bugün
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor9
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- kemalistler5
- 2030 larda robotların aktif rol oynayacak olması3
- şu an ihtiyacım var dediğin şey5
- demet evgar6
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
- curaçao fildişi sahili maçı saat 23 te trt spor da3
- kes lan mal2
- dinleri masonlar kontrol ediyor2
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı3
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler9
- kürtler 13 000 yıldır anadoluda yaşıyor4
- berhan şimşek'in chp seçmenine sövmesi3
- hızlı para kazanmanın yolları12
- evde kaş bıyık alımı3
- daveigh chase3
- abd'nin kaan'a motor satışına izin vermesi2
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- am okşama4
- venezuela3
- yazarların imza parfümleri14
- kadir mısıroğlu'nun soyu2
- türk kızı egosu6
- anın fotoğrafı3
- alan greenspan2
- türkiye abd maçı saat 5 te trt 1 de2
- vajinizm3
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- backrooms2
- türk erkeği egosu4
- imdat arkadaşlar4
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- erkekler neden az yaşar10
- m uludagsozluk com da görsel yüklenmeme sorunu4
- güzel huylu kezo4
- bir insanı sevmek12
- 2026 dünya kupası22
- futbol fanatiklerinin birer aptal olması4
- omuzda teyp ile dolaşılan karanlık yıllar2
- akla gelen her başlığı açamamak2
- tramer kaydı olan kız4
- zaman baba zaman anne zaman çocuk3
- mutluluğun fark edilmemesi9
- kürt mimarisi2
- dünya11
- fesli kadir'e üstat diyen islamcı2
- pkk nasıl biter5
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- milletin anasına küfretmek2
k harfinin yerine kullanılan harf.
türkçe karakterlerin arasına girmesinin engellenmesi gerekiği ingiliz alfabesinden bir harf. hem biçimsel olarak hem de okunuş olarak çok itici durmakta. buna artık bir son yahu.
(bkz: oyuncaq bebuq)
(bkz: oyuncaq bebuq)
emoların onsuz asla yapamadıkları harf.
emolar tarafından asla büyük yazılmayan harftir. k harfi yerine kullanılır bazen.
gıcık bi harftir. aslında 'o' dur fakat anlamsız bi kuyrukla şekil değiştirmeye çalışıyodur.
abc mize atatürk'ün istegi ile girmedigi rivayet edilir.
tez ise sudur;
kemal yazilirken kef kullanilir, kuran yazilirken ise kaf kullanilir. yani kef in ardindan ince sesli, kaf in ardindan ise kalin sesli kurali. bu bakimdan atatürk, kemal kef ile yazildigi icin ve karsiliği K harfi oldugundan bunu tercih etmis.
tipki ecnebilerin kur'an i Qur'an olarak yazmasi gibi.
not: tabiki bunlar rivayetler. gerceklik payi ne kadar bilmiyorum.
tez ise sudur;
kemal yazilirken kef kullanilir, kuran yazilirken ise kaf kullanilir. yani kef in ardindan ince sesli, kaf in ardindan ise kalin sesli kurali. bu bakimdan atatürk, kemal kef ile yazildigi icin ve karsiliği K harfi oldugundan bunu tercih etmis.
tipki ecnebilerin kur'an i Qur'an olarak yazmasi gibi.
not: tabiki bunlar rivayetler. gerceklik payi ne kadar bilmiyorum.
asaletin harfidir.
hiç sevmediğim harftir. g nin yarım kalmışı.
emocada her kelimenin içine mutlaka sokulabilen bir sözcük.
azerbaycanda latinalfabesine geçildikten sonra "k" harfi yerine kullanılan ses
g harfine yazık olan harftir. *
"ku" şeklinde okunan harftir.
zaten kullandığımız bir dildir. mesela 'kasım' değil aslında dilde 'qasım' diye okuruz.. uygur türkleri alfabesinde olan bir harftir: http://tr.wikipedia.org/wiki/Eski_Uygur_alfabesi . azerbaycan alfabesin de yer alır. türkmen alfabesinde bulunmaz q, bilindiği kadarıyla..
türkçe vurgu dilidir daha çok. türkçe nin gelişmesi için q türkçe de olmasa da alınmasında sakınca görmüyorum.. tabi ki türkçe yi de korumak lazım. türki cumhuriyetlerle ortak alfabe de önemlidir.
zaten mevcut alfabeler etkileşimden gelişmişlerdir. mesela ticaret yoluyla falan, dil öğrenilmiştir. geçiş olmuştur harf, kelime olarak...
türkçe vurgu dilidir daha çok. türkçe nin gelişmesi için q türkçe de olmasa da alınmasında sakınca görmüyorum.. tabi ki türkçe yi de korumak lazım. türki cumhuriyetlerle ortak alfabe de önemlidir.
zaten mevcut alfabeler etkileşimden gelişmişlerdir. mesela ticaret yoluyla falan, dil öğrenilmiştir. geçiş olmuştur harf, kelime olarak...
arnavutçada da vardır.
Ç olarak okunur.
Ç olarak okunur.
Malesef ergenlik dönemini uzatmalı yaşayan gençler bolca kullanır .
evet. bence de türkçe'de bulunması gereken bir harftir. bu şekilde kalın k-ince k ayrımı daha iyi yapılabilir. mesela:
qar: bir yağış çeşidi.
kar: kazanç.
qar: bir yağış çeşidi.
kar: kazanç.
gariptir. yani Türkçe de q harfiyle seslendirdiğimiz hiç bi ses yok. bebeğim derken yumuşak g kullanıyoruz lan. q ne alaka? aşkım derken k kullanıyosun bak ne kadar açık, niye oraya q yerleştiriyosun? hayır neden ya nedennnn? he bi de üniversiteye gelmesine rağmen hala bunu kullanmaktan vazgeçemeyen arkadaşlarım var. karşılaşınca ardıma bile bakmadan uzaklaşıyorum.
Emoların vazgeçilmezidir.
fransızcayı güzelleştiren harftir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar