bugün
- içtim şarabı12
- rakı sevmemek6
- bik bik'in mutfağına konuk olmak6
- aşure yapan sözlük kızları4
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi5
- hayattaki şans seviyeniz4
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- tas kafa traşlı hırt sorunu3
- sözlükteki gizli düşmanım6
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi4
- kadir inanır20
- anın görüntüsü20
- her insanın bir cini olması5
- pkk lı doktorlar2
- kaşar5
- bu sıcakta penisi asfalta sürtmek2
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet15
- çok güzel ama manyak kadın7
- içinden canavar çıkan insan4
- mustafa kemal atatürk7
- brad pitt ve edward norton'un türkiye abd maçını i2
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar5
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- kemalist dünya24
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali2
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- osurdum2
- üniversitelerin gereksiz olması16
- gizem3
- true'nun çaylak olması17
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- gizli oylayan yüreksizler2
- hırt4
- nervio5
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- mason2
- simit ayran2
- hurdadan çıkan flash diskler2
- kezodan öpücük istemek2
- türk soyu ve arap soyu birdir9
- velvet28
- deniz göktaş2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- 4 temmuz 2026 arjantin yeşil burun adaları maçı2
- aşk4
- antalyada üşümek3
- ibrahim hacıosmanoğlu8
- şevval şahin2
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
annenin kışın cocugu okula giderken yaptıgıdır. "ogulcugum kapatsana agzını şu bereyle..aa hasta olacaksın yine ben ugrasacagım"nidaları cocugun kaçışına eşlik eder
binaların dış cephe yalıtımı.
peki ne işe yarar, ne fayda görürüz? bir mailden araklasak mı?
''Geçenlerde Hürriyet'te bir haber okudum. Habere göre Türkiye'deki bütün evlerin yalıtımlı olması halinde ülke olarak yıllık 7.5 milyar dolar tasarruf yapılabileceği kaydedilmiş. Bir kaç milyar dolar için IMF ile bitmek bilmeyen müzakerelerin yapıldığını hatırda tutarsak ülke ekonomisi için oldukça ciddi bir rakam. Peki ya hane ekonomisi?
Bir binayı mantolama maliyeti ortalama 3.000 TL imiş. Durun durun bu tutar hemen gözünüzü korkutmasın. Zira bu para da 2-4 yıl arasında faturalardan çıkıyormuş. Yani yalıtımı olan ve hala yalıtım yapılmamış bir binaya gelen doğalgaz faturaları arasındaki fark 2-4 yıl arasında 3.000 Tl'ye ulaşabiliyormuş. Bu açıdan mantolama işlemine bir yatırım aracı olarak da bakılabilir. Kendini maksimum 4 yıl içinde amorti edecek ve sonraki her dönemde kara geçecek bir yatırım.''
peki ne işe yarar, ne fayda görürüz? bir mailden araklasak mı?
''Geçenlerde Hürriyet'te bir haber okudum. Habere göre Türkiye'deki bütün evlerin yalıtımlı olması halinde ülke olarak yıllık 7.5 milyar dolar tasarruf yapılabileceği kaydedilmiş. Bir kaç milyar dolar için IMF ile bitmek bilmeyen müzakerelerin yapıldığını hatırda tutarsak ülke ekonomisi için oldukça ciddi bir rakam. Peki ya hane ekonomisi?
Bir binayı mantolama maliyeti ortalama 3.000 TL imiş. Durun durun bu tutar hemen gözünüzü korkutmasın. Zira bu para da 2-4 yıl arasında faturalardan çıkıyormuş. Yani yalıtımı olan ve hala yalıtım yapılmamış bir binaya gelen doğalgaz faturaları arasındaki fark 2-4 yıl arasında 3.000 Tl'ye ulaşabiliyormuş. Bu açıdan mantolama işlemine bir yatırım aracı olarak da bakılabilir. Kendini maksimum 4 yıl içinde amorti edecek ve sonraki her dönemde kara geçecek bir yatırım.''
ısı yalıtım levhaları ile binanın dış cephesini kaplamaktır. iç duvarlara da, dış duvarlara da yapılabilir. iç duvarlara yapılanını, apartmanın keyfini beklemeden, kendiniz yaptırıverirsiniz. dış duvarlar içinse apartman yönetimi kararı, site yönetimi kararı filan gerekir.
bizim site geçen hafta bu kararı çıkarabildi sonunda. balkonlar tepemize inecekti, sıvalar birinin kafasını filan yaracaktı. neyse kılpayı, kimse ölmeden, kararı alabildiler. 1 sene boyunca ayda bilmemne kadar taksit ödeyecekmişiz. bugün itibariyle, iskeleler filan kuruldu. önce bi tazyikli suyla balkonları yıkıyorlar. nedenini anlamadım. hijyenik insanlar heralde. daha sonra da, sıvaları kazıyıp, levhaları yerleştireceklermiş. görücez bakalım nası bişey olacak. şimdilik sadece uyuz, adamın kafasını ütüleyen, bi sesi var.
ama dikkati çeken şey, işçilerin, hiç bir güvenlik halatı filan olmadan, 5 katlı iskelelere maymun gibi tırmanabilmesi. hayır, kapımın önünde ceset bulmak istemiyorum da, o yüzden takıldım buna.
bizim site geçen hafta bu kararı çıkarabildi sonunda. balkonlar tepemize inecekti, sıvalar birinin kafasını filan yaracaktı. neyse kılpayı, kimse ölmeden, kararı alabildiler. 1 sene boyunca ayda bilmemne kadar taksit ödeyecekmişiz. bugün itibariyle, iskeleler filan kuruldu. önce bi tazyikli suyla balkonları yıkıyorlar. nedenini anlamadım. hijyenik insanlar heralde. daha sonra da, sıvaları kazıyıp, levhaları yerleştireceklermiş. görücez bakalım nası bişey olacak. şimdilik sadece uyuz, adamın kafasını ütüleyen, bi sesi var.
ama dikkati çeken şey, işçilerin, hiç bir güvenlik halatı filan olmadan, 5 katlı iskelelere maymun gibi tırmanabilmesi. hayır, kapımın önünde ceset bulmak istemiyorum da, o yüzden takıldım buna.
inşaattan anlamayanlar için zor ve karışık bir iştir.
ve evdeki gürültünün haddi hesabı olmaz.
staforun üzerine kaplanabilecek en iyi madde hala bulunamamıştır.
bilgi vermek isteyenler bir mesaj uzağınızdayım.
ve evdeki gürültünün haddi hesabı olmaz.
staforun üzerine kaplanabilecek en iyi madde hala bulunamamıştır.
bilgi vermek isteyenler bir mesaj uzağınızdayım.
bir süre bütün apartman ya da site sakinlerinin hayatına aralık veren olay.
bir aydan aşağı sürmeyen bir tadilat demek.
berbat bi şey.
berbat bi şey.
ısı yalıtkanlığı sağlamak suretiyle tasarruf etmek amaçlı olarak binaların dış yüzeylerine uygulanan işlemdir. dış yüzey temizlenip üzeri astarlanarak tutkallanır ve 5 cm kalınlığındaki köpük, özel vidalarla sabitlenir. üzerine sıva, astar ve dekoratif boya uygulanır. yakıttan %40 civarında tasarruf edilmesini sağlar. 30 dairelik bir bina için yaklaşık maliyeti 80.000 TL'dir. yeni binalar için zorunlu olup müteahhit tarafından uygulanır.
mantolamaya benzeyen bir hede olsa gerek.
ısı yalıtımı binanın dairenin yapının etrafına yapılan diğer ado mantolama olan ve min 5cm kalınlıkta olcak xps en kaliteli ve dış mantolama en iyisidir eps üründe kullanılabilir ama xps en iyisi şuan 5 cm eps kullandık binamızın cevresine izmirde 400 tl gelen doğalgaz faturası kışın 150 tlye indi (%25 doğalgaz zamına rağmen normalde 120 tl fln) hep 25 derecede yakarım termostatı .evin içide fırın gibi oluyor ev kış nedir bilmiyor hep sıcak.
ülkemize katkısı derseniz enerjiyi dışarıdan ithal eden bir ülke olarak yaptığımız tasarruf bize geri dönecek devlette 2011 yılından sonra yapılan binalarda mantolama zorunlu yaptı ve mantolama olmayan bina ruhsat alamaz.yaklaşık olarak ısı yalıtımına 2000 tl verdik 24 aylık taksit yaptılar zaten aylık kışın 250 tl karı var 100 taksite 150 de benim cebimde kalıyor.süper birşeymiş keşke 10 sene önceden yaptırsaydım 24 ay sonra full kardayım.mantolama kendini 1 yılda çıkartır arkadaşlar.yazında klimamız var eskiden harıl harıl çalıştırıyodum gündüzleri elektrik 250-300 geliyodu aylık artık geceleri pencere açıyorum serin havayı eve dolduruyorum gündüz pencereler kapalı 30 dak açarsam açıyorum klimayı ve ev sepserin.yazında 100 tlyi geçmiyo elektrik faturası.
mantolama diğer adıyla ısı yalıtımı yapın yaptırtın arkadaşlar her gecen gün zarara.zararın neresinden dönerseniz kardır.
ülkemize katkısı derseniz enerjiyi dışarıdan ithal eden bir ülke olarak yaptığımız tasarruf bize geri dönecek devlette 2011 yılından sonra yapılan binalarda mantolama zorunlu yaptı ve mantolama olmayan bina ruhsat alamaz.yaklaşık olarak ısı yalıtımına 2000 tl verdik 24 aylık taksit yaptılar zaten aylık kışın 250 tl karı var 100 taksite 150 de benim cebimde kalıyor.süper birşeymiş keşke 10 sene önceden yaptırsaydım 24 ay sonra full kardayım.mantolama kendini 1 yılda çıkartır arkadaşlar.yazında klimamız var eskiden harıl harıl çalıştırıyodum gündüzleri elektrik 250-300 geliyodu aylık artık geceleri pencere açıyorum serin havayı eve dolduruyorum gündüz pencereler kapalı 30 dak açarsam açıyorum klimayı ve ev sepserin.yazında 100 tlyi geçmiyo elektrik faturası.
mantolama diğer adıyla ısı yalıtımı yapın yaptırtın arkadaşlar her gecen gün zarara.zararın neresinden dönerseniz kardır.
şu saatte uyanma sebebidir. matkap sesine bindirdiğim.
Canim anacigimin her seferinde "monteleme" şeklinde telaffuz ettiği dış cephe yalıtımı işi.
Çok iyi bişey her evimizde var.
1 aydır beynimin içine eden boktan icat.
bir kez yapıldıktan sonra giderleri belli bir seviyede indirecek olan icattır. deneyim ve gözlemlerle sabittir bir yılda iki ev değiştirdim (öğrencilik hali işte neyse) biri mantolu biri mantosuzdu, ulan mantosuz evde 250 300 lira doğalgaz gelirdi ama g.tümüz donardı ne zaman mantolu eve geçtik en baba 180 lira ile kışı çıkardık sonraki aylarda giderek azalmaya başlamıştı doğalgaz faturası.
yani yemeyin içmeyin mantoya yatırın.
yani yemeyin içmeyin mantoya yatırın.
kiracının, evde en başta arayacağı olmazsa olmaz bir sistemdir.
ağustos ayının ortalarında yeni atandığım yerde ev aramaya başladık. çalıştığım iş yerine yakın olması birinci şartımdı. en önemli ayrıntıyı atlıyordum, ilerde başıma geleceklerden habersizdim. istediğim gibi (işyerime yakın) bir ev buldum. Kirası da diğerlerinden biraz daha uygundu. hiç kaçırmadan ev sahibini aradım, apar topar evi tuttum. Eve girdikten 3-4 ay sonra kış kendini yavaştan gösterdi.
Yeni bebeğimiz de olunca kasım ayı ortalarında doğalgazı kullanmaya başladık. havalar gün geçtikçe soğuyor buna paralel doğalgazın derecesini gitgide artırıyordum. Kasım ayı sonu itibariyle 525 TL civarında fatura geldi ve kış daha başlamamıştı bile. Evi ısıtmak için türlü türlü yollara başvurdum. insan çaresiz kalınca aklı daha çok çalışıyormuş. Evin bütün camlarını ve evdeki tüm boşlukları köpükle doldurdum. Yok bir türlü kâr etmedi. yeni de bebek olunca bir de ufo çalıştırmaya başlamıştı. 315 TL de elektrik faturası geldi. eğer kasım ayında 515 doğalgaz 315 elektrik parası geliyorsa aralıkta ne kadar gelecekti ? doğalgaz hesap uzmanı olmuştum. aralık ayı sonu itibariyle gelecek fatura 650 TL + KDV, elektrikte yaklaşık 450 TL civarıydı. bu iş böyle olmayacak dedim ve kış ortasında ev aramaya başladım. 750 TL'ye bir ev buldum. Ev yeni yapı ve mantolaması vardı. Bulunduğum yerde bir kira depozit, kira parası önden ve bir de emlakçıya bir kira komisyon bedeli ödeyerek yeni evi tuttum. 08.01.2016 itibariyle taşındım. Mantolamanın bir evin olmazsa olmazı olduğunu çok iyi tecrübe ettim.
Bir evde mantolama yoksa kirası diğerlerine göre daha uygun diye tutmayın. Sonra acısı fena çıkıyor. Emin olun benim tam tamına 7.000 lirama mal oldu.
ağustos ayının ortalarında yeni atandığım yerde ev aramaya başladık. çalıştığım iş yerine yakın olması birinci şartımdı. en önemli ayrıntıyı atlıyordum, ilerde başıma geleceklerden habersizdim. istediğim gibi (işyerime yakın) bir ev buldum. Kirası da diğerlerinden biraz daha uygundu. hiç kaçırmadan ev sahibini aradım, apar topar evi tuttum. Eve girdikten 3-4 ay sonra kış kendini yavaştan gösterdi.
Yeni bebeğimiz de olunca kasım ayı ortalarında doğalgazı kullanmaya başladık. havalar gün geçtikçe soğuyor buna paralel doğalgazın derecesini gitgide artırıyordum. Kasım ayı sonu itibariyle 525 TL civarında fatura geldi ve kış daha başlamamıştı bile. Evi ısıtmak için türlü türlü yollara başvurdum. insan çaresiz kalınca aklı daha çok çalışıyormuş. Evin bütün camlarını ve evdeki tüm boşlukları köpükle doldurdum. Yok bir türlü kâr etmedi. yeni de bebek olunca bir de ufo çalıştırmaya başlamıştı. 315 TL de elektrik faturası geldi. eğer kasım ayında 515 doğalgaz 315 elektrik parası geliyorsa aralıkta ne kadar gelecekti ? doğalgaz hesap uzmanı olmuştum. aralık ayı sonu itibariyle gelecek fatura 650 TL + KDV, elektrikte yaklaşık 450 TL civarıydı. bu iş böyle olmayacak dedim ve kış ortasında ev aramaya başladım. 750 TL'ye bir ev buldum. Ev yeni yapı ve mantolaması vardı. Bulunduğum yerde bir kira depozit, kira parası önden ve bir de emlakçıya bir kira komisyon bedeli ödeyerek yeni evi tuttum. 08.01.2016 itibariyle taşındım. Mantolamanın bir evin olmazsa olmazı olduğunu çok iyi tecrübe ettim.
Bir evde mantolama yoksa kirası diğerlerine göre daha uygun diye tutmayın. Sonra acısı fena çıkıyor. Emin olun benim tam tamına 7.000 lirama mal oldu.
(bkz: kürk mantolu madonna)
Evi soğuktan isidan korumak için yapılan uygulama.
Manto'ları lama'lar ile birleştirince ortaya çıkan sonuçtur efem. Bu kadar büyültmeyin.
Not: O kıllı herif da benim zaten.
Not: O kıllı herif da benim zaten.
mantolama:ısı yalıtımı yada ısıl yalıtım..
duvarın toplam ısıl direncini artırmak suretiyle ısı geçişinin azaltılması amaçlanır..
duvarın toplam ısıl direncini artırmak suretiyle ısı geçişinin azaltılması amaçlanır..
duvar - sıva - strafor - dübel- fileli sıva- ince sıva- astar- dekoratif sıva.
ben bu işte amelelik yaptım oradan biliyorum.
ben bu işte amelelik yaptım oradan biliyorum.
Taş yünü görünce "ay ne minnoş şeymiş " diye dokunmaya kalkmayın gün boyu kaşınırsınız.
Tanım:yapılara ısı yalıtımı sağlamak için yapılan uygulama.
Tanım:yapılara ısı yalıtımı sağlamak için yapılan uygulama.
her sene yaza doğru bina toplantılarında konusu açılan iştir.
son zamanlarda iskele kurabilen herkesin el attığı dış cephe yalıtım sistemi.
kalitesiz işler ortaya çıkıyor. bir kış geçirdikten sonra anlarsınız.
kalitesiz işler ortaya çıkıyor. bir kış geçirdikten sonra anlarsınız.
Dünyanın en saçma şeyi. Duvarların amacı zaten evi dış etkilerden korumaktır. Kalkıyorsun sen duvarı korumaya altına alıyorsun. Ama işin altında büyük para dönüyor. Yalıtımı olan binalara dahi "Mantolama" yapıyorlar. Yurttaşımızın anlamadığı konu ya "zorunlu" falan diye de kafa buluyorlar. Zorunlu falan değil. Zaten Türkiye'nin çoğu yerinde de kış o kadar ağır geçmiyor ki... Duvarları "sağlam" yapmayıp onun üzerine yapılacak yalıtımdan çare beklemek de ayrı saflık. Ne diyeyim. Kimi zaman aziz Nesin'e o sözü nedeniyle hak vermemek elde değil.
ısıtılan hacimlerde eneriden tasarruf etmek ve de ortamdaki nemin dış cephe betonarmesi içinde kalan demirlerle temasında yoğunlaşmasını önleyen fiziki tedbirlerdir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar