bugün

özgür irade

eğer insan özgürse kendi hareketlerinin sorumlusu bizzat kendisidir demek doğrudur.

ancak bu her şeyin bir nedeni olduğuna inanan teistler için sıkıntıdır.

eğer her şeyin nedeni varsa o halde bu kendinden önce bir nedene bağlı olmak zorunda oluyor ve insanın eylemlerinin bir nedeni olması da onu ilk nedene itiyor.

yani eğer insan özgür değilse ve her yaptığı şeyin bir nedeni varsa ve insan kendi nedeni olamazsa( ki her şey bir nedene bağlı ama ilk neden hiçbir şeye bağlı diyen teistlerdir)

o halde insanın yapmış olduğu hiçbir şeyin nedeni kendisi olmamış oluyor.

bu durumda ilk neden olan tanrı nedenselliği başlatarak her şeyin nedeni olmuş oluyor ve her neden özünde o nedenden çıktığı için her şeyin nedeni o ilk nedeni var eden etmiş oluyor.