bugün
- ismet gurbuz 202418
- telefon sinyali çekmeyen bölgede kaybolmak5
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması16
- küfreden kız iticiliği5
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar17
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı4
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler7
- bacak kıllarını almadan şort giyen erkek4
- lise defteri7
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler8
- bakire kızla evlenmeyi savunmak5
- yeniden üretilse satın alınacak eski arabalar4
- evli çiftlerde tv kumandası kimde olur3
- ideal sevgilinin en önemli özelliği17
- yürüyüş partisi8
- aylık 374 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- ankara da nato zirvesi tedbirleri4
- beyaz otomobil satın almak15
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler5
- şapkalılar suç örgütü operasyonu2
- saba makamı ile okunan ezan4
- türkiye6
- amerika birleşik devletleri6
- mağaza camına kafa atan ergen genç4
- göbek adınız2
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi11
- rabbin para vermesi4
- düşük iq belirtileri5
- askere 79 kilo gidip 100 kilo olarak dönmek3
- almanya5
- hep aynı şeyleri yaşamak4
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- ibne penis nah3
- birader beyler biraderdirler3
- gelmiş geçmiş en iyi türk teknik direktör2
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı3
- chp'deki değişimciler3
- bugün de meme atan olmaması13
- ilgi2
- terlikle dövmek2
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- bir arı bir arıya sen kapat ben arıyım demiş2
- makarna süzmek5
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- diş ağrısı2
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- dna testiyle ırk öğrenmek2
- ipkis2
- kablo dolu çekmece2
Kitaptan;
insan ki eşrefi mahlukattır, içindeki semavi özü keşfetmekle yükümlüdür. Çıkacaksın yollara, kendine doğru git gidebildiğin kadar. Keşif boynumuzun borcudur. Kendimizi keşfetmek, aşkı keşfetmek, dünyayı keşfetmek, Ötekini keşfetmek.
insan ki eşrefi mahlukattır, içindeki semavi özü keşfetmekle yükümlüdür. Çıkacaksın yollara, kendine doğru git gidebildiğin kadar. Keşif boynumuzun borcudur. Kendimizi keşfetmek, aşkı keşfetmek, dünyayı keşfetmek, Ötekini keşfetmek.
bütün ön yargılarımı bir kenara bırakıp, kitaplarını okuduğum elif şafak'ın yeni kitabı. henüz okumadım.
çok methedilen -daha yeni çıktı ne ara okudunuz anasını satayım- elif şafak romanı. kitaba daha bugün para baymışken ne zaman kavuşacağımı çok merak etmekteyim sözlük...
''Uzaktan da sevilirdi yar. Mümkündü. Hem mümkün hem imkansizdi aşk. Hayatın bir parçasıydı dokunmadan sevmek.''
Firarperest - Elif şafak
Firarperest - Elif şafak
okudum ve beğendim aslında.tam elif şafak tarzı yazılar var işte birçok konuya değinmiş, güzel cümleler çıkıyor altı çizilecek.ama kapağında kendi resminin olması biraz rahatsız etti beni nedense.
kısa kısa yazılarında vurgu yaptığı noktalarla " hah işte bazen aklımdan geçen tam da bu ! " dememe sebebiyet veren kitap. elif şafak ' ın kitapları git gide beni kendine bağlıyor.
başarılı bir derleme.lakin burdaki uslubu daha derlitoplu, şaşırtmacadan uzak, yer yer fazla naif ve sakin. bu sebeple romanları her daim daha etkileyici.
(bkz: #10502251)
kitap içindeki çizimler gerçekten etkileyicidir ama kitap akışı o kadar da iyi değildir bence daha iyisi olabilirdi kendine çok dönmüş sanki liseli bir ergen hayatını anlatır gibi denemeler var içinde ilk başta evet güzel gidiyor derken sonlara doğru tıkanabilirsiniz.
M.k perker'in çizimleriyle tat bulan kitap.
Balondan görünen dünya'da melankolik olduğunuz bir günde gidin kapadokya'ya balona binin, yukarıdan bakın... demiş. iyi demiş, güzel demiş de fiyattan haber vermemiş. Balona binmek dünya para sahiden.
Yazarlığın altın formülü'nde de "öfke keskin sirkedir, kabına zarar." demiş. benim bildiğim atasözleri ve deyimlerin orjinalini bozmak anlatım bozukluğudur bir de olmuyor yani zoraki yapılmış gibi duruyor.
Ama neticede okunmaya değer bir kitaptı. Kalemine sağlık, kuvver şafak.
Balondan görünen dünya'da melankolik olduğunuz bir günde gidin kapadokya'ya balona binin, yukarıdan bakın... demiş. iyi demiş, güzel demiş de fiyattan haber vermemiş. Balona binmek dünya para sahiden.
Yazarlığın altın formülü'nde de "öfke keskin sirkedir, kabına zarar." demiş. benim bildiğim atasözleri ve deyimlerin orjinalini bozmak anlatım bozukluğudur bir de olmuyor yani zoraki yapılmış gibi duruyor.
Ama neticede okunmaya değer bir kitaptı. Kalemine sağlık, kuvver şafak.
henüz yarısına bile gelmemişken beni alıp götüren, çok derin ve güzel tespitler barındıran elif şafak derlemelerinden oluşan, yazarın son kitabı.
kitaptaki çizimler de ayrı bir zeka işi, her biri yazısıyla bütünleşen çizimler.
kitaptaki çizimler de ayrı bir zeka işi, her biri yazısıyla bütünleşen çizimler.
dönmüş dolaşmış aynı şeyleri yazmış, okumadan da durulmayan elif şafak' ın şimdilik son kitabı.
Birbimizden öteki'ler yaratıyoruz.Anlamadan dışlıyor,görmeden kapatıyor,tanımadan sevmediğimize kanaat getiriyoruz.Ha bire farklılıklarımıza yoğunlaşıyoruz,zerre kadar ortak noktalarımız yokmuş gibi davranarak.Birbirimize 'bizden olanlar've 'bizden olmayanlar' diye ikiye ayırıyoruz.Arada kalanlara ya da herhangi bir kutba ait olmayı reddenlere şüpheyle yaklaşıyoruz.ARAFTA kalanları anlamıyor,öteliyoruz.
kaç hayat yaşayınca yorulur insan? kaç seneden sonra yaşlı, kaç hezimetten sonra bezgin, kaç sevdadan sonra kalpsiz, kaç kelimeden sonra lal olur kişi? cümlesiyle bana tercüman olmuş kitap. sustum.
bende bir sözlük havası oluşturan güzelim kitaptır.
Rahat okunduğunu ve akıcı bir dile sahip olduğunu açıkça anlayabiliriz. Elif şafak'ın ustalığını konuşturması ayrı bir güzellik.
Ama ben daha başka yöne çekiyorum konuyu, başlıklar sanki sözlükten fırlamış gibi. Yazılar öyle hepsi ustaca yazılmış uzun ve güzel entryler gibi.
Rahat okunduğunu ve akıcı bir dile sahip olduğunu açıkça anlayabiliriz. Elif şafak'ın ustalığını konuşturması ayrı bir güzellik.
Ama ben daha başka yöne çekiyorum konuyu, başlıklar sanki sözlükten fırlamış gibi. Yazılar öyle hepsi ustaca yazılmış uzun ve güzel entryler gibi.
"biraz ordan, biraz burdan" bir kitap firarperest... içinde yaşadığımız dünyaya, farklı konulara, farklı açılardan bakmamızı sağlıyor. ve her Elif Şafak kitabında olduğu gibi, firarperest'te de, aklımıza kazınacak alıntılar yakalamak mümkün...hayata dair, insanlara dair, olmayana ya da olması gerekene dair.
okumakta olduğum ve çok beğendiğim kitap.
... dogru, nereye gidersen git, kaçtıklarını götürursun beraberinde. dogru, ne kadar kilometre kat edersen kat et, yakınlasamazsın kendine, eger zihninin ve yüreginin sınırları duruyorsa yerli yerinde. dogru, aslolan hikayeleri arşınlamaktır, memleketleri degil. bunların hepsi dogru. ve her seyyah bilir ki, gittigi yerde onu gene kendisidir karşılayacak olan. kendi geçmişi. huzursuz ruhlar bilmezmi sanırsınız, ne kadar dolaşırlarsa dolaşsınlar huzur bulamayacaklarını...
hayatta bir an evvel başarmak istemek iyı bır şey degildır aslında. zira "kolay elde edilen seyler uzun surmez. bağdat'ta bir fırından gunde yüz káse çıkarken, çin'de tek bir seramik kâse üretmek kırk yıl alır. hangisi daha degerlidir?
yumurtasından yeni çıkmıs bir civciv kendi gıdasını bulup yerken, bir bebek yıllar boyu bakıma buhtac kalır. birincisi bakışlarını asla yerden ayıramazken, ıkıncisi ıçerıde yıldızlar ve galaksiler barındırabilir." -sadi
yumurtasından yeni çıkmıs bir civciv kendi gıdasını bulup yerken, bir bebek yıllar boyu bakıma buhtac kalır. birincisi bakışlarını asla yerden ayıramazken, ıkıncisi ıçerıde yıldızlar ve galaksiler barındırabilir." -sadi
biraz feminizm serpilmiş, oldukça realist kitap. kadınları et parçası olarak görmekten ne zaman vazgeçeceğiz ?
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar