bugün
- chp den akp'ye jet geçiş2
- müşriklerin esasında putlara tapmaması3
- gece 23'ten sonra sözlüğe giren erkek10
- meme mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı15
- klimasız arabayla uzun yol gitmek7
- falıma bakmak isteyen var mı7
- manipülasyon nasil önlenir5
- para mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı16
- erkek aldatabilir ama kadın aldatamaz14
- kadınlar neden aldatır17
- eski uludağ sözlük ortamı7
- 23 haziran 2026 portekiz özbekistan maçı12
- allah bu yahudilerin belası versin3
- erkek erkeğe açık oylaşmak7
- online yazarlar8
- 1 euro 52 93 tl2
- lip balm kullanan erkek6
- sedat pekmez18
- dating app kültürü ve değişen cinsellik algısı6
- burç saçmalığı6
- ben abaza değilim testosteronum yüksek diyen erkek6
- devşirmelik makamı13
- 23 haziran 2026 ingiltere gana maçı3
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti11
- aldım kabul ettim6
- nofap6
- tarot falına inanan salak8
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle27
- 0 0 75
- kadıköydeki tuhaf tipler4
- dont fuck with me tony4
- instagram çökünce sözlüğe sarmak3
- geceye şarkı bırak3
- lionel messi11
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba9
- cut the crap4
- gratiste indirim kovalayan erkek3
- toplu taşıma aracı2
- biz arap değiliz biz türk üz8
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması19
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
- diamond bosphoruss denen yazar7
- kabullenince huzur veren gerçekler9
- her türk kızını türbanlı zanneden gavur8
- kültür mantarı ve değişen mantar algısı3
- profiline kendi resmini koyan yazarın asıl amacı8
- askerlik9
- tekerlek kaşar4
- ayrılığın 7 aşaması2
- 2026 dünya kupası15
k harfinin yerine kullanılan harf.
türkçe karakterlerin arasına girmesinin engellenmesi gerekiği ingiliz alfabesinden bir harf. hem biçimsel olarak hem de okunuş olarak çok itici durmakta. buna artık bir son yahu.
(bkz: oyuncaq bebuq)
(bkz: oyuncaq bebuq)
emoların onsuz asla yapamadıkları harf.
emolar tarafından asla büyük yazılmayan harftir. k harfi yerine kullanılır bazen.
gıcık bi harftir. aslında 'o' dur fakat anlamsız bi kuyrukla şekil değiştirmeye çalışıyodur.
abc mize atatürk'ün istegi ile girmedigi rivayet edilir.
tez ise sudur;
kemal yazilirken kef kullanilir, kuran yazilirken ise kaf kullanilir. yani kef in ardindan ince sesli, kaf in ardindan ise kalin sesli kurali. bu bakimdan atatürk, kemal kef ile yazildigi icin ve karsiliği K harfi oldugundan bunu tercih etmis.
tipki ecnebilerin kur'an i Qur'an olarak yazmasi gibi.
not: tabiki bunlar rivayetler. gerceklik payi ne kadar bilmiyorum.
tez ise sudur;
kemal yazilirken kef kullanilir, kuran yazilirken ise kaf kullanilir. yani kef in ardindan ince sesli, kaf in ardindan ise kalin sesli kurali. bu bakimdan atatürk, kemal kef ile yazildigi icin ve karsiliği K harfi oldugundan bunu tercih etmis.
tipki ecnebilerin kur'an i Qur'an olarak yazmasi gibi.
not: tabiki bunlar rivayetler. gerceklik payi ne kadar bilmiyorum.
asaletin harfidir.
hiç sevmediğim harftir. g nin yarım kalmışı.
emocada her kelimenin içine mutlaka sokulabilen bir sözcük.
azerbaycanda latinalfabesine geçildikten sonra "k" harfi yerine kullanılan ses
g harfine yazık olan harftir. *
"ku" şeklinde okunan harftir.
zaten kullandığımız bir dildir. mesela 'kasım' değil aslında dilde 'qasım' diye okuruz.. uygur türkleri alfabesinde olan bir harftir: http://tr.wikipedia.org/wiki/Eski_Uygur_alfabesi . azerbaycan alfabesin de yer alır. türkmen alfabesinde bulunmaz q, bilindiği kadarıyla..
türkçe vurgu dilidir daha çok. türkçe nin gelişmesi için q türkçe de olmasa da alınmasında sakınca görmüyorum.. tabi ki türkçe yi de korumak lazım. türki cumhuriyetlerle ortak alfabe de önemlidir.
zaten mevcut alfabeler etkileşimden gelişmişlerdir. mesela ticaret yoluyla falan, dil öğrenilmiştir. geçiş olmuştur harf, kelime olarak...
türkçe vurgu dilidir daha çok. türkçe nin gelişmesi için q türkçe de olmasa da alınmasında sakınca görmüyorum.. tabi ki türkçe yi de korumak lazım. türki cumhuriyetlerle ortak alfabe de önemlidir.
zaten mevcut alfabeler etkileşimden gelişmişlerdir. mesela ticaret yoluyla falan, dil öğrenilmiştir. geçiş olmuştur harf, kelime olarak...
arnavutçada da vardır.
Ç olarak okunur.
Ç olarak okunur.
Malesef ergenlik dönemini uzatmalı yaşayan gençler bolca kullanır .
evet. bence de türkçe'de bulunması gereken bir harftir. bu şekilde kalın k-ince k ayrımı daha iyi yapılabilir. mesela:
qar: bir yağış çeşidi.
kar: kazanç.
qar: bir yağış çeşidi.
kar: kazanç.
gariptir. yani Türkçe de q harfiyle seslendirdiğimiz hiç bi ses yok. bebeğim derken yumuşak g kullanıyoruz lan. q ne alaka? aşkım derken k kullanıyosun bak ne kadar açık, niye oraya q yerleştiriyosun? hayır neden ya nedennnn? he bi de üniversiteye gelmesine rağmen hala bunu kullanmaktan vazgeçemeyen arkadaşlarım var. karşılaşınca ardıma bile bakmadan uzaklaşıyorum.
Emoların vazgeçilmezidir.
fransızcayı güzelleştiren harftir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar