bugün
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor12
- kadir mısıroğlu'nun soyu7
- demet evgar10
- venezuela6
- kemalistler7
- semavi dinlerin faydasını anlamayan ateist2
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi3
- dinleri masonlar kontrol ediyor5
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı5
- sözlüğün tadının kaçması5
- boğa güreşlerini türkiye de yapsak3
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- üniversitelerin gereksiz olması3
- aylık 311 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
- abd'nin kaan'a motor satışına izin vermesi4
- yazarların imza parfümleri14
- hızlı para kazanmanın yolları11
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- curaçao fildişi sahili maçı saat 23 te trt spor da4
- kadınların yanlış yapması3
- dikkatli izlersen anlarsın haklı megatron3
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- türk kızı egosu6
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler9
- 2026 dünya kupası22
- erkekler neden az yaşar10
- bir insanı sevmek11
- kürtler 13 000 yıldır anadoluda yaşıyor4
- alan greenspan3
- am okşama4
- aşure2
- dünya11
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- türk erkeği egosu4
- imdat arkadaşlar4
- zippo2
- mutluluğun fark edilmemesi8
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- futbol17
- kazım koyuncu2
- m uludagsozluk com da görsel yüklenmeme sorunu4
- evde kaş bıyık alımı3
- cips alırken utanmak2
- fakirin sevmesi hak mıdır12
- pozantı2
- panter emel2
- kıskanmak7
şehirdışı yolculuklar için kullanılan ilk durak, otobüs şirketleri ile dolu mekan, otobüslerin garajı.
(bkz: esenler otogari)
(bkz: buyuk istanbul otogari)
(bkz: izmir otogari)
(bkz: topkapi otogari)
(bkz: esenler otogari)
(bkz: buyuk istanbul otogari)
(bkz: izmir otogari)
(bkz: topkapi otogari)
iki ayrı kutup, iki şehir arasında kalmışlık;yalnızlık ve ait olamama;gurbet, uzaklık ve parçalanmışlık. ne denir ki daha.
soğuk mekanların başkentidir. aklınızda hiç birşey olmadan otobüse binersiniz, sadece etrafınızdakiler vardır. otogar kalabalık içerisinde tek başına kalma mekanıdır.
(bkz: otogargara)
şehirler arası çalışan yolcu otobüslerinin durak yeri ve bu amaca hizmet için yapılmış yapı ya da yapı topluluğudur. en duygulu anların yaşandığı yerlerden biridir.
hüzne de sevince de ev sahipliği eder.
kimi zaman hüzün, kimi zaman sevinç...
Beton çivisi çakıp kalbime, öyle saplamak istiyorum kendimi asfalta.
Bir şehrin en kötü yeri misin sen?
Geleni beklemek zor, gideni uğurlamak zor. Her defasında gözyaşı kokuyor salladığım avuçlarım...
Gizlice yazdığım notları veriyorum sevgilime, otobüsün çirkin egzoz dumanı dolarken ciğerlerime.
ilk basamakta daha, sanki dönmeyeceksin, sanki bir kazanın ölüm listesinde yer alacak kadar ucuzsun, değilsin!
Cebime sokup ellerimi, güvenimi sarsmış, beni yalnız bırakmış tanrıma "ısmarlıyorum" seni.
Giden sen misin, ben mi, bilmiyorum.
Allahaısmarladık...
Bir şehrin en kötü yeri misin sen?
Geleni beklemek zor, gideni uğurlamak zor. Her defasında gözyaşı kokuyor salladığım avuçlarım...
Gizlice yazdığım notları veriyorum sevgilime, otobüsün çirkin egzoz dumanı dolarken ciğerlerime.
ilk basamakta daha, sanki dönmeyeceksin, sanki bir kazanın ölüm listesinde yer alacak kadar ucuzsun, değilsin!
Cebime sokup ellerimi, güvenimi sarsmış, beni yalnız bırakmış tanrıma "ısmarlıyorum" seni.
Giden sen misin, ben mi, bilmiyorum.
Allahaısmarladık...
Hüzün ile eş değerdir. Otogarlar, hep ayrılıkları hatırlatır. Bir buruk veda ile, el sallayan sevgiliyi arkada bırakarak, gittiğin, döndüğünde sevinç ile karşılaşacağını sandığın... Ama asla o sevinçli, sıcak karşılama ile karşılaşmadığın.
Otogarlar ürkütücüdür. Soğuk ve itici. Korkutur her zaman. Gittiğinde, arkanda bıraktıklarını, bir daha asla bulamayacakmışsın gibi gelir.
Kim bilir, belki de kötü tecrübelerin vermiş olduğu bir korkudur bu.
Otogarlar ürkütücüdür. Soğuk ve itici. Korkutur her zaman. Gittiğinde, arkanda bıraktıklarını, bir daha asla bulamayacakmışsın gibi gelir.
Kim bilir, belki de kötü tecrübelerin vermiş olduğu bir korkudur bu.
kavuşurken sevinçlerin, ayrılırken hüzünlerin yaşandığı yer.
hep hüzün olacak değil ya, güzel bir hikayenin başlangıç noktasıdır belki de.
med cezirler mekanı.
her bir yolculuk gibi.
her bir yolculuk gibi.
(bkz: otokar)
bir şehrin başlangıç noktasıdır. film orada başlar içlerinde gelişir, bitişi de aynı noktadır. tıpkı topraktan gelip toprağa gidişimiz gibi.
ülke insanının özetidir aslında.
kimi zaman sevinçten uçarak, kimi zaman özlemin içine oturttuğu devasa öküzü çıkarmanın imkansızlığına yanarak bulunulan, şehirler arası kalpleri birbirine bağlayan mekanlardır.
aşti'yse acıtır.
bir şehirle belki de bir insanla tanışmanın aracısı. otogarlar hüzün kokar hep. hep ayrılık gelir insanın aklına. çünkü bir şehre veda etmek için ordan geçmelisinizdir genellikle... bekleme salonunda uyuyan insanlar, tatsız çay ve simit satan seyyar satıcılar, saatlerdir uyumamış ve aktarma bekleyen yolcular... hayatın tüm ağırlığını insan buraya gelince anlıyor aslında. ayrılık, hüzün, yeni bir hayat, veda, sevdiklerinle birlikte olamama, yeni bir işe başlangıç vs.
duyguların karmakarışık yaşandığı bir yer.
memleketine gelen birinin ağzının kulaklarına varmasına sebep olurken memleketinden giden birinin içini ise hüzün kaplamasına neden olur.
bir sürü insan figürü vardır otogarlarda. kimi neşeli, kimi efkarlı. bazıları vardır hele, ne oldukları, neci oldukları bile bilinemez. kapalı bir kutudur işte onlar.
kimisi vardır iş bulmak umuduyla yollara düşen, kimisi vardır okuduğu okulun tatil olmasıyla birlikte baba ocağına heyecanla giden.
herkesin bir acelesi vardır aslında ama herkes gelecek olan o otobüs şoförüne bağlıdır. bir türlü sorunlarda yaşanmaktadır bu doldur boşat yerlerinde... otobüsün bir otogara girmesini fırsat bilen ve bu arada tuvaletlere koşuşan mutlaka olur. asıl olay burdadır işte... o kişinin tuvalete gittiğini farketmeyen muavin ve şoför yola koyulur, tuvaletteki adamın dışarı çıkıpta otobüsü bulamaması bambaşka bir mesele...
memleketine gelen birinin ağzının kulaklarına varmasına sebep olurken memleketinden giden birinin içini ise hüzün kaplamasına neden olur.
bir sürü insan figürü vardır otogarlarda. kimi neşeli, kimi efkarlı. bazıları vardır hele, ne oldukları, neci oldukları bile bilinemez. kapalı bir kutudur işte onlar.
kimisi vardır iş bulmak umuduyla yollara düşen, kimisi vardır okuduğu okulun tatil olmasıyla birlikte baba ocağına heyecanla giden.
herkesin bir acelesi vardır aslında ama herkes gelecek olan o otobüs şoförüne bağlıdır. bir türlü sorunlarda yaşanmaktadır bu doldur boşat yerlerinde... otobüsün bir otogara girmesini fırsat bilen ve bu arada tuvaletlere koşuşan mutlaka olur. asıl olay burdadır işte... o kişinin tuvalete gittiğini farketmeyen muavin ve şoför yola koyulur, tuvaletteki adamın dışarı çıkıpta otobüsü bulamaması bambaşka bir mesele...
raconu,alemi vardır. kuralları apayrıdır. 3-5 şöför esnafı bir araya geldiğinde efsane yol muhabbetleri başlar, ayakçıların yolcu kapma kavgalarının zaten sonu geldiği görülmemiştir. yazıhane bankosunda çalışanlar ise bi tık daha üst mevkidedir. dedikodusu boldur. şu sıralar alem,racon, yol yordam bilen adamların yerini yani gerçek garaj çocuklarının yerini it kopuk sayko tipler almıştır. ortam bozulmuştur, sağlamlığını yitirmiştir.
süper insanların olduğu yer. bazen 6 aylık kardeşim bedişle gidiyoz bende de tek kol yok ya hani gerçekleri yazıyom kağıda valla peder dövüyo felan diye, dağıtıyoz otobüste oturan herkeze kağıtları, okuyup acıyolar ve para veriyolar sonra bize cipz felan alıyoz, pedere de rakı parası çıkartıyoz karlı iş tavsiye ederim.
Ayrılıklardır Otogarlar, buluşmalardır otogarlar. özlemdir, hasrettir. Geride gözü yaşlı yâr bırakmaktır, bir de ulaşmaya çalışmaktır otogar.
hüzündür otogar. bir şeyleri terk etmektir, sora geri dönmek çabasıdır.
hüzündür otogar. bir şeyleri terk etmektir, sora geri dönmek çabasıdır.
en iyisi bursadadir.
genelde pis olurlar.
SimitÇiler sucular bizden bilet al diye kendini yırtan insanlarla dolu bir yerdir. En iyisi bursa osmaniye esk ankara en kötüsü adana izmir ankara.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar