bugün

entry'ler (1906)

mukemmel herifin teki

liseli troll. trolleri seviyorum genelde, bazıları müthiş bir ironi yeteneği ile bezedikleri eserlerinde, yer yer esprili yer yer düşündürücü anlatımlara sahipler. gel gelelim bu arkadaşın trollük zihniyeti, tam bir liseli ayarında devam etmekte olduğu için okumadan artılıyorum. evet artılıyorum çünkü amacı zaten eksi almak. neden amaçlarına bu şekilde hizmet edeyim ki?

geçen yine artıladım. yarasın. hayırlı olsun. bluevelve ve hicbiseyebosunaiclenmeyenadam varken bu adama o güzide - li karmaları yedirmeyelim lütfen.

shaqmarion

twitter'da official justin bieber tarafından takip edilen yazar. armağan çağlayan da kendisini takip ediyor buna ek olarak. bir nevi twitter celebritysi olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. kendisinin twitter hesabını da buradan ileterek bi çeşit reklam yapayım;

http://twitter.com/#!/ShaqMarionizm

herkesin sekse susamış abazan olması

(bkz: dom)

sifrem qwerty

yalancı. şifresini en az 3 kere denedim sonuç alamadım.

yaran diyaloglar

az önce msnde gerçekleşmiş bir konuşmadan aynen alıntıdır. arkadaş belgesel izlemektedir ve olaylar gelişir;

Nedim:
Aha yine ceylan.
koyucak şimdi çocugu.
buffalo aslana saldırdı lan
olum asjdlkajsda
Efe / Tevazu gösterimim sona erdi.:
buffalolar
yavru aslan bulurlarsa
sikiyolar
Nedim:
saldırmasını görmen lazım ama hani dükkanların önünde dilenen çocukları kovalar ya dükkan sahipleri
"lan siktir git" diye
aynen öyle.
aslan "ama abi" dedi.
cevap değişmedi.

entryde adı geçen nedim = afro the cat

pms döneminde nevriye budak a dönüşen sevgili

pms döneminde eric cartman'a dönüşen sevgilinin yerini aratmayacak dişi kişi.

yahudiler in muslumanlardan çok daha zeki olması

genellenemeyecek bir husustur.

einstein ve freud örneklerine ise bir yahudi olarak tamamen karşı çıkıyorum. zira freud'un hemen hemen tüm tezleri 20. yüzyılda çürütülmüştür. einstein muhakkak çok zeki bir adamdır ama bugüne etkisi tesla'nın 1/10'u kadardır.

yine de tarihte yer edinmiş nietszche, nostradamus vb adamlar yahudilerin oran açısından diğer milletlerden fazla önemli kişilik çıkardığını göstermektedir. sebebi basittir. aslında tamamen kendi bulundukları yarı köle durumundan kurtulma aşamasında gösterilen yoğun çaba ve birliktelik, bizim bugün uygar kabul ettiğimiz düzeni sağlamak adına doktrinize olmuş ve bilimle hayatın aydınlatılmasını sağlamıştır.

tüm bunlar birliktelik, yoğun bir kültürel tarih ve baskının sonuçlarıdır. dikkat edilirse yahudi imparatorluğu denilen o dönemde bu tarz gelişmelerden hemen hiç biri yaşanmamıştır. ne zamanki yahudiler avrupa'da yarı köle edilmiştir, bu tip şeyler sıkça yaşanmıştır. bunun antropolojik bir dayanağı yoktur, tüm dayanak sosyokültürel etkenlerdir. müslümanlar ayın durumda olsaydı, bu adamlar müslümanlardan çıkardı.

napak toplanak mı kanka zirvesi

dobrowski tarafından özel olarak çağırılmadığım için gitmeyeceğim zirve.

avalon

gta 2'de bir cadde ya da sokak ismi. az önce oynarken gördüm. *
ayrıca 2011'de nick altına ilk entry gireni olduğum yazar.

kemalizm

mustafa kemal tarafından oluşturulmuş, türkiye'nin kuruluş niteliklerini taşıyan ideoloji.

iddia ediyorum türkiye'de insanların %98'inin tam olarak ne olduğundan haberi yoktur. geri kalıp bilen %2 de fiili olarak kesinlikle kemalist değildir.

sağda solda kemalist olduğunu iddia eden insanların yaptığı yanlışlarla yargılanamayacak kadar geniş bir ideolojidir. hayranı olduğum, geçerliliğini koruduğuna inandığım bir ideoloji olmasına rağmen benim bile sistem şartları gereği uygulamadığım ideolojidir. konu hakkında detaylı bilgi almak isteyen, neymiş bakalım kemalizm diyen ama bunun için boş saatleri bol olanlar özel mesaj ile iletişime geçebilirler.

laiklik

kemalizmin en önemli ilkelerinden olmakla birlikte, atatürk'ün diğer ilkeleri bağladığı ilkedir.

şöyle ki;

atatürk, serbest fırka'nın önderliğini üstlenecek olacak fethi okyar'a yazdığı mektubunda şöyle demektedir;
--spoiler--
memnuniyetle tekrar görüyorum ki, laiklik esasında beraberiz. zaten benim siyasi hayatta bir taraflı olarak daima aradığım ve arayacağım temel budur.
--spoiler--
kemalizm'de laiklik, demokrasi anlamındaki cuumhuriyetçiliğin de, milliyetçiliğin de, devrimciliğin de, ve hatta halkçılığın da ön koşulu sayılacağından bu derece önemlidir.

françois georgeon

fransız yazar, araştırmacı, türkolog ve siyaset bilimci.

kemalizm ile ilgili olarak yaptığı araştırmaları sonucunda, kemalizm'in 3. dünya ülkeleri (gelişmekte olan ülkeler) için geçerli bir demokratikleşme hareketi olduğunu düşünmektedir. ahmet taner kışlalı'nın kitaplarında sık sık refere etmekte olduğu kişiydi.

maurice duverger

dünyaca ünlü, fransız siyaset bilimci, siyaset sosyoloğu.
--spoiler--
Duverger, bu yönetim biçiminin mutlak baskı rejiminden ulus egemenliğine geçişi sağlamak, demokratik rejimin gerektirdiği ortam ve koşulları hazırlamak ve sonunda tam bir demokrasiyi gerçekleştirmek amacına yöneldiği görüşündedir. kemalizmin, demokrasi geleneği bulunmayan gelişmekte olan ülkeler için, demokrasiye hazırlanma ve geçiş yolunda "en uygun ideoloji" olduğunu savunmaktadır.
--spoiler--
ahmet taner kışlalı - siyasal çatışma ve uzlaşma 2. baskı s. 137 -kemalizm-

parabenimallahimulan

8. nesil hoş gelmiş yazar.

imla kuralları ve sözlük formatına biraz dikkat etmesini önerecektim ama siktir ettim. nasılsa öğrenecek zamanla.

sekizinci nesle tavsiyeler

bir işe yarayacağını sanmadığım tavsiyeler.

ulan benim anlamadığım, 7. nesil ne zaman geldi ki 8ler gelmeye başladı? yaşlanmışız resmen.

erkeklerden duyulması imkansız sözler

otelde olmaz kendimi kötü hissediyorum.

moonlight sonata

siklenmeyen moderatör. varmış yani siklemeyenler, abi swf çok komik ya ben de koyucam.

http://www.swfme.com/swfs/109229siklemiyoruz.swf

zorunlu tanım: dedirten başlık.

kurtlar vadisi pusu 106 bölüm

yine 15-20 kişinin öleceği bölümdür. yürekleri dağlayacak falan diyorlar, siz de yürek olsa her bölüm dağlanır. anasını satiim, dizide her bölüm en az 15-20 kişi ki çoğu evinde çoluğuna çocuğuna ekmek götürmek için bu işlere girmiş güvenlik görevlisi tarzı korumalar vurularak öldürülüyorlar, bir tanesinin bile cenaze törenini göremedik şu ana kadar gel gelelim, bizim kurşun geçirmez yiğit kahramanlardan birinin yakınına bir şey oldu mu tüm türkiye yasa boğuluyor.

ya hero ya mero

aslı ya herrü ya merrü (ya herrû ya merrû) olan ve arapça kökenli söz öbeği.

ülkemi milliyetçi olamayacak kadar çok seviyorum

şu andan itibaren ocak dışısın

devlet bahçeli.
Olup bitenleri kaçırma

İlk öğrenen uludağ sözlük kullanıcıları olacak.