bugün
- velvet27
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- uludağ sözlük kızları tam bir sazandır4
- dincilerin ingiltere sevdası5
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek4
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı6
- kemalist dünya19
- sözlük yazarlarının yemek menüleri4
- bir gecede cahil kaldık5
- herzevekil'in biraz şey olması5
- sözlük yazarlarının kombinleri10
- hoşlanılan kızla ağaçtan erik yemek3
- maklube3
- sözlüğün en şey yazarı2
- hızlı para kazanmanın yolları14
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- akplilerin akpye oy verme nedenleri3
- sedat pekmez14
- midas2
- birader yazar olmak13
- yazarların ilk kedileri2
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası7
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim5
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- merhabalar biraderler2
- kahve içmek2
- sıcaktan ağlamak2
- allah9
- dilovası katliamı konuşulurken akp'lilerin gülmesi6
- canımın sürekli hamburger çekmesi5
- galatasaray lobisi9
- bakir erkek istiyoruz kampanyası4
- chp kemalist değil sosyal demokrat bir partidir2
- aile evinde yaşamak7
- üniversitelerin gereksiz olması9
- türkiyede açık hava genelevi gibi6
- cemevinde hain kemal sloganları8
- duş almak2
- adana kızları2
- etliye sütlüye karışmayan yazarlar2
- özelden bir hanım yazar tarafından zorbalanmak2
- evlenene kadar sadece anal yapan kız3
- 2026 dünya kupası24
- cik cik vs bik bik3
- futbol19
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- millileri eleştiren kemalistlerin sus pus olması6
- macron sabah koşusu yapacak diye park kapatmak6
- sigmund freud'un koltuğu4
- Kıbrıs'ın en iyi şeftali kebapcısı olarak bilinir. Lokantası Lefkoşe'dedir. Lokantasını Lefkoşa'nın Venedik hisarlarının güneydoğu kenarına asılmış bir balkon saksısı gibi yapılandırmıştır.
- Bisiklet üzerinde sandviç satmakla başlayan iş hayatındaki yılların erozyonuna karşın, 2013 yılında 72 yaşında olmasına rağmen, her zamanki gibi ocak başında yine o duruyor; müşterilere selam verip isteklerini o soruyordu.
- Ona göre, kebabın lezzeti kömürün üzerinde kalış zamanı ile birebir doğru orantılıdır. Ama ne bir saniye fazla ne de bir saniye eksik! Bunu da yalnız kendisi yapabilir.
- Saffet Anibal'ın lokantasının üzerindeki tabelada 'ANiBAL LOKANTASI' yazıyor. Tabelanın sağ köşesinde de bir fil resmi var. Ünlü Kartacalı Komutan Anibal (Aslı Hannibal) M.Ö.III. yüzyılda binlerce fil ile güçlendirilmiş ordusu ile Kuzey Afrika'daki ülkesinden hareket ederek zaferlerle Roma kapılarına kadar dayanmıştı. Saffet Anibal da lokantasının tabelasına simge olarak dansözü değil de, Kartaca'nın fillerini resmetmeyi daha uygun gördü.
- Yemekleri için ise, "tüm kebaplarım güzeldir ama şeftali kebabım çok meşhurdur" der. Anibal'ın menüsü çok kısadır ama tüm kebap çeşitlerinde şahsına has özellikleri vardır. Turşuları, yoğurdu, salatası da hep özeldir.
- Saffet Anibal tatil yapmayı sever. Zaman zaman da sağlık nedenleri ile lokantasını yılın bazı aylarında, uzun süreler kapatır. Ekonominin kuralıdır. Böyle durumlarda işyerleri müşterilerini kaybederler. Ama Anibal birkaç ay ara verdikten sonra gelir, lokantasını açar ve ilk günden dolu dolu çalışmaya başlar. Hem de ilansız ve reklamsız. Sanki de müşterilerinin gözleri yolda onun işyerini açmasını beklemişler!..
- Aralık 1963'te Rumların Kıbrıslı Türklere karşı 'AKRiTAS' isimli soykırım planını uygulamaya başladıkları gün Saffet Anibal'ın arabası Rum polisleri tarafından makineli tüfeklerle taranır. Sonuçta iki arkadaşı şehit olur, kendisi de ağır yaralanır. Bu olay için her zaman, "Ben malul gaziyim ama Devlet'ten hiçbir yardım istemedim" der. Bu sözleri hep gururla söyler.
Kaynak: http://www.kibrisgazetesi...a.php?col=78&art=5246
- Bisiklet üzerinde sandviç satmakla başlayan iş hayatındaki yılların erozyonuna karşın, 2013 yılında 72 yaşında olmasına rağmen, her zamanki gibi ocak başında yine o duruyor; müşterilere selam verip isteklerini o soruyordu.
- Ona göre, kebabın lezzeti kömürün üzerinde kalış zamanı ile birebir doğru orantılıdır. Ama ne bir saniye fazla ne de bir saniye eksik! Bunu da yalnız kendisi yapabilir.
- Saffet Anibal'ın lokantasının üzerindeki tabelada 'ANiBAL LOKANTASI' yazıyor. Tabelanın sağ köşesinde de bir fil resmi var. Ünlü Kartacalı Komutan Anibal (Aslı Hannibal) M.Ö.III. yüzyılda binlerce fil ile güçlendirilmiş ordusu ile Kuzey Afrika'daki ülkesinden hareket ederek zaferlerle Roma kapılarına kadar dayanmıştı. Saffet Anibal da lokantasının tabelasına simge olarak dansözü değil de, Kartaca'nın fillerini resmetmeyi daha uygun gördü.
- Yemekleri için ise, "tüm kebaplarım güzeldir ama şeftali kebabım çok meşhurdur" der. Anibal'ın menüsü çok kısadır ama tüm kebap çeşitlerinde şahsına has özellikleri vardır. Turşuları, yoğurdu, salatası da hep özeldir.
- Saffet Anibal tatil yapmayı sever. Zaman zaman da sağlık nedenleri ile lokantasını yılın bazı aylarında, uzun süreler kapatır. Ekonominin kuralıdır. Böyle durumlarda işyerleri müşterilerini kaybederler. Ama Anibal birkaç ay ara verdikten sonra gelir, lokantasını açar ve ilk günden dolu dolu çalışmaya başlar. Hem de ilansız ve reklamsız. Sanki de müşterilerinin gözleri yolda onun işyerini açmasını beklemişler!..
- Aralık 1963'te Rumların Kıbrıslı Türklere karşı 'AKRiTAS' isimli soykırım planını uygulamaya başladıkları gün Saffet Anibal'ın arabası Rum polisleri tarafından makineli tüfeklerle taranır. Sonuçta iki arkadaşı şehit olur, kendisi de ağır yaralanır. Bu olay için her zaman, "Ben malul gaziyim ama Devlet'ten hiçbir yardım istemedim" der. Bu sözleri hep gururla söyler.
Kaynak: http://www.kibrisgazetesi...a.php?col=78&art=5246
Lokantanın sahibi Saffet Anibal, 2013 itibariyle 72 yaşındadır ve halen işinin başındadır. 'Hanımım' ve 'Beyim' gibi ifadeler kullanır. Çok şirin bir amcamızdır.
Böbrek zarına sarılmış, baharatlı ve maydanozlu bir kıyma harcı ızgarada pişiriliyor. Derler ki en güzel Şeftali Kebabı Lefkoşa'da Anibal Restaurant'tadır.
Böbrek zarına sarılmış, baharatlı ve maydanozlu bir kıyma harcı ızgarada pişiriliyor. Derler ki en güzel Şeftali Kebabı Lefkoşa'da Anibal Restaurant'tadır.
Saffet Anibalın 1958de veresiye aldığı ve müzeye koymaya hazırlandığı ilk ekmek teknesi olan bisikleti, restoranın avlusundan çalınmış.
http://www.kibrisgazetesi...5408/PageName/Ic_Haberler
http://www.kibrisgazetesi...5408/PageName/Ic_Haberler
Hakkında şöyle de yazılmış:
-------------------------
Türk kesimindeki eski Lefkoşanın eskiden Bayrak Radyosu gibi, Saray Otel, Saffet Anibal gibi simgeleşmiş bir takım köşeleri vardı.
Anibal, Çağlayanın ara sokaklarındaki avuç içi kadar lokantasında nefis Kıbrıs mezeleri ve inanılmaz lezzette kebap çeşitleri sunardı.
Şimdi sokağın başındaki surların üzerine çıkmış.
Hem sur üzerini zevksiz bir pleksiglass-alüminyum karışımı gecekondu ile çirkinleştirmiş, hem de mutfağını Arap damağına teslim etmiş.
Şimdi Anibal müziği ve ambiyansı ile üçüncü sınıf bir varoş restaurantı.
Biz gittiğimizde pis kılıklı iki rum motosikletçi bağıra çağıra konuşuyorlardı. Daha fazla bağırmaya başladık. Kalkıp gittiler masalarından.
Bir başka simge, Saray Oteldi.
---------------
Yazan: http://www.orkun.com.tr/a...VJDWIFTB8/XB/Z,ATFDP*LOSI
-------------------------
Türk kesimindeki eski Lefkoşanın eskiden Bayrak Radyosu gibi, Saray Otel, Saffet Anibal gibi simgeleşmiş bir takım köşeleri vardı.
Anibal, Çağlayanın ara sokaklarındaki avuç içi kadar lokantasında nefis Kıbrıs mezeleri ve inanılmaz lezzette kebap çeşitleri sunardı.
Şimdi sokağın başındaki surların üzerine çıkmış.
Hem sur üzerini zevksiz bir pleksiglass-alüminyum karışımı gecekondu ile çirkinleştirmiş, hem de mutfağını Arap damağına teslim etmiş.
Şimdi Anibal müziği ve ambiyansı ile üçüncü sınıf bir varoş restaurantı.
Biz gittiğimizde pis kılıklı iki rum motosikletçi bağıra çağıra konuşuyorlardı. Daha fazla bağırmaya başladık. Kalkıp gittiler masalarından.
Bir başka simge, Saray Oteldi.
---------------
Yazan: http://www.orkun.com.tr/a...VJDWIFTB8/XB/Z,ATFDP*LOSI
Kendisini ocak başında şeftali kebabı yaparken görmek isterseniz: görsel
Hiç okula gitmedim diyor Saffet Anibal ve hemen şunu ekliyor:
Ama herkesten çok hesabım, kitabım var...
http://haberkibris.com/4af3b343-2011_10_22.html
Ama herkesten çok hesabım, kitabım var...
http://haberkibris.com/4af3b343-2011_10_22.html
Avrupanın hemen hemen bütün ülkelerinde, Orta Doğuya, Uzak Doğuya sayısız seyahatler yapmış.
Türkiyede, Yalovada ev almış. Depremde canını zor kurtarmış.
http://haberkibris.com/4af3b343-2011_10_22.html
Türkiyede, Yalovada ev almış. Depremde canını zor kurtarmış.
http://haberkibris.com/4af3b343-2011_10_22.html
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar