bugün

o zaman 40 yaşında sünnet olmuş da sayılıyor mu hocam?
ama 40 yaşından sonra peygamber oldu. o yüzden yani ama müslüman olmak gerekir islam açısından.
ilginç ve bir o kadarda düşündürücü versustur. 40 yaşına kadar dinsiz olan muhammed 40 yaşında islama girmiştir. dolayısıyla peygamberi taklit etmek sünnet olduğuna göre 40 yaşına kadar onu taklit etmek yani dinsiz olmak sünnet sayılabilir. 40 yaşına kadar düşünme vaktiniz var dostlar. bir dine girmek için acele etmeyin.
bu kafayla vahiy de bekler bunu diyenler. vahiy gelene kadar dinsiz dolaşmak sünnettir aslı, 40 yaş değildir. hatta iyi biri olursanız belki sizin de bir burak'ınız olur ve göğe yükselirsiniz?

not: şimdi yürüyün gidin lan buradan.
40 yaşına kadar yaşayamazsan ayvayı yiyeceğin durumdur.
beynin mukozası ile düşünme sonucu ortaya çıkabilecek düşünsel hatalara örnek bir önermedir.
hz. muhammed peygamber olmadan önce hanif denilen hz. ibrahim dinine bağlıydı ve o hiçbir zaman müşrüklerin dinine uymamıştır. rabbi onu tertemiz tutmuş ve alemlere rahmet etmiştir.
sakat düşünce.

sünnet peygamberlik verildikten sonra başlar. bunu anlamayacak kadar din bilgisinden yoksun olmak kötü.
sünnetin kelime anlamı zaten islam demektir. anlamı islam olan bir kelimenin islam gelmeden evvelki hareketlere ya da dönemlere yorulması başlı başına fesatlıktır. nisa suresinin 13-14. ayetinde "allah'a ve resulüne itaat" ifadesi vardır. peygamber efendimiz (sav) 40 yaşına kadar Allah'ın resulü olmak ile onurlandırılmamıştı, tabii Alemlerin rabb'ı bunu 40 yıl evvelden de biliyordu lakin kullar ve peygamber efendimiz bunu bilmiyordu. buradan yola çıkarak sünnet de Allah'ın resulüne itaat etmek, onun yaptıklarını yapmak, onayladıkları çerçevesinde ilerlemek ise 40 yaş sonrasını baz almamız gerekir çünkü 40 yaşından sonra Allah'ın resulü olmak ile şereflendirildi.

"Sünnet, Hz. Peygamber’in ibadet yönünden bazen özürsüz terketmekle beraber
sürekli yaptığı veya hulefa-i raşidinin yahut Hz. Peygamber’den sonra sahabeden
birinin devamlı yaptığı şeydir" sahabeler 40 yaşına kadar imansız mı geziyordu ki bunu biz sünnet olarak kabul edelim?

bunun yanı sıra kur'an birinci kaynaktır, kur'an ı anlamak için bize rehber olan hadis ve sünnetler ise ikincil kaynaktır. kitapta ne diyorsa açık ve net biçimde o yapılır, eğer anlaşılmayan ya da eksik yorumladığımız yahut bahsedilmeyen noktalar varsa bunun için de peygamber efendimizi örnek alır, sünnetlerine uyarız.

insanların aklına böyle fitne fesat sokmak da ancak kansız ve kalpleri kararmışların, içi vesvese ile dolmuşların yapacağı saygısız bir harekettir. be adam inanmıyorsan bırak da inancımızı biz yerine getirelim, inandığımız değerlere hakaret edip de insan suretinden soğutma.
bilgili yazarlarca düzgünce açıklanarak çürütülmesi gereken düşüncedir.

şöyle bir düşünüldüğünde mantıksız bir yanı yok gibi fakat elbet ki vardır.
kusura bakmaın ama yok ebesinin amı.
"dur biraz da müslümanlara sataşayım, yine islamla dalga geçeyim" düşüncesiyle oluşturulmuş, aşırı saçma sapan ve boş bir söylemdir.
çok önce açılan bir başlığı hortlatmak istediğimden değil, kırk yaşıma basarken (henüz dört koca günüm var) ve gecenin üçünde sıkılırken yaptığım kırk yaş araştırmalarında gördüğüm bu duruma bi cevap vermek istediğimden söylüyorum:
elmayla sütü aynı kefeye koyamazsınız..
bu ne perhiz; bu ne lahana turşusu..
oynaya oynaya gelin çocuklar..
dumanı taze üflenmiş zıvanadan henüz çıkmış söz. angutluğa gerek yok. görüş sahipleri sünnete bu kadar meraklıysa sünnetli bir şeyler verebilirim arzu ederlerse.
peygamberi taklit etmeyi sünnet sanan yobaz düşüncenin eseri bir önermedir. (bkz: sünneti doğru anlamak)

--spoiler--
peygamberimiz 40 yaşına kadar dinsiz falan değildir. yaygın olan putperestliğe karşı çok az mensubu olan, hz. ibrahim vasıtasıyla getirilen hanif dinine mensptur.
--spoiler--
muhammed'e bütün akraba kızlarının helal olması gibi, bir diğer düşündürücü hadisedir.
zırvalama örneği bir söz.
peygamberimiz 40 yaşına kadar dinsiz değildi sallamayın. hanif isimli hz ıbrahim in dini vardı ve hz muhammed bu dinin mensubuydu.
doğruluğu tartışılır.
Bir davranışın sünnet olabilmesinin esası peygamberlik döneminde yapılan bir davranışı taklit ve takip etmektir. ifade esprili midir? Elbette. Lakin mesnetsizdir.
40 çarpı 2 seksen yaptığına göre 80 yaşına kadar dinsiz olmak 2 kat daha sevap olabilir.
saçmadır. o halde miracada çıkmamız lazım, vahiyde almamız lazım, ayrıca dinsiz insanda yoktur. şu dünyada tek bir insan bile bulamazsınız dinsiz.
Kaç yaşında öldü bilen varmı aynı zamanda ölürseniz cenente mi girersiniz?
hem dinsiz olup hemde yaptıgı seyin sünnet oldugunu zannetmek.
(bkz: beyinsizlik)
bu tür fikirlerin bilgi eksikliğinden oluşabileceği ihtimaline karşı gerçek şudur ki;

muhammed aleyhisselam(s.a.v) a peygamberlik verilmeden önce Hz ibrahim (a.s.) dan itibaren Resulü Kibriya (a.s.v.) ın cetleri küfre, şirke ve sapkınlığa girmeden gizli olan Hanif Dini ile mütedeyyin idiler. Bu hanif ve tevhit dini; ismail (a.s.) dan sonra, Peygamber Efendimiz (a.s.v.) a kadar Kuran-ı Kerim de geçen mezkur peygamberler olmadığı halde devam etmiştir.

(bkz: hanif dini)

"...peygamberimiz (sav) nübüvvetten önce Hz. ibrahim in (as) bakıye-i dini ile amel ederdi. Yani fıtrat ve islam üzere idi, şirkten nefret eder ve tevhide iman ederdi. ibadeti farziyet şeklide değil, mendubiyet şeklinde ve kendi iradesi ile daha ziyade tefekküre dayanan ve imanın inkişafını netice veren bir şekilde idi. Daha sonra emrolunduğu için farziyet şeklinde ibadetine devam etti."-alıntı-

(bkz: Bakara 209):
"Size apaçık deliller geldikten sonra, eğer yine de yan çizerseniz, bilin ki (bkz: Allah), gerçekten mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir."
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar