bugün

dolmuşta son yolcu bayansa inmemek

alakası olmadığı halde çarşıya mal edilmiş söylemdir. çarşının orjinal açıklaması aşağıdadır.

forza beşiktaş çarşı grubu olarak biz:

1) "Beyler" diye girmiyoruz
2) "Bayan" diye hitap etmiyoruz
3) "Adam" olanlara seslenmiyoruz
4) "Dolmuşda" ve "bayan sa" yazmıyoruz

Ama bütün bunlardan önemlisi bizler; bu toplumda yaşayan kadınların kimsenin korumasına, takibine, otobüs ayrımcılığına, biber gazına ihtiyacı olmadığı bir dünya hayal eden insanlar olarak çözümün; kas kuvveti, silah veya daha ağır cezalardan ziyade çok daha basit ve insancıl yollardan geçtiğine inanıyoruz...

-Bizler hangi gerekçeyle bir kadını gideceği yere kadar takip edebiliriz, etmeliyiz?

-Bu hakkı nasıl kendimizde görebiliriz?

-Neyin, ne gerekçeyle bekçiliğini yapıyoruz?

-Toplu taşıma araçlarının şöförlerinin tümü mü tacizci?

-Takip etmeyi planladığınız kadının kapı komşusunun tecavüzcü olma ihtimaline karşı kapısına kadar mı bırakacaksınız?

-Tecavüzcü baba, abi, koca veya sevgiliyse yatak odasına mı gireceksiniz?

-Takip etmeyi planladığınız kadın bunu fark edince neler yaşayacak aklınızın ucuna geliyor mu?

Öncelikle ve esas olarak; kadınların kollarımızın kuvvetine veya delikanlılığımıza veya takibine yani korumasına ihtiyacı yok!
Tam aksine takip, taciz ve tecavüz etmememize ihtiyacı var!

çArşı grubunun böyle bir çağrı yaptığı; böyle bir ifade ve görsel kullanmışlığı yoktur ve çArşı'nın keskin zekasına uymayan böyle bir çağrı tarafımızdan yapılmamıştır!

Herkes ineceği durakta inip işine gücüne baksın; hiçbir kadını sözle, gözle veya fiziken rahatsız etmesin yeter...

Kadınlar korunmak, kollanmak, takip edilmek değil; medenice ve özgür yaşamayı hak ederler!

çArşı grubu her daim aynı toplumda yaşadığı bireyleri incitmemeye özen göstermiştir ve göstermeye devam edecektir!
© copyright 2005 - 2026