bugün
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet8
- true'nun çaylak olması15
- kadir inanır14
- arkadaşlar uyudunuz mu6
- velvet28
- hiçbir şey yapmadığınız halde aşık olan erkekler2
- israil5
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- kemalist dünya19
- sözlüğü bırakmak istemek8
- 2026 dünya kupası27
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- yazarların iyi olduğu konular9
- aile evinde yaşamak13
- üniversitelerin gereksiz olması12
- salak erkek neden bu kadar çok8
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- arapça okuyabilen yazarlar3
- sedat pekmez21
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- futbol21
- bir şeyler söyle3
- türk soyu ve arap soyu birdir6
- tüm mahlukatın cenneti yaşayacak olması3
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- anın görüntüsü17
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil4
- seri gizli artı oy veren melek7
- allah yoluna cenk edelim şan alalım şan2
- yapay zekanın her entrymi silmesi2
- birsin allahım2
- özlü sözler5
- galatasaray lobisi11
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- 26 haziran 20266
- sözlük yazarlarının kombinleri9
- birader yazar olmak13
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- kürtçülerin algıları5
- kürtçülük5
- erleg han ile revani yemek3
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim6
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- ana dilimiz kürtçe olsun kampanyası4
- ktç abinin çaylak olması5
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
- ingiliz aksanı6
bir gürcü ve çeçenin savaş dramlarını anlatan film.
--spoiler--
ivo ise bu iki kişiye müdahil olmakta, onları aynı çatı altında birleştirmektedir. film her ne kadar zıt taraflar üzerinde yoğunlaşsa da savaşın ortasında kalan insanların ne kadar tehlikede olduğunu göstermektedir.
--spoiler--
izlenmesi gereken bir film.
soundtrack:
https://www.youtube.com/watch?v=s_det5NyEP4
--spoiler--
ivo ise bu iki kişiye müdahil olmakta, onları aynı çatı altında birleştirmektedir. film her ne kadar zıt taraflar üzerinde yoğunlaşsa da savaşın ortasında kalan insanların ne kadar tehlikede olduğunu göstermektedir.
--spoiler--
izlenmesi gereken bir film.
soundtrack:
https://www.youtube.com/watch?v=s_det5NyEP4
Gürcü Çeçen savaşı sırasında yaralanıp aynı evde Estonyalılarla kalan her iki taraftan askerin değişimini anlatan antimilitarist ve şiirsel bir film.Savaşın aslında kimsenin savaşı olmadığı ve ne olursa olsun bir cinayet olduğunu gözler önüne seriyor.Müzikleri de çok güzeldi.Yaşasın halkların kardeşliği.
savasin olumleri siradanlastirmasini insanin gozune gozune sokan film. oynayanlar olume tepkisizdi ama finalinde bizi aglatti. oglunu birakip topragindan gidemeyen bir babanin birbirini oldurmeye calisan iki askeri nasil insan yaptigini anlatiyor. masada oturup konusulsa, iki cay icilse aslinda insan olunabiliyor. *
pornografiye kameralarını kapatarak insana ve insani olana odaklanan, dilden, dinden, ırktan ve diğer tüm mensubiyetlerden bağımsız olarak vatan kavramını irdeleyen film, düşmanlıkların ve dikte edilin aidiyetlerin aslında ne kadar mesnetsiz olduğunu gözümüze sokarken, esas unutulmaması gereken hususun sadece birbirleriyle savaşan tarafların değil, savaşın hakim olduğu coğrafyada yaşayan tüm insanları etkilediğini yalın bir dille anlatmaktadır.
dün birbirinin canına kasteden düşmanlar, bugün birbiri için can verebiliyorsa bu işin özünde bir sakatlık vardır..
izleyin olum işte, güzel film.
dün birbirinin canına kasteden düşmanlar, bugün birbiri için can verebiliyorsa bu işin özünde bir sakatlık vardır..
izleyin olum işte, güzel film.
neden bu kadar kıyıda köşede kalmış bir film diye düşündüm izlerken. bir savaş filminin insancıl yönü, arka plan olayları herhalde en iyi böyle anlatılabilirdi.
aksiyonsuz, üç beş oyuncu, bir iki ev, bir iki araba ve olmazsa olmaz olan güzel mandalina bahçesiyle çekilmiş bir estonya filmi.
gerçekçiliğin nirvanasına ulaşmışlar bence.
aksiyonsuz, üç beş oyuncu, bir iki ev, bir iki araba ve olmazsa olmaz olan güzel mandalina bahçesiyle çekilmiş bir estonya filmi.
gerçekçiliğin nirvanasına ulaşmışlar bence.
acımasız bir savaşın ortasında mandalina ağaçlarının arasında insan olmayla ilgili bir öykü.
mandalinaların bombalandığı film.
mandalinaların bombalandığı film.
gürcülerin ve çeçenler savaşırken, insanlık onuru kazanır bu filmde. savaşın anlamsızlığını, nedensizliğini, acımasızlığını, kalleşliğini tokat gibi yüze vuran muhteşem bir gürcistan filmi.
imdb puanı geçen yıl 9 civarıyken şu sıralar 8,4 sularındadır. 2013'ün en iyi filmlerindendir.
imdb puanı geçen yıl 9 civarıyken şu sıralar 8,4 sularındadır. 2013'ün en iyi filmlerindendir.
Bugün izlediğim, daha izlemeden tarihsel olaya cok fazla hakim olmadığım için kısa süreli tereddüt ettiğim ama izlediğime bir an bile pişman olmadığım güzel, dokunaklı ve içten bir film. Tavsiye edilir kesinlikle.
"Mandariinid filminde, Savaş kapıdadır ve halk bunu hissetmiş Estonyaya göç etmeye başlamıştır. Gidemeyen iki yaşlı insan orada kalmış ve maddi sıkıntılar yaşamaya başlamışlardır. Onlar maddiyatsızlık yüzünden bu göçü yapamıyorlardır ve biri marangozluk yaparak diğeride bahçesindeki mandalinleri toplayarak bu parayı temin edip göç edeceklerdir. istediklerini yapamayacaklardır çünkü artık savaş başlamıştır. Onların gözleri önünde artık askerler birbiri ile savaşıyordur ve yaralı askerleri tutup kendi evlerine tedavi etmek üzere almışlardır. Artık onlarda savaşın tam ortasındadır. Gürcistan ve Çeçenistan savaşını gözler önüne seriyor."
"Mandariinid filminde, Savaş kapıdadır ve halk bunu hissetmiş Estonyaya göç etmeye başlamıştır. Gidemeyen iki yaşlı insan orada kalmış ve maddi sıkıntılar yaşamaya başlamışlardır. Onlar maddiyatsızlık yüzünden bu göçü yapamıyorlardır ve biri marangozluk yaparak diğeride bahçesindeki mandalinleri toplayarak bu parayı temin edip göç edeceklerdir. istediklerini yapamayacaklardır çünkü artık savaş başlamıştır. Onların gözleri önünde artık askerler birbiri ile savaşıyordur ve yaralı askerleri tutup kendi evlerine tedavi etmek üzere almışlardır. Artık onlarda savaşın tam ortasındadır. Gürcistan ve Çeçenistan savaşını gözler önüne seriyor."
tüm gerçekliği yalın bi dille suratımıza vuran film.
kesinlikle izlenmeli.
beğenmeseniz bile kafkasların o şairane güzelliği yeter.
kesinlikle izlenmeli.
beğenmeseniz bile kafkasların o şairane güzelliği yeter.
Savaş karşıtı değil, savaşla savaşan bir film. Eleştirisi ise burada: http://sinemahzen.com/mandariinid/
Nerden bakarsan bak harikulade olan film. O kısacık süresine rağmen savaşın anlamsızlığı, çok da fazla top tüfek kullanmadan, o kadar iyi anlatmıştır ki filmin sonunda "ne de güzel bir filmdi böyle" diye düşünmeden edemezsiniz.
Final sahnesinin sadeliği ve vuruculuğu beni sarsmış filmdir.
-Ne yani oğlunun yanına bir Gürcü mü gömdün.
--Fark eder mi ahmed?
-...
--Ahmed, fark eder mi?
-Farketmez!
-Ne yani oğlunun yanına bir Gürcü mü gömdün.
--Fark eder mi ahmed?
-...
--Ahmed, fark eder mi?
-Farketmez!
Geçen gün izlediğim aslında içten içe çeçenleri kötüleyen gürcüleri öven -ki gürcü filmi olduğu için normal karşılıyorum- ama çeçen rolünü oynayan Ahmet karakterinin harika oyunu ve içtenliği sayesinde bu kıyası farkettirmeyen bir yapıt. izlenilebilir filmlerdendir..
gürcüce adı tangerines olan 87 dakikalık gürcistan yapımı bir filmdir.
mandalinaların benim için çok anlam ifade etmesi sebebiyle ilk olarak ilgimi çekti film. baktım ki savaş hakkındaydı , acaba sıradana kaçmış mıdır ya da provakasyon , savaş savunuculuğu , en çok biz mağdur oldukçuluk var mıdır diye tedirginlikle başladım ama tam tersi oldu. savaşın anlamsız mı anlamsız olduğunu vurgulayan, ya ikimiz de başta ve sonda böyleydik peki biz bu boku niye yedik diyen* , güzel bir melodiyle başlayan ve izlerken içselleştirilen bir ezgiyle biten, naif mi naif bir film çıktı ortaya. mandalinalar turuncu turuncu kaldı masada, dalında.
--spoiler--
ahmed'le ivo'nun nika'nın tiyatrosuna gideceğine bir an gerçekten inanmış ve sevinmiştim. film böyle mi bitecekti dedimdi, tabi ki dünyada sadece marcus , ivo , ahmed ve nika yoktu. öldürmek isteyenin soyu tükenir miydi hiç? elbet huzuru bozan bir şey olurdu, of.
--spoiler--
mandalinaların benim için çok anlam ifade etmesi sebebiyle ilk olarak ilgimi çekti film. baktım ki savaş hakkındaydı , acaba sıradana kaçmış mıdır ya da provakasyon , savaş savunuculuğu , en çok biz mağdur oldukçuluk var mıdır diye tedirginlikle başladım ama tam tersi oldu. savaşın anlamsız mı anlamsız olduğunu vurgulayan, ya ikimiz de başta ve sonda böyleydik peki biz bu boku niye yedik diyen* , güzel bir melodiyle başlayan ve izlerken içselleştirilen bir ezgiyle biten, naif mi naif bir film çıktı ortaya. mandalinalar turuncu turuncu kaldı masada, dalında.
--spoiler--
ahmed'le ivo'nun nika'nın tiyatrosuna gideceğine bir an gerçekten inanmış ve sevinmiştim. film böyle mi bitecekti dedimdi, tabi ki dünyada sadece marcus , ivo , ahmed ve nika yoktu. öldürmek isteyenin soyu tükenir miydi hiç? elbet huzuru bozan bir şey olurdu, of.
--spoiler--
izlenme oranı düşük başarılı bir film kısa da bir süresi var pazar pazar evde boş boş oturacağına mutlaka izle diye önerilebilir. Etkileyici sizi filmin iÇine alan bir yapım oyunculuk da harika olunca mis gibi olmuş.
içinizde sadece hümanizm bırakan çok temiz bir film.
Irkçılık yapan insanlara izletilmesi gereken şaheser.
Nikanın vurulduğu sahnede boğazım düğümlendi.
Irkçılık yapan insanlara izletilmesi gereken şaheser.
Nikanın vurulduğu sahnede boğazım düğümlendi.
"keşke bunu ben çekmiş olsaydım" dediğim ender filmlerden...
uzun zamandır seyrettiğim en güzel, en naif, en çarpıcı film.
savaşın ne denli yıkıcı olabileceğini düşük bütçeyle bu kadar az adamla enfes şekilde izleyicisine sunan, gürcistan-estonya ortak yapımı film.
düşmanlıkların ve dikte edilen tüm fikirlere rağmen barışın mümkün olduğunu gösteren hollywood klişesiz, amerikan bayraksız, tarafsız, çarpıcı bir savaş draması.
her izleyicisinin içinde bir yerlere dokunacağını düşünüyorum, ivo'nun marangoz olmasında dahi mesaj var, ağaçlar, gökyüzü, orman çitler vesair o kadar gerçek ki filmin içine dahil olmanız çok uzun sürmüyor.
tek tek her karaktere empati yapıyorsunuz, sen ne hoş, ne güzel bir adamsın ivo.
sonlara doğru ahmed ile yaşanan diyalog, hüzünlendirir/enfestir.
ivo : ne fark eder ki ahmed?
velhasıl şiir tadında, barış tadında, tüm zamanlara mesajlar veren bir insanlık filmi.
imdb 8,3/10
müziğine gelince, filmden sonra dinledikçe duygulanıyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=fgNhQW_PmSg
düşmanlıkların ve dikte edilen tüm fikirlere rağmen barışın mümkün olduğunu gösteren hollywood klişesiz, amerikan bayraksız, tarafsız, çarpıcı bir savaş draması.
her izleyicisinin içinde bir yerlere dokunacağını düşünüyorum, ivo'nun marangoz olmasında dahi mesaj var, ağaçlar, gökyüzü, orman çitler vesair o kadar gerçek ki filmin içine dahil olmanız çok uzun sürmüyor.
tek tek her karaktere empati yapıyorsunuz, sen ne hoş, ne güzel bir adamsın ivo.
sonlara doğru ahmed ile yaşanan diyalog, hüzünlendirir/enfestir.
ivo : ne fark eder ki ahmed?
velhasıl şiir tadında, barış tadında, tüm zamanlara mesajlar veren bir insanlık filmi.
imdb 8,3/10
müziğine gelince, filmden sonra dinledikçe duygulanıyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=fgNhQW_PmSg
film gürcü-Abhaz savaşını alıp bir evin içinde minyatür bir savaş haline getirip bize sunuyor. Dinsel ve milliyetçi bir nefret ile başlayan süreç, iyi bir kurgu ve zekice –az ama öz- yazılmış diyaloglar ile bir insanlık öyküsüne dönüşüyor.
insan düşünen bir varlıksa hisseden bir varlık da olmak zorundadır.bu bizi biz yapan bir parçamız.
80 dakikalık bir film ve isimde aslında içeriğin anlatmak istediği gibi savaşa değil insana değiniyor. Savaş psikolojisi altında bile insan kalabilmenin bir örneğini sunuyor. Film bu kadar güzel olmasını ise gerçekçiliğinden ve doğallığından alıyor.
Oldukça düz ve güzel bir hikaye. Son dönem izlediğim en iyi filmler arasında.Kesinlikle izlemenizi tavsiye ederim.cok konuştuysam da aslında Üzerine fazla konuşmaya gerek olmayan film. Varın gidin izleyin.
görsel
insan düşünen bir varlıksa hisseden bir varlık da olmak zorundadır.bu bizi biz yapan bir parçamız.
80 dakikalık bir film ve isimde aslında içeriğin anlatmak istediği gibi savaşa değil insana değiniyor. Savaş psikolojisi altında bile insan kalabilmenin bir örneğini sunuyor. Film bu kadar güzel olmasını ise gerçekçiliğinden ve doğallığından alıyor.
Oldukça düz ve güzel bir hikaye. Son dönem izlediğim en iyi filmler arasında.Kesinlikle izlemenizi tavsiye ederim.cok konuştuysam da aslında Üzerine fazla konuşmaya gerek olmayan film. Varın gidin izleyin.
görsel
görsel
şiir gibi bir zaza urushadze filmi.
sinema'nin temel işlevi, bir kaç film karesini birleştirerek bir fikir üretmektir. mandariinid, bir kaç film karesini birleştirerek büyük bir meseleyi anlatıyor. bunun için ne büyük bir bütçe, ne milyon dolarlık bir set, ne de o saatini trilyonlar verilen oyuncuları, hiçbirini kullanmıyor. 'bir kaç kişi ve güçlü bir sinema bilgisi ile anlatılmayacak şey yoktur' fikrini benimsememe sebep olmuştur bu yüzden.
inanılmaz bir soundtrack'i vardir ayrıca.
--spoiler--
- Yani oğlunu gürcüler mi öldürdü?
+ Evet, ama ne fark eder ki?
- Nasıl yani? Oğlunun mezarının yanına bir gürcü gömdün.
--spoiler--
şiir gibi bir zaza urushadze filmi.
sinema'nin temel işlevi, bir kaç film karesini birleştirerek bir fikir üretmektir. mandariinid, bir kaç film karesini birleştirerek büyük bir meseleyi anlatıyor. bunun için ne büyük bir bütçe, ne milyon dolarlık bir set, ne de o saatini trilyonlar verilen oyuncuları, hiçbirini kullanmıyor. 'bir kaç kişi ve güçlü bir sinema bilgisi ile anlatılmayacak şey yoktur' fikrini benimsememe sebep olmuştur bu yüzden.
inanılmaz bir soundtrack'i vardir ayrıca.
--spoiler--
- Yani oğlunu gürcüler mi öldürdü?
+ Evet, ama ne fark eder ki?
- Nasıl yani? Oğlunun mezarının yanına bir gürcü gömdün.
--spoiler--
Doğal, naif bir o kadar da duygu yüklü müthiş bir film.
Savaşın ortasındaki yaşam esasında ancak bu kadar çarpıcı anlatılabilirdi.
Savaşın ortasındaki yaşam esasında ancak bu kadar çarpıcı anlatılabilirdi.
https://www.youtube.com/watch?v=hLB8BkX9rRI
Çingeneler zamanı ile birlikte en güzel soundtracke sahip olan film.
Mutlaka izlenmeli.
Çingeneler zamanı ile birlikte en güzel soundtracke sahip olan film.
Mutlaka izlenmeli.
2013 Gürcistan-Estonya ortak yapımı bir Zaza Urushadze filmidir. savaşın insanları anlamsız bir düşmanlığa sürükleyişini şiirsel bir dille anlatan ve bunu yaparken de yürek titreten bir film.
görsel
- yani oğlunu gürcüler mi öldürdü?
+ evet, ama ne fark eder ki?
- nasıl yani? oğlunun mezarının yanına bir gürcü gömdün.
+ ahmed, fark eder mi?
Özellikle şu diyalog filmin vermek istediği mesajı özetliyor. (ilgili sahne için tıklayınız)
insanlar ne için savaşıyordu
ve kazanan kimdi?
görsel
- yani oğlunu gürcüler mi öldürdü?
+ evet, ama ne fark eder ki?
- nasıl yani? oğlunun mezarının yanına bir gürcü gömdün.
+ ahmed, fark eder mi?
Özellikle şu diyalog filmin vermek istediği mesajı özetliyor. (ilgili sahne için tıklayınız)
insanlar ne için savaşıyordu
ve kazanan kimdi?
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar