bugün

100.000 kere dedim sana abartma diye hehe; tarzinda espriler diye bir kategoriye sokabilecegimiz; genelde kaliplasmis, cin fikirli laf oyunlaridir; ha gulmek her zaman mumkun olmasada baba babadir..
çay içiyoruz, gel sen de iç. (istanbul'daki oğluna, her telefonda)
-beyaz prensesi alsam ya yarın.
+yok araba maraba... maraba televole!
-baba bu nedir şimdi? insanda bir daha arabayı isteyecek heves bırakmadın. *
-paran var mı oğlum?
+var ya sağol baba.
-yoksa kendi biriktirdiğin paradan al diyecektim.
+...
-ehinehihihi!*
espri olduğunu anladığınız an gülmeye başlamanız gereken esprilerdir.
en keyifsiz halinizle eve dönmüşsünüz;
- nerden geliyon lan?
- arkadaşlarla takıldık baba.
- bırak bu ayakları lan, kokuyo bu ayaklar; huha ha ha...
- haaah ha ha, alemsin baba! *
- olum ehliyet kursuna kayıt yaptırdın de mi
+ yaptırdım baba
- b sınıfı mı alacan
+ evet
- e alsana olum iett otobusu sürersin
+ hehe *
aramızda bir konuşma geçmiştir...

- e oda güzelmiş baba iyi fikir..
+ oda güzel de salon küçük...
-......................
-para lazım mı oğlum
-yok baba var biraz sağol
-varsa bana da göndersene biraz.

birkaç gün sonra
-baba para lazım biraz gönderir msin
-yok gönderemem meşgul o şimdi
-ne..nasıl..hönk..
-işçiyiz ya biz şimdi..paranın *mına *koyuyoruz ya ondan meşgul
-.... peki baba idare ederim bu ay
* -lan pezevenk, içiyon içiyon eve getiriyim babamda nasiplensin demiyon?
+ya baba doğum günü, kem küm.
-züktürtme lan doğum gününü, sanki bi emeğin varmış gibi kutluyosun, kutlasam ben kutlarım.
****
ben-nerden geliyosun babacım?
babam-hacı amcaların ordan.
ben-oha, o umreye gitmedi mi?
babam-hacca da gitti zamanında. hem napalım,"'umre' amca" mi diyelim şimdi adama?
ben-ya baba bi git! ?!?!?!
eve biraz geç gelinir. baba hala uyumamıştır.

- nerdesin lan eşşoğlu eşşek? *
+ geldim ya işte. ayrıca babanın donları gevşek.
- senin babanın donları gevşek. *
+ tamam babacığım topla ozaman ben yatıyorum.
- bu iyice terbiyesiz oldu ya. *
baba: oğlum iki kural vardır.
birinci kural; büyükler her zaman haklıdır.
ikinci kural; küçükler haklı olduğu zaman birinci kural uygulanır. 5*
Babanin telefonu yazarinkinden daha kalitelidir.

-baba telefonlari degistirelim mi ya?
+hadi ordan anani degistiririm telefonu degistirmem.

Espri mi yapti gercek mi dedi bilmiyoruz ama espri olduguna inanmak istiyoruz.
+ anneme sevgililer gününde ne almayı planlıyosun baba?
- onu aldım ya daha ne istiyor.
babasını küçük yaşta kaybetmiş birinin pek aşina olamadıgı espriler.

ama okuyunca da güldürdügü bi gercek. *
sen daha orda mısın? esprisini yapıyor hala biri bir şeyi iki üç kere sordu mu hiç acımadan bunu söyler. ha birde geçen yanında çalışanlardan duymuş- sus da motorun soğusun esprisini bana yapıyor. ama seviyorum ilk aşkımı bu kötü esprilerine rağmen.
babayı şirin yapar. espriye değil onun o haline gülersiniz. kıymetini bilin.
komik olmaz çoğu zaman ayıp olmasın diye gülünür. baba geç kalmıştır eve.

ev halkı-nerde kaldın merak ettik?
baba-ya hiç sormayın fidan buldum valiliğin önünde onu koruyordum başında bekledim bişey yapmasınlar diye.
ev halkı-??!

jetonun düşmesi bi 5dk yı buldu. komik değildi. (bkz: gezi park olayları)
molla gagıl şeklinde olanını bi aralar sıkça duyduğum esprimsilerdir.

(bkz: google a gagıl demek)
10 senedir, sıkılmadan telefonda;
- baba napıyosun?
- kime?
- :((((((
Evde Twitter geyiklerimizi dinleyip kafasına iyice oturtan babamla, evin merdivenlerinde çarpışırız. Gayet ciddi bir surat ifadesiyle bir hısım bana döner ve:

- kavga mı istiyorsun? Kamooooon!!!
babanız hayatta değilse deli gibi özlenen esprilerdir.
+ ay em çatır çatır ingiliş
-peki baba o mükemmel ingilizcenin önünde saygıyla eğiliyorum
+fazla eğilme başın döner.
Biraz kilo aldığımda hemen lafı sokar babam;
kızım yumurta gibi olmuşsun ya da bazen kamyon tekeri der.
+ baba, annem nerde ya, biliyo musun?
- kızım ne bileyim babannen nerde.
+baba ya baba ya yapma sunu iste.
© copyright 2005 - 2026