bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi18
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız7
- öldükten sonra bana ne olacak4
- sözlüğün kırbacı2
- erkekler neden erken ölür4
- tamar tanrıyar2
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- anın görüntüsü22
- sözlükteki gizli düşmanım10
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- 1 kilometrelik gökdelen2
- şafak çak4
- içtim şarabı13
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması4
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- owner of a lonely heart2
- her insanın bir cini olması8
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- kadir inanır22
- tamar tanrıyar'ın berat albayrak'ı tehdit etmesi2
- enjoy im vaccinated3
- bik bik'in mutfağına konuk olmak7
- her kadın güzeldir3
- günün şiiri6
- rakı sevmemek7
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- cilveli dişi yazar botu2
- ellerim bos gonlum hos2
- aşure yapan sözlük kızları7
- kemalist dünya24
- genç görünmeye çalışmak3
- düşün ki o bunu okuyor16
- uzun bir süre sonra entry girmek2
- hayalet gibi bir insan olmak3
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- çift katlı otobüs3
- true'nun çaylak olması16
- venezuella depremi3
- arkadaşlar ben gavat değilim2
- üniversitelerin gereksiz olması16
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- daha relax3
- özelden sözlük erkeklerini taciz etmek3
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat3
- avrupada hava sıcaklıkları2
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- çok güzel ama manyak kadın7
- büstiyer2
- mustafa kemal atatürk7
üzerine türkiyenin en büyük veritabanına sahip sitelerden birinde kritik yazdığım albümdür. burada da paylaşiyim.
inceleme
"A Sombre Dance" Estatic Fear'i kendisi yapan ve ilk albümleri "Somnium Obmutum"dan yaklaşık 3 yıl sonra çıkan mükemmel bir albüm.
Bu albümde, yaratılmış en güzel sanat eserlerinden birini dinliyorsunuz. Bence Estatic Fear birçok gurubun kariyerleri boyunca başaramayacaklarını tek bir albümde başarmış bir guruptur. A Sombre Dance bir melodik metal albümünden bekleyebileceğiniz herşeyi, belkide daha fazlasını karşılayan bir albüm.
Kullanılan enstrumanlar, keman, akustik ve elektro gitar, fülüt, lavta, davul, çello vb… olarak sıralanabilir. Çoklu enstrumanlarda uyum çok önemlidir ve ekip mükemmel bir kompozisyon yaratmış bu albümde. Aslında albüm biraz fazla melodik ve akılda kalıcı. Bu nedenle özellikle doom ve türevlerini sık dinleyen biriyseniz başladınızmı tekrar tekrar sarıp dinlemek isteyebileceğiniz bir albüm haline geliyor.
Bu albümün bazı kişilere başta metalden uzak geldiğini duydum. Endişelenmeyin, biraz dinledikten sonra ne büyük bir metal albümü olduğunu anlıyorsunuz. Enstrumanlar çok profosyonelce kullanılmış, albümün ses kalitesi bir harika. Akustik gitar yer yer gözlerinizden yaş getirebeleck melodiler çıkarmış ortaya.
Kesin olarak önereceğim bir şarkı olmamakla birlikte albümün mümkünse bir nefeste oturulup tamamının dinlenmesini öneriyorum. O kadar melodik ve o kadar tatlı bir maceraya düşüyorsunuz ki bazen beyniniz duyduklarınıza inanmak istemiyor. Her şarkı bir öncekinin devamı, aynı zamanda yepyeni bir hikaye gibi sanki.
Dışardan baktığımızda albümün tek eksiğinin pek yaratıcı gözükmeyen şarkı isimleri olduğu görülüyor. Ancak belki bununla şarkıların bağlantısı ve estetiğin önemi vurgulanmak istenmiştir kim bilir?
Önemle vurgulamak istediğim birşeyde bu albümün tüm bestelerinin ve şarkı sözlerinin tek bir insan tarafından (Matthias Kogler) yazılmış olmasıdır. Kusursuz bir başyapıt.
Puan ---> 10/10
inceleme
"A Sombre Dance" Estatic Fear'i kendisi yapan ve ilk albümleri "Somnium Obmutum"dan yaklaşık 3 yıl sonra çıkan mükemmel bir albüm.
Bu albümde, yaratılmış en güzel sanat eserlerinden birini dinliyorsunuz. Bence Estatic Fear birçok gurubun kariyerleri boyunca başaramayacaklarını tek bir albümde başarmış bir guruptur. A Sombre Dance bir melodik metal albümünden bekleyebileceğiniz herşeyi, belkide daha fazlasını karşılayan bir albüm.
Kullanılan enstrumanlar, keman, akustik ve elektro gitar, fülüt, lavta, davul, çello vb… olarak sıralanabilir. Çoklu enstrumanlarda uyum çok önemlidir ve ekip mükemmel bir kompozisyon yaratmış bu albümde. Aslında albüm biraz fazla melodik ve akılda kalıcı. Bu nedenle özellikle doom ve türevlerini sık dinleyen biriyseniz başladınızmı tekrar tekrar sarıp dinlemek isteyebileceğiniz bir albüm haline geliyor.
Bu albümün bazı kişilere başta metalden uzak geldiğini duydum. Endişelenmeyin, biraz dinledikten sonra ne büyük bir metal albümü olduğunu anlıyorsunuz. Enstrumanlar çok profosyonelce kullanılmış, albümün ses kalitesi bir harika. Akustik gitar yer yer gözlerinizden yaş getirebeleck melodiler çıkarmış ortaya.
Kesin olarak önereceğim bir şarkı olmamakla birlikte albümün mümkünse bir nefeste oturulup tamamının dinlenmesini öneriyorum. O kadar melodik ve o kadar tatlı bir maceraya düşüyorsunuz ki bazen beyniniz duyduklarınıza inanmak istemiyor. Her şarkı bir öncekinin devamı, aynı zamanda yepyeni bir hikaye gibi sanki.
Dışardan baktığımızda albümün tek eksiğinin pek yaratıcı gözükmeyen şarkı isimleri olduğu görülüyor. Ancak belki bununla şarkıların bağlantısı ve estetiğin önemi vurgulanmak istenmiştir kim bilir?
Önemle vurgulamak istediğim birşeyde bu albümün tüm bestelerinin ve şarkı sözlerinin tek bir insan tarafından (Matthias Kogler) yazılmış olmasıdır. Kusursuz bir başyapıt.
Puan ---> 10/10
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar