bugün
- eski uludağ sözlük ortamı7
- gece 23'ten sonra sözlüğe giren erkek10
- klimasız arabayla uzun yol gitmek5
- erkek erkeğe açık oylaşmak7
- meme mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı15
- aldım kabul ettim6
- kültür mantarı ve değişen mantar algısı4
- dating app kültürü ve değişen cinsellik algısı6
- kadıköydeki tuhaf tipler5
- burç saçmalığı6
- vivaldi'ye gıygıy diyen kezo3
- lip balm kullanan erkek5
- 0 0 75
- yaz aşkı bulamamak2
- erkek aldatabilir ama kadın aldatamaz14
- ben abaza değilim testosteronum yüksek diyen erkek6
- falıma bakmak isteyen var mı4
- online yazarlar8
- kadınlar neden aldatır17
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle27
- 23 haziran 2026 portekiz özbekistan maçı12
- dont fuck with me tony4
- cut the crap4
- nofap6
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti11
- para mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı16
- sedat pekmez18
- tarot falına inanan salak8
- erkekle seviştikten sonra öldürmek3
- devşirmelik makamı13
- tekerlek kaşar4
- özel okul öğretmenleri açlık grevinde6
- anın görüntüsü16
- 23 haziran 2026 ingiltere gana maçı2
- abd'yi yenmemiz dünya sıralamasına etkisi olur mu3
- diamond bosphoruss denen yazar8
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba9
- araba sürerken dinlenmemesi gereken şarkılar2
- 2026 dünya kupası15
- lionel messi11
- gecenin kafa şişirmeyen şarkısı2
- futbol8
- arkadaşlar çok güzelsiniz3
- biz arap değiliz biz türk üz8
- cristiano ronaldo'nun 6 dünya kupası nda gol atmas2
- yeni temaya bir türlü alışamamak2
- yapay zeka ile flörtleşme denemeleri3
- tr dışında neden hiçbir devlet kktc'yi tanımıyor4
- her türk kızını türbanlı zanneden gavur8
- kabullenince huzur veren gerçekler9
k harfinin yerine kullanılan harf.
türkçe karakterlerin arasına girmesinin engellenmesi gerekiği ingiliz alfabesinden bir harf. hem biçimsel olarak hem de okunuş olarak çok itici durmakta. buna artık bir son yahu.
(bkz: oyuncaq bebuq)
(bkz: oyuncaq bebuq)
emoların onsuz asla yapamadıkları harf.
emolar tarafından asla büyük yazılmayan harftir. k harfi yerine kullanılır bazen.
gıcık bi harftir. aslında 'o' dur fakat anlamsız bi kuyrukla şekil değiştirmeye çalışıyodur.
abc mize atatürk'ün istegi ile girmedigi rivayet edilir.
tez ise sudur;
kemal yazilirken kef kullanilir, kuran yazilirken ise kaf kullanilir. yani kef in ardindan ince sesli, kaf in ardindan ise kalin sesli kurali. bu bakimdan atatürk, kemal kef ile yazildigi icin ve karsiliği K harfi oldugundan bunu tercih etmis.
tipki ecnebilerin kur'an i Qur'an olarak yazmasi gibi.
not: tabiki bunlar rivayetler. gerceklik payi ne kadar bilmiyorum.
tez ise sudur;
kemal yazilirken kef kullanilir, kuran yazilirken ise kaf kullanilir. yani kef in ardindan ince sesli, kaf in ardindan ise kalin sesli kurali. bu bakimdan atatürk, kemal kef ile yazildigi icin ve karsiliği K harfi oldugundan bunu tercih etmis.
tipki ecnebilerin kur'an i Qur'an olarak yazmasi gibi.
not: tabiki bunlar rivayetler. gerceklik payi ne kadar bilmiyorum.
asaletin harfidir.
hiç sevmediğim harftir. g nin yarım kalmışı.
emocada her kelimenin içine mutlaka sokulabilen bir sözcük.
azerbaycanda latinalfabesine geçildikten sonra "k" harfi yerine kullanılan ses
g harfine yazık olan harftir. *
"ku" şeklinde okunan harftir.
zaten kullandığımız bir dildir. mesela 'kasım' değil aslında dilde 'qasım' diye okuruz.. uygur türkleri alfabesinde olan bir harftir: http://tr.wikipedia.org/wiki/Eski_Uygur_alfabesi . azerbaycan alfabesin de yer alır. türkmen alfabesinde bulunmaz q, bilindiği kadarıyla..
türkçe vurgu dilidir daha çok. türkçe nin gelişmesi için q türkçe de olmasa da alınmasında sakınca görmüyorum.. tabi ki türkçe yi de korumak lazım. türki cumhuriyetlerle ortak alfabe de önemlidir.
zaten mevcut alfabeler etkileşimden gelişmişlerdir. mesela ticaret yoluyla falan, dil öğrenilmiştir. geçiş olmuştur harf, kelime olarak...
türkçe vurgu dilidir daha çok. türkçe nin gelişmesi için q türkçe de olmasa da alınmasında sakınca görmüyorum.. tabi ki türkçe yi de korumak lazım. türki cumhuriyetlerle ortak alfabe de önemlidir.
zaten mevcut alfabeler etkileşimden gelişmişlerdir. mesela ticaret yoluyla falan, dil öğrenilmiştir. geçiş olmuştur harf, kelime olarak...
arnavutçada da vardır.
Ç olarak okunur.
Ç olarak okunur.
Malesef ergenlik dönemini uzatmalı yaşayan gençler bolca kullanır .
evet. bence de türkçe'de bulunması gereken bir harftir. bu şekilde kalın k-ince k ayrımı daha iyi yapılabilir. mesela:
qar: bir yağış çeşidi.
kar: kazanç.
qar: bir yağış çeşidi.
kar: kazanç.
gariptir. yani Türkçe de q harfiyle seslendirdiğimiz hiç bi ses yok. bebeğim derken yumuşak g kullanıyoruz lan. q ne alaka? aşkım derken k kullanıyosun bak ne kadar açık, niye oraya q yerleştiriyosun? hayır neden ya nedennnn? he bi de üniversiteye gelmesine rağmen hala bunu kullanmaktan vazgeçemeyen arkadaşlarım var. karşılaşınca ardıma bile bakmadan uzaklaşıyorum.
Emoların vazgeçilmezidir.
fransızcayı güzelleştiren harftir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar