bugün
- kadınlar neden aldatır9
- profiline kendi resmini koyan yazarın asıl amacı6
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti9
- spora vakit ayıramayan erkek oje sürsün7
- selahattin demirtaş övücüsü halk tv5
- eski sevgilinin 1 haftada yeni sevgili yapması8
- donald trump4
- 23 haziran 2026 ürdün cezayir maçı3
- iyi araba kullanan iyi sevişir3
- türk siyasetçiliği yapan araplar4
- dut ağacı5
- gocu yla bilek güreşi yapmak6
- orospum2
- sürekli esnemek3
- chp'deki değişimciler5
- performans sanatçısı3
- karşı cinste bağımlılık yapan şeyler4
- karı hoplatmak3
- modern sanatın duvara muz bantlamak olması3
- eren ali bingöl2
- sözlük erkekleri aranıyor mu6
- 23 haziran 2026 norveç senegal maçı2
- sözlük yazarlarının bileklikleri6
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması19
- sedat pekmez12
- selahattin demirtaş cilalı apo dur3
- yagmurcu ile revani yemek4
- türkiye eyalet haritası2
- aylık 378 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- kabullenince huzur veren gerçekler5
- cebinde parası olmayan fakir erkek3
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı6
- sen benim kim oldugumu biliyo musun2
- sevgili yapınca her şeyden elini ayağını çekmek3
- akp'nin cumhurbaşkanı adayının erdoğan olması8
- agresif süs köpeği3
- duşta şarkı söylemek2
- futbol8
- muşlettin amca4
- türkiye'nin asla düzelemeyecek olmasının sebebi15
- z kuşağının metal dinlememesi2
- bir kadını araba park ederken izlemek5
- 17 haziran 2026 avrupa parlamentosu'nun raporu3
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
- utanmadan şort giyen erkek7
- askerlik4
- kadin2
- hiç ölmeyecek gibi yaşamak2
- red pill2
- kadında güzellik aramayan erkek2
k harfinin yerine kullanılan harf.
türkçe karakterlerin arasına girmesinin engellenmesi gerekiği ingiliz alfabesinden bir harf. hem biçimsel olarak hem de okunuş olarak çok itici durmakta. buna artık bir son yahu.
(bkz: oyuncaq bebuq)
(bkz: oyuncaq bebuq)
emoların onsuz asla yapamadıkları harf.
emolar tarafından asla büyük yazılmayan harftir. k harfi yerine kullanılır bazen.
gıcık bi harftir. aslında 'o' dur fakat anlamsız bi kuyrukla şekil değiştirmeye çalışıyodur.
abc mize atatürk'ün istegi ile girmedigi rivayet edilir.
tez ise sudur;
kemal yazilirken kef kullanilir, kuran yazilirken ise kaf kullanilir. yani kef in ardindan ince sesli, kaf in ardindan ise kalin sesli kurali. bu bakimdan atatürk, kemal kef ile yazildigi icin ve karsiliği K harfi oldugundan bunu tercih etmis.
tipki ecnebilerin kur'an i Qur'an olarak yazmasi gibi.
not: tabiki bunlar rivayetler. gerceklik payi ne kadar bilmiyorum.
tez ise sudur;
kemal yazilirken kef kullanilir, kuran yazilirken ise kaf kullanilir. yani kef in ardindan ince sesli, kaf in ardindan ise kalin sesli kurali. bu bakimdan atatürk, kemal kef ile yazildigi icin ve karsiliği K harfi oldugundan bunu tercih etmis.
tipki ecnebilerin kur'an i Qur'an olarak yazmasi gibi.
not: tabiki bunlar rivayetler. gerceklik payi ne kadar bilmiyorum.
asaletin harfidir.
hiç sevmediğim harftir. g nin yarım kalmışı.
emocada her kelimenin içine mutlaka sokulabilen bir sözcük.
azerbaycanda latinalfabesine geçildikten sonra "k" harfi yerine kullanılan ses
g harfine yazık olan harftir. *
"ku" şeklinde okunan harftir.
zaten kullandığımız bir dildir. mesela 'kasım' değil aslında dilde 'qasım' diye okuruz.. uygur türkleri alfabesinde olan bir harftir: http://tr.wikipedia.org/wiki/Eski_Uygur_alfabesi . azerbaycan alfabesin de yer alır. türkmen alfabesinde bulunmaz q, bilindiği kadarıyla..
türkçe vurgu dilidir daha çok. türkçe nin gelişmesi için q türkçe de olmasa da alınmasında sakınca görmüyorum.. tabi ki türkçe yi de korumak lazım. türki cumhuriyetlerle ortak alfabe de önemlidir.
zaten mevcut alfabeler etkileşimden gelişmişlerdir. mesela ticaret yoluyla falan, dil öğrenilmiştir. geçiş olmuştur harf, kelime olarak...
türkçe vurgu dilidir daha çok. türkçe nin gelişmesi için q türkçe de olmasa da alınmasında sakınca görmüyorum.. tabi ki türkçe yi de korumak lazım. türki cumhuriyetlerle ortak alfabe de önemlidir.
zaten mevcut alfabeler etkileşimden gelişmişlerdir. mesela ticaret yoluyla falan, dil öğrenilmiştir. geçiş olmuştur harf, kelime olarak...
arnavutçada da vardır.
Ç olarak okunur.
Ç olarak okunur.
Malesef ergenlik dönemini uzatmalı yaşayan gençler bolca kullanır .
evet. bence de türkçe'de bulunması gereken bir harftir. bu şekilde kalın k-ince k ayrımı daha iyi yapılabilir. mesela:
qar: bir yağış çeşidi.
kar: kazanç.
qar: bir yağış çeşidi.
kar: kazanç.
gariptir. yani Türkçe de q harfiyle seslendirdiğimiz hiç bi ses yok. bebeğim derken yumuşak g kullanıyoruz lan. q ne alaka? aşkım derken k kullanıyosun bak ne kadar açık, niye oraya q yerleştiriyosun? hayır neden ya nedennnn? he bi de üniversiteye gelmesine rağmen hala bunu kullanmaktan vazgeçemeyen arkadaşlarım var. karşılaşınca ardıma bile bakmadan uzaklaşıyorum.
Emoların vazgeçilmezidir.
fransızcayı güzelleştiren harftir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar