğimiz, hep yaşayacağımız. Bu duygu hep mutlu etmiştir insanları. Tüm evren üstünde en önemli varlığın kendimiz olduğu sanrısı yüzünden her şey. Kendimizi bu denli mühim gördüğümüz için diğer bütün her şeyi yok sayabiliyoruz, hemde gönül rahatlığıyla. Tüm dünyanın anasını sikebiliyoruz. Doğadır, çevredir, bizim dışımızdaki canlılardır zerre umrumuzda değil. Olaya bir çevreci kafasıyla yaklaşmıyorum ama bir ormanı kasıtlı yakacak yahut bir hayvanı bilinçli olarak öldürecek kadar hasta ruhlu olmamızın tek nedeni; kendimizi bir bok sanmamız. Tüm evren benim amına koyuum havaları. Aynı egonun eseri; doğru olan benim tanrım! var birde. Bu da aynı benmerkezciliğin sonucu.
Bir cennet olduğunu umanlar genelde zararsız olmakla birlikte, cennete inanlardan da yok değil. Tarih boyunca hep varlardı. Haçlı seferlerini düşün. Onca bilinçsiz adam nasıl bu kadar delirmiş olabilir? Çünkü inandılar moruk. Kendi tanrılarının doğru olduğuna, tanrılarına hizmet ettiklerine ve öldüklerinde cennetle ödüllendirileceklerine inandılar. Çok geriye gittiysem affola; hitler var örnek olarak. Daha yakınını istiyorsan sivas katliamı var.
Bir insan bir insanı öldürürken nasıl olur da tanrı'ya hizmet ettiğini düşünebilir? Bu aslında delilik! Ama sayıca fazla oldukları için deli diyemiyoruz...
Din; kendi etik değerlerini koyamayan, kendini geliştirmemiş, bencil insanları en basit yoldan mutlu edecek şey. Yani bir insana tecavüz etmemen yada kafasına sıkıp öldürmemen için tek nedenin cehennemde yanmamaksa, inanmaya devam et çünkü sen bir malsın. Eğer bir aç doyurduğunda Tolga abi'deki Hugo misali bonus kazanıp cennette yer edindiğine inanıyorsan; inanmaya devam et. Bu kadar basitsen; senin tanrın olmalı dostum. Senin tanrın olmazsa bir daha mı geleceğiz dünya'ya? diyip ortalığın anasını sikersin çünkü...
yıllar sonra gelen edit: gana'da ilkel kabileler yakınları öldükten sonra cennete gideceklerine ve gökyüzünden onları izleyeceklerine gerçekten inandıkları için yakınları öldükten sonra cenaze töreninde eğleniyorlar efenim.
https://www.youtube.com/watch?v=3k3hM_Gcu4Y
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar