bugün
- futbol32
- velvet43
- 2026 dünya kupası39
- herkesle iyi anlaşan insan18
- atatürkçülük ile 2026 da ülke yönetilmez15
- yugoslavya kızları3
- ismet ibni pforzheimi el ferc ül katırevi3
- mor semsiyeli yabanci5
- hayatını kaybetmek3
- yiyeni yarım ekmek doyurur2
- fakir 65 yas ustune taksi parasi yardimi yapilsin2
- mehir olarak ağırlığınca altın isteyen kezo3
- türk dizi ve filmlerindeki klişeler2
- eva green2
- hoşlanılan kızı adamın birinin yemesi9
- makarnaya sarımsak girer mi3
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- deniz baykal7
- hangi bölümde okuyorsun denince alınan tepkiler2
- uludağ sözlük kadın yazarlar tanışma şeysi2
- tüm çıplaklığımla burdayım10
- instagramda takip isteğini kabul etmeyen kız2
- göte giren şemsiye4
- arkadaşlar beni sevin2
- akp ülkeyi muasır medeniyetler seviyesine getirdi2
- 19 yaşında kızla yatmak14
- frt2
- atatürk'ü dava değil her devrin adamı sanmak3
- kitap alıntıları2
- kemalizm ve sosyal demokrasi uyumsuzluğu2
- ciguli kral7
- kadir inanır'ın vefatı7
- türkiye tur atlasaydı almanyayla karşılaşacaktı2
- japonya8
- saraca finch house7
- deniz göktaş5
- ilişkiye bir süre ara vermek10
- deniz göktaş'ın 3 günde 4 milyon izlenmesi9
- durduk yere ağlamak2
- demokratik kongo cumhuriyeti7
- kolombiya6
- portekiz7
- şemso buraya bak koçum2
- hırvatistan5
- gana3
- ingiltere3
- 1 temmuz kabotaj bayramı8
- 28 06 2026 gazi koşusu2
- amerika birleşik devletleri9
- çok güzel bir mercedes mi yoksa sıfır kız mı3
entry'ler (13)
buna dair soruların cevabını bulması oldukça zordur. Çünkü ya bu konuları bilen azdır ya da bilenler* iyi para ister. Amme hizmeti niyetine; şu siteden sorularınızı sorabilirsiniz. http://istesorular.com/
Çöp olduğu sık söylenir. Bu doğrudur da, çünkü yeni forumların çoğu kopyala yapıştır içerikle doludur. Farklı bir örneğini şurada paylaşmak gerek, işçiler ve ik profesyonelleri için faydalı bir forum. http://forum.iscidunyasi.com/
Öncelikle bakınız ihbar süreleri
ihbar sürelerinin önemi, bunların sonrasında ihbar tazminatına dönüşmesinde yatar. iyi bakılıp beslenen bir ihbar süresi, size tazminat olarak dönebilir.
Nasıl mı?
Şöyle ki; işçisini işten çıkarmak isteyen işveren, haklı nedeni yoksa, işçisine kanunla belirlenmiş ihbar süreleri kadar önceden bildirimde bulunmak zorundadır. bulunmazsa ve hemen çıkarırsa işçi ihbar tazminatı alma hakkı kazanacaktır.
Çabuk sevindin işçi kardeşim. Çünkü aynı şey senin için de geçerli. Eğer sen işi terk etmeden önce bildirimde bulunmazsan bu kez işverenin ihbar tazminatı almaya hak kazanacaktır. Çünkü ihbar tazminatı çift taraflı bir haktır.
ihbar sürelerinin önemi, bunların sonrasında ihbar tazminatına dönüşmesinde yatar. iyi bakılıp beslenen bir ihbar süresi, size tazminat olarak dönebilir.
Nasıl mı?
Şöyle ki; işçisini işten çıkarmak isteyen işveren, haklı nedeni yoksa, işçisine kanunla belirlenmiş ihbar süreleri kadar önceden bildirimde bulunmak zorundadır. bulunmazsa ve hemen çıkarırsa işçi ihbar tazminatı alma hakkı kazanacaktır.
Çabuk sevindin işçi kardeşim. Çünkü aynı şey senin için de geçerli. Eğer sen işi terk etmeden önce bildirimde bulunmazsan bu kez işverenin ihbar tazminatı almaya hak kazanacaktır. Çünkü ihbar tazminatı çift taraflı bir haktır.
Artık gerçek olmuştur. Taşeron işçilerin kıdem tazminatını artık devlet ödüyor. Bunun için yapılması gereken birkaç husus var.
1- işten ayrılma gerekçen, kıdem tazminatı alabilecek şekilde olsun
2- Taşeron firmadan, işten ayrılma gerekçenle ilgili yazı al
3- Kamu kurumuna dilekçe yaz. Dilekçeye, 2 numaradaki yazıyı ekle. Hesap numaranı belirt.
4- Kıdem tazminatını devletten al.
5- Bu kadar basit
6- Bunu ayrıldım çünkü bir ayrıntı var. 11/09/2014 tarihinden önce işten ayrıldıysanız geçmiş olsun. Yine eski usul; dava aç, uğraş, yıllar sonra kıdem tazminatını al... Bu tarihten sonra işten ayrılanlar ilk maddeye dönebilir.
Ayrıntılı bilgi için tıklayınız efendim.
1- işten ayrılma gerekçen, kıdem tazminatı alabilecek şekilde olsun
2- Taşeron firmadan, işten ayrılma gerekçenle ilgili yazı al
3- Kamu kurumuna dilekçe yaz. Dilekçeye, 2 numaradaki yazıyı ekle. Hesap numaranı belirt.
4- Kıdem tazminatını devletten al.
5- Bu kadar basit
6- Bunu ayrıldım çünkü bir ayrıntı var. 11/09/2014 tarihinden önce işten ayrıldıysanız geçmiş olsun. Yine eski usul; dava aç, uğraş, yıllar sonra kıdem tazminatını al... Bu tarihten sonra işten ayrılanlar ilk maddeye dönebilir.
Ayrıntılı bilgi için tıklayınız efendim.
Bu, kıdem tazminatının ikiz kardeşidir. Her yerde birlikte anılırlar. Birini alanın öbürünü de alacağı varsayılır amma velakin öyle değildir.
Nasıldır?
Kıdem tazminatını alan her zaman ihbar tazminatına hak kazanacak diye bir şey yoktur.
ihbar tazminatı alan işçi ise kıdem tazminatı almaya da hak kazanmıştır.
Şöyle açalım; ihbar tazminatı almışsanız, iş sözleşmeniz 4857 sayılı iş Kanununun 17nci maddesi kapssamında sona ermiş demektir. ihbar tazminatı da hak edersiniz (ihbar süresi de olabilir.)
Ama kıdem tazminatını örneğin 24 üncü madde ya da 25 in 1,3 ve 4 üncü fıkraları kapsamında alacaksanız ihbar tazminatınız alamazsınız.
Karışık mı oldu? O zaman sizi şöyle alalım.
kıdem tazminatı
ihbar tazminatı
kıdem tazminatı nasıl alınır?
kıdem tazminatı hesaplama
Daha da olmadıysa size bir mesaj kadar uzağım.
Nasıldır?
Kıdem tazminatını alan her zaman ihbar tazminatına hak kazanacak diye bir şey yoktur.
ihbar tazminatı alan işçi ise kıdem tazminatı almaya da hak kazanmıştır.
Şöyle açalım; ihbar tazminatı almışsanız, iş sözleşmeniz 4857 sayılı iş Kanununun 17nci maddesi kapssamında sona ermiş demektir. ihbar tazminatı da hak edersiniz (ihbar süresi de olabilir.)
Ama kıdem tazminatını örneğin 24 üncü madde ya da 25 in 1,3 ve 4 üncü fıkraları kapsamında alacaksanız ihbar tazminatınız alamazsınız.
Karışık mı oldu? O zaman sizi şöyle alalım.
kıdem tazminatı
ihbar tazminatı
kıdem tazminatı nasıl alınır?
kıdem tazminatı hesaplama
Daha da olmadıysa size bir mesaj kadar uzağım.
Çoğu kişinin bilmediği bir faydası vardır. Özel sektörde çalışan hanım kızımız evlenirse, ona ekstra bir hak verilir. Buna göre; bu kadın işçimiz, evlendikten sonraki 1 yıl içerisinde işten ayrılırsa, hiçbir nedeni yokken işten ayrıldığı halde, kıdem tazminatını çatır çatır alır. Bunun için işverenine vereceği bir dilekçe yeter.
Kıdem tazminatı, işçinin yıllar boyunca verdiği emeğin karşılığıdır. O nedenle "vay efendim şöyle oldu, yok böyle oldu" diye bu tazminatı almamazlık yapmayın. Ne mi yapın? Oktay usta misali tarif edeyim.
- Mümkünse istifa etmeyin, kendinizi kovdurun.
- işveren sizi kovmamakta ısrar ediyorsa, şunlara iyi bir bakın: Fazla çalışma ücretim ödeniyor mu? Haftada en az 1 gün tatil yapıyor muyum? Yıllık iznimi kullanabiliyor muyum? Maaşım zamanında ödeniyor mu? Yıllık fazla çalışma sürem 270 saatin üzerinde mi? vs. vs.
- Bu sorulardan birine bile verdiğiniz cevap işinize geliyorsa o zaman "bu nedenlere dayanarak" iş akdinizi feshedin.
Bir de şunlar var ki tadından yenmez;
- Kadınsanız, evlendikten sonraki 1 yıl içinde işten ayrılın ve kıdem tazminatını hüpletin
- Erkekseniz, muvazzaf askerlik hizmeti için işten ayrılın ve kıdem tazminatını çatır çatır yiyin
- (Bak burası önemli) ilk sigorta başlangıcınız 08/09/1999 tarihinden önce ise ve toplam prim gün sayınız da en az 3600 gün ise hiçbir neden göstermeksizin ayrılın ve kıdem tazminatınızı alın.
Genel bilgi almak için şu adresi ziyaret edin.
http://iscidunyasi.com/category/kidem-tazminati/
- Mümkünse istifa etmeyin, kendinizi kovdurun.
- işveren sizi kovmamakta ısrar ediyorsa, şunlara iyi bir bakın: Fazla çalışma ücretim ödeniyor mu? Haftada en az 1 gün tatil yapıyor muyum? Yıllık iznimi kullanabiliyor muyum? Maaşım zamanında ödeniyor mu? Yıllık fazla çalışma sürem 270 saatin üzerinde mi? vs. vs.
- Bu sorulardan birine bile verdiğiniz cevap işinize geliyorsa o zaman "bu nedenlere dayanarak" iş akdinizi feshedin.
Bir de şunlar var ki tadından yenmez;
- Kadınsanız, evlendikten sonraki 1 yıl içinde işten ayrılın ve kıdem tazminatını hüpletin
- Erkekseniz, muvazzaf askerlik hizmeti için işten ayrılın ve kıdem tazminatını çatır çatır yiyin
- (Bak burası önemli) ilk sigorta başlangıcınız 08/09/1999 tarihinden önce ise ve toplam prim gün sayınız da en az 3600 gün ise hiçbir neden göstermeksizin ayrılın ve kıdem tazminatınızı alın.
Genel bilgi almak için şu adresi ziyaret edin.
http://iscidunyasi.com/category/kidem-tazminati/
Türkiye'de ilginç bir şekilde 2 adet iş Kanunu vardır. Bunun örneğine pek sık rastlanamaz. Bir tanesi 14. maddesi halen yürürlükte olup diğer maddeleri mülga olan 1475, diğeri ise halen yürürlükte olan 4857'dir.
Bunun anlamı şudur: Kıdem tazminatı söz konusu ise 1475'e, diğer bütün konular için 4857'ye bakacaksınız.
Bunun anlamı şudur: Kıdem tazminatı söz konusu ise 1475'e, diğer bütün konular için 4857'ye bakacaksınız.
Sokak aralarında gezdirilen versiyonu vardır. Bunlardan bir tanesini 2012'de Şanlıurfa'da gören bir adam olarak yazayım dedim. Altında bir teker, yukarıda kare bir demir ve demire bağlı 4 adet salıncak. Bir de çevirmeli kol var. Adam çeviriyor, atlı karınca dönüyor. 1 TL ödeniyor.*
Devletin kırmızı renkli terör listelerinde adı yer alan bir örgüttür. Devlet için, bu örgütün mensupları bildiğin terörist kabul edilmektedir.