bugün
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar4
- yazma diyince yazmayan erkek3
- bugün de meme atan olmaması12
- ideal sevgilinin en önemli özelliği10
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle21
- gelmiş geçmiş en iyi müzik klibi4
- anın görüntüsü15
- beyaz otomobil satın almak10
- clydeless bonnie3
- gocu bey meh meh bey birader4
- iş kadını yazarlar6
- meloş nerede sorunsalı5
- her başarılı erkeğin altında bir kadın yatıyor2
- kadın motorcunun yol kesip sürücüye saldırması4
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi5
- ev kredisi çeken asgari ücretli3
- engellediğim yuzır başlığıma yazmasın3
- artık ulu sözlüğümüze fotoğraf atılabilmesi4
- ege waw3
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı6
- yetersizim diyerek istifa etmek3
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- arkadaşlar çorba içiyorum2
- hoşgeldin pazartesi7
- bay melahel d erectotales2
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar6
- bully2
- sevgiliye en güzel hitap şekli4
- ibrahim hacıosmanoğlu5
- krista allen2
- 2026 dünya kupasında tutulan takım5
- 2026 dünya kupası17
- yaşlılığınız için insan biriktirin10
- ilk buluşmada sevgilisine mangal yakan erkek4
- park etmek sanatı4
- paris te son tango5
- ikinci el elbise giymek2
- pazar günü aktiviteleri4
- kemal kılıçdaroğlu9
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- nervio'nun memleketi3
- idolün ünlünün bokunu yer misin4
- sözlük yazarlarına gelen son mesaj7
- düşün ki o bunu okuyor4
- sol tarafın inzal olması3
- lahmacunu elle yiyen kız18
- ulan orospu seni rüyamda bile görmedim3
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- amy adams2
entry'ler (2821)
Uzun zamandır girmeyişimden mütevellit, görünümüyle beni bir hayli şaşırtan uygulama. Aslında kullanımı daha rahat olmuş.
Utanma durumu yok ama çevrimiçi kişi sayısını gördükçe ne olmuş buralara diyorum. 3-5 yazar var trollü. Birkaç tane eski yazar, kalanı da yeni nesil. Bunlar çeviriyor sözlüğü.
Entryler sohbet havasında ve gelişigüzel.. Denetimi de azaltmışlar herhalde. Eskiden de bozdu bozdu diyip gelirdik de. Şimdi gerçekten bir soğukluk var.
Bozuldu diyebileceğimiz bir sözlük kalmamış gibi.
Ama sıkılıp uğruyor insan arada.
T: bir durum.
Entryler sohbet havasında ve gelişigüzel.. Denetimi de azaltmışlar herhalde. Eskiden de bozdu bozdu diyip gelirdik de. Şimdi gerçekten bir soğukluk var.
Bozuldu diyebileceğimiz bir sözlük kalmamış gibi.
Ama sıkılıp uğruyor insan arada.
T: bir durum.
Görme engelli nicki nerden geliyor düşündürmüştür.
Sözlüğe her girişimde bi hal hatır sorduğum değerli yazarlardan. Kendisi de aynı ilgiyi gösterdiği için teşekkür ediyorum.
Ayrıca nicki ne olursa olsun benim için niçe kalacaktır.
iyi yazmaları olsun *
Ayrıca nicki ne olursa olsun benim için niçe kalacaktır.
iyi yazmaları olsun *
Kesinlikle merhaba değildir.
Ve türlü türlü numaralara başvuracağınıza net olun.
Ayrıca; kadın olsun erkek olsun. Sohbete girişinizde ne amaçla yazdığınızı belirtmek her zaman daha iyidir. Kimse sizin boş sohbetinizle ilgilenmek zorunda değil.
Ve türlü türlü numaralara başvuracağınıza net olun.
Ayrıca; kadın olsun erkek olsun. Sohbete girişinizde ne amaçla yazdığınızı belirtmek her zaman daha iyidir. Kimse sizin boş sohbetinizle ilgilenmek zorunda değil.
https://www.uludagsozluk.com/e/44682559/
Bu soruları soran insanları gerçekten anlayamıyorum. Troll demek istiyorum.
T: bir inanç.
Bu soruları soran insanları gerçekten anlayamıyorum. Troll demek istiyorum.
T: bir inanç.
Zevkli bir alandır.
Bilinmeyen terimleri akılda tutmayı kolaylaştırır, mantık yüklediğinden. Yeni bir dil gibidir benim için.
Bilinmeyen terimleri akılda tutmayı kolaylaştırır, mantık yüklediğinden. Yeni bir dil gibidir benim için.
Tanrı kavramının tanımı belli değildir. iyi, güçlü, kudretli, gücü her şeye yeten gibi tanımlar hep var olan inançlarla ortaya çıkmıştır.
Mesela kuran Tanrı'sı baz alınarak yapılan tanrı tanımında, Tanrının insani özellikler barındırdığını, sinirlenip öfkelendiğini veyahut sevgi dolu duygular taşıdığı aynı zamanda her şeye gücü yeten bir varlık olduğu söylenebilir.
Yunan tanrılarına bakarsak onların da insani özellikler barındırdığını ancak kısmi güçlerinin olduğunu söyleyebiliriz.
Deistler arasında bile farklı "tanrı" görüşleri mevcuttur.
Yani elimizde saf bir şekilde bakacağımız tanrı kavramı olmadığı deizme eleştiri yapılamaz.
Tabi kuranda anlatılan Allah'a biat edip de kurana inanmamak biraz absürt geliyor. O kitaplara inanmadan inandığın Tanrının Allah olduğunu nasıl düşündün? Diye sorarlar adama.
Başlatıcı güç, ilk enerji, enerjinin özü gibi şeylere tanrısallığı atfetmekten bahsediyordum deizm için.
T: bir inanç biçimi.
Edit:
"inandığın yaratıcı -ki biz ona allah diyoruz- şu âlemi niçin yaratmıştır? yani şu nakış nakış süslenmiş kuşlar, kelebekler, çiçekler, ağaçlar ve diğer bütün varlıklar niçin yaratılmıştır?.."
Hala bu soruları soruyorsanız bir problem var demektir. Dünyanın bu kadar toz pembe olduğunu mu düşünüyorsunuz gerçekten?
Edit 2: entryde belirtmedim ama "tanrı" ile "yaratıcı" kelimesi aynı anlama gelmez.
Mesela kuran Tanrı'sı baz alınarak yapılan tanrı tanımında, Tanrının insani özellikler barındırdığını, sinirlenip öfkelendiğini veyahut sevgi dolu duygular taşıdığı aynı zamanda her şeye gücü yeten bir varlık olduğu söylenebilir.
Yunan tanrılarına bakarsak onların da insani özellikler barındırdığını ancak kısmi güçlerinin olduğunu söyleyebiliriz.
Deistler arasında bile farklı "tanrı" görüşleri mevcuttur.
Yani elimizde saf bir şekilde bakacağımız tanrı kavramı olmadığı deizme eleştiri yapılamaz.
Tabi kuranda anlatılan Allah'a biat edip de kurana inanmamak biraz absürt geliyor. O kitaplara inanmadan inandığın Tanrının Allah olduğunu nasıl düşündün? Diye sorarlar adama.
Başlatıcı güç, ilk enerji, enerjinin özü gibi şeylere tanrısallığı atfetmekten bahsediyordum deizm için.
T: bir inanç biçimi.
Edit:
"inandığın yaratıcı -ki biz ona allah diyoruz- şu âlemi niçin yaratmıştır? yani şu nakış nakış süslenmiş kuşlar, kelebekler, çiçekler, ağaçlar ve diğer bütün varlıklar niçin yaratılmıştır?.."
Hala bu soruları soruyorsanız bir problem var demektir. Dünyanın bu kadar toz pembe olduğunu mu düşünüyorsunuz gerçekten?
Edit 2: entryde belirtmedim ama "tanrı" ile "yaratıcı" kelimesi aynı anlama gelmez.
Doğru önerme.
Din sorgulanmaz. "ya varsa?, acaba?..." gibi düşünceler bile dinden çıkmak için yeterlidir. Düşünmek diye bir şey yoktur. Söylenen ne olursa olsun sorgulamadan inanmak gerekir.
Din sorgulanmaz. "ya varsa?, acaba?..." gibi düşünceler bile dinden çıkmak için yeterlidir. Düşünmek diye bir şey yoktur. Söylenen ne olursa olsun sorgulamadan inanmak gerekir.
herkese hitap etmez.
severlerinin bile bir kısmı kırmızı çizgilere sahipken, kimileri için sınırı olmayan bir dünyadır.
severlerinin bile bir kısmı kırmızı çizgilere sahipken, kimileri için sınırı olmayan bir dünyadır.
https://m.youtube.com/watch?v=R7E0mAsX_pc
Dinlerken, melodisinin eskiden konuştuğum, değerli bir yazarın bana atmış olduğu parçayı anımsatması...
https://m.youtube.com/watch?v=jilyLyGOINk&t=137s
Ve geçmiş günlerin zihnimden film şeridi misali geçişi, varoluşsal sorgulamalar, yıpranmışlık ve yaşlanmışlık hissi..
Geceleri gel. Belki sarılırım.
Dinlerken, melodisinin eskiden konuştuğum, değerli bir yazarın bana atmış olduğu parçayı anımsatması...
https://m.youtube.com/watch?v=jilyLyGOINk&t=137s
Ve geçmiş günlerin zihnimden film şeridi misali geçişi, varoluşsal sorgulamalar, yıpranmışlık ve yaşlanmışlık hissi..
Geceleri gel. Belki sarılırım.
Bir dine inanıp da o dinin emirlerini yerine getirmiyorsanız, bu; o dine pek de güvenmediğiniz anlamına geliyor.
havalı olma ayağına "ben satanistim ehehe" diyenler dışında olması gerekendir (aslında bu her inanç için geçerlidir). Tabi uçuk düşünce tarzları da var ama antik inanışlarda (mısır, yunan vb.) zaten sıklıkla karşımıza çıkan bir özellik bu. -ki şu anda yaygın olarak gördüğümüz ibrahimi dinlerde de uçuk şeylere rastlamak mümkün.
ed: umarım satanistleri hala kedi kesen, bakire kurban eden insanlar diye bilenler yoktur...
ed: umarım satanistleri hala kedi kesen, bakire kurban eden insanlar diye bilenler yoktur...
Bu muhtemelen fark ettiğiniz ve sorguladığınız ilginç bir sorudur: Birçok hayvan öldüğünde, kasları kasıldığı için uzuvları genelde dışarıda kalacak şekilde katılaşırlar; hatta fosillerde bile bunu görürüz. Yani çoğunlukla hayvanlar öldüklerinde bacakları ve kolları açıktır. Ama örümcekler öldüğünde, tam tersine, top gibi olurlar. Bütün bacakları karınlarına çekilmiş halde kalırlar. Neden?
Aslında sorunun cevabı basittir: Örümceklerin 8 bacağında bulunan fleksör kaslar, bacakları kasarak içe doğru çeker. Ancak bacakların hepsinde, aynı bacakları geriye doğru kasacak ve dolayısıyla dışarı açacak ekstensör kaslar bulunmamaktadır. Bu sebeple örümcekler bacaklarını uzatarak dışa doğru açmak için kan basıncından faydalanır. Tıpkı uyarılan bir penisin hızla kan ile dolarak şişmesi gibi, örümceklerin bacakları da dışa açılmaları gerektiğinde hızla kanla dolar ve gerilerek dışarı uzar.
Öldüklerinde top halini almalarının nedeni de tam olarak budur. Dışarı açılan kasları olmayan örümceklerin bacakları ölüm sonrasında kasılarak dışarı doğru açılamaz. içe doğru büküp kapatacak olan kaslar ise kasılır ve bu nedenle örümcek bacaklarını toplayarak top halini alır.
Aslında sorunun cevabı basittir: Örümceklerin 8 bacağında bulunan fleksör kaslar, bacakları kasarak içe doğru çeker. Ancak bacakların hepsinde, aynı bacakları geriye doğru kasacak ve dolayısıyla dışarı açacak ekstensör kaslar bulunmamaktadır. Bu sebeple örümcekler bacaklarını uzatarak dışa doğru açmak için kan basıncından faydalanır. Tıpkı uyarılan bir penisin hızla kan ile dolarak şişmesi gibi, örümceklerin bacakları da dışa açılmaları gerektiğinde hızla kanla dolar ve gerilerek dışarı uzar.
Öldüklerinde top halini almalarının nedeni de tam olarak budur. Dışarı açılan kasları olmayan örümceklerin bacakları ölüm sonrasında kasılarak dışarı doğru açılamaz. içe doğru büküp kapatacak olan kaslar ise kasılır ve bu nedenle örümcek bacaklarını toplayarak top halini alır.
antik yunanca; hieroglyphiká (ἱερογλυφικά): hierós (ἱερός) kutsal + glýphō (γλύφω) hakketmek, oyarak yazmak kelimelerinden meydana gelmiştir.
Mısır hiyerogliflerinde çok sayıda (700 kadar) sembol kullanılırdı. Bu nedenle okuma yazma oranı çok düşüktü. Hatta bu yazıyı okuyabilmek ve yazabilmek için uzun yıllar süren bir eğitim almak gerekiyordu. Bu nedenle sadece yazı yazmak üzerine uzmanlaşan ve yazıcı olarak nitelendirilen insanlar, ayrı bir meslek grubunu oluşturan ya da sanatçı olarak görülen bir topluluk haline gelmişlerdi.
Yazılar soldan sağa, sağdan sola ya da yukarıdan aşağıya doğru yazılabiliyordu. Yazının nasıl yazıldığını ve nasıl okunacağını anlamak için sembollerde kullanılan hayvanların ya da insanların yüzlerinin yönüne bakmak gerekiyor. sağa bakıyorlarsa sağdan sola, sola bakıyorlarsa soldan sağa okunur.
Ek: Mısır'da hiyeroglif, resmi yazışmalarda kullanılmaya devam ederken, daha hızlı yazmak için geliştirilen hieratik, birer resim olan harfleri daha basitleştirip sembolleştirerek yazmayı ve okumayı kolaylaştırıyormuş. yönetimle ilgili özel yazılarda kullanılmıştır. (hieratikos = papaz gibi)
Yazmak ve okumak Mısır halkı için normal bir olay olmaya başladıkça, hieratik’in daha da basitleştirilmiş hali olan “demotik” ortaya çıkmış. Halk günlük yaşamında bunu kullanmıştır. (demos:halk)
edit: Bilgi içerikli entry girmek de suç olmuş. siz cahil kalın.
Mısır hiyerogliflerinde çok sayıda (700 kadar) sembol kullanılırdı. Bu nedenle okuma yazma oranı çok düşüktü. Hatta bu yazıyı okuyabilmek ve yazabilmek için uzun yıllar süren bir eğitim almak gerekiyordu. Bu nedenle sadece yazı yazmak üzerine uzmanlaşan ve yazıcı olarak nitelendirilen insanlar, ayrı bir meslek grubunu oluşturan ya da sanatçı olarak görülen bir topluluk haline gelmişlerdi.
Yazılar soldan sağa, sağdan sola ya da yukarıdan aşağıya doğru yazılabiliyordu. Yazının nasıl yazıldığını ve nasıl okunacağını anlamak için sembollerde kullanılan hayvanların ya da insanların yüzlerinin yönüne bakmak gerekiyor. sağa bakıyorlarsa sağdan sola, sola bakıyorlarsa soldan sağa okunur.
Ek: Mısır'da hiyeroglif, resmi yazışmalarda kullanılmaya devam ederken, daha hızlı yazmak için geliştirilen hieratik, birer resim olan harfleri daha basitleştirip sembolleştirerek yazmayı ve okumayı kolaylaştırıyormuş. yönetimle ilgili özel yazılarda kullanılmıştır. (hieratikos = papaz gibi)
Yazmak ve okumak Mısır halkı için normal bir olay olmaya başladıkça, hieratik’in daha da basitleştirilmiş hali olan “demotik” ortaya çıkmış. Halk günlük yaşamında bunu kullanmıştır. (demos:halk)
edit: Bilgi içerikli entry girmek de suç olmuş. siz cahil kalın.
12.30'da uyudum 4.30'da uyandım. sabahlamanın da tadı başkadır ama arada farklılık lazım.
yıldızları ve diğer gök cisimlerini tanrısallaştırıp tapınma veya tanrıların göksel cisimlerle ilişkilendirilmesidir.
Konkistador (ispanyolca: conquistadores, "fatih"), 15. ve 19. yüzyıllar arasında Amerika'nın büyük bölümlerini istila edip ispanyol sömürgesinin egemenliği altına alan ispanyol askerlere, kâşiflere ve maceracılara verilen isimdir. Fatih anlamına gelir.
Bu terim yaygın olarak Brezilya'yı keşfeden ve istila eden Portekizliler için de kullanılmaktadır; fakat Portekizli "Konkistadorlar" "istilacılar/Müstevliler" için kullanılan doğru terim Bandeirantes'tir.
Bu terim yaygın olarak Brezilya'yı keşfeden ve istila eden Portekizliler için de kullanılmaktadır; fakat Portekizli "Konkistadorlar" "istilacılar/Müstevliler" için kullanılan doğru terim Bandeirantes'tir.
4. hükümdarı ıtzcoatl gayri meşru meydana gelmiştir.