bugün
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle20
- iş kadını yazarlar6
- kadın motorcunun yol kesip sürücüye saldırması4
- yetersizim diyerek istifa etmek3
- meloş nerede sorunsalı4
- artık ulu sözlüğümüze fotoğraf atılabilmesi4
- krista allen2
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi5
- beyaz otomobil satın almak9
- ikinci el elbise giymek2
- ideal sevgilinin en önemli özelliği6
- ege waw2
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- düşün ki o bunu okuyor4
- sevgiliye en güzel hitap şekli4
- hoşgeldin pazartesi7
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar6
- pazar günü aktiviteleri4
- nervio'nun memleketi3
- ibrahim hacıosmanoğlu5
- ilk buluşmada sevgilisine mangal yakan erkek4
- paris te son tango5
- park etmek sanatı4
- 2026 dünya kupasında tutulan takım5
- sol tarafın inzal olması3
- bugün de meme atan olmaması8
- 2026 dünya kupası17
- amy adams2
- haksızsam haksızsın deyin2
- idolün ünlünün bokunu yer misin4
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- ulan orospu seni rüyamda bile görmedim3
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı5
- kulak arkasını keselemek3
- babalar günü hediyesi2
- entelektüelin teorisiyle pratiğinin çelişmesi2
- neredesin2
- yer çekimine küsmek3
- yedi bela hüsnü'deki cemal2
- senle sevişmedi diye birine küsmek3
- kız ismet2
- lahmacunu elle yiyen kız18
- engellediğim yuzır başlığıma yazmasın2
- ayağında terlikle ülke yönetmek2
- ev kredisi çeken asgari ücretli2
- netflix yasaklanmalıdır4
- aylık 294 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
- özel okul öğretmenleri açlık grevinde4
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
--spoiler--
her defasında yüzümüze vurulmaya çalışılan 8-0 olayını taraftar gözüyle değil de, gerçekten futbolun temizlenmesini i̇steyen futbolseverler olarak sizlerle paylaşıyoruz. at gözlüğünden bakarsan hep aynı şeyi görürsünüz. bize şikeci diyenler 5 dakikalığına şu yazıyı okuyun. uzun demeyin okuyun, bu yazıyı yayalım ki gururlu ve güçlü olduğumuz kanıtlansın!
8-0ın gerçek hikayesi
o sezon, son maçlardan önceki tabloya bakalım:
galatasarayın attığı 66, yediği 21, averajı 45...
beşiktaşın attığı 65, yediği 22, averajı ise 43...
galatasarayın hem 2 gol artı averajı, hem de gol fazlası avantajı vardı.
son maçlarda, galatasaray ankaragücüne 2 fark yapsa, beşiktaşın gençlerbirliğine 5 fark yapması gerekiyordu.
yani averaja ihtiyacı olan beşiktaştı.
ama oyle bir ortam yaratilmaya calisildi ki yillarca sanki galatasarayin sampiyon olmasi icin ankaragucunu 0-8 yenmesi gerekiyormus gibi bir sonuc cikti.
yukaridaki averaj durumundan da anlasilcagi uzere galatasaray 2 farkla yense besiktasin 5 farkla yenmesi gerekiyordu.
bu durumda galatsaray 2-0 yense besiktas 5 farkla kazansa besiktasin sampiyonlugu ak sut gibi helal olacakti, kimse saibe konusmayacakti. tabi, koskoca, anli sanli besiktas klubu hic sike yaparmiydi?
bu mac ile ilgili baska bilgiler;
galatasaray, o sezon ankaragücünü istanbulda 3-0, ankarada, ligin son maçında 8-0 yendi. 11 gol attı, hiç gol yemedi. averajla şampiyon oldu... beşiktaşlılara göre, şaibeli şampiyon oldu.
beşiktaş, o sezon ankaragücünü istanbulda 4-0, ankarada, ligin bitimine haftalar kala 6-0 yendi. 10 gol attı, hiç gol yemedi. averajla ikinci oldu...
yine beşiktaşlılara göre, şerefli ikinci oldu.
10 gol atip hic gol yemeyen besiktas alninin akiyla, 11 gol atip hic gol yemeyen galatasaray saibe ile atiyor bu golleri.
bunun yaninda zalad isimli kaleci , bu macta ilk yarida gorev alip 4 gol yemistir.
ayni ankaragucunun o sezon karsiyakaya 7-0, besiktasa 6-0 yenilmesi sadece tesaduflerden ibarettir *
1992/93 sezonunun son maçında averajın belirleyeceği şampiyonluğun iki adayının da ankaralılarla karşılaşıyordu. gençlerbirliği son haftaya girerken dört-beş as oyuncusunu kadro dışı bırakıp maça üçüncü kalecisiyle çıkmıstı. son haftada gençlerbirliği ıstanbulda beşiktaşa sadece 3-1 yenildi, ankaragücü ise ankara;da galatasaray;a 8-0 gibi spektaküler bir sonuçla mağlup oldu.
fakat o zamanki olaylarda diger bir ilginclik , mactan sonra o zamanlar genclerbirligi sonradan fenerbahce formasini giyen kemalettin isimli futbolcunun bir gazeteye* besiktas maci satin almisti biz vermedik,bunu goren antrenorumde beni 2.yari da oyundan aldi seklinde aciklamada bulunmasidir.gercektende macin ilk yarisi 1-1 iken , mac 3-1 sona ermistir.bu da unutturulmak istenen,hic uzerinde durulmayan bir hadisedir.
daha sonra konuşmama kararı alan ve 5.golden sonra ikinci yarı kaleyi arif'e bırakan zalad 2004 yılında yerel bir gazeteye verdiği demeçte aynen şöyle diyordu;
1992-93 sezonunun son haftasında g.saray ile ankarada oynadığınız ve 8-0 yenildiğiniz maçı hatırlıyor musunuz?
hatırlamaz olurmuyum. 20 yıllık profesyonel futbol yaşantımı o maçta noktaladım.
neden?
g.saray maçında ilk yarı oynadım ve 5-0 öndelerdi. hocamız tınaz tırpandı. ilk devre bitti, soyunma odasına girdik. ben eldivenlerimi çıkartıp tınaz hocaya verdim ve, hoca buraya kadarmış. herkese teşekkür ediyorum. güzel günlerim geçti; ama yarın gazetelerde bu maçla ilgili iğrenç yorumlar yapılacak. ben futbolu bırakıyorum dedim. 2. yarıda kaleye arif geçti. 3 tane de o yedi. ama herkes o 8 golü benim yediğimi zannediyor.
neden a.gücü o kadar kötü oynadı?
biz g.saray maçından önceki dört haftada üç galibiyet almış ve ligde kalmayı garantilemiştik. özellikle sarıyeri yendikten sonra bütün takımda bir rehavet oldu. as oyuncuların çoğu ufak tefek bahanelerle idmanlara çıkmıyordu. kendilerini hiç zorlamadılar. zorladıklarında da adale çekmesini bahane edip idmanı bıraktılar. ayak tenisi oynayıp maçı bekliyorlardı. zaten g.saray maçından önce de tüm basın bu maçta şike olacağını yazarak gündem oluşturmuştu. biz o maçı 2-0 kaybetsek de şike konuşulacaktı.
--spoiler--
her defasında yüzümüze vurulmaya çalışılan 8-0 olayını taraftar gözüyle değil de, gerçekten futbolun temizlenmesini i̇steyen futbolseverler olarak sizlerle paylaşıyoruz. at gözlüğünden bakarsan hep aynı şeyi görürsünüz. bize şikeci diyenler 5 dakikalığına şu yazıyı okuyun. uzun demeyin okuyun, bu yazıyı yayalım ki gururlu ve güçlü olduğumuz kanıtlansın!
8-0ın gerçek hikayesi
o sezon, son maçlardan önceki tabloya bakalım:
galatasarayın attığı 66, yediği 21, averajı 45...
beşiktaşın attığı 65, yediği 22, averajı ise 43...
galatasarayın hem 2 gol artı averajı, hem de gol fazlası avantajı vardı.
son maçlarda, galatasaray ankaragücüne 2 fark yapsa, beşiktaşın gençlerbirliğine 5 fark yapması gerekiyordu.
yani averaja ihtiyacı olan beşiktaştı.
ama oyle bir ortam yaratilmaya calisildi ki yillarca sanki galatasarayin sampiyon olmasi icin ankaragucunu 0-8 yenmesi gerekiyormus gibi bir sonuc cikti.
yukaridaki averaj durumundan da anlasilcagi uzere galatasaray 2 farkla yense besiktasin 5 farkla yenmesi gerekiyordu.
bu durumda galatsaray 2-0 yense besiktas 5 farkla kazansa besiktasin sampiyonlugu ak sut gibi helal olacakti, kimse saibe konusmayacakti. tabi, koskoca, anli sanli besiktas klubu hic sike yaparmiydi?
bu mac ile ilgili baska bilgiler;
galatasaray, o sezon ankaragücünü istanbulda 3-0, ankarada, ligin son maçında 8-0 yendi. 11 gol attı, hiç gol yemedi. averajla şampiyon oldu... beşiktaşlılara göre, şaibeli şampiyon oldu.
beşiktaş, o sezon ankaragücünü istanbulda 4-0, ankarada, ligin bitimine haftalar kala 6-0 yendi. 10 gol attı, hiç gol yemedi. averajla ikinci oldu...
yine beşiktaşlılara göre, şerefli ikinci oldu.
10 gol atip hic gol yemeyen besiktas alninin akiyla, 11 gol atip hic gol yemeyen galatasaray saibe ile atiyor bu golleri.
bunun yaninda zalad isimli kaleci , bu macta ilk yarida gorev alip 4 gol yemistir.
ayni ankaragucunun o sezon karsiyakaya 7-0, besiktasa 6-0 yenilmesi sadece tesaduflerden ibarettir *
1992/93 sezonunun son maçında averajın belirleyeceği şampiyonluğun iki adayının da ankaralılarla karşılaşıyordu. gençlerbirliği son haftaya girerken dört-beş as oyuncusunu kadro dışı bırakıp maça üçüncü kalecisiyle çıkmıstı. son haftada gençlerbirliği ıstanbulda beşiktaşa sadece 3-1 yenildi, ankaragücü ise ankara;da galatasaray;a 8-0 gibi spektaküler bir sonuçla mağlup oldu.
fakat o zamanki olaylarda diger bir ilginclik , mactan sonra o zamanlar genclerbirligi sonradan fenerbahce formasini giyen kemalettin isimli futbolcunun bir gazeteye* besiktas maci satin almisti biz vermedik,bunu goren antrenorumde beni 2.yari da oyundan aldi seklinde aciklamada bulunmasidir.gercektende macin ilk yarisi 1-1 iken , mac 3-1 sona ermistir.bu da unutturulmak istenen,hic uzerinde durulmayan bir hadisedir.
daha sonra konuşmama kararı alan ve 5.golden sonra ikinci yarı kaleyi arif'e bırakan zalad 2004 yılında yerel bir gazeteye verdiği demeçte aynen şöyle diyordu;
1992-93 sezonunun son haftasında g.saray ile ankarada oynadığınız ve 8-0 yenildiğiniz maçı hatırlıyor musunuz?
hatırlamaz olurmuyum. 20 yıllık profesyonel futbol yaşantımı o maçta noktaladım.
neden?
g.saray maçında ilk yarı oynadım ve 5-0 öndelerdi. hocamız tınaz tırpandı. ilk devre bitti, soyunma odasına girdik. ben eldivenlerimi çıkartıp tınaz hocaya verdim ve, hoca buraya kadarmış. herkese teşekkür ediyorum. güzel günlerim geçti; ama yarın gazetelerde bu maçla ilgili iğrenç yorumlar yapılacak. ben futbolu bırakıyorum dedim. 2. yarıda kaleye arif geçti. 3 tane de o yedi. ama herkes o 8 golü benim yediğimi zannediyor.
neden a.gücü o kadar kötü oynadı?
biz g.saray maçından önceki dört haftada üç galibiyet almış ve ligde kalmayı garantilemiştik. özellikle sarıyeri yendikten sonra bütün takımda bir rehavet oldu. as oyuncuların çoğu ufak tefek bahanelerle idmanlara çıkmıyordu. kendilerini hiç zorlamadılar. zorladıklarında da adale çekmesini bahane edip idmanı bıraktılar. ayak tenisi oynayıp maçı bekliyorlardı. zaten g.saray maçından önce de tüm basın bu maçta şike olacağını yazarak gündem oluşturmuştu. biz o maçı 2-0 kaybetsek de şike konuşulacaktı.
--spoiler--
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar