bugün
- atatürkçülük ile 2026 da ülke yönetilmez13
- velvet41
- 2026 dünya kupası34
- göte giren şemsiye5
- deniz baykal7
- atatürk'ü dava değil her devrin adamı sanmak3
- hoşlanılan kızı adamın birinin yemesi9
- tüm çıplaklığımla burdayım10
- şemso buraya bak koçum2
- herkesle iyi anlaşan insan13
- ciguli kral7
- 28 06 2026 gazi koşusu2
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- atatürk yaşasaydı milliyetçi olmazdı diyen tip2
- atatürk'e evet kemalizm'e hayır diyen tayfa2
- şeriatın modern dünyaya uygun olmaması2
- ekvador3
- fildişi sahili3
- amerika birleşik devletleri9
- almanya6
- 100 yıl önceki anlayışla atatürkçülük yapılmaz2
- çok güzel bir mercedes mi yoksa sıfır kız mı3
- paraguay3
- 19 yaşında kızla yatmak14
- avustralya3
- kadir inanır'ın vefatı7
- fas5
- brezilya3
- bosna hersek6
- isviçre3
- kanada2
- saraca finch house7
- truesuzluk3
- deniz göktaş'ın 3 günde 4 milyon izlenmesi9
- meksika3
- güney afrika4
- 4 temmuz 2026 kolombiya gana maçı2
- 3 temmuz 2026 isviçre cezayir maçı2
- türkiye10
- ilişkiye bir süre ara vermek10
- 1 temmuz 2026 ingiltere demokratik kongo maçı2
- uludağ sözlük yapay zeka moderatör prompt'u2
- 1 temmuz 2026 meksika ekvador maçı2
- 1 temmuz kabotaj bayramı8
- haiti2
- iskoçya2
- star wars2
- katar2
- sözlükte diyarbakırlı istemiyoruz2
- galatasaray3
k harfinin yerine kullanılan harf.
türkçe karakterlerin arasına girmesinin engellenmesi gerekiği ingiliz alfabesinden bir harf. hem biçimsel olarak hem de okunuş olarak çok itici durmakta. buna artık bir son yahu.
(bkz: oyuncaq bebuq)
(bkz: oyuncaq bebuq)
emoların onsuz asla yapamadıkları harf.
emolar tarafından asla büyük yazılmayan harftir. k harfi yerine kullanılır bazen.
gıcık bi harftir. aslında 'o' dur fakat anlamsız bi kuyrukla şekil değiştirmeye çalışıyodur.
abc mize atatürk'ün istegi ile girmedigi rivayet edilir.
tez ise sudur;
kemal yazilirken kef kullanilir, kuran yazilirken ise kaf kullanilir. yani kef in ardindan ince sesli, kaf in ardindan ise kalin sesli kurali. bu bakimdan atatürk, kemal kef ile yazildigi icin ve karsiliği K harfi oldugundan bunu tercih etmis.
tipki ecnebilerin kur'an i Qur'an olarak yazmasi gibi.
not: tabiki bunlar rivayetler. gerceklik payi ne kadar bilmiyorum.
tez ise sudur;
kemal yazilirken kef kullanilir, kuran yazilirken ise kaf kullanilir. yani kef in ardindan ince sesli, kaf in ardindan ise kalin sesli kurali. bu bakimdan atatürk, kemal kef ile yazildigi icin ve karsiliği K harfi oldugundan bunu tercih etmis.
tipki ecnebilerin kur'an i Qur'an olarak yazmasi gibi.
not: tabiki bunlar rivayetler. gerceklik payi ne kadar bilmiyorum.
asaletin harfidir.
hiç sevmediğim harftir. g nin yarım kalmışı.
emocada her kelimenin içine mutlaka sokulabilen bir sözcük.
azerbaycanda latinalfabesine geçildikten sonra "k" harfi yerine kullanılan ses
g harfine yazık olan harftir. *
"ku" şeklinde okunan harftir.
zaten kullandığımız bir dildir. mesela 'kasım' değil aslında dilde 'qasım' diye okuruz.. uygur türkleri alfabesinde olan bir harftir: http://tr.wikipedia.org/wiki/Eski_Uygur_alfabesi . azerbaycan alfabesin de yer alır. türkmen alfabesinde bulunmaz q, bilindiği kadarıyla..
türkçe vurgu dilidir daha çok. türkçe nin gelişmesi için q türkçe de olmasa da alınmasında sakınca görmüyorum.. tabi ki türkçe yi de korumak lazım. türki cumhuriyetlerle ortak alfabe de önemlidir.
zaten mevcut alfabeler etkileşimden gelişmişlerdir. mesela ticaret yoluyla falan, dil öğrenilmiştir. geçiş olmuştur harf, kelime olarak...
türkçe vurgu dilidir daha çok. türkçe nin gelişmesi için q türkçe de olmasa da alınmasında sakınca görmüyorum.. tabi ki türkçe yi de korumak lazım. türki cumhuriyetlerle ortak alfabe de önemlidir.
zaten mevcut alfabeler etkileşimden gelişmişlerdir. mesela ticaret yoluyla falan, dil öğrenilmiştir. geçiş olmuştur harf, kelime olarak...
arnavutçada da vardır.
Ç olarak okunur.
Ç olarak okunur.
Malesef ergenlik dönemini uzatmalı yaşayan gençler bolca kullanır .
evet. bence de türkçe'de bulunması gereken bir harftir. bu şekilde kalın k-ince k ayrımı daha iyi yapılabilir. mesela:
qar: bir yağış çeşidi.
kar: kazanç.
qar: bir yağış çeşidi.
kar: kazanç.
gariptir. yani Türkçe de q harfiyle seslendirdiğimiz hiç bi ses yok. bebeğim derken yumuşak g kullanıyoruz lan. q ne alaka? aşkım derken k kullanıyosun bak ne kadar açık, niye oraya q yerleştiriyosun? hayır neden ya nedennnn? he bi de üniversiteye gelmesine rağmen hala bunu kullanmaktan vazgeçemeyen arkadaşlarım var. karşılaşınca ardıma bile bakmadan uzaklaşıyorum.
Emoların vazgeçilmezidir.
fransızcayı güzelleştiren harftir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar