bugün
- gece 23'ten sonra sözlüğe giren erkek10
- eski uludağ sözlük ortamı5
- meme mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı15
- kadıköydeki tuhaf tipler5
- burç saçmalığı6
- erkek erkeğe açık oylaşmak6
- lip balm kullanan erkek5
- falıma bakmak isteyen var mı4
- ben abaza değilim testosteronum yüksek diyen erkek6
- kültür mantarı ve değişen mantar algısı3
- online yazarlar8
- kadınlar neden aldatır17
- dont fuck with me tony4
- cut the crap4
- dating app kültürü ve değişen cinsellik algısı5
- nofap6
- 23 haziran 2026 portekiz özbekistan maçı12
- vivaldi'ye gıygıy diyen kezo2
- para mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı16
- 0 0 74
- erkek aldatabilir ama kadın aldatamaz13
- sedat pekmez18
- erkekle seviştikten sonra öldürmek3
- tarot falına inanan salak8
- özel okul öğretmenleri açlık grevinde6
- anın görüntüsü16
- 23 haziran 2026 ingiltere gana maçı2
- tekerlek kaşar4
- araba sürerken dinlenmemesi gereken şarkılar2
- devşirmelik makamı13
- abd'yi yenmemiz dünya sıralamasına etkisi olur mu3
- gecenin kafa şişirmeyen şarkısı2
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba9
- 2026 dünya kupası15
- diamond bosphoruss denen yazar8
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti10
- cristiano ronaldo'nun 6 dünya kupası nda gol atmas2
- futbol8
- aldım kabul ettim4
- arkadaşlar çok güzelsiniz3
- yeni temaya bir türlü alışamamak2
- günün şiiri5
- lionel messi11
- biz arap değiliz biz türk üz8
- yapay zeka ile flörtleşme denemeleri3
- özbekistan2
- portekiz2
- tr dışında neden hiçbir devlet kktc'yi tanımıyor4
- ismet gürbüz ne zaman vatana dönecek sorusu2
- her türk kızını türbanlı zanneden gavur8
entry'ler (2821)
Uzun zamandır girmeyişimden mütevellit, görünümüyle beni bir hayli şaşırtan uygulama. Aslında kullanımı daha rahat olmuş.
Utanma durumu yok ama çevrimiçi kişi sayısını gördükçe ne olmuş buralara diyorum. 3-5 yazar var trollü. Birkaç tane eski yazar, kalanı da yeni nesil. Bunlar çeviriyor sözlüğü.
Entryler sohbet havasında ve gelişigüzel.. Denetimi de azaltmışlar herhalde. Eskiden de bozdu bozdu diyip gelirdik de. Şimdi gerçekten bir soğukluk var.
Bozuldu diyebileceğimiz bir sözlük kalmamış gibi.
Ama sıkılıp uğruyor insan arada.
T: bir durum.
Entryler sohbet havasında ve gelişigüzel.. Denetimi de azaltmışlar herhalde. Eskiden de bozdu bozdu diyip gelirdik de. Şimdi gerçekten bir soğukluk var.
Bozuldu diyebileceğimiz bir sözlük kalmamış gibi.
Ama sıkılıp uğruyor insan arada.
T: bir durum.
Görme engelli nicki nerden geliyor düşündürmüştür.
Sözlüğe her girişimde bi hal hatır sorduğum değerli yazarlardan. Kendisi de aynı ilgiyi gösterdiği için teşekkür ediyorum.
Ayrıca nicki ne olursa olsun benim için niçe kalacaktır.
iyi yazmaları olsun *
Ayrıca nicki ne olursa olsun benim için niçe kalacaktır.
iyi yazmaları olsun *
Kesinlikle merhaba değildir.
Ve türlü türlü numaralara başvuracağınıza net olun.
Ayrıca; kadın olsun erkek olsun. Sohbete girişinizde ne amaçla yazdığınızı belirtmek her zaman daha iyidir. Kimse sizin boş sohbetinizle ilgilenmek zorunda değil.
Ve türlü türlü numaralara başvuracağınıza net olun.
Ayrıca; kadın olsun erkek olsun. Sohbete girişinizde ne amaçla yazdığınızı belirtmek her zaman daha iyidir. Kimse sizin boş sohbetinizle ilgilenmek zorunda değil.
https://www.uludagsozluk.com/e/44682559/
Bu soruları soran insanları gerçekten anlayamıyorum. Troll demek istiyorum.
T: bir inanç.
Bu soruları soran insanları gerçekten anlayamıyorum. Troll demek istiyorum.
T: bir inanç.
Zevkli bir alandır.
Bilinmeyen terimleri akılda tutmayı kolaylaştırır, mantık yüklediğinden. Yeni bir dil gibidir benim için.
Bilinmeyen terimleri akılda tutmayı kolaylaştırır, mantık yüklediğinden. Yeni bir dil gibidir benim için.
Tanrı kavramının tanımı belli değildir. iyi, güçlü, kudretli, gücü her şeye yeten gibi tanımlar hep var olan inançlarla ortaya çıkmıştır.
Mesela kuran Tanrı'sı baz alınarak yapılan tanrı tanımında, Tanrının insani özellikler barındırdığını, sinirlenip öfkelendiğini veyahut sevgi dolu duygular taşıdığı aynı zamanda her şeye gücü yeten bir varlık olduğu söylenebilir.
Yunan tanrılarına bakarsak onların da insani özellikler barındırdığını ancak kısmi güçlerinin olduğunu söyleyebiliriz.
Deistler arasında bile farklı "tanrı" görüşleri mevcuttur.
Yani elimizde saf bir şekilde bakacağımız tanrı kavramı olmadığı deizme eleştiri yapılamaz.
Tabi kuranda anlatılan Allah'a biat edip de kurana inanmamak biraz absürt geliyor. O kitaplara inanmadan inandığın Tanrının Allah olduğunu nasıl düşündün? Diye sorarlar adama.
Başlatıcı güç, ilk enerji, enerjinin özü gibi şeylere tanrısallığı atfetmekten bahsediyordum deizm için.
T: bir inanç biçimi.
Edit:
"inandığın yaratıcı -ki biz ona allah diyoruz- şu âlemi niçin yaratmıştır? yani şu nakış nakış süslenmiş kuşlar, kelebekler, çiçekler, ağaçlar ve diğer bütün varlıklar niçin yaratılmıştır?.."
Hala bu soruları soruyorsanız bir problem var demektir. Dünyanın bu kadar toz pembe olduğunu mu düşünüyorsunuz gerçekten?
Edit 2: entryde belirtmedim ama "tanrı" ile "yaratıcı" kelimesi aynı anlama gelmez.
Mesela kuran Tanrı'sı baz alınarak yapılan tanrı tanımında, Tanrının insani özellikler barındırdığını, sinirlenip öfkelendiğini veyahut sevgi dolu duygular taşıdığı aynı zamanda her şeye gücü yeten bir varlık olduğu söylenebilir.
Yunan tanrılarına bakarsak onların da insani özellikler barındırdığını ancak kısmi güçlerinin olduğunu söyleyebiliriz.
Deistler arasında bile farklı "tanrı" görüşleri mevcuttur.
Yani elimizde saf bir şekilde bakacağımız tanrı kavramı olmadığı deizme eleştiri yapılamaz.
Tabi kuranda anlatılan Allah'a biat edip de kurana inanmamak biraz absürt geliyor. O kitaplara inanmadan inandığın Tanrının Allah olduğunu nasıl düşündün? Diye sorarlar adama.
Başlatıcı güç, ilk enerji, enerjinin özü gibi şeylere tanrısallığı atfetmekten bahsediyordum deizm için.
T: bir inanç biçimi.
Edit:
"inandığın yaratıcı -ki biz ona allah diyoruz- şu âlemi niçin yaratmıştır? yani şu nakış nakış süslenmiş kuşlar, kelebekler, çiçekler, ağaçlar ve diğer bütün varlıklar niçin yaratılmıştır?.."
Hala bu soruları soruyorsanız bir problem var demektir. Dünyanın bu kadar toz pembe olduğunu mu düşünüyorsunuz gerçekten?
Edit 2: entryde belirtmedim ama "tanrı" ile "yaratıcı" kelimesi aynı anlama gelmez.
Doğru önerme.
Din sorgulanmaz. "ya varsa?, acaba?..." gibi düşünceler bile dinden çıkmak için yeterlidir. Düşünmek diye bir şey yoktur. Söylenen ne olursa olsun sorgulamadan inanmak gerekir.
Din sorgulanmaz. "ya varsa?, acaba?..." gibi düşünceler bile dinden çıkmak için yeterlidir. Düşünmek diye bir şey yoktur. Söylenen ne olursa olsun sorgulamadan inanmak gerekir.
herkese hitap etmez.
severlerinin bile bir kısmı kırmızı çizgilere sahipken, kimileri için sınırı olmayan bir dünyadır.
severlerinin bile bir kısmı kırmızı çizgilere sahipken, kimileri için sınırı olmayan bir dünyadır.
https://m.youtube.com/watch?v=R7E0mAsX_pc
Dinlerken, melodisinin eskiden konuştuğum, değerli bir yazarın bana atmış olduğu parçayı anımsatması...
https://m.youtube.com/watch?v=jilyLyGOINk&t=137s
Ve geçmiş günlerin zihnimden film şeridi misali geçişi, varoluşsal sorgulamalar, yıpranmışlık ve yaşlanmışlık hissi..
Geceleri gel. Belki sarılırım.
Dinlerken, melodisinin eskiden konuştuğum, değerli bir yazarın bana atmış olduğu parçayı anımsatması...
https://m.youtube.com/watch?v=jilyLyGOINk&t=137s
Ve geçmiş günlerin zihnimden film şeridi misali geçişi, varoluşsal sorgulamalar, yıpranmışlık ve yaşlanmışlık hissi..
Geceleri gel. Belki sarılırım.
Bir dine inanıp da o dinin emirlerini yerine getirmiyorsanız, bu; o dine pek de güvenmediğiniz anlamına geliyor.
havalı olma ayağına "ben satanistim ehehe" diyenler dışında olması gerekendir (aslında bu her inanç için geçerlidir). Tabi uçuk düşünce tarzları da var ama antik inanışlarda (mısır, yunan vb.) zaten sıklıkla karşımıza çıkan bir özellik bu. -ki şu anda yaygın olarak gördüğümüz ibrahimi dinlerde de uçuk şeylere rastlamak mümkün.
ed: umarım satanistleri hala kedi kesen, bakire kurban eden insanlar diye bilenler yoktur...
ed: umarım satanistleri hala kedi kesen, bakire kurban eden insanlar diye bilenler yoktur...
Bu muhtemelen fark ettiğiniz ve sorguladığınız ilginç bir sorudur: Birçok hayvan öldüğünde, kasları kasıldığı için uzuvları genelde dışarıda kalacak şekilde katılaşırlar; hatta fosillerde bile bunu görürüz. Yani çoğunlukla hayvanlar öldüklerinde bacakları ve kolları açıktır. Ama örümcekler öldüğünde, tam tersine, top gibi olurlar. Bütün bacakları karınlarına çekilmiş halde kalırlar. Neden?
Aslında sorunun cevabı basittir: Örümceklerin 8 bacağında bulunan fleksör kaslar, bacakları kasarak içe doğru çeker. Ancak bacakların hepsinde, aynı bacakları geriye doğru kasacak ve dolayısıyla dışarı açacak ekstensör kaslar bulunmamaktadır. Bu sebeple örümcekler bacaklarını uzatarak dışa doğru açmak için kan basıncından faydalanır. Tıpkı uyarılan bir penisin hızla kan ile dolarak şişmesi gibi, örümceklerin bacakları da dışa açılmaları gerektiğinde hızla kanla dolar ve gerilerek dışarı uzar.
Öldüklerinde top halini almalarının nedeni de tam olarak budur. Dışarı açılan kasları olmayan örümceklerin bacakları ölüm sonrasında kasılarak dışarı doğru açılamaz. içe doğru büküp kapatacak olan kaslar ise kasılır ve bu nedenle örümcek bacaklarını toplayarak top halini alır.
Aslında sorunun cevabı basittir: Örümceklerin 8 bacağında bulunan fleksör kaslar, bacakları kasarak içe doğru çeker. Ancak bacakların hepsinde, aynı bacakları geriye doğru kasacak ve dolayısıyla dışarı açacak ekstensör kaslar bulunmamaktadır. Bu sebeple örümcekler bacaklarını uzatarak dışa doğru açmak için kan basıncından faydalanır. Tıpkı uyarılan bir penisin hızla kan ile dolarak şişmesi gibi, örümceklerin bacakları da dışa açılmaları gerektiğinde hızla kanla dolar ve gerilerek dışarı uzar.
Öldüklerinde top halini almalarının nedeni de tam olarak budur. Dışarı açılan kasları olmayan örümceklerin bacakları ölüm sonrasında kasılarak dışarı doğru açılamaz. içe doğru büküp kapatacak olan kaslar ise kasılır ve bu nedenle örümcek bacaklarını toplayarak top halini alır.
antik yunanca; hieroglyphiká (ἱερογλυφικά): hierós (ἱερός) kutsal + glýphō (γλύφω) hakketmek, oyarak yazmak kelimelerinden meydana gelmiştir.
Mısır hiyerogliflerinde çok sayıda (700 kadar) sembol kullanılırdı. Bu nedenle okuma yazma oranı çok düşüktü. Hatta bu yazıyı okuyabilmek ve yazabilmek için uzun yıllar süren bir eğitim almak gerekiyordu. Bu nedenle sadece yazı yazmak üzerine uzmanlaşan ve yazıcı olarak nitelendirilen insanlar, ayrı bir meslek grubunu oluşturan ya da sanatçı olarak görülen bir topluluk haline gelmişlerdi.
Yazılar soldan sağa, sağdan sola ya da yukarıdan aşağıya doğru yazılabiliyordu. Yazının nasıl yazıldığını ve nasıl okunacağını anlamak için sembollerde kullanılan hayvanların ya da insanların yüzlerinin yönüne bakmak gerekiyor. sağa bakıyorlarsa sağdan sola, sola bakıyorlarsa soldan sağa okunur.
Ek: Mısır'da hiyeroglif, resmi yazışmalarda kullanılmaya devam ederken, daha hızlı yazmak için geliştirilen hieratik, birer resim olan harfleri daha basitleştirip sembolleştirerek yazmayı ve okumayı kolaylaştırıyormuş. yönetimle ilgili özel yazılarda kullanılmıştır. (hieratikos = papaz gibi)
Yazmak ve okumak Mısır halkı için normal bir olay olmaya başladıkça, hieratik’in daha da basitleştirilmiş hali olan “demotik” ortaya çıkmış. Halk günlük yaşamında bunu kullanmıştır. (demos:halk)
edit: Bilgi içerikli entry girmek de suç olmuş. siz cahil kalın.
Mısır hiyerogliflerinde çok sayıda (700 kadar) sembol kullanılırdı. Bu nedenle okuma yazma oranı çok düşüktü. Hatta bu yazıyı okuyabilmek ve yazabilmek için uzun yıllar süren bir eğitim almak gerekiyordu. Bu nedenle sadece yazı yazmak üzerine uzmanlaşan ve yazıcı olarak nitelendirilen insanlar, ayrı bir meslek grubunu oluşturan ya da sanatçı olarak görülen bir topluluk haline gelmişlerdi.
Yazılar soldan sağa, sağdan sola ya da yukarıdan aşağıya doğru yazılabiliyordu. Yazının nasıl yazıldığını ve nasıl okunacağını anlamak için sembollerde kullanılan hayvanların ya da insanların yüzlerinin yönüne bakmak gerekiyor. sağa bakıyorlarsa sağdan sola, sola bakıyorlarsa soldan sağa okunur.
Ek: Mısır'da hiyeroglif, resmi yazışmalarda kullanılmaya devam ederken, daha hızlı yazmak için geliştirilen hieratik, birer resim olan harfleri daha basitleştirip sembolleştirerek yazmayı ve okumayı kolaylaştırıyormuş. yönetimle ilgili özel yazılarda kullanılmıştır. (hieratikos = papaz gibi)
Yazmak ve okumak Mısır halkı için normal bir olay olmaya başladıkça, hieratik’in daha da basitleştirilmiş hali olan “demotik” ortaya çıkmış. Halk günlük yaşamında bunu kullanmıştır. (demos:halk)
edit: Bilgi içerikli entry girmek de suç olmuş. siz cahil kalın.
12.30'da uyudum 4.30'da uyandım. sabahlamanın da tadı başkadır ama arada farklılık lazım.
yıldızları ve diğer gök cisimlerini tanrısallaştırıp tapınma veya tanrıların göksel cisimlerle ilişkilendirilmesidir.
Konkistador (ispanyolca: conquistadores, "fatih"), 15. ve 19. yüzyıllar arasında Amerika'nın büyük bölümlerini istila edip ispanyol sömürgesinin egemenliği altına alan ispanyol askerlere, kâşiflere ve maceracılara verilen isimdir. Fatih anlamına gelir.
Bu terim yaygın olarak Brezilya'yı keşfeden ve istila eden Portekizliler için de kullanılmaktadır; fakat Portekizli "Konkistadorlar" "istilacılar/Müstevliler" için kullanılan doğru terim Bandeirantes'tir.
Bu terim yaygın olarak Brezilya'yı keşfeden ve istila eden Portekizliler için de kullanılmaktadır; fakat Portekizli "Konkistadorlar" "istilacılar/Müstevliler" için kullanılan doğru terim Bandeirantes'tir.
4. hükümdarı ıtzcoatl gayri meşru meydana gelmiştir.