bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi16
- 1 kilometrelik gökdelen2
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız6
- owner of a lonely heart2
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması5
- şafak çak4
- anın görüntüsü22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- sözlükteki gizli düşmanım10
- tamar tanrıyar'ın berat albayrak'ı tehdit etmesi2
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- öldükten sonra bana ne olacak3
- içtim şarabı13
- erkekler neden erken ölür3
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- enjoy im vaccinated3
- her insanın bir cini olması8
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- her kadın güzeldir3
- cilveli dişi yazar botu2
- ellerim bos gonlum hos2
- günün şiiri6
- kadir inanır22
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- bik bik'in mutfağına konuk olmak7
- düşün ki o bunu okuyor16
- rakı sevmemek7
- genç görünmeye çalışmak3
- aşure yapan sözlük kızları7
- uzun bir süre sonra entry girmek2
- kemalist dünya24
- hayalet gibi bir insan olmak3
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- arkadaşlar ben gavat değilim2
- çift katlı otobüs3
- avrupada hava sıcaklıkları2
- venezuella depremi3
- büstiyer2
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- daha relax3
- özelden sözlük erkeklerini taciz etmek3
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat3
- true'nun çaylak olması16
- hiç kimsenin sevmediği bir insana aşık olmak3
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- üniversitelerin gereksiz olması16
- çok güzel ama manyak kadın7
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir5
- dümbelettin efendi2
sevdiği entry'ler
Dünya yuvarlak, insan bir köşeye çekilemiyor.
Herkes Türkçü gazı alıyor bilmem ne demiş, çok zekisiniz siz. Alper Çağlar'ın ses getiren yapımı Dağ serisinin ilk filmi 2012'de gösterime girmişti. O dönemde herkes kafasını kuma gömerken birileri bu konuda bir şeyler anlatmaya çalışıyordu yani. O birileri hem dün hem bugün konuştuğu için, bugün popüler hale getirilen diğer dizilerle aynı kefeye koymuyorum Börü'yü.
Murat, sen naptın?
Murat, sen naptın?
Tabutunuzun çivileri pırıl pırıl.
Herhalde taze ölülerdensiniz hemşehrim.
Herhalde taze ölülerdensiniz hemşehrim.
Ayrılık diye bir şey yok.
Bu bizim yalanımız.
Sevmek var aslında, özlemek var, beklemek var.
Şimdi neredesin? Ne yapıyorsun?
Güneş çoktan doğdu.
Uyanmış olmalısın.
Saçlarını tararken beni hatırladın, değil mi?
Öyleyse ayrılmadık.
Sadece özlemliyiz ve bekliyoruz.
Zamanı hatırlatan her şeyden nefret ediyorum.
Önce beklemekten.
Ömür boyunca ya bekliyor ya bekletiyor insan.
ikisi de kötü, ikisi de hazin tarafı yaşantımızın.
Bir çocuğun önce doğmasını bekliyorlar,
Sonra yürümesini, konuşmasını, büyümesini...
Zaman ilerliyor, bu defa para kazanmasını,
Kanunlara saygı göstermesini,
insanları sevmesini, aldanmasını, aldatmasını bekliyorlar.
Ve sonra ölümü bekleniyor insanoğlunun.
Ya o? Ya o?
insanlardan dostluk bekliyor, sevgilisinden sadakat,
Çocuklarından saygı ve bir parça huzur bekliyor,
Saadet bekliyor yaşamaktan.
Zaman ilerliyor, bir gün o da ölümü bekliyor artık.
Aradıklarının çoğunu bulamamış,
Beklediklerinin çoğu gelmemiş bir insan olarak
Göçüp gidiyor bu dünyadan.
işte yaşamak maceramız bu.
Yaşarken beklemek, beklerken yaşamak
Ve yaşayıp beklerken ölmek!
Özleme bir diyeceğim yok.
O kömür kırıntıları arasında parlayan bir cam parçası.
O nefes alışı sevgimizin, kavuşmalarımızın anlamı.
O tek güzel yönü bekleyişlerimizin.
insanlığımız özleyişlerimizle alımlı,
Yaşantımız özlemlerle güzel.
Özlemin buruk bir tadı var, hele seni özlemenin.
Bir kokusu var bütün çiçeklere değişmem.
Bir ışığı var, bir rengi var seni özlemenin, anlatılmaz.
Verdiğin bütün acılara dayanıyorsam;
Seni özlediğim içindir.
Beklemenin korkunç zehri öldürmüyorsa beni;
Seni özlediğim içindir.
Yaşıyorsam; içimde umut varsa,
Yine seni özlediğim içindir.
Seni bunca özlemesem; bunca sevemezdim ki!
ümit yaşar oğuzcan
Bu bizim yalanımız.
Sevmek var aslında, özlemek var, beklemek var.
Şimdi neredesin? Ne yapıyorsun?
Güneş çoktan doğdu.
Uyanmış olmalısın.
Saçlarını tararken beni hatırladın, değil mi?
Öyleyse ayrılmadık.
Sadece özlemliyiz ve bekliyoruz.
Zamanı hatırlatan her şeyden nefret ediyorum.
Önce beklemekten.
Ömür boyunca ya bekliyor ya bekletiyor insan.
ikisi de kötü, ikisi de hazin tarafı yaşantımızın.
Bir çocuğun önce doğmasını bekliyorlar,
Sonra yürümesini, konuşmasını, büyümesini...
Zaman ilerliyor, bu defa para kazanmasını,
Kanunlara saygı göstermesini,
insanları sevmesini, aldanmasını, aldatmasını bekliyorlar.
Ve sonra ölümü bekleniyor insanoğlunun.
Ya o? Ya o?
insanlardan dostluk bekliyor, sevgilisinden sadakat,
Çocuklarından saygı ve bir parça huzur bekliyor,
Saadet bekliyor yaşamaktan.
Zaman ilerliyor, bir gün o da ölümü bekliyor artık.
Aradıklarının çoğunu bulamamış,
Beklediklerinin çoğu gelmemiş bir insan olarak
Göçüp gidiyor bu dünyadan.
işte yaşamak maceramız bu.
Yaşarken beklemek, beklerken yaşamak
Ve yaşayıp beklerken ölmek!
Özleme bir diyeceğim yok.
O kömür kırıntıları arasında parlayan bir cam parçası.
O nefes alışı sevgimizin, kavuşmalarımızın anlamı.
O tek güzel yönü bekleyişlerimizin.
insanlığımız özleyişlerimizle alımlı,
Yaşantımız özlemlerle güzel.
Özlemin buruk bir tadı var, hele seni özlemenin.
Bir kokusu var bütün çiçeklere değişmem.
Bir ışığı var, bir rengi var seni özlemenin, anlatılmaz.
Verdiğin bütün acılara dayanıyorsam;
Seni özlediğim içindir.
Beklemenin korkunç zehri öldürmüyorsa beni;
Seni özlediğim içindir.
Yaşıyorsam; içimde umut varsa,
Yine seni özlediğim içindir.
Seni bunca özlemesem; bunca sevemezdim ki!
ümit yaşar oğuzcan
Şanssız mıyım, aptal mıyım bilmiyorum. Bir şeyler yoluna girsin diye çabaladıkça daha dibe batıyorum. Bu döngünün ömür boyu devam edeceğini bilmek çok acı.
Kişisel gelişim için kitap okumak faydalıdır ama kişisel gelişim kitapları değil. insanları gerçeklikten uzaklaştırır, soyuta yönlendirir. Ancak hayat somut gerçeklerden ibarettir. Hayat çok basittir önemli olan onu basit yaşayabilmek.
Ne sabahı göreyim, ne sabah görüneyim;
Gündüzler size kalsın, verin karanlıkları!
Islak bir yorgan gibi, sımsıkı bürüneyim;
Örtün, üstüme örtün, serin karanlıkları.
(bkz. Necip Fazıl Kısakürek)
Gündüzler size kalsın, verin karanlıkları!
Islak bir yorgan gibi, sımsıkı bürüneyim;
Örtün, üstüme örtün, serin karanlıkları.
(bkz. Necip Fazıl Kısakürek)
Selam dur!
"insan hiçbir umut beslemediği zaman durumu kabullenebiliyor ama kapkara bulutlar arasından iğne ucu kadar kendini gösteren bir güneş ışını belirince bütün dünyası o ışığa bağlı oluyor..."
Zülfü Livaneli, Kardeşimin Hikayesi
Zülfü Livaneli, Kardeşimin Hikayesi
Niye gidemiyorum biliyor musun çünkü emek verdiysen zor.
Bir gün bir fanus içinde beni bilmediğim bir okyanusa bırakacağını bilseydim sevmeyi sende öğrenmek istemezdim.
Har ve kül
Har ve kül