bugün
- black mirror3
- gülüm diyen kız8
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- sözlük kızlarının vücutları15
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak9
- her şeye saygı duyulması gerekir2
- kuzenin içine boşalmak14
- reneissance man2
- dimmu borgir dinlemek3
- soğuk bulgur pilavı yerken ağlayarak 31 çekmek8
- yılmaz güney12
- sözlükten çıkmayan yazar2
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi11
- ziyade ilahiler dinlemek2
- velvet10
- elektrikli scooter'a 2 kişi binen erkek3
- günün kitabı3
- falıma bakmak isteyen var mı24
- uludağ sözlük ailesi ısparta turu6
- zaman baba birader bey2
- dolandırılan insanların genel özellikleri8
- kemal kılıçdaroğlu18
- aylık 384 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- ameliyat olmak6
- almanya5
- 20502
- otopsiraporlari5
- açlık ile arkadaş sabır ile dost olmak2
- rahmi koç6
- yazarların saç şekillendirme taktikleri2
- evde mum bulundurmak7
- hapşırırken aynı anda osurmak9
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip9
- garip sorular2
- ne yapıyorsunuz yakışıklı ve güzel dostlarım10
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı5
- bir scottish fold sahibi olmadan ölüp gitmek8
- aylık 382 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- sade soda erkeği vs meyveli soda erkeği7
- çorapla uyuyan insanların sosyopat olması7
- ozan güven vs sermiyan midyat vs fırat tanış4
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi6
- fakirin sevmesi hak mıdır3
- eril erkek meslekleri6
- 2026 dünya kupası19
- anın görüntüsü16
- namaz takkesi4
- utku gümrükçü6
- sırrı süreyya önder4
- futbol12
gece gece izlediğim ve gerçekten çok etkilendiğim jane austen nın hayatını konu alan film. hep erteliyordum izlemeyi. kolay değildi benim için izlemek. birinin hayranıysanız hatta kendinizi tanımlarken, bazı şeyleri anlatırken, bazı değerleri savunurken referansınız hep o kişi oluyorsa onunla ilgili küçücük bir detay bile çok anlam taşır. ben de uzun süre bu filmi izlemeyi göze alamadım bu yüzden. hayal kırıklığına uğramaktan korktum verilmiş hatalı bir bilgi varsa düzeltememenin verdiği üzüntüyü yaşamak istemedim sanırım.. tam tanımlayamıyorum. ama en sonunda dün akşam aniden karar verip geçtim karşısına filmin. söyleyebileceğim çok şey var ama ilk söyleyeceğim şey korktuklarım başıma gelmedi. ki bu benim için en önemlisi. genel olarak duyguyu izleyiciye geçirmeyi başarmışlar ama oyuncu seçimi daha iyi olabilirdi. mesela tom lefroy rolüne o oyuncuyu yakıştıramadım ki aslında anne hathawayden çok daha iyi bir oyunculuk çıkarmış kendisi.
--spoiler--
tom un kızıyla birlikte geldiği sahne nasıl bir sahnedir öyle. jane austen o durumda ağlamamayı nasıl başarmış bilmiyorum ama ben başaramadım. aşklarına ağladım, kavuşamamalarına ağladım, hep eksik kalmalarına ağladım ama en çok da tom un jane nin romanını kızına okuduktan sonraki jane e bakışına ağladım.
--spoiler--
sonra jane austen nın hayatını düşündüm. o boyutlarda bir aşk yaşayıp dünya edebiyatına müthiş eserler kazandırdıktan sonra 41 yaşında biten bir hayat. bizim bir hayattan beklentimiz ne . uzun bir ömür mü ?? benim değil hiç değil. çok uzun yaşamanın hiç bir anlamı yok anlamlı olan nasıl yaşadığın..çoğu hayranı jane austen nın hayatını çok trajik bulur evet ölümü çok beklenmedik bir şekilde ve erken olmuştur. ama pek çok insana göre de doludolu bir hayat yaşamıştır bence. saçmalama diye düşünüyorsanız biraz daha geniş düşünün. yalnız bir nokta var. içinde anlatmak istediği şeyler kaldıysa ve onlarla birlikte gittiyse bu hayattan, asıl trajik olan bu olur bence. söylenmemişlik en kötüsü çünkü. ama genel kanım bence yazmak istedikleirni yazmıştı.
--spoiler--
tom un kızıyla birlikte geldiği sahne nasıl bir sahnedir öyle. jane austen o durumda ağlamamayı nasıl başarmış bilmiyorum ama ben başaramadım. aşklarına ağladım, kavuşamamalarına ağladım, hep eksik kalmalarına ağladım ama en çok da tom un jane nin romanını kızına okuduktan sonraki jane e bakışına ağladım.
--spoiler--
sonra jane austen nın hayatını düşündüm. o boyutlarda bir aşk yaşayıp dünya edebiyatına müthiş eserler kazandırdıktan sonra 41 yaşında biten bir hayat. bizim bir hayattan beklentimiz ne . uzun bir ömür mü ?? benim değil hiç değil. çok uzun yaşamanın hiç bir anlamı yok anlamlı olan nasıl yaşadığın..çoğu hayranı jane austen nın hayatını çok trajik bulur evet ölümü çok beklenmedik bir şekilde ve erken olmuştur. ama pek çok insana göre de doludolu bir hayat yaşamıştır bence. saçmalama diye düşünüyorsanız biraz daha geniş düşünün. yalnız bir nokta var. içinde anlatmak istediği şeyler kaldıysa ve onlarla birlikte gittiyse bu hayattan, asıl trajik olan bu olur bence. söylenmemişlik en kötüsü çünkü. ama genel kanım bence yazmak istedikleirni yazmıştı.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar