bugün
- beyaz otomobil satın almak6
- 2026 dünya kupasında tutulan takım5
- idolün ünlünün bokunu yer misin4
- 2026 dünya kupası17
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu4
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- hoşgeldin pazartesi6
- ibrahim hacıosmanoğlu3
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar4
- senle sevişmedi diye birine küsmek3
- yer çekimine küsmek3
- ilk buluşmada sevgilisine mangal yakan erkek2
- karaağaç ev fiyatları2
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- spor sonrası pazularını öpmek2
- pazar günü aktiviteleri3
- netflix yasaklanmalıdır4
- ideal sevgilinin en önemli özelliği2
- bugün de meme atan olmaması7
- komşu gezegenlerdeki kira artışı2
- üç harfli bir mandalinanın anıları2
- yasa dışı bahis şebekesine operasyon2
- park etmek sanatı2
- paris te son tango3
- cuckold erkek5
- 2026 trans onur yürüyüşü3
- her sabah simit poğaça ile kahvaltı yapan insan5
- 22 yaşında kız 41 yaşında erkek ilişkisi4
- lahmacunu elle yiyen kız18
- ai analiz2
- kulak arkasını keselemek2
- benim kemiklerim iri2
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı5
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- iş yerinde yapması zevkli şeyler4
- olduğundan genç göstermek9
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- femboy erkeklere yürüyen dayılar3
- seksten sonra bira içmek5
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı6
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- ona bir şey söyle16
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı3
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır7
- morkstar2
- ciddi ilişki istemiyorum takılalım diyen kadın11
- ez te hezdikim6
- yaşlılığınız için insan biriktirin9
- sözlük kadınları5
- balkonu camla kaplatmak7
entry'ler (2821)
Uzun zamandır girmeyişimden mütevellit, görünümüyle beni bir hayli şaşırtan uygulama. Aslında kullanımı daha rahat olmuş.
Utanma durumu yok ama çevrimiçi kişi sayısını gördükçe ne olmuş buralara diyorum. 3-5 yazar var trollü. Birkaç tane eski yazar, kalanı da yeni nesil. Bunlar çeviriyor sözlüğü.
Entryler sohbet havasında ve gelişigüzel.. Denetimi de azaltmışlar herhalde. Eskiden de bozdu bozdu diyip gelirdik de. Şimdi gerçekten bir soğukluk var.
Bozuldu diyebileceğimiz bir sözlük kalmamış gibi.
Ama sıkılıp uğruyor insan arada.
T: bir durum.
Entryler sohbet havasında ve gelişigüzel.. Denetimi de azaltmışlar herhalde. Eskiden de bozdu bozdu diyip gelirdik de. Şimdi gerçekten bir soğukluk var.
Bozuldu diyebileceğimiz bir sözlük kalmamış gibi.
Ama sıkılıp uğruyor insan arada.
T: bir durum.
Görme engelli nicki nerden geliyor düşündürmüştür.
Sözlüğe her girişimde bi hal hatır sorduğum değerli yazarlardan. Kendisi de aynı ilgiyi gösterdiği için teşekkür ediyorum.
Ayrıca nicki ne olursa olsun benim için niçe kalacaktır.
iyi yazmaları olsun *
Ayrıca nicki ne olursa olsun benim için niçe kalacaktır.
iyi yazmaları olsun *
Kesinlikle merhaba değildir.
Ve türlü türlü numaralara başvuracağınıza net olun.
Ayrıca; kadın olsun erkek olsun. Sohbete girişinizde ne amaçla yazdığınızı belirtmek her zaman daha iyidir. Kimse sizin boş sohbetinizle ilgilenmek zorunda değil.
Ve türlü türlü numaralara başvuracağınıza net olun.
Ayrıca; kadın olsun erkek olsun. Sohbete girişinizde ne amaçla yazdığınızı belirtmek her zaman daha iyidir. Kimse sizin boş sohbetinizle ilgilenmek zorunda değil.
https://www.uludagsozluk.com/e/44682559/
Bu soruları soran insanları gerçekten anlayamıyorum. Troll demek istiyorum.
T: bir inanç.
Bu soruları soran insanları gerçekten anlayamıyorum. Troll demek istiyorum.
T: bir inanç.
Zevkli bir alandır.
Bilinmeyen terimleri akılda tutmayı kolaylaştırır, mantık yüklediğinden. Yeni bir dil gibidir benim için.
Bilinmeyen terimleri akılda tutmayı kolaylaştırır, mantık yüklediğinden. Yeni bir dil gibidir benim için.
Tanrı kavramının tanımı belli değildir. iyi, güçlü, kudretli, gücü her şeye yeten gibi tanımlar hep var olan inançlarla ortaya çıkmıştır.
Mesela kuran Tanrı'sı baz alınarak yapılan tanrı tanımında, Tanrının insani özellikler barındırdığını, sinirlenip öfkelendiğini veyahut sevgi dolu duygular taşıdığı aynı zamanda her şeye gücü yeten bir varlık olduğu söylenebilir.
Yunan tanrılarına bakarsak onların da insani özellikler barındırdığını ancak kısmi güçlerinin olduğunu söyleyebiliriz.
Deistler arasında bile farklı "tanrı" görüşleri mevcuttur.
Yani elimizde saf bir şekilde bakacağımız tanrı kavramı olmadığı deizme eleştiri yapılamaz.
Tabi kuranda anlatılan Allah'a biat edip de kurana inanmamak biraz absürt geliyor. O kitaplara inanmadan inandığın Tanrının Allah olduğunu nasıl düşündün? Diye sorarlar adama.
Başlatıcı güç, ilk enerji, enerjinin özü gibi şeylere tanrısallığı atfetmekten bahsediyordum deizm için.
T: bir inanç biçimi.
Edit:
"inandığın yaratıcı -ki biz ona allah diyoruz- şu âlemi niçin yaratmıştır? yani şu nakış nakış süslenmiş kuşlar, kelebekler, çiçekler, ağaçlar ve diğer bütün varlıklar niçin yaratılmıştır?.."
Hala bu soruları soruyorsanız bir problem var demektir. Dünyanın bu kadar toz pembe olduğunu mu düşünüyorsunuz gerçekten?
Edit 2: entryde belirtmedim ama "tanrı" ile "yaratıcı" kelimesi aynı anlama gelmez.
Mesela kuran Tanrı'sı baz alınarak yapılan tanrı tanımında, Tanrının insani özellikler barındırdığını, sinirlenip öfkelendiğini veyahut sevgi dolu duygular taşıdığı aynı zamanda her şeye gücü yeten bir varlık olduğu söylenebilir.
Yunan tanrılarına bakarsak onların da insani özellikler barındırdığını ancak kısmi güçlerinin olduğunu söyleyebiliriz.
Deistler arasında bile farklı "tanrı" görüşleri mevcuttur.
Yani elimizde saf bir şekilde bakacağımız tanrı kavramı olmadığı deizme eleştiri yapılamaz.
Tabi kuranda anlatılan Allah'a biat edip de kurana inanmamak biraz absürt geliyor. O kitaplara inanmadan inandığın Tanrının Allah olduğunu nasıl düşündün? Diye sorarlar adama.
Başlatıcı güç, ilk enerji, enerjinin özü gibi şeylere tanrısallığı atfetmekten bahsediyordum deizm için.
T: bir inanç biçimi.
Edit:
"inandığın yaratıcı -ki biz ona allah diyoruz- şu âlemi niçin yaratmıştır? yani şu nakış nakış süslenmiş kuşlar, kelebekler, çiçekler, ağaçlar ve diğer bütün varlıklar niçin yaratılmıştır?.."
Hala bu soruları soruyorsanız bir problem var demektir. Dünyanın bu kadar toz pembe olduğunu mu düşünüyorsunuz gerçekten?
Edit 2: entryde belirtmedim ama "tanrı" ile "yaratıcı" kelimesi aynı anlama gelmez.
Doğru önerme.
Din sorgulanmaz. "ya varsa?, acaba?..." gibi düşünceler bile dinden çıkmak için yeterlidir. Düşünmek diye bir şey yoktur. Söylenen ne olursa olsun sorgulamadan inanmak gerekir.
Din sorgulanmaz. "ya varsa?, acaba?..." gibi düşünceler bile dinden çıkmak için yeterlidir. Düşünmek diye bir şey yoktur. Söylenen ne olursa olsun sorgulamadan inanmak gerekir.
herkese hitap etmez.
severlerinin bile bir kısmı kırmızı çizgilere sahipken, kimileri için sınırı olmayan bir dünyadır.
severlerinin bile bir kısmı kırmızı çizgilere sahipken, kimileri için sınırı olmayan bir dünyadır.
https://m.youtube.com/watch?v=R7E0mAsX_pc
Dinlerken, melodisinin eskiden konuştuğum, değerli bir yazarın bana atmış olduğu parçayı anımsatması...
https://m.youtube.com/watch?v=jilyLyGOINk&t=137s
Ve geçmiş günlerin zihnimden film şeridi misali geçişi, varoluşsal sorgulamalar, yıpranmışlık ve yaşlanmışlık hissi..
Geceleri gel. Belki sarılırım.
Dinlerken, melodisinin eskiden konuştuğum, değerli bir yazarın bana atmış olduğu parçayı anımsatması...
https://m.youtube.com/watch?v=jilyLyGOINk&t=137s
Ve geçmiş günlerin zihnimden film şeridi misali geçişi, varoluşsal sorgulamalar, yıpranmışlık ve yaşlanmışlık hissi..
Geceleri gel. Belki sarılırım.
Bir dine inanıp da o dinin emirlerini yerine getirmiyorsanız, bu; o dine pek de güvenmediğiniz anlamına geliyor.
havalı olma ayağına "ben satanistim ehehe" diyenler dışında olması gerekendir (aslında bu her inanç için geçerlidir). Tabi uçuk düşünce tarzları da var ama antik inanışlarda (mısır, yunan vb.) zaten sıklıkla karşımıza çıkan bir özellik bu. -ki şu anda yaygın olarak gördüğümüz ibrahimi dinlerde de uçuk şeylere rastlamak mümkün.
ed: umarım satanistleri hala kedi kesen, bakire kurban eden insanlar diye bilenler yoktur...
ed: umarım satanistleri hala kedi kesen, bakire kurban eden insanlar diye bilenler yoktur...
Bu muhtemelen fark ettiğiniz ve sorguladığınız ilginç bir sorudur: Birçok hayvan öldüğünde, kasları kasıldığı için uzuvları genelde dışarıda kalacak şekilde katılaşırlar; hatta fosillerde bile bunu görürüz. Yani çoğunlukla hayvanlar öldüklerinde bacakları ve kolları açıktır. Ama örümcekler öldüğünde, tam tersine, top gibi olurlar. Bütün bacakları karınlarına çekilmiş halde kalırlar. Neden?
Aslında sorunun cevabı basittir: Örümceklerin 8 bacağında bulunan fleksör kaslar, bacakları kasarak içe doğru çeker. Ancak bacakların hepsinde, aynı bacakları geriye doğru kasacak ve dolayısıyla dışarı açacak ekstensör kaslar bulunmamaktadır. Bu sebeple örümcekler bacaklarını uzatarak dışa doğru açmak için kan basıncından faydalanır. Tıpkı uyarılan bir penisin hızla kan ile dolarak şişmesi gibi, örümceklerin bacakları da dışa açılmaları gerektiğinde hızla kanla dolar ve gerilerek dışarı uzar.
Öldüklerinde top halini almalarının nedeni de tam olarak budur. Dışarı açılan kasları olmayan örümceklerin bacakları ölüm sonrasında kasılarak dışarı doğru açılamaz. içe doğru büküp kapatacak olan kaslar ise kasılır ve bu nedenle örümcek bacaklarını toplayarak top halini alır.
Aslında sorunun cevabı basittir: Örümceklerin 8 bacağında bulunan fleksör kaslar, bacakları kasarak içe doğru çeker. Ancak bacakların hepsinde, aynı bacakları geriye doğru kasacak ve dolayısıyla dışarı açacak ekstensör kaslar bulunmamaktadır. Bu sebeple örümcekler bacaklarını uzatarak dışa doğru açmak için kan basıncından faydalanır. Tıpkı uyarılan bir penisin hızla kan ile dolarak şişmesi gibi, örümceklerin bacakları da dışa açılmaları gerektiğinde hızla kanla dolar ve gerilerek dışarı uzar.
Öldüklerinde top halini almalarının nedeni de tam olarak budur. Dışarı açılan kasları olmayan örümceklerin bacakları ölüm sonrasında kasılarak dışarı doğru açılamaz. içe doğru büküp kapatacak olan kaslar ise kasılır ve bu nedenle örümcek bacaklarını toplayarak top halini alır.
antik yunanca; hieroglyphiká (ἱερογλυφικά): hierós (ἱερός) kutsal + glýphō (γλύφω) hakketmek, oyarak yazmak kelimelerinden meydana gelmiştir.
Mısır hiyerogliflerinde çok sayıda (700 kadar) sembol kullanılırdı. Bu nedenle okuma yazma oranı çok düşüktü. Hatta bu yazıyı okuyabilmek ve yazabilmek için uzun yıllar süren bir eğitim almak gerekiyordu. Bu nedenle sadece yazı yazmak üzerine uzmanlaşan ve yazıcı olarak nitelendirilen insanlar, ayrı bir meslek grubunu oluşturan ya da sanatçı olarak görülen bir topluluk haline gelmişlerdi.
Yazılar soldan sağa, sağdan sola ya da yukarıdan aşağıya doğru yazılabiliyordu. Yazının nasıl yazıldığını ve nasıl okunacağını anlamak için sembollerde kullanılan hayvanların ya da insanların yüzlerinin yönüne bakmak gerekiyor. sağa bakıyorlarsa sağdan sola, sola bakıyorlarsa soldan sağa okunur.
Ek: Mısır'da hiyeroglif, resmi yazışmalarda kullanılmaya devam ederken, daha hızlı yazmak için geliştirilen hieratik, birer resim olan harfleri daha basitleştirip sembolleştirerek yazmayı ve okumayı kolaylaştırıyormuş. yönetimle ilgili özel yazılarda kullanılmıştır. (hieratikos = papaz gibi)
Yazmak ve okumak Mısır halkı için normal bir olay olmaya başladıkça, hieratik’in daha da basitleştirilmiş hali olan “demotik” ortaya çıkmış. Halk günlük yaşamında bunu kullanmıştır. (demos:halk)
edit: Bilgi içerikli entry girmek de suç olmuş. siz cahil kalın.
Mısır hiyerogliflerinde çok sayıda (700 kadar) sembol kullanılırdı. Bu nedenle okuma yazma oranı çok düşüktü. Hatta bu yazıyı okuyabilmek ve yazabilmek için uzun yıllar süren bir eğitim almak gerekiyordu. Bu nedenle sadece yazı yazmak üzerine uzmanlaşan ve yazıcı olarak nitelendirilen insanlar, ayrı bir meslek grubunu oluşturan ya da sanatçı olarak görülen bir topluluk haline gelmişlerdi.
Yazılar soldan sağa, sağdan sola ya da yukarıdan aşağıya doğru yazılabiliyordu. Yazının nasıl yazıldığını ve nasıl okunacağını anlamak için sembollerde kullanılan hayvanların ya da insanların yüzlerinin yönüne bakmak gerekiyor. sağa bakıyorlarsa sağdan sola, sola bakıyorlarsa soldan sağa okunur.
Ek: Mısır'da hiyeroglif, resmi yazışmalarda kullanılmaya devam ederken, daha hızlı yazmak için geliştirilen hieratik, birer resim olan harfleri daha basitleştirip sembolleştirerek yazmayı ve okumayı kolaylaştırıyormuş. yönetimle ilgili özel yazılarda kullanılmıştır. (hieratikos = papaz gibi)
Yazmak ve okumak Mısır halkı için normal bir olay olmaya başladıkça, hieratik’in daha da basitleştirilmiş hali olan “demotik” ortaya çıkmış. Halk günlük yaşamında bunu kullanmıştır. (demos:halk)
edit: Bilgi içerikli entry girmek de suç olmuş. siz cahil kalın.
12.30'da uyudum 4.30'da uyandım. sabahlamanın da tadı başkadır ama arada farklılık lazım.
yıldızları ve diğer gök cisimlerini tanrısallaştırıp tapınma veya tanrıların göksel cisimlerle ilişkilendirilmesidir.
Konkistador (ispanyolca: conquistadores, "fatih"), 15. ve 19. yüzyıllar arasında Amerika'nın büyük bölümlerini istila edip ispanyol sömürgesinin egemenliği altına alan ispanyol askerlere, kâşiflere ve maceracılara verilen isimdir. Fatih anlamına gelir.
Bu terim yaygın olarak Brezilya'yı keşfeden ve istila eden Portekizliler için de kullanılmaktadır; fakat Portekizli "Konkistadorlar" "istilacılar/Müstevliler" için kullanılan doğru terim Bandeirantes'tir.
Bu terim yaygın olarak Brezilya'yı keşfeden ve istila eden Portekizliler için de kullanılmaktadır; fakat Portekizli "Konkistadorlar" "istilacılar/Müstevliler" için kullanılan doğru terim Bandeirantes'tir.
4. hükümdarı ıtzcoatl gayri meşru meydana gelmiştir.