bugün
- velvet22
- kemalist dünya19
- kemalistlerin sanki biraz şey olması5
- sözlük yazarlarının kombinleri10
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim5
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası7
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi10
- birader yazar olmak13
- allah9
- dilovası katliamı konuşulurken akp'lilerin gülmesi6
- canımın sürekli hamburger çekmesi5
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- bakir erkek istiyoruz kampanyası4
- özelden bir hanım yazar tarafından zorbalanmak2
- aile evinde yaşamak7
- üniversitelerin gereksiz olması9
- galatasaray lobisi9
- türkiyede açık hava genelevi gibi6
- cemevinde hain kemal sloganları8
- evlenene kadar sadece anal yapan kız3
- 2026 dünya kupası24
- cik cik vs bik bik3
- futbol19
- amerika birleşik devletleri7
- do do do do do do do do do do do do do do do3
- türkiye9
- seri gizli artı oy veren melek3
- sigmund freud'un koltuğu4
- millileri eleştiren kemalistlerin sus pus olması6
- 26 haziran 20264
- macron sabah koşusu yapacak diye park kapatmak6
- egay sucukcu birader2
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- devletin her şeye karışması3
- ona bir şey söyle9
- arda güler4
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı8
- karınızın adını asfalta yazar mısınız2
- biraderilli del biraderiye2
- kemalistler9
- lahmacunu elle yiyen kız20
- arda güler'in 24 yıl sonra dünya kupası golü4
- sözlüğü bırakmak istemek3
- atilla olgaç2
- aylık 312 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- okulların kapanması3
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- demet evgar10
devlete atanmak pahasına deli gibi çalışılan sınav. çalışmadık mı, hepimiz çalıştık. çalışılacak. çünkü soruyorsun adama, neden kpss çalışıyorsun, git özel sektörde çalış, diye. "devlet işi garanti" diyor. her şeyi garantilemeyi seviyoruz işimiz de garanti olsun. sanki yaşamanın garantisi varmış gibi çalış babam çalış. neden hiç alanıyla ilgili soru sorulmadığı halde öyle mal bir sınava herkesin çalıştığını anlamak dışarıdan zor. ama yıllarını özel sektöre vermiş kaç kişiden duyduysam, "bundan sonra devlete çalışmak için uğraşacağım" diyor. tabi burada büyük bir sorun sorun ortaya çıkıyor. o da özel sektörün bir türlü beğenilmemesi. neden beğenilsin ki. adam bir hafta boyunca neredeyse gece gündüz mesaiye kalıyorsa, pazar günleri bile çalıştırılıyorsa ve üstelik bu mesaiye kalma ve izin gününde çalıştırılmanın yani emeğinin bir karşılığı olmadığını da görüyorsa neden özel sektörde çalışmak istesin. insan neden çalışmak ister, mutlu olmak için. kim mutsuz olduğu bir işi yapmak istesin ki. daha kötüsü, üniversite bitiriyor, bir de alanında uzmanlaşıyor, aldığı para 800 lira. bir de çalıştığı yerde o uzmanken, normal işçi sıfatında olanların ondan fazla para aldığını da duyuyorsa neden özel sektör için bir tarafını yırtsın ki. devlete gidip, garanti dediği işte mutlu olacak mı onu bile bilmiyor aslında. ama istediği tek şey, emeğinin karşılığını almak, kendine az da olsa vakit ayırabilmek. üç kuruş para kazanacakmış diye, akşam 8'de yorgun argın eve girip, sabah 6'da uyanmak kimsenin çok da hoşlanabileceği bir iş değil. kişi, uzman olmuş, "yeni laboratuvar açılacak ama seni işten çıkarıyoruz" deyip hiç bir gerekçe göstermeden çıkarıldığı işin neresini sahiplenebilir. işten çıkarılma gerekçesi çok açık, yeni açılan birimde, uzman kimse sorumlu o olmak zorundadır. uzman olan kişi işten çıkarılır ve böylece istenilen kişi sorumlu olabilir. bu işte özel sektör. ben böyle konularda hep olumlu düşünmeye çalışırdım ama gördüklerim, duyduklarım tek bir olumlu düşünce bırakmadı. iş görüşmesinde,"evli misin" diye sorarlar. yok evli değilim cevabını duyduklarında, işe alınmama gerekçesi olarak evli olmamanı gösterirler. neden, evlenip gidermiş, işi bırakırmış. ya hu o seni bırakmaz belki de,sen onu saçma bir nedenden ötürü bırakınca ne oluyor. annen hastaymış, izin gününmüş, düşünmeden sürekli arayıp işe gel, diyen düşüncesiz işveren için kendini parçalamanın alemi yok. dersin ki, kendimi geliştirebiliyorum, emeğimin karşılığını da alıyorum; o zaman sen en büyük garantiyi yakalamışsındır. demem o ki, çalışın kpss'ye, deli gibi çalışın, çalışalım. gerçi memura üç yılda bir rotasyon da getirildi, devlet de sömürecek memuru ama çalışın bakalım, ne oluyor.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar