bugün
- içtim şarabı11
- bik bik'in mutfağına konuk olmak5
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi4
- sözlükteki gizli düşmanım6
- anın görüntüsü20
- kadir inanır20
- her insanın bir cini olması5
- kaşar5
- brad pitt ve edward norton'un türkiye abd maçını i2
- hayattaki şans seviyeniz2
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet15
- çok güzel ama manyak kadın7
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali2
- içinden canavar çıkan insan4
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi3
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- mustafa kemal atatürk7
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar5
- kemalist dünya24
- üniversitelerin gereksiz olması16
- gizem3
- gizli oylayan yüreksizler2
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- true'nun çaylak olması17
- nervio5
- hırt4
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- mason2
- simit ayran2
- hurdadan çıkan flash diskler2
- kezodan öpücük istemek2
- türk soyu ve arap soyu birdir9
- deniz göktaş2
- velvet28
- 4 temmuz 2026 arjantin yeşil burun adaları maçı2
- aşk4
- ibrahim hacıosmanoğlu8
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- antalyada üşümek3
- şevval şahin2
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- aile evinde yaşamak13
- 2026 dünya kupası27
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- sedat pekmez21
- israil6
- yazarların iyi olduğu konular9
sevdiği entry'ler
Dünya yuvarlak, insan bir köşeye çekilemiyor.
Herkes Türkçü gazı alıyor bilmem ne demiş, çok zekisiniz siz. Alper Çağlar'ın ses getiren yapımı Dağ serisinin ilk filmi 2012'de gösterime girmişti. O dönemde herkes kafasını kuma gömerken birileri bu konuda bir şeyler anlatmaya çalışıyordu yani. O birileri hem dün hem bugün konuştuğu için, bugün popüler hale getirilen diğer dizilerle aynı kefeye koymuyorum Börü'yü.
Murat, sen naptın?
Murat, sen naptın?
Tabutunuzun çivileri pırıl pırıl.
Herhalde taze ölülerdensiniz hemşehrim.
Herhalde taze ölülerdensiniz hemşehrim.
Ayrılık diye bir şey yok.
Bu bizim yalanımız.
Sevmek var aslında, özlemek var, beklemek var.
Şimdi neredesin? Ne yapıyorsun?
Güneş çoktan doğdu.
Uyanmış olmalısın.
Saçlarını tararken beni hatırladın, değil mi?
Öyleyse ayrılmadık.
Sadece özlemliyiz ve bekliyoruz.
Zamanı hatırlatan her şeyden nefret ediyorum.
Önce beklemekten.
Ömür boyunca ya bekliyor ya bekletiyor insan.
ikisi de kötü, ikisi de hazin tarafı yaşantımızın.
Bir çocuğun önce doğmasını bekliyorlar,
Sonra yürümesini, konuşmasını, büyümesini...
Zaman ilerliyor, bu defa para kazanmasını,
Kanunlara saygı göstermesini,
insanları sevmesini, aldanmasını, aldatmasını bekliyorlar.
Ve sonra ölümü bekleniyor insanoğlunun.
Ya o? Ya o?
insanlardan dostluk bekliyor, sevgilisinden sadakat,
Çocuklarından saygı ve bir parça huzur bekliyor,
Saadet bekliyor yaşamaktan.
Zaman ilerliyor, bir gün o da ölümü bekliyor artık.
Aradıklarının çoğunu bulamamış,
Beklediklerinin çoğu gelmemiş bir insan olarak
Göçüp gidiyor bu dünyadan.
işte yaşamak maceramız bu.
Yaşarken beklemek, beklerken yaşamak
Ve yaşayıp beklerken ölmek!
Özleme bir diyeceğim yok.
O kömür kırıntıları arasında parlayan bir cam parçası.
O nefes alışı sevgimizin, kavuşmalarımızın anlamı.
O tek güzel yönü bekleyişlerimizin.
insanlığımız özleyişlerimizle alımlı,
Yaşantımız özlemlerle güzel.
Özlemin buruk bir tadı var, hele seni özlemenin.
Bir kokusu var bütün çiçeklere değişmem.
Bir ışığı var, bir rengi var seni özlemenin, anlatılmaz.
Verdiğin bütün acılara dayanıyorsam;
Seni özlediğim içindir.
Beklemenin korkunç zehri öldürmüyorsa beni;
Seni özlediğim içindir.
Yaşıyorsam; içimde umut varsa,
Yine seni özlediğim içindir.
Seni bunca özlemesem; bunca sevemezdim ki!
ümit yaşar oğuzcan
Bu bizim yalanımız.
Sevmek var aslında, özlemek var, beklemek var.
Şimdi neredesin? Ne yapıyorsun?
Güneş çoktan doğdu.
Uyanmış olmalısın.
Saçlarını tararken beni hatırladın, değil mi?
Öyleyse ayrılmadık.
Sadece özlemliyiz ve bekliyoruz.
Zamanı hatırlatan her şeyden nefret ediyorum.
Önce beklemekten.
Ömür boyunca ya bekliyor ya bekletiyor insan.
ikisi de kötü, ikisi de hazin tarafı yaşantımızın.
Bir çocuğun önce doğmasını bekliyorlar,
Sonra yürümesini, konuşmasını, büyümesini...
Zaman ilerliyor, bu defa para kazanmasını,
Kanunlara saygı göstermesini,
insanları sevmesini, aldanmasını, aldatmasını bekliyorlar.
Ve sonra ölümü bekleniyor insanoğlunun.
Ya o? Ya o?
insanlardan dostluk bekliyor, sevgilisinden sadakat,
Çocuklarından saygı ve bir parça huzur bekliyor,
Saadet bekliyor yaşamaktan.
Zaman ilerliyor, bir gün o da ölümü bekliyor artık.
Aradıklarının çoğunu bulamamış,
Beklediklerinin çoğu gelmemiş bir insan olarak
Göçüp gidiyor bu dünyadan.
işte yaşamak maceramız bu.
Yaşarken beklemek, beklerken yaşamak
Ve yaşayıp beklerken ölmek!
Özleme bir diyeceğim yok.
O kömür kırıntıları arasında parlayan bir cam parçası.
O nefes alışı sevgimizin, kavuşmalarımızın anlamı.
O tek güzel yönü bekleyişlerimizin.
insanlığımız özleyişlerimizle alımlı,
Yaşantımız özlemlerle güzel.
Özlemin buruk bir tadı var, hele seni özlemenin.
Bir kokusu var bütün çiçeklere değişmem.
Bir ışığı var, bir rengi var seni özlemenin, anlatılmaz.
Verdiğin bütün acılara dayanıyorsam;
Seni özlediğim içindir.
Beklemenin korkunç zehri öldürmüyorsa beni;
Seni özlediğim içindir.
Yaşıyorsam; içimde umut varsa,
Yine seni özlediğim içindir.
Seni bunca özlemesem; bunca sevemezdim ki!
ümit yaşar oğuzcan
Şanssız mıyım, aptal mıyım bilmiyorum. Bir şeyler yoluna girsin diye çabaladıkça daha dibe batıyorum. Bu döngünün ömür boyu devam edeceğini bilmek çok acı.
Kişisel gelişim için kitap okumak faydalıdır ama kişisel gelişim kitapları değil. insanları gerçeklikten uzaklaştırır, soyuta yönlendirir. Ancak hayat somut gerçeklerden ibarettir. Hayat çok basittir önemli olan onu basit yaşayabilmek.
Ne sabahı göreyim, ne sabah görüneyim;
Gündüzler size kalsın, verin karanlıkları!
Islak bir yorgan gibi, sımsıkı bürüneyim;
Örtün, üstüme örtün, serin karanlıkları.
(bkz. Necip Fazıl Kısakürek)
Gündüzler size kalsın, verin karanlıkları!
Islak bir yorgan gibi, sımsıkı bürüneyim;
Örtün, üstüme örtün, serin karanlıkları.
(bkz. Necip Fazıl Kısakürek)
Selam dur!
"insan hiçbir umut beslemediği zaman durumu kabullenebiliyor ama kapkara bulutlar arasından iğne ucu kadar kendini gösteren bir güneş ışını belirince bütün dünyası o ışığa bağlı oluyor..."
Zülfü Livaneli, Kardeşimin Hikayesi
Zülfü Livaneli, Kardeşimin Hikayesi
Niye gidemiyorum biliyor musun çünkü emek verdiysen zor.
Bir gün bir fanus içinde beni bilmediğim bir okyanusa bırakacağını bilseydim sevmeyi sende öğrenmek istemezdim.
Har ve kül
Har ve kül