bugün

entry'ler (36)

plautus

düşüncenin kolaylıkla ifade edilemediği roma döneminde, seyircinin de sahnede konuşan adamlar görmek istememesinin de yardımıyla olay dizisini, dolayısıyla entrikayı yaratmış, tiyatro dünyasına faydalı olmuş kişidir.

atatürk e hakaret etmek şerefsizliktir

bir eyleme şerefsizlik atfederek şerefliliğini kanıtlayamayacak insanların boşuna çabasıdır. atatürke hakaret etmek doğru bir şey değilse de hakaret eden şerefsizdir demek o raddede küçülmek, gereksiz yere kahvehane ağzına bürünüp iki paralık olmaktır. atatürk sizin babanızın malı değildir. atatürk ismi, yasalarla korunan, hakkında yapılan hakaret düzeyine varan söylemlerin cezai yaptırımı olan bir isimdir. toplumsal kanaat adı altında sergilediğiniz bu tavır, madımak otelini yakanlarınkinden, maraşı kana bulayanlarınkinden farklı değildir.

kendi kendinize gelin güvey olup triplere gireceğinize varsa bir cezai durumu şikayet etmeniz bir vatandaş olarak sorumluluğunuzu yerine getirmenize yeter de artar bile. ha cezai yaptırımı yoksa düşünce kirliliğinden başka bir şey değilsiniz.

bir şey değil boşu boşuna kendinizi yoruyorsunuz...

süleyman nazif

demiştir ki;

sağlığında nice ehl-i hünerin bir tutam tuz da yoktur aşında
önce öldürürler adamı açlıktan, sonra türbe yaptırırlar başında

kazancı bedih

dikkat ettim, gazellerinde uzun havalarında felsefi bir söylem var. "tükendi nakti ömrüm dilde sermayem bir ah kaldı" bunu anlamak için kafa yoruyor insan. telaffuz edilen duyguya sermaye gözüyle bakmak, bu anlamda sahiplenmek çok enteresan bir yüreğin harcı. ben dünyayı böyle algılasam başka bir şey istemem hayattan.

insan olmaya geldim

çok derinlikli bir felsefesi olan efsane türküdür.

düşünce özgürlüğü

saygı, hakaret sınırı gibi ultra demagojik kavramların kuranderinde ayakta durmaya çalışan bir ip cambazıdır. kendini insan tarafından var edilen ve sınırları belli olmayan değer yargılarından kurtarmadıkça tekrar tekrar düşer, yeniden ipe tırmanır. sonsuza kadar da böyle olacaktır.

aristoteles

bu kadar çok çeşitli konuda eser veren bir düşünce adamı gelmemiştir dünyaya. sanattan biyolojiye mantıktan sosyolojiye her şeyi merak etmiş adam.

diyalektik

karşıtların birliğidir. acı olmayınca tatlı da olmaz düşüncesi diyalektik bir düşüncedir örneğin.

allah

sosyal-tarihsel olarak ihtiyaç duyulup uydurulmuş bir figür olduğu halde gene de kimsesizler kimsesidir. üstünde yorgan olmadan ölen adamın adını andığı tek kişidir. tutunulan daldır. ihtiyaç duymamak psikolojik açıdan ele almayı kolaylaştırıyor da her şeyden çok ihtiyacı olan için çok başka bir şeydir.

friedrich wilhelm nietzsche

"güçlü dinler uzun dönemlerin ötesinde belli bir kültür derecesini taşlaştırırlar ve hala gür bir şekilde yeşermek isteyen her şeyi acımasız bir orakla biçerler" demiş insandır.

vay amına koyayım...

ufuk uras

"vesayet rejiminin en büyük başarısı, türkiye’de askeri vesayet rejiminin olmadığını bazı solculara söyletebilmesidir." diyen kişidir.

kemalistler metrobüse binmesin kampanyası

atatürkü sevmeyenlerin uçağa binmemesini gerektiren mantıktır. türk hava kurumunun kurucusu atatürktür. aklıma gelmişken tren de kullanmak yok, ona göre.

türk insanının kurana bakış açısı

okuyanı çok bir sikim anlamış gibi okumayanı hor görülür memleketimizde. ha okuyan da artistlik yapmaktan geri durmaz asla.

sanki cin ali, okuyan zırt diye anlıyor hemen. her bir cümlesinin altında bir sürü anlam var onun. gizli anlamları kast etmiyorum, neden hangi koşullarda neye yönelik söylendiğiyle ilgili söylüyorum. okumayan zaten okumamış, okuyan arapçasını okumuş, az kasan türkçesini de okumuş anlamamış, okudun okumadın yarış yapılıyor.

kuranı sadece teorisyenler okuyacak diye bir şey yok tamam ama benim rastladığım az akıl fikir yürüterek okuyan herkes ateist. ne şimdi bu?

yaran olaylar

burger kingde sipariş verirken 11-12 yaşlarında iki tane piçin kapıdan girip kollarını açarak "mc donalds gibisi yooooook" diye bağırıp kaçması.

ilk dinsel deneyim

babanın kulağa okuduğu ezan olabilir teknik olarak.

kıyamete inanan bir güruhla aynı havayı solumak

belki de ilahi dinlerin tümünün gerçekte kast ettiğinin insanların dünyanın sonunu getireceği olduğunun farkında olmayan, herkesi kendi annesi babası gibi kıt sanan insanların rahatsız olduğu durumdur. aslanım, din nedir insan neden din denen şeyi üretmiştir, dinin üzerinde ısrarla durduğu kavramlar bilimsel olarak nelere tekabül eder bir irdele, sosyolojik olarak çarpılacaksın. sen herkesi gerizekalı, dini de gökten bir anda indirilmiş bir şey sanarsan seninle anlaşamayız biz... din bence son derece kofti bir şeydir ama gökten bir anda inmemiştir. eşşek kadar kültür tarihi var. sakin ol. insanlık tarihinin en akıllı ferdi sen değilsin. sen mevlanadan daha mı akıllısın amına koyayım?

60

çok fazla böleni olduğu için zaman ölçmede kullanılan sayıdır. 1-2-3-4-5-6-10-12-15-20-30-60 sayılarına tam bölünür. her türlü işlevseldir.

miracle

arapçadaki "miraç" sözcüğünden, daha doğrusu miraç olayından gelmekte olan kelime.

dersim

gümüşhane ile komşuluğundan, gümüşhanenin(adı üstünde) gümüş kenti oluşundan gümüş kapısı manasında der-sim ismi almış olan şehirdir.

bertolt brecht

carrar ananın silahları isminde dramatik yapıda bir oyun yazmış olan epik tiyatronun kurucusu. politik tiyatro yapan herkesin gıpta ettiği ancak binde birine ulaşamadığı büyük adam.