bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi8
- içtim şarabı12
- aşure yapan sözlük kızları6
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet18
- rakı sevmemek6
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- şeriatçıları afganistana sürmek4
- bik bik'in mutfağına konuk olmak6
- kadir inanır21
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi5
- hesabı gizliye almak3
- insanın geçmişinin karanlık olması2
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- dünya da her insanın bir ismi olması2
- hayattaki şans seviyeniz4
- sözlükteki gizli düşmanım6
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali3
- ye kürküm ye2
- aylık 394 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- osurdum3
- beni seven var mıdır2
- her insanın bir cini olması5
- anın görüntüsü20
- barış alper yılmaz2
- kaşar5
- çok güzel ama manyak kadın7
- mustafa kemal atatürk7
- kemalist dünya24
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- içinden canavar çıkan insan4
- pkk lı doktorlar2
- üniversitelerin gereksiz olması16
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- bu sıcakta penisi asfalta sürtmek2
- true'nun çaylak olması17
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- brad pitt ve edward norton'un türkiye abd maçını i2
- gizem3
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- hırt4
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- gizli oylayan yüreksizler2
- nervio5
- mason2
- türk soyu ve arap soyu birdir9
- velvet28
- hurdadan çıkan flash diskler2
- simit ayran2
Facebook'ta Hz.Muhammed adıyla sayfa açıp, bu sayfayı kalabalıklaştırıp daha sonra bu sayfayı belli bir ücret karşılığında satmak istemek dinciliktir. http://www.facebook.com/burak.oynar
dinsizin zıttı değildir lakin neyin zıttı olduğu da pek belli değildir, kendisiyle eş anlamlı olan birçok küfür sayabilirim halbuki.
dindarla karıştırılan.
dinle alakası olmayan, dinin getirdiği parayla ilgilenen zavallılara verilen isimdir. mesela türkiye'de kapanmanın maddi bir karşılığı olmasa dinci sayısı epey azalır.
dinine sağdık müslümanların da yanlış anlaşılmasını sağlayan, islamiyet'i karalayan yobaz elemandır.
(bkz: dinci vs dindar)
(bkz: dinci vs dindar)
cümledeki boşlukları dolduramayınca her boşluğa gerekli gereksiz sokulan kelimedir.
dindarın zıt anlamlısı.
bir yerde bir dinci var ise onu oradan gönderip oraya böyle bir kucak bok sıçsan ve o ortada hep dursa yine de herşey daha iyi olur. tamamı laubali tamamı düşüncesiz işten güçten zerre anlamayan allahla kitapla iş olacağını sanan yeteneksiz gereksiz insanlar
örnekle anlatayım, şimdi yeni taşındımız apartmanın yöneticisi bildiğin dinci. mıymıy diye konuşan loş ışıkta bol zikir çekmekten bembeyaz olmuş bir surat ve istisnasız beyin cortexi süt gibi dümdüz olmuş bir kafa.
havalar son iki günde aniden soğudu ve evde de 25 günlük bir bebek var. kaloriferler yanmıyor yanmadı. çıktım sordum nedendir diye.
yönetici: kömür kalmadı.
jack : bitti mi?
y: bitti.
j: para da mı yok, yoksa ben vereyim alalım.
y: para var.
j: e neden almadınız?
y: havalar iyi gidecek gibiydi israf olmasın allahın gücüne gider diye almadım.
j: israf ne alakası var alsaydın fazladan kömür bu bozulmaz ki, artanı seneye kullanırsın.
y: almadık havalarda soğuyunca aniden olmadı yakamayız.
j: e bizim bebek var daha önce söylemiştim zaten ben, bir kaç derece yüksek yakalım parasını ben veririrm ya da fazla kömür alalım diye. üşüttü çocuk dün gece oldu mu böyle*
y: allah şifa versin.
bu işte her işin çözümü allah.
hayır yani o anda o küçük kafasını alıp kapının arasına sıkıştırıp kapıyı kafası kopana kadar boynuna çarpmak hatta götünden sikmek istiyor insan. amına kodumun gerizekalıları ya.
örnekle anlatayım, şimdi yeni taşındımız apartmanın yöneticisi bildiğin dinci. mıymıy diye konuşan loş ışıkta bol zikir çekmekten bembeyaz olmuş bir surat ve istisnasız beyin cortexi süt gibi dümdüz olmuş bir kafa.
havalar son iki günde aniden soğudu ve evde de 25 günlük bir bebek var. kaloriferler yanmıyor yanmadı. çıktım sordum nedendir diye.
yönetici: kömür kalmadı.
jack : bitti mi?
y: bitti.
j: para da mı yok, yoksa ben vereyim alalım.
y: para var.
j: e neden almadınız?
y: havalar iyi gidecek gibiydi israf olmasın allahın gücüne gider diye almadım.
j: israf ne alakası var alsaydın fazladan kömür bu bozulmaz ki, artanı seneye kullanırsın.
y: almadık havalarda soğuyunca aniden olmadı yakamayız.
j: e bizim bebek var daha önce söylemiştim zaten ben, bir kaç derece yüksek yakalım parasını ben veririrm ya da fazla kömür alalım diye. üşüttü çocuk dün gece oldu mu böyle*
y: allah şifa versin.
bu işte her işin çözümü allah.
hayır yani o anda o küçük kafasını alıp kapının arasına sıkıştırıp kapıyı kafası kopana kadar boynuna çarpmak hatta götünden sikmek istiyor insan. amına kodumun gerizekalıları ya.
dini kişisel çıkarları için kullanan kimse.
kemalistlerin dini pasifize etmek amaçlı hakaret içerikli olarak oluşturulmuş yapay bir kelimedir. kemalist sistemin diğerlerine biçtiği islamın dışında kalanları tarif ettikleri ayrıştıcı bir kelimedir. "bu millete din lazımsa onu da biz veririz" diyen faşist zihniyetin eseridir.
islam dini kemalistlerin dediği gibi Allah'la kul arasında geçen bir inanç sisteminden ibaret değildir. aynı zamanda toplum yapısını da düzenleyen kural ve kaideleri olan komple bir sistemdir, bugünün bir nevi ISO 9001 yönetim sisteminin inanç ihtiva edeni gibidir.
şimdi türkiye'de yapı olarak hıristiyanlık kurulamayacağına göre zamanında buna "din Allah ile kul arasındadır" diye bir "şey" monte edilmiştir. bir nevi ingilizlerin suudi arabistan'da yapılandırdıkları vahhabilik benzeri. sonra da bu hıristiyanize edilmeye çalışılan "yeni islam"a inanması beklenen kişileri "dindar" bu yapıya uymayanları ve uymak istemeyenleri ise "dinci" olarak kategorize etmişlerdir.
o değil de kimi mütedeyyinler de bu oltaya çok sık geliyor ve "biz dindarız dinci değiliz" falan diyorlar. bre mütedeyyin ihvan, sen dindarsın da ötekinin dinci olduğunu nasıl anladın? kemalist kantar ile islam unsuru tartılır mı hiç?
islam dini kemalistlerin dediği gibi Allah'la kul arasında geçen bir inanç sisteminden ibaret değildir. aynı zamanda toplum yapısını da düzenleyen kural ve kaideleri olan komple bir sistemdir, bugünün bir nevi ISO 9001 yönetim sisteminin inanç ihtiva edeni gibidir.
şimdi türkiye'de yapı olarak hıristiyanlık kurulamayacağına göre zamanında buna "din Allah ile kul arasındadır" diye bir "şey" monte edilmiştir. bir nevi ingilizlerin suudi arabistan'da yapılandırdıkları vahhabilik benzeri. sonra da bu hıristiyanize edilmeye çalışılan "yeni islam"a inanması beklenen kişileri "dindar" bu yapıya uymayanları ve uymak istemeyenleri ise "dinci" olarak kategorize etmişlerdir.
o değil de kimi mütedeyyinler de bu oltaya çok sık geliyor ve "biz dindarız dinci değiliz" falan diyorlar. bre mütedeyyin ihvan, sen dindarsın da ötekinin dinci olduğunu nasıl anladın? kemalist kantar ile islam unsuru tartılır mı hiç?
(bkz: şakirt)
ilginç bir özellikleri vardır.
örneğin sürekli islam hoşgörüsünden bahsederler. fakat bir ortamda dinsizlere ya da gayri müslimlere hakaret edildiğinde ses çıkarmazlar. hatta bu küfürlere destek verenleri çoğunluktadır. fakat bir dinsiz ya da gayri müslim olarak islam hakkındaki en ufak bir eleştirinizde tepenize çöker. niye hakaret ediyorsun der. inanmıyorsan da saygı duy der.
böyle bir ikiyüzlülük vardır işte.
örneğin sürekli islam hoşgörüsünden bahsederler. fakat bir ortamda dinsizlere ya da gayri müslimlere hakaret edildiğinde ses çıkarmazlar. hatta bu küfürlere destek verenleri çoğunluktadır. fakat bir dinsiz ya da gayri müslim olarak islam hakkındaki en ufak bir eleştirinizde tepenize çöker. niye hakaret ediyorsun der. inanmıyorsan da saygı duy der.
böyle bir ikiyüzlülük vardır işte.
kimisi dindara vurulmuş bir damga olarak algılar.
kimisi de din olmazsa dinci de olmaz diye algılar,
elbette ikisi de yanlıştır, zorlama yorumlardır.
doğrusu dini ön planda tutan insandan ziyade din odaklı faşişt demektir. nasıl ki türklük ile türkçülük, kürtlük ile kürtçülük aynı şeyler değilse din ile dincilik de aynı şey değildir.
malum, her seferinde faşizm veya faşist demek ağzı yoruyor. telaffuzu zor ve aynı zamanda herkesin anlamını bildiği bir kelime değil. işte biraz da bu sebepten kaynaklı türetimiş bir az ve öz tanıtım şeysi.
kimisi de din olmazsa dinci de olmaz diye algılar,
elbette ikisi de yanlıştır, zorlama yorumlardır.
doğrusu dini ön planda tutan insandan ziyade din odaklı faşişt demektir. nasıl ki türklük ile türkçülük, kürtlük ile kürtçülük aynı şeyler değilse din ile dincilik de aynı şey değildir.
malum, her seferinde faşizm veya faşist demek ağzı yoruyor. telaffuzu zor ve aynı zamanda herkesin anlamını bildiği bir kelime değil. işte biraz da bu sebepten kaynaklı türetimiş bir az ve öz tanıtım şeysi.
götten uydurulan kavram.
dindar kesimi fazla dindar, normal dindar, az dindar şeklinde bölebilmek için uydurulmuş olabilir.
dindar kesimi fazla dindar, normal dindar, az dindar şeklinde bölebilmek için uydurulmuş olabilir.
uyduruk kelime.
dinci olmaz, dindar olur. bir karar verin artık. ha dini kullanan diyecekseniz böyle deyin olsun bitsin. gerçek dindar insanlara yazıktır.
dinci olmaz, dindar olur. bir karar verin artık. ha dini kullanan diyecekseniz böyle deyin olsun bitsin. gerçek dindar insanlara yazıktır.
kimi kesimlerin küçümsemek amaçlı farklılaştırarak kullandığı kelime. doğru olan kelime dindardır. dinci ortaokul-lisedeki din kültürü hocalarının öğrenciler arasındaki adıdır.
bir tane filistinli ölünce kıyameti koparan fakat güneydoğuda türk askeri şehit düştü mü susan ikiyüzlü insan tipi.
kemalist uyduruğu laf. bunu diyen bi kemalist görürseniz hemen kontr olarak laikçi lafını yapıştırınız; ikisi de aynı saçmalıkta laflardır.
bu gaza ve tuzağa gelerek, "ben dindarım, dinci değilim" diyen samimi müslümanlar vardır. düşmeyin bu tuzağa sayın inanan arkadaş, seni biçimlendirmek üzere üretilmiş kategorizasyona girme. bunu diyen adam kendi düşük aklınca senin dindarlığını ölçüyor ve yetmiyor damga vuruyor. karşındaki muhatap da laikliği "din" diye algıladığı için sen de aynı minvalde hareket et, onun "laik"liğini sınıflandır. bunlara sen de birebir aynısını yapacaksın ki yaptığının yanlışlığını farketsin.
bu gaza ve tuzağa gelerek, "ben dindarım, dinci değilim" diyen samimi müslümanlar vardır. düşmeyin bu tuzağa sayın inanan arkadaş, seni biçimlendirmek üzere üretilmiş kategorizasyona girme. bunu diyen adam kendi düşük aklınca senin dindarlığını ölçüyor ve yetmiyor damga vuruyor. karşındaki muhatap da laikliği "din" diye algıladığı için sen de aynı minvalde hareket et, onun "laik"liğini sınıflandır. bunlara sen de birebir aynısını yapacaksın ki yaptığının yanlışlığını farketsin.
insanı dinden soğutan tabir. ne o öyle dinci, cinci, kinci?..
sait nursi, fetoş gibi din tüccarlarına söylenen kelime. türetilmesi; din-ci'den gelme, ci eki bir işe ya da madde'ye eklenirse o işin tüccarına söylenen kelimeleri oluşturur.
dindarla aynı şeydir, bir yerde öküzün oğlan doğurduğunu söylerseniz inanabilir ama insanın diğer primatlarla ortak atadan gelebileceğini söylerseniz inanmaz üstüne sizi cahil olmakla suçlarlar.
dindarla aynı şeydir diyen arkadaşlara hayretler içinde bakıyorum çünkü epey farklı kavramlardır.
dinci kavramı dindar kavramından dini kullanarak bundan fayda sağlama bağlamında bütünü ile ayrışır ki zaten dindarlar, cahil olmadıkları sürece, dinci insanlardan hoşlanmazlar.
dinci kavramı dindar kavramından dini kullanarak bundan fayda sağlama bağlamında bütünü ile ayrışır ki zaten dindarlar, cahil olmadıkları sürece, dinci insanlardan hoşlanmazlar.
dindar kelimesinin erdemi ile yetinmeyip daha fazlası ile masturbasyona yeltenen kişi...
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar