http://www.hurriyet.com.tr/dunya/26107763.asp
Yapilis amaci idam edilecek kisilerin aci cekmemeleri olan idam aleti.

Pek cok sarkiya da konu olmustur.

" Dünya uzaktı rüzgar saçlarına dokununca
Küçük bi banktan gökyüzüne bakınca
Rüyam uyuya kalmak gamzelerinin koynunda
Senin inci mercan, benim giyotin olsun boynumda"
Fransa'da 1981'e kadar kullanılmış ölüm makinesi.

Eller ve kafanın sabit durması için özel boşluklar, yukarıda ağır ve keskin bir metal, etrafta seyirciler, ve o metal serbest bırakıldığında kesilen bir kafa.
Prensip bu.

Bir hakim bir kişinin ölüm cezasının kararını verdiği taktirde bu " ölüm seremonisine" katılmak zorundaydı.

Yalnız, sanırım boş yere çok kafa gitmiştir o dönemde, malum teknoloji filan...
dayımın ayak kokusu geçmek bilmediğinde en nihayetinde bir gün ayaklarını kesmek için kullanacağım o alettir.
mucidi söylentilerin aksine giyotin ile değil; omuzda çıkan bir karbunkül (şirpençe) nedeniyle ölmüştür.

https://tr.wikipedia.org/...i/Joseph-Ignace_Guillotin
XVI. Louis'nin giyotinle idamını gösteren bir gravür.
Giyotin, idam mahkûmunun başını kesmek amacıyla geliştirilmiş bir çeşit idam aracı. Giyotin ilk kez 1792 yılında Jacques Nicholas Pelletier adlı bir hırsızı idam etmek için kullanılmıştır.
ilk 'Star
Wars' Filmi
yayınlandığında
( 25 Mayıs
1977)
Fransa'da hala
giyotin ile
idam yasaldı.
(bkz: giyotin pala)
sanılanın aksine en merhametli idam aleti .

çünkü kafası kesilen anında şoka girer ve hiç acı çekmezmiş .kişi bir kaç saniye soğukluk hissettikten sonra beyin ex oluyor.

yani acı hiç yok .

ama asılma olayına gelirsen dakikalarca nefessizlikten çekilen acının haddi hesabı yoktur.
1933'de nazi almanyasında resmi infaz metodu olarak benimsenmiş ve 16 bin kişinin canını almıştır.

http://onedio.com/haber/t...ilgi&utm_medium=tweet
Giyotin bi idam aletidir. Nedense ismi bile korkutucu.
ilk 'Star Wars' Filmi yayınlandığında ( 25 Mayıs 1977) Fransa'da hala giyotin ile idam yasaldı.
https://open.spotify.com/...ck/7ggSW2CCDQ6UQesfy5Qh3N
Adamın boynunu uçurmanın en kısa yoludur.
Çelik sac profilleri kesme işleminde kullanılabilir.
Tasarımıyla orta çağda çok popüler olmuş karakteristik bir ölüm aletidir. Genelde bizim ülkede sünnet esprisi için kullanılır.
Bıçağının ağırlığı 40 kilodur

görsel
geçmişte fransızlar'ın uyguladığı idam metodu. idam düzeneğine yatırdıkları mahkumun kafasının altına büyük bir sepet konuluyor ve mahkumun kesilen kafası o sepete düşüyor. günümüzde suudiler'in uyguladığı gaddarlığı eskiden bunlar yaparmış.
1977'ye kadar kullanılan icattır.
Bu kadar pratik bir gereç varken, hayvanlara dakikalarca can çektirmek neden? illa yüzyıllar önceki yöntemler. illa acı içinde, debelene debelene can teslim edecek kurban! Sırf Gavura benzememek takıntısı yüzünden. Mantık ile açıklanabilecek şeyler değil bunlar. Faize bile kılıf buldunuz. Buna da kılıf bulun hadi. Verin fetvanızı. Adı "giyotin" olmasın da "kolaykeski" olsun. Yeter ki can çekiştirmeyin şu hayvanları. Yazık...
© copyright 2005 - 2026