bugün
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor12
- kadir mısıroğlu'nun soyu7
- venezuela6
- demet evgar10
- kemalistler7
- semavi dinlerin faydasını anlamayan ateist2
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi3
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- dinleri masonlar kontrol ediyor5
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı5
- sözlüğün tadının kaçması5
- boğa güreşlerini türkiye de yapsak3
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- üniversitelerin gereksiz olması3
- aylık 311 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- abd'nin kaan'a motor satışına izin vermesi4
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
- yazarların imza parfümleri14
- hızlı para kazanmanın yolları11
- curaçao fildişi sahili maçı saat 23 te trt spor da4
- kadınların yanlış yapması3
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- dikkatli izlersen anlarsın haklı megatron3
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- türk kızı egosu6
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler9
- 2026 dünya kupası22
- erkekler neden az yaşar10
- bir insanı sevmek11
- kürtler 13 000 yıldır anadoluda yaşıyor4
- alan greenspan3
- am okşama4
- aşure2
- dünya11
- zippo2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- türk erkeği egosu4
- imdat arkadaşlar4
- kazım koyuncu2
- cips alırken utanmak2
- mutluluğun fark edilmemesi8
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- m uludagsozluk com da görsel yüklenmeme sorunu4
- evde kaş bıyık alımı3
- futbol17
- pozantı2
- panter emel2
- fakirin sevmesi hak mıdır12
- kıskanmak7
çoğu zamanlarda içinde bulunan ruh hali.
olmak yada kalmak sözcüğü ile tamamlandığınında anlamı boyut kazanan sıfattır ayrıca yeni yazar olmanın getirdiği durumdur. Ne ve nasıl yazacağını bilememe halinden kaynaklandığına inanıyorum.
var olduğunu sanmak.aslında hiç olmamak.yalnızca göz yanılması, algı sapması.
(bkz: space)
Yokluk; uçurum , bitiş...
herdem araştırılası, kara delik...
hayko cepkin' in klavyenin yoğunlukta olduğu, sakin olmam lazım albümünden güzel, hoş bir parça.
ya sen onun içindesindir. ya o senin içindedir. ikisinin tarifi de birdir: boşluktayım!
iki kelime arası bırakılan ara olarak da bilinen ama daha çok havayla özdeş, içte olduğunda sıkıntı veren ruh hali...
her gün gelen günaydın mesajınızın bir sabah gelmemesi.
hissedildiğinde hayata dair iç burkan detaylardandır.
okul bitince mezun öğrencinin uzun bir süre içine gireceği psikolojik vaziyet, çıkmak zor.*
teorinin pratiğe dökülemediği anlar...
çok güvendiğiniz esprinize gülünmediği anlar.
insanların neresinin ağrıdığını bilemediğinde ağrıdığını sandığı yer (bkz: boşluğum ağrıyor)
insanı her türlü manyaklığa sürükleyebilecek, uzun süre maruz kalındığında kişiyi bunalıma sokan ruh hali.
kavram olarak bahsedilince-ki başka ne şekilde bahsedilir bilemiyorum (belki space tuşu)-, insanın içini yavaş yavaş doldurur ve bu süreç insanın içini boşlukla dolu hale getirir.
boşlukları doldurmak, çoktan seçmeliye göre daha zor değil midir?
son 5 aydır içimin, bilinçli ya da bilinçsiz, boşlukla doldurulduğunu hissediyorum. hayır hayır içim boşaltılmıyor. boşlukla doldurulmak, boşaltılmaktan yeterince farklıdır.
örnek ile açıklamak gerekirse; küçük yaşta tüm kalbinizle sevdiğiniz, hayata en büyük bağlantınız olan annenizi kaybetmeniz, içinizde yaşamayanın bilemeyeceği büyüklükte bir boşluk oluşturur.
diğer taraftan uzun bir depresyon döneminde, insanın içi sinsice, tabiri caiz ise saman altından boşluk ile dolar. bu boşluğa kimileri negatif enerji, kimileri de albert einstein gibi şeytan adını verir. yani tanrının olmadığı yer... ayrıca şeytan demek, kulağa pek bir afili geliyor.
ben buda, muhammed, isa öğretileri aşılamaya çalışan bir misyoner değilim ama izniniz ile öğüt vermek istiyorum;
sizi boşluğa sürüklendiğinizi hissettiren mekandan, ortamdan, eşten, dosttan uzaklaşın. en azından bir süreliğine...
edit: yazım yanlışı
boşlukları doldurmak, çoktan seçmeliye göre daha zor değil midir?
son 5 aydır içimin, bilinçli ya da bilinçsiz, boşlukla doldurulduğunu hissediyorum. hayır hayır içim boşaltılmıyor. boşlukla doldurulmak, boşaltılmaktan yeterince farklıdır.
örnek ile açıklamak gerekirse; küçük yaşta tüm kalbinizle sevdiğiniz, hayata en büyük bağlantınız olan annenizi kaybetmeniz, içinizde yaşamayanın bilemeyeceği büyüklükte bir boşluk oluşturur.
diğer taraftan uzun bir depresyon döneminde, insanın içi sinsice, tabiri caiz ise saman altından boşluk ile dolar. bu boşluğa kimileri negatif enerji, kimileri de albert einstein gibi şeytan adını verir. yani tanrının olmadığı yer... ayrıca şeytan demek, kulağa pek bir afili geliyor.
ben buda, muhammed, isa öğretileri aşılamaya çalışan bir misyoner değilim ama izniniz ile öğüt vermek istiyorum;
sizi boşluğa sürüklendiğinizi hissettiren mekandan, ortamdan, eşten, dosttan uzaklaşın. en azından bir süreliğine...
edit: yazım yanlışı
görselde de izlenebileceği üzere ablamızın içi boşlukla dolu. netekim doldurulmuş.
http://fc02.deviantart.co.../emptiness_by_Santina.jpg
http://fc02.deviantart.co.../emptiness_by_Santina.jpg
bitmeyen ama beni bitirecek olan bir şey.
Göründüğünün tam tersine, evren çok az sayıdaki maddî cisimlere göre çok daha büyük oranda bir boşluktan oluşmuştur: nitekim gökcisimleri, yıldızlar arası boşlukta tek tek kalmışlardır. Maddenin en küçük düzeyinde, yani atomda da elektronlarla çekirdek arasında oldukça büyük bir boşluk yer alır. llkçağdan beri Aristoteles gibi bilginler, «doğanın boşluktan nefret ettiğini» öne sürerlerdi. Bu eski fizik biliminin açıklayamadığı bazı olayları bir nedene bağlamak için yarattığı ünlü bir deyim olmuştur.
Kaynak: http://www.yeniansiklopedi.com/bosluk/#ixzz2ORFR3whK
Kaynak: http://www.yeniansiklopedi.com/bosluk/#ixzz2ORFR3whK
insanı tüketen duygudur. Bir amaca hizmet etmemek, bir acıya bağlanmamak yahut bir kadere inanmamak içten içe çürütür. Buna boşluk diyoruz biz boş boş yaşayanlar ve bu nedenle yaşamamızın bir anlamı yoktur. Çünkü yaşan bir şey ifade etmiyordur. Tüm boşlukta umutlarını boşaltmış boş insanlara selam olsun. Boşdaşlarım boşluklarınızı doldurun...
BOŞLUKLAR
Biz boşluklara tutunuyoruz
Boşluklarda seviyor ve seviliyoruz
Özlemek bir yana dursun
Yana yana çekilmiş bir fotoğrafımız dahi yok
Sen tutunuyorsun bir boşluğa
Ben senin boşluğunda
Boşu boşuna büyüyor ve büyütüyoruz boşluklarımızı
Oğlumuz Umut da olmasa
Bizi bu boşluk zor tutar
zar atmaktan vazgeç artık
Hep yek, hep yenik başlamak neden?
Bakıyoruz ki balkonumuz da menekşemiz çiçek açmış mevsimi değilken
Sonra tekrar tutunuyoruz el ele boşluğumuza
Yeniden yeniden...
Ancak bizi boşluklar avutur
Biz ancak boşluklarda avunuruz
Sen, ben, oğlumuz Umutla.
ViranŞairi
Biz boşluklara tutunuyoruz
Boşluklarda seviyor ve seviliyoruz
Özlemek bir yana dursun
Yana yana çekilmiş bir fotoğrafımız dahi yok
Sen tutunuyorsun bir boşluğa
Ben senin boşluğunda
Boşu boşuna büyüyor ve büyütüyoruz boşluklarımızı
Oğlumuz Umut da olmasa
Bizi bu boşluk zor tutar
zar atmaktan vazgeç artık
Hep yek, hep yenik başlamak neden?
Bakıyoruz ki balkonumuz da menekşemiz çiçek açmış mevsimi değilken
Sonra tekrar tutunuyoruz el ele boşluğumuza
Yeniden yeniden...
Ancak bizi boşluklar avutur
Biz ancak boşluklarda avunuruz
Sen, ben, oğlumuz Umutla.
ViranŞairi
SILADAN GURBETE MANZARALAR-2
Burasını yol ayrımı say
iki endaze gurbet
Bir fersah sıla
Genzime kaçtı şimdiden kaçak bir sevdağdan arta kalan annem ruhlu cennet
Uzak dur benden öyleyse şehirdeki evimin önüne düşen pencere manzaralı cehennem
Yol,
Ayrım
Ve ben
Nedir hele soluk soluğa kalmışsın bir nefes al da anlat hancı
Ben nerelere gidem?
ViranŞairi
Burasını yol ayrımı say
iki endaze gurbet
Bir fersah sıla
Genzime kaçtı şimdiden kaçak bir sevdağdan arta kalan annem ruhlu cennet
Uzak dur benden öyleyse şehirdeki evimin önüne düşen pencere manzaralı cehennem
Yol,
Ayrım
Ve ben
Nedir hele soluk soluğa kalmışsın bir nefes al da anlat hancı
Ben nerelere gidem?
ViranŞairi
bazen sadece alışkanlıktır boşluk.
kaybetmek alışkanlığımız olmuş;
biz hep o uzaktan bakanız zaten.
neyse dostlar. kötü bir duygudur.
kaybetmek alışkanlığımız olmuş;
biz hep o uzaktan bakanız zaten.
neyse dostlar. kötü bir duygudur.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar