bugün
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet9
- kadir inanır15
- üniversitelerin gereksiz olması13
- türk soyu ve arap soyu birdir7
- true'nun çaylak olması15
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü2
- israil6
- velvet28
- arkadaşlar uyudunuz mu6
- kemalist dünya19
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- 2026 dünya kupası27
- sözlüğü bırakmak istemek8
- aile evinde yaşamak13
- yazarların iyi olduğu konular9
- sedat pekmez21
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- salak erkek neden bu kadar çok8
- futbol21
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- hiçbir şey yapmadığınız halde aşık olan erkekler2
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- seri gizli artı oy veren melek7
- anın görüntüsü17
- galatasaray lobisi11
- arapça okuyabilen yazarlar3
- sözlük yazarlarının kombinleri9
- birader yazar olmak13
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil4
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- tüm mahlukatın cenneti yaşayacak olması3
- özlü sözler5
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- 26 haziran 20266
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- kürtçülerin algıları5
- kürtçülük5
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim6
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
- hızlı para kazanmanın yolları14
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- allah yoluna cenk edelim şan alalım şan2
- ingiliz aksanı6
- ktç abinin çaylak olması5
- yapay zekanın her entrymi silmesi2
- birsin allahım2
sözlükteki teröristlerden sadece biri, barışçı kisvesiyle güzel güzel terörizm propagandası yapar.
sözlükteki beşiktaşlı yazarlar başlığında yazar kendisini şöyle tanımlamış: (#5367172)
anlamlı ve akıcı yazmaktan bıkmayan, benimde okumaktan bıkmayacağım yazardır. bol bol yazmasını dilediğim yazardır.
sözlükteki beşiktaşlı yazarlar başlığında yazdığı kriterlerin büyük kısmını hemen hemen bütün beşiktaşlılar taşıdığından "sevilmeme" konusunda "sanrısı" olan yazardır.
tüpçü'yü hangi beşiktaşlı seviyor, beşiktaş'ı en başta biz eleştirmiyor muyuz, çarşı'nın yanlış tavırlarını eleştirmiyor muyuz? -misal ben bir antalyaspor maçında yapılan küfürlü tezahüratı çok sağlam eleştirmiştim- kendi takımımızın yanlışlıklarını en yüksek perdeden haykırmıyor muyuz? kendi yanlışlarımızın ele sakız olmasından ziyade önce biz dillendirmiyor muyuz? hacım yapma allasen. bu kadar acımasız olma. *
(bkz: siyah ulan)
tüpçü'yü hangi beşiktaşlı seviyor, beşiktaş'ı en başta biz eleştirmiyor muyuz, çarşı'nın yanlış tavırlarını eleştirmiyor muyuz? -misal ben bir antalyaspor maçında yapılan küfürlü tezahüratı çok sağlam eleştirmiştim- kendi takımımızın yanlışlıklarını en yüksek perdeden haykırmıyor muyuz? kendi yanlışlarımızın ele sakız olmasından ziyade önce biz dillendirmiyor muyuz? hacım yapma allasen. bu kadar acımasız olma. *
(bkz: siyah ulan)
primci yazar.
dünya görüşünü çok iyi ifade edebilen, bu görüşlerden kimisi benim görüşlerimle örtüşmese dahi saygı duyduğum, -ki örtüşmek zorunda değil- pkk sempatizanı yada kürt dostu gibi basit yaftaların yapıştırılmasının haksızlık olduğuna inandığım, ülkemizde hepimizin bildiği sorunların çözüme ulaşmasında katkı sağlayabilecek nitelik ve donanımda olduğuna inandığım yazar. bu vb. yazar arkadaşların artması, içinde görüşlerimizi paylaştığımız sözlüğün kalitesinin artmasına müthiş derecede katkı sağlar.
başbakanın, çok kültürlülüğe vurgu yapan, demokratik açılımının kültürel sentezine değinen ünlü iki konuşmasının ipuçlarını 6 ay önceden vermiş yazar, ben kendim.
"gelenler çift olarak da gelebilir, teker teker de; birinin elinde bediüzzaman'ın kitabı olabilir, ötekinde ahmede xani kitabı, birinde yusuf has hacip'in kutadgu bilig'i, öbüründe atatürk'ün nutku, bir diğerinde marx'ın das kapital'i...
her renkten, her dilden, her dinden, her düşünceden insanlara açık onun kapısı. çünkü zaten oradan çıkıp yayıldılar yeniden dünyaya... çünkü o nedenle bir anlamda kardeşler..."
yazının tamamı için bakınız: (#5273796)
"gelenler çift olarak da gelebilir, teker teker de; birinin elinde bediüzzaman'ın kitabı olabilir, ötekinde ahmede xani kitabı, birinde yusuf has hacip'in kutadgu bilig'i, öbüründe atatürk'ün nutku, bir diğerinde marx'ın das kapital'i...
her renkten, her dilden, her dinden, her düşünceden insanlara açık onun kapısı. çünkü zaten oradan çıkıp yayıldılar yeniden dünyaya... çünkü o nedenle bir anlamda kardeşler..."
yazının tamamı için bakınız: (#5273796)
sözlükte kemalist akıl tutulmasına uğramamış "ulusalcılık" mikrobunun temel özelliklerini kavramış olduğunu gördüğüm nadir yazarlardan biri. kendisine şunu söyleme gereği duyuyorum; " bir kemalist seni vatan hainliği ile suçluyorsa bil ki sen doğru yoldasındır" saygılarla.
hayat bir oyunsa,onunla sonuna kadar giderim. iyi ki varsın en yakın dostum.
taraf gazetesinin uludağ sözlük şubesi olmayı hak etmiş yazarıdır.gülünesi şeyleri doğruymuş gibi usturupla yazar,Roni Margulies in tabuları yıktığını felan yazmıştı geçende gülmekten kendimden geçtim.bide ben şu yum buyum bılı bılı ama pkk lı değilim gibi abuklamaları var.
32 yıl sonra sağlık nedeniyle yeniden taksim'de olmayı başaramayacak olan nuhungemisi'nin yüreği, alandaki kardeşleriyle olacak, beyni de anılarla dolup taşacaktır.
"şimdi elli yaşlarındaki amsterdamlı protestoculardan biri oğluyla birlikte bir konsere gittiğinde ona gururla şöyle diyor:"bak oğlum buranın yapılmasına karşı çıkmıştım; sloganımız stop opera! idi ve opera sarayı yerine fakirlere ev yapılsın demiştim ama yanlış bir karşılaştırmaydı; yanlış safta doğru işler, doğru safta yanlış işler de yapmıştım ama yapmıştım... engelleyemedik, kültür merkezi yapıldı ama bak ismi de bizim slogan oldu: stopera"
eski anıları ve tanıklıkları hala işe yarayabilir...
"şimdi elli yaşlarındaki amsterdamlı protestoculardan biri oğluyla birlikte bir konsere gittiğinde ona gururla şöyle diyor:"bak oğlum buranın yapılmasına karşı çıkmıştım; sloganımız stop opera! idi ve opera sarayı yerine fakirlere ev yapılsın demiştim ama yanlış bir karşılaştırmaydı; yanlış safta doğru işler, doğru safta yanlış işler de yapmıştım ama yapmıştım... engelleyemedik, kültür merkezi yapıldı ama bak ismi de bizim slogan oldu: stopera"
eski anıları ve tanıklıkları hala işe yarayabilir...
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar