bugün
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı7
- evlilikteki en büyük sorun4
- bugün de meme atan olmaması5
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- lahmacunu elle yiyen kız18
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- olduğundan genç göstermek10
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır8
- köyde gece tuvalete gitmek7
- sözlük kadınları5
- citroen in volkswagen den daha pahalı olması4
- ez te hezdikim6
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı4
- akıllarını erkek analiziyle yitiren sözlük kızları4
- dünya kupasından banane diyen erkek7
- bütün kapalılar imha edilsin diyen kadın2
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı2
- üniversite sınavına geç kalmak7
- meslek seçiminde ilgi alanları mı maddiyat mi4
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı49
- femboy erkeklere yürüyen dayılar3
- alevilerde muhammed ismi5
- balkonu camla kaplatmak7
- bir gün ölecek olmak7
- kadınlar porno izler mi sorunsalı4
- istanbul6
- yaşlılığınız için insan biriktirin9
- 22 haziran 20262
- her sabah simit poğaça ile kahvaltı yapan insan4
- ciddi ilişki istemiyorum takılalım diyen kadın11
- milli takımımızın balonu patladı7
- wc den elenerek dünyada dalga konusu olmamız4
- elmas bey biraderin çaylak olması5
- bir insana sonradan öğretilebilecek en zor şey9
- paris te son tango2
- 2026 dünya kupası14
- yazarların en sevdiği meyve9
- opel omega b2
- 29 yaşında erkek 41 yaşında kadın ilişkisi8
- akıllarını kadın analiziyle yitiren erkek yazarlar2
- futbol12
- öfke anında yapılmaması gereken şeyler6
- güne bir şarkı bırak18
- pornoyu bırakmak5
- red bull2
- sigaranın içinde 4 bin çeşit zehir olması2
- 22 yaşında kız 41 yaşında erkek ilişkisi2
- yenidünya2
- milli takıma isim koyalım kampanyası9
- asosyal olmanın sebepleri7
21 haziran tarihi günesin gökyüzünde en fazla kaldığı yani yılın en uzun günü isveç de
midsommar adlı bir bayramla kutlanır. isveç in ikinci büyük bayramı olan midsommar akşamında isveçliler çiçeklerden hazirlanmış büyük çelenklerin etrafinda şarkilar
söyleyip dans ederler.
bu bayramın kökeni hiristiyan kilisesinin kuruluşundan daha eskilere dayanır.
yaz mevsiminin baslamasiyla ortaya çikan sevinci simgeler.
midsommar adlı bir bayramla kutlanır. isveç in ikinci büyük bayramı olan midsommar akşamında isveçliler çiçeklerden hazirlanmış büyük çelenklerin etrafinda şarkilar
söyleyip dans ederler.
bu bayramın kökeni hiristiyan kilisesinin kuruluşundan daha eskilere dayanır.
yaz mevsiminin baslamasiyla ortaya çikan sevinci simgeler.
beklediğim kadar sert olmayan 2019 yapımı gerilim filmi. türlü pagan inanışların ayinlerini ve tuhaf ritüellerini gösterdikleri bir filmdi.
zaten bu tür sapıklıklar hep avrupadan çıkıyor. herifler amerikadayken isveçe yol alıyorlar. sonra da çok korkutucu bir sonla karşı karşıya kalıyorlar.
türkçeye ritüel olarak çevirmişler filmi. vaktiniz varsa izleyin zira film 147 dakika sürüyor. süresine bakıp korkmayın. film kendisini izletiyor. uyutmuyor.
zaten bu tür sapıklıklar hep avrupadan çıkıyor. herifler amerikadayken isveçe yol alıyorlar. sonra da çok korkutucu bir sonla karşı karşıya kalıyorlar.
türkçeye ritüel olarak çevirmişler filmi. vaktiniz varsa izleyin zira film 147 dakika sürüyor. süresine bakıp korkmayın. film kendisini izletiyor. uyutmuyor.
Dinlerin ve geleneklerin aslinda ne kadar gereksiz ve saçma olduğunu hissettiren cok iyi bir filmdi.. kutsal kitabin zeka seviyesi dusuk olan biri tarafindan karalanan absurd ve anlamsiz sayfa yigini oldugunu gostermesiyle "iste bu" dedirtti. Oldukca beğendim ve tavsiye ederim izleyeceklere...bu tarz filmler yorumlamaya oldukca aciktir ve ben sadece geride birakma temasiyla ilgili oldugunu dusunmuyorum, evet onunla da ilgili ama ondan fazlasi.
ilk başladığı andan itibaren, konu, müzik, görüntü, karakterler ve merak unsuru ile geren, huzursuz eden, rahatsızlık veren bir gerilim filmi. filmin süresi uzun yalnız bir ayini baştan sona izliyor, merak içerisinde kalıyorsunuz. bu yüzden vir süre sabretmeniz gerekiyor, çünkü şarkılı türkülü sahneler, uyuşturucu etkisindeki anlar ve konuşmalar izleyiciyi sıkabiliyor. bizimkiler bu anlarda "filmi kapatta vakit kaybımız olmasın" dediler ama ben bir yarım saat daha beklemeye zorlayınca devamı geldi.
olumsuz yanı , bir iki sahnede izleyiciyi "bu daha başlangıç" der gibi bir huzursuzluk haline sokuyor ama devamını getirmiyor. yani o şiddet ve huzursuzluk veren sahnelerden bir yandan çekiniyor diğer yandan istiyoruz fakat devamı gelmiyor. bu bakımdan daha iyi bir de final yapmalıydı.
son olarak ise, filme bir kısım bayılmış bir kısım yerden yere vurmuş. ben ikisinden de değilim, izlemek zorunda değilsiniz, dizi ve filmlerde gördüğünüz vikinglerin ve vahşi pagan ritüellerine ait gelenekleri merak ediyorsanız izleyebilirsiniz.
Nenemin meşhur bir lafı vardı: her sikim hıyar diyene bir avuç tuz alıp gider diye. Filmden çıkaracağımız ders, "şurası şöyle güzel, hadi sen de gel" diyenlere uymamak, bilmediğin yerlere gitmemek lazım.
olumsuz yanı , bir iki sahnede izleyiciyi "bu daha başlangıç" der gibi bir huzursuzluk haline sokuyor ama devamını getirmiyor. yani o şiddet ve huzursuzluk veren sahnelerden bir yandan çekiniyor diğer yandan istiyoruz fakat devamı gelmiyor. bu bakımdan daha iyi bir de final yapmalıydı.
son olarak ise, filme bir kısım bayılmış bir kısım yerden yere vurmuş. ben ikisinden de değilim, izlemek zorunda değilsiniz, dizi ve filmlerde gördüğünüz vikinglerin ve vahşi pagan ritüellerine ait gelenekleri merak ediyorsanız izleyebilirsiniz.
Nenemin meşhur bir lafı vardı: her sikim hıyar diyene bir avuç tuz alıp gider diye. Filmden çıkaracağımız ders, "şurası şöyle güzel, hadi sen de gel" diyenlere uymamak, bilmediğin yerlere gitmemek lazım.
Valla ne diyim bilemiyorum. Herkesin seveceği bir film değil. Zira sinematografisi çok iyi. Kaliteli bir film ancak izleyeceğiniz zaman yorgun ve uykulu olmamanız gerek. Ben bir gece yorucu bir günün ardından diğer 6 arkadaşımla izledim. Uzun versiyonunu açmışım haberim yok. 2 saat 47 dakika. Filmimin sonunu getirebilen 4 kişiydik sanırım. Ben beğendim ama tavsiye etmem. Dediğim gibi ne kadar kaliteli olsa da herkese hitap eden bir film değil. 10 üzerinden 7.25 verebilirim. Çünkü sonunda bir yere bağlanmıyor. Tatmin edici bir son yok. Ee noldu böyle mi bitti şimdi dediğimiz filmlerden.
izlemezseniz neler kaçırmışım diyeceğiniz bir durum yok ancak izlerseniz iyi ki izlemişim diyebilirsiniz.
Allah kahretsin bu filmi. Sinematografik açıdan bir şaheser ama "tekinsizlik" hissi ile huzur veren bir ortam zıtlık yaratınca aşırı derecede rahatsız ediyor.
Bundan sonrası spoiler içerir.
--spoiler--
Öncelikle yaşadığım rahatsızlık ve korku verici hissi çok kötü bir şeye benzeteceğim. Hani bu orospu çocuğu fetöcülerin zaman gazetesi için yaptıkları siren sesli ve gülen bebekli videonun verdiği dehşet vardı ya, hah tam olarak öyle işte. Bebek ile işgali çağrıştıran siren sesinin zıtlığı insanın dengesini altüst ediyordu. Burada da durum benzer. Ortam windows xp'nin masmavi göklü ve yeşil çayırlı duvar kağıdı ama yaşanan olaylar tam bir vahşet.
Filmin sonuna kadar gelemedim. Salo ya da sodom'un 120 günü adlı filmi bile etkilenmeden izlemiş insanım. Ama burada başlarında çiçeklerden taç yapmış, yemyeşil çimenlerde dans eden insanların çıldırık bir vaziyette dehşet saçmaları çok huzursuz ediyor.
Film bize aslında "ahlak" kavramını sorgulatıyor. O isveçli pagan topluluk için yaşlı insanların yüksekten atlayarak paramparça olmaları gayet olağan. intihar, ayinde insan kurban etme, toplu cinsel ilişki, ensest mahsulü çokça zihinsel engelli insanın kanaat önderi kabul edilmeleri, uyuşturucu kullanımı bu topluluk için çok doğal. Dolayısıyla insan kendine şu soruyu sormadan edemiyor: "harga halkı kötü kalpli ve şeytani mi yoksa zırcahil ve aptal mı?"
Cehalet ve aptallığın bilinçli bir kötülükten aslında çok da farkı yok. Anadolu'nun hemen her yerinde cahil halk da çok farklı şeyler yapmıyor. Pagan geleneği için insan derisi yüzmüyor belki ama çok uç ve şehirli insanların "iğrenç, alçakça, ahlaksızca, acımasızca" olarak değerlendirdiği pek çok şeyi yapıyor.
Arapçada şehir anlamına gelen "Medine" sözcüğü medeni olmakla ilgilidir. Şehir medeniyettir. Klan halinde yaşamak, insanların aynı yerde uyumaları, mahremiyet ve özel hayat sınırının olmaması, geleneklere körü körüne bağlılık gibi olgular isveçli nordik halkı da mide bulandırıcı yapıyor, Anadolulu halkı da.
Şehir medeniyettir.
--spoiler--
Bundan sonrası spoiler içerir.
--spoiler--
Öncelikle yaşadığım rahatsızlık ve korku verici hissi çok kötü bir şeye benzeteceğim. Hani bu orospu çocuğu fetöcülerin zaman gazetesi için yaptıkları siren sesli ve gülen bebekli videonun verdiği dehşet vardı ya, hah tam olarak öyle işte. Bebek ile işgali çağrıştıran siren sesinin zıtlığı insanın dengesini altüst ediyordu. Burada da durum benzer. Ortam windows xp'nin masmavi göklü ve yeşil çayırlı duvar kağıdı ama yaşanan olaylar tam bir vahşet.
Filmin sonuna kadar gelemedim. Salo ya da sodom'un 120 günü adlı filmi bile etkilenmeden izlemiş insanım. Ama burada başlarında çiçeklerden taç yapmış, yemyeşil çimenlerde dans eden insanların çıldırık bir vaziyette dehşet saçmaları çok huzursuz ediyor.
Film bize aslında "ahlak" kavramını sorgulatıyor. O isveçli pagan topluluk için yaşlı insanların yüksekten atlayarak paramparça olmaları gayet olağan. intihar, ayinde insan kurban etme, toplu cinsel ilişki, ensest mahsulü çokça zihinsel engelli insanın kanaat önderi kabul edilmeleri, uyuşturucu kullanımı bu topluluk için çok doğal. Dolayısıyla insan kendine şu soruyu sormadan edemiyor: "harga halkı kötü kalpli ve şeytani mi yoksa zırcahil ve aptal mı?"
Cehalet ve aptallığın bilinçli bir kötülükten aslında çok da farkı yok. Anadolu'nun hemen her yerinde cahil halk da çok farklı şeyler yapmıyor. Pagan geleneği için insan derisi yüzmüyor belki ama çok uç ve şehirli insanların "iğrenç, alçakça, ahlaksızca, acımasızca" olarak değerlendirdiği pek çok şeyi yapıyor.
Arapçada şehir anlamına gelen "Medine" sözcüğü medeni olmakla ilgilidir. Şehir medeniyettir. Klan halinde yaşamak, insanların aynı yerde uyumaları, mahremiyet ve özel hayat sınırının olmaması, geleneklere körü körüne bağlılık gibi olgular isveçli nordik halkı da mide bulandırıcı yapıyor, Anadolulu halkı da.
Şehir medeniyettir.
--spoiler--
Gönüllere huzur veren, ailecek izlemelik çerez film.
Gerilim filmidir. Çok uzun olduğundan sıkılabilirsiniz ben neymiş bu film diye izledim etkilemedi. Şimdi bu entryi yazma amacıma gelelim:
--spoiler--
--spoiler--
Ulan am*na koyduğum çocukları gözünüzün önünde adamın kafasını parçalılıyorlar gömüyorlar bir de sakin sakin anlatıyorlar siz hala orada duruyorsunuz. Arkadaşlarınız bir bir kayboluyor size yalan söylüyorlar onu da anlamıyorsunuz avel avel bakıyorsunuz. Orda olucam yemin ederim michael scofield gibi çıkış planı kurardım veya sinir krizi geçirir elime bıçak vs. alır geceleri tek tek ilk erkekleri avlar gündüz kadınlara ayin öyle yapılmaz böyle yapılır diyip arkadaşla ortak olup bıçağı mahremlerine sokardım. izlerken kafayı yedim hayatınızda hiç mi film izlemediniz de oraya gittiniz mk bir de ne verseler yiyip içiyorlar.
--spoiler--
--spoiler--
Ulan am*na koyduğum çocukları gözünüzün önünde adamın kafasını parçalılıyorlar gömüyorlar bir de sakin sakin anlatıyorlar siz hala orada duruyorsunuz. Arkadaşlarınız bir bir kayboluyor size yalan söylüyorlar onu da anlamıyorsunuz avel avel bakıyorsunuz. Orda olucam yemin ederim michael scofield gibi çıkış planı kurardım veya sinir krizi geçirir elime bıçak vs. alır geceleri tek tek ilk erkekleri avlar gündüz kadınlara ayin öyle yapılmaz böyle yapılır diyip arkadaşla ortak olup bıçağı mahremlerine sokardım. izlerken kafayı yedim hayatınızda hiç mi film izlemediniz de oraya gittiniz mk bir de ne verseler yiyip içiyorlar.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar