bugün

gerçekten de adı gibi masal tadında mfö şarkısı. 2011 model ve mfö albümünden. sözler mazhar alanson, müzik fuat güner imzası taşıyor. kıskanınca ile albümün en sıkı 2 şarkısından biri. ileride bir güllerin içinden olmaz belki ama nerdeyiz be tam ortasındayım gibi özel şarkılar arasına gireceğini bugünden söyleyebilirim.

şarkının sözleri çok klişe bir biçimde başlasa da adeta arapatı gibi açılmakta ve mazhar yine ustalığını konuşturmakta. müzikal olarak fuat müzik bilgisinin sınırlarında dolaşmış ama bunu öylesine basitmişçesine önümüze koymuş ki dinlerken hiç yorulmuyor insan. mükemmel vokal düzenlemesi ve yaylı kompozisyonları da bu 4 4'lük şarkının bonusları...

şarkının sözleri de şu şekilde:

ben her sabah uyandığımda,
her yeni doğan güne merhaba derim,
bakarım penceremden ne güzel dünya
henüz varmadı tren o son istasyona

dert bitmez gönül coşar,
biri bitse biri başlar ah zaman,
ne de çabuk geçer,
kim bilir nasıl biter masal

yalnızım şimdi suskunum,
daima sana tutukunum,
vurulmuşum bir aşkın kıyısında.

acıma ne olur bana,
her zaman aşk yolunda ,
ne çok şeyler gelir başımıza.

neler neler yaşandı senin uğrunda,
gönül nasıl yıprandı bu aşk yolunda,
bakarım penceremden ne güzel dünya,
henüz varmadı tren o son istasyona.
hatırlattığı ilk şey tiktak grubuna ait olan masal şarkısıdır.gayet başarılıdır. yamultabiliritesi yüksek.
bir nil karaibrahimgil şarkısıdır. ayrıca komser şekspir filminin son sahnesindeki manidar fon müziğidir.

daha küçücüktüm öldüm.
ama ben masalımı da gördüm.
baba anneme söyle öldüm.

daha parlayabilirdim söndüm.
daha oynayabilirdim döndüm.
daha toplayabilirdim böldüm.
masalımı da gördüm.

istemem ben hiç adım unutulsun.
resmim tozlu raflara konsun.
arayan beni masallarda bulsun.

https://www.youtube.com/watch?v=NrnXz5OUnt0
seni ömrümün sonuna kadar seveceğim..

(bkz: masal)
r.t.e'nin anlattıgı yıllardır gercek dısı ekonomi hayalleridir.
ortak ahlaki, dini yargılar, ve yasak törenler; insanların ortak paydada buluşabildikleri bir külliyata sahip olduğu gösterir. bunlar; ortak edebiyat; batıl inanç, atasözleri gibi kavramları ortaya çıkarırlar.

hindu bir anne çocuğunu, ufak tefek ayrıntılar dışında, iskoç ve iskandinavların peri masallarıına benzer şekilde eğlendirir, ve bu yolda sarfettikleri sözcükler, isveç ve kelt metaforik tamlamalarıyla paralellik arz eder.

hiç kuşkusuz, bu hikayeler; değişik yerlerde birbirinden bağımsız oluşmuştur ve ağızdan ağıza yayılmıştır.
bu hayal meyal masal hep okuduğum mu?
yaşar şarkısı. http://youtu.be/FbkqOU_1Zes
sanılanın aksine insanlara bir fayda getirmediğine inandığım uyutucu bir edebi tür.
mavisene'nin güzel bir şarkısı. sözleri:

yuvadan uçmuş bir kuş gibi
içi yanmış tutuşmuş gibi
sanki hiç gitmemiş var gibi
uzansam tutacak gibi

bir masal anlattı o bana
yürüdüm yolundan inandım buna
dolunay gibi gözleri uçurum
kıyamaz sandım kandım sana

söylesem susacak gibi
ağlasam kaçacak gibi
sanki ebedi aşk sandığım
beni hançere boğacak gibi

bir masal anlattı o bana
yürüdüm yolundan inandım buna
dolunay gibi gözleri uçurum
kıyamaz sandım kandım sana
"masallardaki hain kurtlar biziz." *
yaşar'ın en güzel şarkılarından biridir.

--spoiler--
kalan yalnız kalırsa giden insafsız demektir.
--spoiler--

http://www.youtube.com/watch?v=FbkqOU_1Zes
dünyanın bittiği yerde başlayandır.
trabzon'da pek sevimli bir kafedir.
bir mfö şarkısıdır. yok yok. bir mfö esintisidir. izmir'in imbatıdır bir nevi. ve dahası, mazhar ve özkan'dan ziyade fuat'tır bu parça. parçadaki bu pozitif, bu hayat dolu bakış sanki fuat'ın gülüşlerinden saçılmıştır.
dinlendirici, hoş bir mfö eseri.
henüz varmadı tren o son istasyona diyenler için...
kalk karşılıklı oyna tarzı bir şarkı.
bir mevlana idris şiiri:

Çocuktum her şeyi anladığımı sanıyordum
Sonra büyüdüm, bombaların ve bankaların
Dağlardan ve ırmaklardan daha fazla olduğunu gördüm

Bahçıvanlar generallerden
Menekşeler mermilerden daha azdı

Yenilmişti dünya
Yenilmişti dünya

Duanın özgürleştiren rüzgarı
Çekilmişti yüzlerden
insanlar dua değil
Yönetmelik okuyordu

Nükleer artıklar ve çok uluslu yalanlarla kirlenmişti yüzümüz

Teknolojinin o yok edici,
O gri gölgesi düşmüştü yüzlere
Yenilmişti yüzümüz
Ve görüntü aynıydı
Bütün aynalarda

Her şey çok açıktı
Herkes kimsesiz
Herkes bir şeyin yoksuluydu
Hepimiz aynı anda yenilmiştik
Ve şarkılarımız kederliydi

Yanlış bir zamanda mı yaşıyordum ?
Çekip gitse miydim ?
Hayır!
Ne yanlış bir zamanda yaşıyordum
Ne de çekip gidecek bir yer vardı
Her yer aynıydı
Kaldım

Sürekli çağıran ve ayrım yapmayan toprak
Nasıl olsa beni de çağıracaktı!

Masal dünyanın bittiği yerde başlar
Biliyorum klasik zamanlarda değiliz artık

Ve masallar böyle anlatılmaz

Biliyorum!
Ben hiç masal yazmazdım
Dünya sisteminin hepimize anlattığı masal
Kötü olmasa bu kadar

Biliyorum!
Bir karınca türküsünden daha hafif olacak sesim

Biliyorum!
insanların birbirlerine olan yabancılığı büyüyecek
Dünya küçüldükçe

Biliyorum!
Telefonlar oldukça insanlar birbirini görmeyecek
Biliyorum!
Birbirimizi hiç görmeden ölücez

Her şey için tek şey diliyorum
Allah'ın gülleri yakamızı bırakmasın!
(bkz: din)
--spoiler--
yalnız varsız demektir
elsiz kolsuz demektir
kalan yalnız kalırsa
giden insafsız demektir
--spoiler--

--spoiler--
bir varmışsın bir yokmuşsun
--spoiler--

bu adam kesinlikle nasıl söz yazılacağını çok iyi biliyor. vakti zamanında onu da çok üzmüşler sanırsam. böyle tam isabet sözleri herkes yazamaz. ateş olmayan yerden duman çıkmaz sonuçta.
kötü cadıların gerçekten kötü, iyilerin ise tamamıyla iyi yingyang namına bir şey barındırmayan genelde mutlu biten, gerçeğe aykırı yazı türü.
iyinin hep kazandığı gerçek hayatın tam tersi bir algı yaratma amacı güden ilüzyondur.

çocukları mutlu edebilmek için uydurulmuş bu mini hikayelerin onların masum dünyasına uygun gerçekleri vardır. çocukları uyuturken ona mutlu ve güvende olduğu bir dünya sunmak için özellikle anneler tarafından bolca bilinmesi gerekir.
dinledikçe dinlendiğimizi hissettiğimiz güzel mi güzel mfö şarkısı.

Ben her sabah uyandığımda
Her yeni doğan güne "merhaba" derim
Bakarım penceremden ne güzel dünya
Henüz varmadı tren o son istasyona

Dert bitmez, gönül coşar
Biri bitse biri başlar, ah zaman
Ne de çabuk geçer
Kim bilir nasıl biter masal

Yalnızım şimdi suskunum
Daima sana tutkunum
Vurulmuşum bir aşkın kıyısında
Acıma n'olur bana
Her zaman aşk yolunda
Ne çok şeyler gelir başımıza

Neler neler yaşandı senin uğrunda
Gönül nasıl yıprandı bu aşk yolunda
Bakarım penceremden ne güzel dünya
Henüz varmadı tren o son istasyona
--spoiler--

Bana 'bir varmış' de,
'Bir varmış, bir yokmuş' deme,
içime dokunuyor...

--spoiler--
harikulade bir redd parçasıdır. sözleri 2009-2010 kışında bazı facebook sayfalarına ilham olmuştur. hala da hatırımdadır.

"ben mi diktim ki bu kostümü, neden giyeyim? hayat başladığı gibi biter belki de rolümü boşvermeliyim..."
koyubeyaz şarkısıdır.
https://www.youtube.com/watch?v=89Vf3gA-zNo
Bir çizgi çektin, bir yanı ölüm bir yanı yaşam
Bir kural koydun, bir yanı tahliye bir yanı idam
Bir tablo çizdin, bir yanı kış diğer yanı yaz
Bir soru sordun, kimisi doğru kimisi yalan


Yürüyorsun, yürüyorsun
Bazen dönüp bakıyorsun
Sonra gülümsüyorsun
Bir el uzanıyor sana...


Yürüyorsun, yürüyorsun
Bazen de tökezliyorsun
Sonra bir bakıyorsun
O el hala orad...
© copyright 2005 - 2026