bugün
- içtim şarabı10
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi4
- bik bik'in mutfağına konuk olmak4
- sözlükteki gizli düşmanım6
- her insanın bir cini olması5
- kadir inanır20
- kaşar5
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali2
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi3
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet15
- çok güzel ama manyak kadın7
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- içinden canavar çıkan insan4
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- anın görüntüsü19
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar5
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- mustafa kemal atatürk7
- kemalist dünya24
- üniversitelerin gereksiz olması16
- gizem3
- gizli oylayan yüreksizler2
- nervio5
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- true'nun çaylak olması17
- hırt4
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- simit ayran2
- mason2
- hurdadan çıkan flash diskler2
- kezodan öpücük istemek2
- deniz göktaş2
- türk soyu ve arap soyu birdir9
- velvet28
- ibrahim hacıosmanoğlu8
- 4 temmuz 2026 arjantin yeşil burun adaları maçı2
- aşk4
- antalyada üşümek3
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- şevval şahin2
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- aile evinde yaşamak13
- 2026 dünya kupası27
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- sedat pekmez21
- israil6
- yazarların iyi olduğu konular9
- hapşırmak2
- hiçbir şey yapmadığınız halde aşık olan erkekler3
Özü itibariyle güzel bir kavram olabilir ama günümüzde genelgeçer hali yarım zekalılarca (dimwit) yorumlanmak suretiyle oluşturulmuştur ve işbu hali yarım zekalı kitlesince inanılmaz derecede sahiplenilmektedir. Üstelik bu sahiplenme faaliyeti müthiş bir özgüvenle gerçekleştirilmektedir.
Dostlarım, anlamanız gereken şudur ki, tarih kitaplarında okumakta olduğumuz o muhteşem adamlar, sizin sandığınız gibi kuru kuru rasyonalite sayesinde büyümediler. Büyük tasarılara üç kuruşluk 2+2 hesabına dayanarak atılmadılar.
Şimdi siz kendi inancınızda yukarıda bahsettiğim gibi çok özgüvenli olduğunuz için, mesela bu adamlardan bir tanesini ele alalım.
Bir asker düşünelim. Bu asker Kara harp okulunu 499 dönemdaşı arasından 8.likle bitirmiş, yakışıklı bir herif. Mesleğinde başarılı bir adam üstelik, daha genç yaşında ülkesinin başkentindeki isyanı bastıran komutanlardan biri olmuş, yetmemiş ülkesinin uzak bir köşesine saldıran profesyonel orduyu o bölgenin yerel halkını örgütleyerek püskürtmüş olsun.
Sene 1919 olduğunda işbu askerin önünde iki seçenek var. Ya ülkesinin işgal edilmiş güzel başkentinde azınlık kadınlarıyla takılıp gününü gün edebilir, veyahut ülkesinin çölleşmiş, fakir kısımlarına giderek cahil ve bitap halkını örgütleyerek direniş gösterebilir.
Sahip olduğunuz dimwit rationality bakımından hangisi mantıklı gözüküyor dostlarım? ilki değil mi? Ama bu asker hepimizin malumu olduğu üzere ikinci yolu seçti.
Ha, bu onun "rasyonel" olmadığı anlamına mı geliyor? Tabii ki hayır. Sözgelimi işbu askerin epey ciğeri beş para etmez sarıklıyı astırmış olması, kendisi hakkında o nasılsa yunanlara yenilir biz o zaman meclisi ele geçiririz diye bekleyen leş kargalarını ciddiye almayıp ülkeyi tek başına yönetmesi, işbu leş kargalarının hazırlamış bulunduğu çok eşlilik vb barbar kurumlarını korumaya devam eden "medeni" kanun tasarısını dikkate almayıp şak diye gerçekten medeni bir ülkenin kanununu kabul etmesi onun gerçekten de rasyonel olduğunu göstermektedir. Öte yandan, yine de kendisinin sizin anladığınız anlamda rasyonel olmadığı açıktır.
Sevgili dostlar, Rasyonalite, insan aklı falan çok güzel araçlar, bunların kıymetini anlamış olmanız çok güzel ama tutup da sizin yaptığınız gibi oo ne kadar güzel aklım var lan iki artı iki dört falan olm her şey ne kadar net vs diye işbu aracı tapınma nesnesi haline getirmeye, sıvazlamaya gerek yok. inanın bana Cinsel organınızı sıvazlarsanız daha tatmin edici olur.
Shakespeare dedenin bir sözü var, ruhlarımız olmadan sadece birer makineyiz diyor. Nereye gideceğini bilmeyen gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez. Aşın yani bunları artık.
Rica ederim biraz Nietzsche okuyun, sonra da bronze age pervert adlı yazarım bronze age mindset adlı kitabını okuyun. Eleştiriye açığım, daha sonra isterseniz konuşabiliriz.
iyi geceler.
Dostlarım, anlamanız gereken şudur ki, tarih kitaplarında okumakta olduğumuz o muhteşem adamlar, sizin sandığınız gibi kuru kuru rasyonalite sayesinde büyümediler. Büyük tasarılara üç kuruşluk 2+2 hesabına dayanarak atılmadılar.
Şimdi siz kendi inancınızda yukarıda bahsettiğim gibi çok özgüvenli olduğunuz için, mesela bu adamlardan bir tanesini ele alalım.
Bir asker düşünelim. Bu asker Kara harp okulunu 499 dönemdaşı arasından 8.likle bitirmiş, yakışıklı bir herif. Mesleğinde başarılı bir adam üstelik, daha genç yaşında ülkesinin başkentindeki isyanı bastıran komutanlardan biri olmuş, yetmemiş ülkesinin uzak bir köşesine saldıran profesyonel orduyu o bölgenin yerel halkını örgütleyerek püskürtmüş olsun.
Sene 1919 olduğunda işbu askerin önünde iki seçenek var. Ya ülkesinin işgal edilmiş güzel başkentinde azınlık kadınlarıyla takılıp gününü gün edebilir, veyahut ülkesinin çölleşmiş, fakir kısımlarına giderek cahil ve bitap halkını örgütleyerek direniş gösterebilir.
Sahip olduğunuz dimwit rationality bakımından hangisi mantıklı gözüküyor dostlarım? ilki değil mi? Ama bu asker hepimizin malumu olduğu üzere ikinci yolu seçti.
Ha, bu onun "rasyonel" olmadığı anlamına mı geliyor? Tabii ki hayır. Sözgelimi işbu askerin epey ciğeri beş para etmez sarıklıyı astırmış olması, kendisi hakkında o nasılsa yunanlara yenilir biz o zaman meclisi ele geçiririz diye bekleyen leş kargalarını ciddiye almayıp ülkeyi tek başına yönetmesi, işbu leş kargalarının hazırlamış bulunduğu çok eşlilik vb barbar kurumlarını korumaya devam eden "medeni" kanun tasarısını dikkate almayıp şak diye gerçekten medeni bir ülkenin kanununu kabul etmesi onun gerçekten de rasyonel olduğunu göstermektedir. Öte yandan, yine de kendisinin sizin anladığınız anlamda rasyonel olmadığı açıktır.
Sevgili dostlar, Rasyonalite, insan aklı falan çok güzel araçlar, bunların kıymetini anlamış olmanız çok güzel ama tutup da sizin yaptığınız gibi oo ne kadar güzel aklım var lan iki artı iki dört falan olm her şey ne kadar net vs diye işbu aracı tapınma nesnesi haline getirmeye, sıvazlamaya gerek yok. inanın bana Cinsel organınızı sıvazlarsanız daha tatmin edici olur.
Shakespeare dedenin bir sözü var, ruhlarımız olmadan sadece birer makineyiz diyor. Nereye gideceğini bilmeyen gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez. Aşın yani bunları artık.
Rica ederim biraz Nietzsche okuyun, sonra da bronze age pervert adlı yazarım bronze age mindset adlı kitabını okuyun. Eleştiriye açığım, daha sonra isterseniz konuşabiliriz.
iyi geceler.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar