bugün
- kadınlar neden aldatır11
- devşirmelik makamı6
- demirtaş'ın kılıçdaroğlu ile görüşmeyi reddetmesi4
- sözlükteki zengin yazarlar4
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti9
- selahattin demirtaş övücüsü halk tv6
- akrep kadını başak erkeği uyumu3
- profiline kendi resmini koyan yazarın asıl amacı6
- her türk kızını türbanlı zanneden gavur3
- selahattin demirtaş'ın kılıçdaroğlu nu reddetmesi2
- spora vakit ayıramayan erkek oje sürsün7
- orospum3
- kürtçüleri komünist sanmak2
- eski sevgilinin 1 haftada yeni sevgili yapması8
- aylık 379 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- modern sanatın duvara muz bantlamak olması4
- uludağ sözlük kazları2
- donald trump4
- gocu yla bilek güreşi yapmak6
- 23 haziran 2026 ürdün cezayir maçı3
- türk siyasetçiliği yapan araplar4
- dut ağacı5
- iyi araba kullanan iyi sevişir3
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması19
- 2026 dünya kupası15
- forlove192
- sürekli esnemek3
- sözlük erkekleri aranıyor mu6
- sözlük yazarlarının bileklikleri6
- performans sanatçısı3
- altin2
- sedat pekmez12
- karı hoplatmak3
- karşı cinste bağımlılık yapan şeyler4
- chp'deki değişimciler5
- yagmurcu ile revani yemek4
- akp'nin cumhurbaşkanı adayının erdoğan olması8
- kabullenince huzur veren gerçekler5
- selahattin demirtaş cilalı apo dur3
- cebinde parası olmayan fakir erkek3
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
- eren ali bingöl2
- 23 haziran 2026 norveç senegal maçı2
- sevgili yapınca her şeyden elini ayağını çekmek3
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı6
- agresif süs köpeği3
- utanmadan şort giyen erkek7
- türkiye eyalet haritası2
- aylık 378 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- sen benim kim oldugumu biliyo musun2
paradox interactive'in önümüzdeki yıl* çıkarmaya hazırlandığı kent planlama oyunu. simcity'nin çıkışının çok uzun sürmesi ve açıkçası beklentilerin altında kalması nedeniyle oluşan şehir planlama oyunu boşluğunu doldurmaya aday.
henüz beta testing aşamasında çekilen oyun videoları youtube'de bulunuyor. simcity'den çok daha özgür düşünüldüğü kesin. doğrusu ağzım şimdiden sulanmaya başladı.
henüz beta testing aşamasında çekilen oyun videoları youtube'de bulunuyor. simcity'den çok daha özgür düşünüldüğü kesin. doğrusu ağzım şimdiden sulanmaya başladı.
benim için yeni democracy oldu bu oyun resmen oynadığımdan beri. democracy'ye de aynı amaçlarla başlamıştım. özgürlükçü, dinlere eşit mesafede, eğitiminde bilimin etkin olduğu, özgürlükçü, sosyal bir devlet yönetmeye çalışıp hoooop tayyip oluyordum. "kapat lan o gazeteyi, yasakla kürtajı filan hep, hımm polisim nerde" diye diktatör olup çıkıyordum. ya da sosyalizmle yönetirken ülkeyi mis gibi dini çevrelerin suikastine kurban gidiyordum.
bu da bunun belediye versiyonu işte. burada da melih gökçek oluyorsun. zaten yukarıda mavi tivitır kuşu da var. vatandaşlar tivit atıyorlar hooop anında okuyorsun. neymiş bu depresif şehirde neden yaşıyormuş. sanki ben sana bayılıyorum. neyse. yine dedim çevre kirliliği filan olmadan, okullar, yollar, hastaneler vs. yaparak modern, güzel bir şehir yaratayım. planlı olsun da çarpık kentleşmeye girmeyeyim. ama ne mümkün. yollar yetmiyor. nüfus artıyor, altı şeritli yol yapmışsın hala kırmızı o trafik. tayyip reyize hak verdim. niye memnun olmuyorsunuz, duble yol yaptım her yere. yoruldum yeminle.
bir de eğitim seviyesi yükseldikçe iş beğenmiyorlar tabi haliyle insanlar. sanayi bölgeleri çalıştıracak işçi bulamıyor. hop kepenkler iniyor. sonra ne oluyor. ben hammaddemi işleyemediğimden ithal ediyorum ve dışa bağımlı hale geliyorum.
yeşil alan yapayım, avm neymiş diyorum. bu sefer de ticaret durma noktasına geliyor. yok halka yaranılmıyor gerçekten. yazık onca hizmete.
ben de ne yaptım? petrol var. ağaçları filan boşverdim. kazdım bi güzel. paraya para demedim. üniversiteleri azalttım. avm diktim çeşit çeşit. ama bu sefer de suç oranı arttı. sokakta yürüyen adamı çalacaklar neredeyse. çok kızgınım size. şimdi oturup size metrobüs yapıcam.
şehrime;
takım çalışmasına uyumlu (gerektiğinde güvenlik güçleriyle işbirliği yapacak)
seyahat engeli olmayan (vay efendim burası gecekondu mahallesi kendimi yoramam demeyecek)
kariyer hedefi olmayan (bizim şehrimizden diğer büyük şehirlere geçmek gibi amaçlar gütmeyen)
esnek çalışma saatlerine uyum gösterebilen (suç genelde gece işleniyor malum)
prezantabl
batmanler arıyorum. müracaat için şehrin meydanındaki dinozor heykeline gidin, ben sizi bulurum. batman olmazsa arrow filan da olur, şartlarda anlaşırız.
bu da bunun belediye versiyonu işte. burada da melih gökçek oluyorsun. zaten yukarıda mavi tivitır kuşu da var. vatandaşlar tivit atıyorlar hooop anında okuyorsun. neymiş bu depresif şehirde neden yaşıyormuş. sanki ben sana bayılıyorum. neyse. yine dedim çevre kirliliği filan olmadan, okullar, yollar, hastaneler vs. yaparak modern, güzel bir şehir yaratayım. planlı olsun da çarpık kentleşmeye girmeyeyim. ama ne mümkün. yollar yetmiyor. nüfus artıyor, altı şeritli yol yapmışsın hala kırmızı o trafik. tayyip reyize hak verdim. niye memnun olmuyorsunuz, duble yol yaptım her yere. yoruldum yeminle.
bir de eğitim seviyesi yükseldikçe iş beğenmiyorlar tabi haliyle insanlar. sanayi bölgeleri çalıştıracak işçi bulamıyor. hop kepenkler iniyor. sonra ne oluyor. ben hammaddemi işleyemediğimden ithal ediyorum ve dışa bağımlı hale geliyorum.
yeşil alan yapayım, avm neymiş diyorum. bu sefer de ticaret durma noktasına geliyor. yok halka yaranılmıyor gerçekten. yazık onca hizmete.
ben de ne yaptım? petrol var. ağaçları filan boşverdim. kazdım bi güzel. paraya para demedim. üniversiteleri azalttım. avm diktim çeşit çeşit. ama bu sefer de suç oranı arttı. sokakta yürüyen adamı çalacaklar neredeyse. çok kızgınım size. şimdi oturup size metrobüs yapıcam.
şehrime;
takım çalışmasına uyumlu (gerektiğinde güvenlik güçleriyle işbirliği yapacak)
seyahat engeli olmayan (vay efendim burası gecekondu mahallesi kendimi yoramam demeyecek)
kariyer hedefi olmayan (bizim şehrimizden diğer büyük şehirlere geçmek gibi amaçlar gütmeyen)
esnek çalışma saatlerine uyum gösterebilen (suç genelde gece işleniyor malum)
prezantabl
batmanler arıyorum. müracaat için şehrin meydanındaki dinozor heykeline gidin, ben sizi bulurum. batman olmazsa arrow filan da olur, şartlarda anlaşırız.
Su, elektrik, atık su, polis, itfaiye, hastane, ilkokul-lise-üniversite, otobüs hattı her ne varsa tam, kirlilik ve gürültü ulaşmıyor. Hala evini terkediyor doyumsuz pezevenkler. Hizmet yaptık be hizmet nankörler.
ilk gün efsane saran ilk hafta öylesine oynanır , 2. hafta sıkan oyundur. ama mütahitlik yada tayyipçilik sevenlere tavsiye ederim.
Güzel oyun.
Ben o toplu taşımanın varya... 50 otobüs var hala hat tıklım tıkışık.
görsel
Sanayileşme ve atık sular yüzünden denizi biraz kirlettim. Zengin(sağ taraf koyu alan) ve yoksul(sol taraf 3-5 katlı binalar) ailelerin binaları kuşbakışında aradaki fark sırıtıyor. Onun dışında vergiler %12-13 üstünde olduğu zaman halk şehirden taşınıyor. Şimdilik trafik sorununu çözdüm. Metro ve toplu taşıma araçları ücretsiz trafiği hafif azaltıyor.
Sanayileşme ve atık sular yüzünden denizi biraz kirlettim. Zengin(sağ taraf koyu alan) ve yoksul(sol taraf 3-5 katlı binalar) ailelerin binaları kuşbakışında aradaki fark sırıtıyor. Onun dışında vergiler %12-13 üstünde olduğu zaman halk şehirden taşınıyor. Şimdilik trafik sorununu çözdüm. Metro ve toplu taşıma araçları ücretsiz trafiği hafif azaltıyor.
ara sıra pek severek açıp oynadığım bir oyundur kendisi.
ekonomiyi yönetmek çok zor olmamakla birlikte, temel mantığı her şehir gibi sürekli olarak trafik sorununa çözümler üretmek üzerine kuruludur.
buyrun güzide şehrimden kareler;
görsel
görsel
görsel
görsel
görsel
ayrıca cpu'nuzu sonuna kadar zorlar.
ekonomiyi yönetmek çok zor olmamakla birlikte, temel mantığı her şehir gibi sürekli olarak trafik sorununa çözümler üretmek üzerine kuruludur.
buyrun güzide şehrimden kareler;
görsel
görsel
görsel
görsel
görsel
ayrıca cpu'nuzu sonuna kadar zorlar.
görsel
Şehir Gta haritası gibi oldu. Trafik sorunu için yer altında direk havalimanına ve normal limana otoyollar yaptım yoksa ithal ve ihraç edilen ürünlerin tırları trafiği yoğun derecede kitliyor. Trafik kitlenince itfaiye polis ambulans kısacası hayat duruyor.
Şehir Gta haritası gibi oldu. Trafik sorunu için yer altında direk havalimanına ve normal limana otoyollar yaptım yoksa ithal ve ihraç edilen ürünlerin tırları trafiği yoğun derecede kitliyor. Trafik kitlenince itfaiye polis ambulans kısacası hayat duruyor.
temel prensip sanayi ve rezidansları farklı bölgelere ayırmak. ayrıca "region" bölmesinden "ağır taşıtların yasaklandığı (heavy traffic ban)" bölgeler oluşturulabilir, böylece tırlar sadece belli yolları kullanacaklardır.
bunlara ek olarak 2 veya daha fazla yolun kesiştiği noktalar arasında olabildiğince mesafe bırakmak ve "tek yönlü" yollar kullanmak yardımcı olacaktır. özellikle sanayi bölgesinde tek yönlü yollar kullanın tabi bunun için önce sağlam bir kafayla planlama yapmalısınız. araçlar nereden gelip nereden dönecek bunlar önemli.
şehre giriş çıkış noktaları da (yani otoban bağlantıları) düzenli ve şehrin her bölgesinde bulunmalı ki tek bir bağlantıya çok fazla yük binmesin.
amk oyunu sayesinde şehir planlamacısı oldum.
bunlara ek olarak 2 veya daha fazla yolun kesiştiği noktalar arasında olabildiğince mesafe bırakmak ve "tek yönlü" yollar kullanmak yardımcı olacaktır. özellikle sanayi bölgesinde tek yönlü yollar kullanın tabi bunun için önce sağlam bir kafayla planlama yapmalısınız. araçlar nereden gelip nereden dönecek bunlar önemli.
şehre giriş çıkış noktaları da (yani otoban bağlantıları) düzenli ve şehrin her bölgesinde bulunmalı ki tek bir bağlantıya çok fazla yük binmesin.
amk oyunu sayesinde şehir planlamacısı oldum.
Paradox interactive yapımı bağımlılık yapan şehir planlama oyunu. Şirket gerçekten düşünmek zorunda bırakan oyunlar yapıyor cs gibi tatata öldün çık yok.
yeni dlc (mass transit) ve onun bedava güncellemesi (1.7.0) ile birlikte havaray gibi bir şey (monorail deniyor) gelmiş ayrıca cable car (teleferik), blimp (balon ama uzun büyüklerden) ve ferry (motor olarak düşünün deniz motorlarından) eklendi. monorail sadece şekil olsun diye galiba.
Vari yogu dlc lere yatirip oynamalik oyun. Param olsa kesin alip oynardim. Trafik sorununu cozmek problem oluyor genelde oyunda.
Geceler boyu trafik sorunuyla uğraştıran oyun.
aman uzak durun bu oyundan. çok fena bağımlılık yapıyor. vizeniz finaliniz varsa, sonraya saklayın, hiç bulaşmayın. bir dost tavsiyesi. *
Sonunda trafik problemini cozdugum, 150k nufuslu sehrimde %73 average flow trafik ile cilgin attigim sehir. Oturup arabalari trenleri izliyorum.
yüzde 75 indirimle kütüphaneme eklediğim şehir planlama oyunu. belediye seçimlerinin yaklaşmasıyla gaza gelip aldım. köprü falan yapacağım bol bol. alınız.
bağımlılık yapan bir şehir planlama simülasyonu oyunu. bir süre sonra şehrinizi iyice benimsiyorsunuz. salgın günlerinin de etkisiyle evde iyice zihnimi ele geçirdi bu oyun. sabah uyandığımda ya da tuvalette falan aklıma şehre yapılacak yenilikler ve sorunlara çözümler falan geliyor. mesela şu sıralar şehrimin deniz kenarında körfez gibi bir bölgesi bok içinde yüzüyor. bildiğin suyun rengi falan değişti o bölgede. bir çözüm de bulamadım. kanalizasyonu verecek başka bir bölge de yok. şehir sakinleri de maşallah, hiç aralık vermeden devam ediyor, gitgide ilerliyor o bölgedeki kirlenme. bir de toplu taşımayı çözemedim. ne yaparsam yapayım gelir giderden daha düşük. çok da kullanılıyor, deli gibi yolcu var ama bir türlü kazanç sağlayamadım. bir önerisi olan yazarların yardımını bekliyorum.
şuan inmekte olan şehir oyunum.
oldukça gelişmiş simülasyona sahip bir oyun.
Metin2 gibi veya cs gibi online oyunlardan ayrı böyle çevrimdışı bir oyuna ihtiyacım vardı.
Oldukça sürekli olacaktır.
oldukça gelişmiş simülasyona sahip bir oyun.
Metin2 gibi veya cs gibi online oyunlardan ayrı böyle çevrimdışı bir oyuna ihtiyacım vardı.
Oldukça sürekli olacaktır.
Yeni başlayan yazarlara tavsiyeler;
-En ana sıkıntınız trafik olacak, yol planlamasına aşırı derece dikkat edin.
-sanayi yapılanması şehir dışında bir alana kurun, aksi takdirde hastalık, ölüm, mezarlık derken terk etmeler başlayacaktır.
-toplu taşıma için kăr etmeniz zordur, bedava yapın bu sizin için daha fazla yararlı olacaktır.
Not, hayallerin umutların deprem ve sel eşliğinde yıkılmaması dileğiyle. *
-En ana sıkıntınız trafik olacak, yol planlamasına aşırı derece dikkat edin.
-sanayi yapılanması şehir dışında bir alana kurun, aksi takdirde hastalık, ölüm, mezarlık derken terk etmeler başlayacaktır.
-toplu taşıma için kăr etmeniz zordur, bedava yapın bu sizin için daha fazla yararlı olacaktır.
Not, hayallerin umutların deprem ve sel eşliğinde yıkılmaması dileğiyle. *
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar